LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door Transavia in de boot genomen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Hadrianus
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2004 10:18

Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Hadrianus »

Op 29 juli probeerde ik via de site van Transavia een reis te boeken naar Almeria. Dat lukte niet, het programma blokkeerde. Ik liet dat aan Transavia weten. De reactie op 30 juni was: het kan soms druk zijn, probeer het later nog eens. Dad deed ik op 1 juli, toen lukte het wel maar de prijs was ondertussen behoorlijk omhoog geschoten. Via Iberia zou het goedkoper kunnen. Omdat de vluchttijden van Transavia me beter uitkwamen koos ik toch voor Transavia.
Op 10 september vond ik op mijn antwoordapparaat het verzoek Transavia terug te bellen, vanwege een wijziging in de vluchttijden. Toen ik dat deed kreeg ik te horen dat dit gesprek €0.25 p.m. zou kosten. Dat vond ik ergerlijk, dat ik moest betalen om te horen dat Transavia haar verplichtingen niet zou nakomen. Vervolgens mocht ik naar reclameboodschappen luisteren en heb ik ongeveer 25 keer horen zeggen"al onze medewerkers zijn in gesprek" voordat ik echt iemand aan de lijn kreeg. Ik kreeg te horen dat de terugvlucht in plaats van om 09.30 om 14.10 zou zijn. Mijn reactie was dat ik daar niet blij mee was en dat deze wijziging extra kosten voor mij zou opleveren. "U kunt een klacht indienen" was de reactie."Dat heb ik dezelfde dag nog per e-mail en per post gedaan.
Ondanks een rappel heb ik tot nu toe geen reactie ontvangen, zelfs geen ontvangsbevestiging.

FG

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door FG »

Naar mijn inzien heeft Transavia een vervoersplicht, helaas dat de tijden zijn veranderd. Maar een klacht indienen heeft weinig zin.

Succes

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Naar mijn inzien geldt die vervoersplicht, zoals wellicht door u bedoeld wordt, voor chartervluchten en niet bij lijndienstvluchten.

gaste

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door gaste »

een lijndienstmaatschappij heeft een vervoersplicht om u van a naar b te brengen, als u een ticket heeft van die maatschappij, echter vliegtijden kunnen door hun gewijzigd worden en dan heeft u geen recht op verhaal. een chartermaatschappij heeft geen vervoerplicht, de reisorganisatie waar u bij geboekt heeft heeft de plicht u te vervoeren naar uw vakantiebestemming en daarvoor huren zij een vliegtuig bij een vliegtuigmaatschappij in en dat is dan een chartervlucht. Charteren wil alleen maar zeggen huren van een vliegtuig met bemanning en dat kan bij iedere maatschappij zijn. in uw geval zal uw klacht door transavia niet gegrond verklaard worden. als u via het reisbureau bij u in de straat geboekt had, waar u hetzelfde bedrag was kwijtgeweest en zelfs lager, want nu heeft u extra telefoonkosten gehad, had men u dit zo kunnen vertellen.

nel-foppe
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Ik ben het volledig met gaste eens.Als je bij je reisbureau boekt zit het transver er bij en anders komt de transfair voor je eigen rekening. Zo werkt dat nu eenmaal. En vliegtijden kunnen altijd aan veranderingen onderhevig zijn. in iedergeval volgende keer voor gast een beteren uitkomst gewenst.Succes. Nel
O ja AK nog bedankt en alles is fijn gegaan.!!!!!!Alleen de transfer is op de terug weg bijna fout gegaan. Ze hadden ons bijna vergeten. gr.
Laatst gewijzigd door nel-foppe op 17 okt 2004 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

nee, hé; het was net zo rustig, daar is ze weer :!:

AK

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door AK »

Nou gelukkig wel zeg! Je ziet het Nel, ze ( forum verziekers) hebben op je gewacht en waarschijnlijk ook erg gemist. Je krijgt gelijk weer respons.
Laatst gewijzigd door AK op 16 okt 2004 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

en ja hoor; daar is nummer 2; zat er op te wachten!


Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, als jezelf een ticket koopt, dient men zelf voor de transfer te zorgen.
Eerst lezen vóórdat je reageert; in dit forum gaat het helemaal niet over de transfer!
Blijft altijd moeilijk als je niets zinnigs kan bijdragen!

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt weer helemaal gelijk! Tis toch wat hè? Wind je niet op!

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Komt nog bij, dat sommigen de klok hebben horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt.

Tuurlijk ging het niet over transfer. Over vliegtickets!

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Ach jee, AK en nel-foppe zijn d'r weer. Nu is het wachten op Louis2 en de club is weer compleet. Het ging net ergens op lijken, hier. Het was zo rustig. Kunnen ze niet wegblijven???

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

En ík dacht nog dat ze door trosradar gebanned waren, want iedere keer als die 2 verschijnen, eindigt weer een topic met een slotje!

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb net voor de gein eens gezocht onder de naam Louis2. Je vind dan alle topics waar hij is geweest (en AK en nel-foppe uiteraard want het zijn net magneten). Meer de helft van die topics heeft een slotje. Zegt voldoende....

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Waar maak jij je eigen toch druk over? Blijf liever on-topic, onruststoker!

Tuurlijk komt hier maandag weer een slotje op en maar goed ook!

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Waar maak jij je eigen toch druk over? Blijf liever on-topic, onruststoker!
Onruststoker?? Ik probeer alleen van die 3 af te komen. Die overal de boel verzieken.

Flik.ker lekker op als je het niet bevalt!

sb

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door sb »

En wederom is er een topic verknald door de dames Nel en Anjolien K.

Gast

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Hè Sonja Barend, laat Nel er even buiten, wil je! Die gaf alleen maar even advies. Heeft niks verknald.

EXIT

sb

Re: Door Transavia in de boot genomen

Ongelezen bericht door sb »

want iedere keer als die 2 verschijnen, eindigt weer een topic met een slotje!
o.a. Nel dus!

Gesloten