LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hotel arrangement

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Tejo57

hotel arrangement

Ongelezen bericht door Tejo57 »

Afgelopen weekend hadden mijn vrouw en ik een weekend weg geboekt naar een hotel (via internet). Het 4-sterren hotel Best Western de Woudzoom in Spier.

De mattrassen bleken heel slecht te zijn. Dit resulteerde erin dat ik s'nachts van het bed gleed en me bleseerde, maar nog erger dat mijn vrouw, die begin dit jaar last van een hernia had, s'ochtends niet meer recht op naar de badkamer kon lopen. We wilden niet nog een nacht op die bedden slapen. De receptie bood alleen een duurdere kamer. Omdat de zaterdag toch al in het water was gevallen (mijn vrouw kon nauwlijks goed bewegen zonder pijn) wilde ik niet meer betalen. Als je niet nog een keer op die bedden kunt slapen en geen alternatief hebt, dan moet je dus wel naar huis terug vertrekken.

Maar ondanks dat het hotel mijn inziens hun deel van de overeenkomst niet leveren, verwachten ze wel dat ik het volledige arrangement van 2 nachten betaal. Ik heb 50%, is een nacht, aan hen overgemaakt.

Nu willen ze een incasso buro sturen voor de andere 50% (= 62 euro). Ik vind principieel dat als zij niet leveren wat je mag verwachten dat ik niet hoef te betalen.

Maar ik schrik toch van de incasso dreiging. Wie heeft hier gelijk? Wie kan me helpen?

Vast bedankt, Theo

Keesj

Re: hotel arrangement

Ongelezen bericht door Keesj »

Eigenlijk had je direct schriftelijk moeten meedelen dat je niet tevreden was met de dienstverlening en dat je die 50% betaalde zonder discussie, maar de ander 50% niet wenste te betalen omdat het hotel geen oplossing bood en er dus geen andere optie was dan weg te gaan.

Je kan alsnog het incasso bureau aanschrijven hoe het weekend precies is verlopen en dat je hebt getracht er met het hotel uit te komen, maar dat het hotel niet meewerkte. Normaal gesproken is de zaak dan af, ik denk niet dat het hotel zal doorgaan met een "moeilijke" zaak voor € 62,-.

Als het incasso bureau niet naar je brief luistert kan je altijd nog naar de rechtsbijstand.

Zorg wel dat als je een andere keer met je vrouw een romantisch weekend weg wil dat je dan een goed hotel kiest en geen Best Western.
Succes.

Gast

Re: hotel arrangement

Ongelezen bericht door Gast »

heee, deze stond ook bij kassa (vara)

Gesloten