LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Air Holland Travel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Carlo

Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door Carlo »

Zijn er meer mensen die net als mij een vlucht hebben geboekt bij AHT en betaald en nu dus naar hun centen kunnen fluiten (Air Hollang failliet en ze hebben niets geregeld voor de passagiers, ze hebben alleen hun vliegtuigjes verpatst aan Holland Exel).
Heeft iemand een idee wat je er nog tegen kunt doen, want dit is pure oplichting.

dina

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door dina »

Ik heb helaas geen flauw idee wat ik er tegen kan doen.
Maar ik voel me net als jou heel erg gedupeerd en in de steek gelaten.
Als je achteraf ook nog hoort dat de afgegeven vergunningen niet helemaal oke waren, had de overheid volgens mij ook wel moeten ingrijpen.

gaste

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door gaste »

In de pers werd regelmatig al gezegd dat air holland op het punt van faillisement stond - ook dat tickets niet vergoed zouden worden - ook hier gaat weer op - goedkoop is duurkoop

mervin loos

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door mervin loos »

ik vind het idioot dat klanten op weer een rot manier geld kwijt zijn. Wij heeb ook niks vergoed gekeregen van de maatschappij maar wel van het reisbureau waar we hebben geboekt. Ze zijn het wel niet verplicht maar ze hebben het uit coulance gedaan.
0703636102 is hun nummer

nog een slachtoffer

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door nog een slachtoffer »

Ook wij zijn verschrikkelijk boos en voelen ons enorm belazerd door Air Holland.Wij kunnen ook fluiten naar ons geld, eind januari hebben wij tickets geboekt via internet.Enkele dagen daarna hoorden we dat ze failliet zouden worden verklaard.Weg geld, weg vakantie!Een ding hebben wij hier wel van geleerd, nooit meer boeken bij een maatschappij die niet is aangesloten bij een waarborgfonds.En eerst informeren of er niet ergens een failissement dreigt aan te komen.Wij hebben het, net als velen met ons ook niet geweten, anders hadden we zeer beslist niet bij Air Holland geboekt. :twisted:
Air Holland heeft iedereen aan het lijntje gehouden! Daar zou ook een wet voor moeten komen, die dat verbiedt! :twisted:

UDEN

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door UDEN »

ook wij hebben geboekt met Air Holland. Op de heenreis twee dagen te laat vertrokken en op de terugreis een dag te laat, en daarbij zelf een extra enkel ticket moeten aanschafffen om terug te kunnen. Dat riekt wel erg naar oplichting. Kan er iets in de uitzending mee gedaan worden. Van vele gedupeerden heb ik al bericht gehad, dit nav mijn reaktie op de website van Vara's kassa die er een item aan gespendeerd heeft.
keesuden@@home.nl

stippie

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door stippie »

wij horen er ook bij.
zouden 20 mei vertrekken, verder weten we zelf ok nog niks, zijn nog met verschillende dingen bezig
er is wel iemand die zoveel mensen bij elkaar probeert te sprokkelen om stappen te ondernemen. Misschien kun je daar bij aansluiten

Stippie :x

Jiska

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door Jiska »

Ik had kunnen weten aan de manier waarop het aanschaffen van het ticket ging en de manier waarop de balie georganiseerd was op Schiphol, dat dit misschien niet de meest betrouwbare vliegmaatschappij was. Maar mijn broertje had net met ze gevlogen (die zit nog op Curacao en mijn ouders betalen nu een nieuwe terugreis) en ach, we nemen het risico. Ik heb het nieuws dus een beetje gelaten ontvangen. Als het een faillissement was geweest, had ik me er niet zo druk over gemaakt, maar wat me wel dwarszit is dat de contracten en rechten overgenomen kunnen worden door Holland Exel, maar dat ze zich niets gelegen hoeven te laten liggen aan de gestrande passagiers. Dat maakt me pissig. Ik hoop dat ze iedereen de gelegenheid geven om dan maar tegen een meerprijs alsnog te vliegen... Daartoe zou ik wel bereid zijn. Maar om nog een keer 550 euro neer te tellen naast de 350 die ik al betaald heb... dat trekt Bruin niet. Als zich een groep gedupeerden organiseert, wil ik me daarbij wel aansluiten. Hoe groter de claim, hoe meer kans dat er geld terugkomt, toch?

fpa

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door fpa »

Mijn vliegtickets bestel ik altijd bij ebookers.
Bij bestelling krijg je direct een bevestiging.
Een week na betaling krijg je de vliegtickets in huis en ze vliegen alleen met grote vliegmaatschapijen.

Gast

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door Gast »

Wat wil je daar mee zeggen dan? Dat dit bij E-Bookers niet had kunnen gebeuren? Nou, dan zie jij je ze echt vliegen hoor!

gaste

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door gaste »

dit had inderdaad bij ieder reisbureau kunnen gebeuren of dat nu e-bookers heet of wat dan ook - e-bookers zal ongetwijfeld in het verleden ook sabena of swiss air geboekt hebben en die zijn ook failliet gegaan - je weet alleen hoe een maatschappij ervoor staat als je daar zelf het hoofd van de boekhouding bent - e-bookers kan trouwens ook failliet gaan net als ieder reisbureau of doet u bij e-bookers de boekhouding? kijk voor reisbureaus iedere dag op www.sgr.nl dan weet je of er een failliet is of niet, vandaag staat er weer een op met vestiging in utrecht, emmeloord en rotterdam en als je daar je lijndienst hebt geboekt kun je het vergeten.

ds

Re: Opgelicht door Air Holland Travel

Ongelezen bericht door ds »

Ik ben zelf ooit heel nauw betrokken geweest bij Air-Holland in de periode 1999-2000.

Ik heb toendertijd ook meerdere malen met de huidige eigenaar van ah3 contact gehad, zijn naam is Cees van Dormael, al vlug wist ik het zeker dat deze Cees gewoonweg niet te vertrouwen was, had altijd van die vreemde figuren in de directie zitten en bedacht de gekste dingen beloofde van alles maar kwam nooit niks na.

Het is voor mij niet vreemd dat ah3 nu zo goed als failliet is, het is toch te gek voor woorden dat die tent meer als 22 mio euri schuld heeft, gewoonweg schofterig. Ben zelf nog steeds werkzaam in de aviation industrie en werk bijna dagelijks samen met de vliegtuiglease maatschappij ILFC, hier heeft ah3 ook enkele mio euri schuld indien ah3 niet tot betaling overgaat dan gaan ze het gewoon bij Cees prive halen in Apeldoorn. ILFC is gewoonweg flink door Cees en zijn companen voor de gek gehouden en dat moet je nu eenmaal niet doen met Amerikanen

En dan Air Holland Travel NV op curacao hier is een of andere Norma Kleine directeur, deze directeur geboren in Suriname heeft volgens het uittreksel van het handelsregister in Curacao geen vaste woon of verblijfplaats!!!!!! Ik durf er bijna gif op in te nemen dat er geld van tickets is weggesluisd. Deze Norman Kleine is samen met van Dormel de bedenker van het Air Holland garantiefonds :oops:

Ik adviseer aan toekomstige reizigers naar de Antillen om voortaan te boeken bij de KLM want dan weet je zeker dat je vliegt. Boek ook nooit bij de Dutch Caribbean Airlines te Curacao, want de kans dat je strand is momenteel 95%, deze directeur van Dutch Caribbean Airlines dhr. Mario Everts is net zo gek als Cees van Dormael van Air Holland, deze 2 heren hebben de vremde handelswijze om handel te drijven zonder het in bezit te zijn van financieele middelen.


Ik vindt het heel spijtig dat er honderden mensen zijn gestrand met een ah3 ticket het enigste wat ik voor jullie kan betekenen is om het mobiel nummer van Cees van Dormale te geven 06-53434315

VEEL SUCCES :shock:

Gesloten