LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging vluchttijden Corendon

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Frunk

Wijziging vluchttijden Corendon

Ongelezen bericht door Frunk »

Ik schrijf dit bericht naar aanleiding van een tripje naar Istanbul in het weekend van 29-31 oktober 2004.
Via Corendon hadden wij tickets geboekt (heenreis Eindhoven-Istanbul op vrijdag 29 oktober om 9h, terug Istanbul-Amsterdam op 31 oktober om 15h).
Toen wij op zondagmiddag op de luchthaven van Istanbul aankwamen voor de terugreis bleek tot onze verbazing de vlucht al om 5h 's ochtends vertrokken.
Corendon gebeld, die wisten ons te melden dat ze geprobeerd hadden ons te bereiken. Bij thuiskomst bleek er inderdaad een voicemail van Corendon op de mobiele te staan.
Waar het ons om gaat is dat wij een vlucht boeken op zondagmiddag en niet zaterdagnacht. De algemene voorwaarden van Corendon geven aan dat de reiziger 72-24 uur van te tevoren dient te controleren of de vluchten op de aangegeven tijden vertrekken. Dit hebben wij binnen de aangegeven periode gedaan en er werden geen wijzigingen aangegeven.
Daarnaast hadden wij ook ons hotel via Corendon geboekt dus als men ons werkelijk had willen bereiken hadden ze iets meer moeite kunnen doen.
Aangezien een alternatief van Corendon uitbleef zijn wij uiteindelijk genoodzaakt geweest een duur KLM ticket te kopen om alsnog terug te vliegen.
Zijn er meer mensen die op deze vlucht zaten en niet akkoord gaan met deze manier van doen, laat het ons dan zsm weten opdat er actie kan worden ondernomen.

Groet,

Frank

Gast

Re: Wijziging vluchttijden Corendon

Ongelezen bericht door Gast »

was dit een charter of een lijn-dienst vlucht die u in eerste instantie geboekt had?
En met wie had u dan gevlogen?
Lijndiensttijden kunnen namelijk niet zo veranderen.
Charters daarentegen kunnen van alles wijzigen en met een charter dient u zelf 24 uur van te voren na tevragen of 1. de vlucht nog opdezelfde tijd gaat en 2. dient u te melden dat u nog mee gaat.
Heeft u dat gedaan dan treft u geen blaam.
Schandalig ze hadden de mededeling bij het hotel kunnen achterlaten, hebben ze dat trouwens niet gedaan? Hotel misschien nalatig??
Zij beroepen zich misschien op het feit dat u een telefoonnummer heeft achtergelaten bij hen waarop men u kon bereiken. Heeft u dat zo doorgegeven of was dat gewoon u ned. huistelefoonnummer?
Al met al een slechte zaak maar met corendon kijken we nergens meer van op.

frunk

Re: Wijziging vluchttijden Corendon

Ongelezen bericht door frunk »

Zoals op de site van corendon aangegeven lijken het lijnvluchten met exacte vertrektijden. Mede daarom hebben wij dit weekend geboekt. Ik zou natuurlijk niet op vrijdagochtend heen vliegen en op zaterdagnacht terugvliegen.
De algemene voorwaarden geven aan dat er tussen 72-24h voor vertrek gecontrolleerd moet worden wanneer de vlucht vertrekt. Dat hebben wij gedaan dus wat mij betreft hebben we ons aan de voorwaarden gehouden. Er moet ook ergens een grens zijn, ze kunnen net zo goed zeggen dat de vlucht 10 jaar later vertrekt.......
Waar het op neerkomt is dat wij volgens de algemene voorwaarden hebben gehandeld en Corendon de dienst die ze verkopen, nl. een vlucht op zondagmiddag, niet hebben geleverd.

Tips altijd welkom!

Andréa_85

Re: Wijziging vluchttijden Corendon

Ongelezen bericht door Andréa_85 »

uit eigen ervaring weet ik dat corendon vliegt met chartermaatschappijen zoals onur air, fly air, transavia, martin air e.d.

dit zijn gewoon chartermaatschappijen...heel vervelend wat u overkomen is, maar die tijden blijven altijd onder voorbehoud...hier moet je gewoon rekening mee houden als je boekt ... boek dan 1 dagje extra, of 2...want zo duur is istanbul niet...voor 15 p.p. zit je er 2 dagen langer...
toch?

ikzelf, nooit problemen gehad met corendon, terwijl ik er toch bijna ieder jaar weer boek :)

sezofala

Re: Wijziging vluchttijden Corendon

Ongelezen bericht door sezofala »

Voor charters wordt vaak (onterecht) het voorbehoud gemaakt dat vluchttijden kunnen veranderen, maar in dit geval heeft u immers binnen de in de algemene voorwaarden gegeven tijden gecontroleerd wat de vluchttijden waren. Daar komt nog bij dat het achterlaten van een voicemail thuis nutteloos is als men weet dat u in Turkije zit en dat Corendon zelfs wist in welk hotel u zat.

U heeft mijns inziens een pakketreis geboekt (immers: vlucht/hotel/+24 uur bij dezelfde operator. Dat het losse onderdelen zijn maakt niet uit) Dat houdt in dat het burgerlijk wetboek van toepassing is, onder meer art. 7:507.

Indien de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de reisovereenkomst redelijkerwijs mocht hebben, is de reisorganisator verplicht de schade te vergoeden, tenzij de tekortkoming in de nakoming niet aan hem is toe te rekenen noch aan de persoon van wiens hulp hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt, omdat:

a. de tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst is toe te rekenen aan de reiziger;
b. de tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst die niet te voorzien was of kon worden opgeheven, is toe te rekenen aan een derde die niet bij de levering van de in de reis begrepen diensten is betrokken; of
c. de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst is te wijten aan overmacht als bedoeld in artikel 504 lid 3 onder b dan wel aan een gebeurtenis die de organisator of degene van wiens hulp hij bij de uitvoering van de reisovereenkomst gebruik maakt, met inachtneming van alle mogelijke zorgvuldigheid niet kon voorzien of verhelpen.


Al met al is dit zo'n zootje dat Corendon voor de schade (ticket KLM) aansprakelijk is.

Gast

Re: Wijziging vluchttijden Corendon

Ongelezen bericht door Gast »

ik weet uit ervaring omdat ik vroeger ook bij zo'n 'rommelige' touroperator heb gewerkt dat ze mensen heen boeken maar nog niet weten hoe ze terug te krijgen.Ze kijken ook vaak naar de ophaalroute voor de bussen zodat uw terugvlucht gelijk is met de vluchten van de andere passagiers die hun hotel bij u in de buurt hebben of in hetzelfde hotel zitten.Diegene die dan de vlucht heeft die het meest afwijkt van de anderen wordt dan overgeboekt op een andere vlucht.Terwijl u vakantie viert wordt er ergens voor u weer een vlucht vandaan getovert( meestal 'overgekocht' van andere touroperators die hun vluchten niet konden verkopen en een gaatje overhadden). Soms lukt dat niet en vragen ze of u iets langer wilt blijven.

Gesloten