Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hoppiedop
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2024 16:40

Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door hoppiedop »

Ik zou met mijn dochter op woensdag 27 december naar "Disney in Concert" in de Ziggo Dome. Ik had via booking.com een hotelkamer geboekt bij de "Holiday Inn Express Amsterdam Arena Towers". Omdat er meerdere mensen in mijn omgeving COVID of griep kregen, had ik een voorgevoel en heb toen ik bij booking.com boekte er voor de zekerheid een annuleringsverzekering van 9,35 bij afgesloten. Het totale bedrag kwam daarmee uit op 152,27.
Wat gebeurt er: mijn dochter wordt ziek en ligt met koorts op bed. Vreselijk jammer natuurlijk en balen want de kosten voor het Disney Concert zijn we kwijt. Ik ben wel heel blij dat we een annuleringsverzekering voor het Holiday Inn hotel hebben afgesloten, dan krijgen we die kosten terug, dacht ik ... nou mooi niet dus.

Ik heb op de dag zelf (27 december) twee keer met booking.com en twee keer met de Holiday Inn gebeld.
De strategie van booking.com is om het probleem bij Holiday Inn te leggen en als je dan Holiday Inn belt of mailt zeggen zij dat ze niks kunnen doen omdat we de boeking en annuleringsverzekering bij booking.com gedaan hebben.

Ik ben nu 3 weken verder en stuur elke dag een bericht naar de klantenservice van booking.com en elke dag krijg ik hetzelfde antwoord "dat ze goed kunnen begrijpen dat de hele kwestie voor spanning zorgt maar dat ze niks kunnen doen en dat we de Holliday Inn moeten vragen of ze het geld terugstorten". Iedere keer krijg je reactie van een andere naam (Thirza G, Angelique O. etc). Ik vraag me af of ik nu met een mens of een robot zit te communiceren. Ze hopen waarschijnlijk dat je het op een gegeven moment maar opgeeft.

Het is toch idioot dat je de optie hebt om er een annuleringsverzekering van 9,35 euro bij te doen maar als je het dan annuleert niks terug krijgt?! Het is een mooie extra inkomstenpot en pure oplichterij!

Ik wilde op Trustpilot.com een review over booking.com plaatsen en zag een "Zeer Slecht" waardering namelijk 1 ster (van de 5) uit 52.531 reviews! Dit zegt natuurlijk al genoeg. Zou de redactie van Radar dit bedrijf eens aan de kaak kunnen stellen? Ik heb die 152,27 al min of meer vaarwel gezegd maar het onrecht voelt heel rot. Ik moet toegeven dat het een erg handige website is maar we gaan nooit meer boeken via booking.com!

Met vriendelijke groet,
M. Hogendorp
boekingnummer bij booking.com: 4168648438

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door rwolters »

Eerste vraag: is annulering door covid gedekt in de verzekering?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Waar loopt überhaupt de annuleringsverzekering? Vermoedelijk niet bij Booking zelf.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hebt u voor een annuleringsverzekering of gratis annuleren gekozen?

Als u op booking.com een annuleringsverzekering hebt afgesloten dan loopt de verzekering bij Zurich insurance. In het PDF document https://insurance.gw.booking.com/docume ... icyWording staat waar u het ziekmelding moest melden.

Het lastig is dat u een doktersverklaring nodig hebt dat uw dochter ziek was. Ik lees niet dat u naar uw huisarts bent gedaan.

Indien u aan alle voorwaarden voldoet en Booking/Zurich insurance wilt u niks terug betalen dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering voor hulp of naar www.kifid.nl/klacht-indienen/ voor een bindend uitspraak.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aan een verzekering hangen voorwaarden. En als u bij ziekte niet de verzekeraar informeert maar gaat annuleren bij Booking en/of het hotel, dan gaat het dus mis. Het lijkt er sterk op dat u geannuleerd hebt en u krijgt dan enkel geld terug als dat vooraf is afgesproken.
Had u het op de verzekering willen afhandelen had u die moeten bellen en aan die voorwaarde moeten voldoen.

Dat Booking slechte recensies heeft had u vooraf ook kunnen zien. Maar dat lezende hebben veel klachten niets te maken met Booking.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door criticus2 »

rwolters schreef:
16 jan 2024 10:17
Eerste vraag: is annulering door covid gedekt in de verzekering?
TS stelt niet dat dochter Covid had, alleen dat ze ziek was. en het hangt van de annuleringsverzekering af. Kastje naar de muur komt wellicht doordat de verzekering geïnformeerd moet worden. Die gaan dan de (betaalde) factuur vergoeden regelrecht aan verzekerde, in principe. Daar zal wel een doktersverklaring voor nodig zijn, ter bevestiging van de ziekte. (ik verwacht tenminste dat dat wel in de voorwaarden van de verzekering zal staan).

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het welbekende probleem met annuleringsverzekeringen. Voor het afsluiten dient de potentiele klant de voorwaarden heel goed door te lezen. Soms staan er echt behoorlijke uitsluitingen in. Neem nooit aan dat iets wel gedekt zou zijn en vergewis u goed van de voorwaarden.

Voor meer informatie zie: https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... erzekering

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Altijd, maar dan ook altijd, alleen boeken met betaling ter plaatse en gratis annulering. Zit je altijd goed.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door k2p »

NeoDutchio schreef:
16 jan 2024 11:09
Aan een verzekering hangen voorwaarden. En als u bij ziekte niet de verzekeraar informeert maar gaat annuleren bij Booking en/of het hotel, dan gaat het dus mis.
Ik ga nu even uit mijn nek kletsen, en stellen dat als Booking de verzekering verkoopt, zij ook verantwoordelijk is om bij een ziekmelding door te verwijzen naar de verzekeraar. En niet dom naar het hotel te verwijzen waardoor de klant later te laat is om nog naar de dokter te gaan of om tijdig een claim te leggen bij de verzekeraar. Ik heb geen idee of en waar dit juridisch geregeld is, maar het lijkt me haast iets van zorgplicht.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
16 jan 2024 19:21
NeoDutchio schreef:
16 jan 2024 11:09
Aan een verzekering hangen voorwaarden. En als u bij ziekte niet de verzekeraar informeert maar gaat annuleren bij Booking en/of het hotel, dan gaat het dus mis.
Ik ga nu even uit mijn nek kletsen, en stellen dat als Booking de verzekering verkoopt, zij ook verantwoordelijk is om bij een ziekmelding door te verwijzen naar de verzekeraar. En niet dom naar het hotel te verwijzen waardoor de klant later te laat is om nog naar de dokter te gaan of om tijdig een claim te leggen bij de verzekeraar. Ik heb geen idee of en waar dit juridisch geregeld is, maar het lijkt me haast iets van zorgplicht.
Het ligt er helemaal aan wat TS gezegd heeft aan de telefoon. Als er gezegd is dat er door ziekte geannuleerd zal gaan worden, dan zal er naar het hotel gewezen worden. Er is een reden dat Booking naar het hotel verwijst en het hotel naar Booking. Dat zal niet zo snel gebeuren als alle partijen weten wat er aan de hand is.

MoElle
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2024 13:07

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door MoElle »

Een annuleringsverzekering vergoed niet altijd een annulering veroorzaakt door griep o.i.d.
Wat vaak wel vergoed wordt is een overlijden in de 1e of 2e graad of een ziekenhuisopname.
Daarom eerst de voorwaarden goed doorlezen alvorens een annuleringsverzekering af te sluiten.
Je sluit wel een annuleringsverzekering bij Booking.com maar de voorwaarden die gelden zijn van de reisorganisatie of het hotel.

mlamers
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2024 13:49

Re: Bij annuleren op Booking.com krijg je niks

Ongelezen bericht door mlamers »

Ook deze ervaring. Vlucht geannuleerd. Konden alleen op korte termijn terug als we een dag eerder gingen. De betaalde nacht niet teruggekregen en ook om een vlucht te krijgen, in de kou laten staan.We hebben meer kosten moeten maken. Ze boden na heel veel mails vijfentwintig euro.
Hotelnacht was 200 euro.
Veel medewerkers spreken niet goed genoeg Nederlands of Engels. Telefooonnummers kloppen niet bij diensten waar ze voor zijn aangegeven. Vreselijk!

Plaats reactie