LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Tijn05 »

Wij gaan in september de uitdaging aan door een weekje bijna gratis in een 5* resort door te brengen.....zie ook dit topic
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=42024

Ik weet dat het ws om timesharing oid gaat, maar wij zijn niet van plan om op welke aanbieding dan ook in te gaan, we staan nogal sterk in onze schoenen wat dit betreft.

Mijn vraag is alleen of er al eens mensen zoiets gedaan hebben, want ik lees hier alleen maar reacties van mensen met meningen, geen feiten.....(bij een soortgelijk topic)

Even voor de duidelijkheid, wij doen dit ook omdat we gewoon heel benieuwd zijn wat we kunnen verwachten, kan het alleen maar meevallen, en ik kan me niet voorstellen dat je continue belaagd wordt oid....
Laatst gewijzigd door Tijn05 op 11 sep 2006 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Heeft iemand ervaringen met dit resort? Het ligt aan de Costa del Sol in Fuengirola.
Wij gaan er heen voor een weekje, koste ons maar 29 euro (verblijf)
Wij gaan in september de uitdaging aan door een weekje bijna gratis in een 5* resort door te brengen
Alweer?!!!
Jullie boffen maar met al die bijna "gratis" vakanties!!

Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Tijn05 »

Ik vraag eigenlijk gewoon om een serieuze reactie, en voor de :lol: onder ons het gaat hier om dezelfde week.....

Dus graag serieuze reacties, hier heb ik toch geen dr.l aan!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik hoop oprecht voor je, dat je stevig genoeg in je schoenen staat, zoals je zelf ook zegt, om de verleidingen te weerstaan.

Er is een aantal maanden geleden in radar aandacht besteed aan dit onderwerp, en daarin was te zien dat de medewerkers van de organisatie dus opdracht hadden de vakantievierders echt in de watten te leggen. Op het stalking-niveau af.

Ook was duidelijk te horen, dat ze zelfs een boete kregen als ze er niet in slaagden die mensen over te halen tot het tekenen van een contract.

Je zegt: het kostte ons maar 29 euro (verblijf).

Dan blijft over: de reis, transfer van en naar het vliegveld (vliegticket plus luchthavenbelasting), en verzekeringen. Want die zullen daar niet bij zitten. Wat kost een gemiddelde campingvlucht naar de costa del sol?

Mogelijk ben je dan wel goedkoper uit, maar of dat opweegt tegen het constant belaagd worden door de medewerkers van de firma? Als jij dat op de koop toe neemt, zou ik als ik jou was gewoon gaan. Ik zal niet zeggen dat je het zonder meer niet moet doen, maar ik moedig je ook niet aan.

Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Tijn05 »

De vlucht kost 188 euro en de reisverzekering (die je anders ook moet afsluiten 22 euro) transfers hebben we niet want we huren een auto voor de hele week (120 euro) (wat we anders ook hadden gedaan) Dus we zijn voor een week met zijn 3-en 188 euro + 58 euro = 246 euro kwijt, en met auto dus nog geen 400 euro....

Zouden we iets soortgelijks boeken dan zijn we minstens 800 euro kwijt zonder auto!!!

Ik heb dat echt wel allemaal uitgezocht hoor....
Geloof me ik heb alles nagezocht, alle reissites en campingsites etc....
Voor deze prijs kan je niet naar Zuid Spanje!

Voor een compleet ingerichte tent in deze periode betaal je gem. 38 euro per nacht (dus 266 euro per week) Daar komt dan de vlucht bij, en de autohuur....een caravan of bungalow wordt natuurlijk duurder.

Je hebt dan geen toilet en douche in de tent, en de verdere luxe die je hebt in een appartement.

Wij zullen waarschijnlijk toch veel weg zijn, naar het strand of een tochtje maken, of winkelen etc...
We zijn in mei naar Mallorca geweest ook in een appartement (10 dagen), en zijn daar maar 2 dagen bij het zwembad gaan liggen, de rest waren we weg met de auto of fiets.

Maar nogmaals ik wil graag de reacties ook van mensen die het gedaan hebben.....Ik zal zeker na afloop her en der onze ervaringen delen...

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Lau10 »

Ik hoop dat je weet waar je voor betaald hebt, fancy prijzen geeft niemand weg, waar zit het addertje ondr het gras?.

Veel stress bestendig plezier :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zoals gezegd Tijn, ik misgun het je ook niet, en vergeleken met wat jij zegt, die 800 euro, ben je goedkoper uit. Alleen: voor mij zouden er die transfers bij komen, want ik heb geen auto. Staat tegenover dat ik dan ook geen auto zou huren.

De vlucht kost 188 euro?? per persoon dan toch wel. Ik zie op internet dat een campingvlucht naar Malaga tussen de 140 en de 500 euro kost, jij zit dan onder de gemiddelde prijs, maar het is dan wel per persoon.

Een goede raad: zorg ervoor dat die medewerkers jou of je partner NOOIT apart ergens aantreffen. En ga er ook niet op in omdat je de medewerker zo aardig vindt, want dat aardige hoort erbij. In de uitzending destijds is gezegd: je wordt een week in de watten gelegd, in de hoop dat je toehapt. En laat dus nooit ergens je reispapieren, je creditcard slingeren. Beter gezegd: neem je credit-card niet eens mee op vakantie, dan kan ze ook per ongeluk niet in verkeerde handen vallen.

Een vakantie hoort relaxed te zijn. Vind ik tenminste. Een week waarbij je voortdurend op je hoede moet zijn, is voor mij geen relaxte vakantie. Dan betaal ik liever de volle prijs voor iets minder, maar ik kan gaan en staan waar ik wil, zonder te zijn gebonden aan welke organisatie dan ook.

Veel mensen weten het verschil niet tussen een gratis reis en een gratis verblijf (bij jou is dat verblijf dus 29 euro, is dat per persoon, of voor de accommodatie plus maaltijden?).

Op een van de grote vakantiebeurzen in Nederland kon je eens meedoen met een soort dartspel met van die zelfklevende balletjes. Je kon er een week verblijf op Mallorca mee winnen.

Je raadt het al: 95 procent van de mensen ''won'' dat verblijf. Maar toen ze de ''prijs'' in ontvangst gingen nemen, bleek het echt alleen maar om een week accommodatie te gaan. Geen maaltijden. EN je moest minimaal 1 week boeken om de extra week te krijgen.

Ik was echt niet de enige die erover is gevallen. We rekenden uit, dat je een stuk goedkoper uit zou zijn, wanneer je hetzelfde appartement zou huren voor twee weken. De standhouder moest zijn boeltje pakken vanwege de vele klachten die over hem kwamen.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ik zal zeker na afloop her en der onze ervaringen delen...
Ben zó benieuwd; kan bijna niet wachten op jullie enthousiaste verhalen!!!

Wat zijn jullie toch een enorme bofkonten met zo'n bijna "gratis" vakantie. En dat jullie nu niet meer in zo'n armoedig tentje zonder minibar aan de Costa del Sol hoeven te vertoeven!
Jullie mogen die fijne filantropische instelling wel zéér dankbaar zijn!

En let maar niet op al die waarschuwingen; dat is alleen maar jalouzie!

Gezien jullie positieve instelling zou je haast denken dat jullie zelf verkopers bij de time-sharingclub zijn!?!

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Lau10 »

M P , dat klinkt erg cynisch, maar je hebt gelijk het zal wel een list en bedrog club zijn, de nederlanders gloven in een gratis sprookje :oops:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

38 euro per nacht (dus 266 euro per week)
Bij mij is dat 228 euro. Misschien een andere rekenmachine gebruikt?

Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Tijn05 »

die 188 euro voor de vluchten is voor 2 personen en een kind van 16 maanden, dit is via Ryan Air via Brussel.
Een collega van mij vliegt al jaren met RyanAir naar Girona en dit bevalt super.

Jullie denken waarschijnlijk allemaal dat wij dus de hele week alleen maar daar zijn, maar dat soort vakantiegangers zijn wij niet, wij zullen ws maar 1 of twee dagen op dat resort doorbrengen....zoals ik al schreef.

Enne ik doe niet denigrerend (of hoe je dat ook schrijft) over een camping verblijf, lijkt me ook erg leuk, maar had het even aangekaart voor een vergelijking, dat zelfs dat nog een stuk duurder is :wink: :wink:

Maar waar blijven nou die echte ervaringsdeskundigen, ik hoor nog steeds alleen verhalen van mensen die er zelf nooit waren????

Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Tijn05 »

Quote:
38 euro per nacht (dus 266 euro per week)
Bij mij is dat 228 euro. Misschien een andere rekenmachine gebruikt?
Weet niet hoe lang een week bij jou duurt maar bij mij 7 dagen?????
Das toch echt 266 euro!!!!!!!!!!!

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Frankkk »

6 nachten...

Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Tijn05 »


Gezien jullie positieve instelling zou je haast denken dat jullie zelf verkopers bij de time-sharingclub zijn!?!
Nee hoor, ik wil alleen graag weten hoe of wat, en ja ik denk dat het allemaal wel meevalt......

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben, en in dat geval zal ik dat ook eerlijk melden......dan zul je wel zie je nou wel reacties krijgen, maar dan ben ik wel degene die er ook daadwerkelijk geweest is!

Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Tijn05 »

6 nachten...
Van zondag 3 sept tot zondag 10 sept is 8 dagen dus 7 nachten :wink: :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik weet wat je bedoelde. Het is echter steeds meer het gebruik om de reisduur in nachten uit te drukken. Dat doet de duitse reiswereld al jaren. En het begint hier ook steeds meer ingeburgerd te raken.

Mijn neef en zijn vriendin zijn om die reden ook twee weken naar Kreta gagaan, hoewel voor hun eigenlijk 1 week genoeg was. Ze redeneren: 15 dagen reisduur is 13 dagen ter plaatse, 8 dagen reisduur is 6 dagen ter plaatse. Voor het verschil hoefden ze het niet te laten. Ze redeneren namelijk: eten moeten we thuis ook, en we hebben een appartement daar.
Ze gingen de eerste dag pas om half zeven weg, en vertrekken maandagmorgen om 7 uur vanaf Kreta. Maar dan hebben ze netto 13 dagen voor nagenog dezelfde prijs als waar ze die week (lees: 6 dagen) voor hadden.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door G7 »

@Bodejosm: Ik weet niet, hoe jij het en wat jij berekend, maar als ik een 8 daagse vliegreis boek, ben ik toch echt 7 nachten daar.

Stel dat je losse dagen ( 8 daagse reis ) zou boeken, betaal je toch dacht ik, voor 7 nachten/8 dagen, al gaat daar inderdaad de reistijd vanaf.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Voor een compleet ingerichte tent in deze periode betaal je gem. 38 euro per nacht (dus 266 euro per week) Daar komt dan de vlucht bij, en de autohuur....een caravan of bungalow wordt natuurlijk duurder.
@G7, hier sloeg mijn opmerking op, Ook Frankkk had het gezien.

Een week in de reiswereld is in Nederland inderdaad 8 dagen, dus 7 nachten. Hoewel dat in de praktijk dus niet klopt. 8 dagen zijn in de praktijk 7 dagen, maar zowel voor de reisverzekering als aan het reisbureau betaal je alsof het 8 dagen zijn.

Overigens: in Duitsland is een reisweek een week, en daar wordt de prijs gebaseerd op het aantal nachten verblijf. Gaan ze in Nederland ook doen, is een stuk eerlijker.

Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Tijn05 »

Dus ze gaan het voortaan tellen met het aantal dagen ipv nachten?????

Maar jullie snappen hem wel van mijn kant hè :wink:
Ik rekende inderdaad zoals er altijd gerekend wordt 8 dagen weg is 7 nachten betalen 8)

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Bijna gratis een weekje resort? Ervaringen op pag.3!

Ongelezen bericht door Lau10 »

Natuurlijk en zo is het altijd al geweest, niets nieuws onder de zon.

Met en beroerd reisschema slaap je soms 6 nachten en 1 nacht en gedeelte ervan.

Gesloten