Booking.com annuleert complete vakantie na wijziging boeking

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Melvin van Omme
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2024 20:07

Booking.com annuleert complete vakantie na wijziging boeking

Ongelezen bericht door Melvin van Omme »

Op 10 april 2023 hebben wij bij booking.com een vakantie geboekt naar Tirol Lodge Ellmau
Via Ideal hebben we het bedrag 1.036,73 euro betaald voor de reservering van 29februari tot 4 maart 2024

Dinsdag 30 januari besloten we een dag extra te gaan. We hebben booking.com gebeld om de aankomstdatum te wijzigen. De datum werd zoals afgesproken van 28 februari tot 4 maart 2024.
Op 30 januari 14:26 heb ik een mail ontvangen dat de extra betaling van 316,- voor 31-01-2024 moest zijn betaald.
Een betaaltermijn van 36 uur.

Dezelfde avond heb ik dit willen doen, maar dit is mis gegaan. Niet handig natuurlijk.

Donderdag 1 februari krijg ik een mail dat onze complete reservering van 28 tot 4 maart is geannuleerd bij het hotel door Booking.com. We krijgen het reeds betaalde bedrag ook niet terug.

Staat Booking.com hier in zijn recht?
We hebben althans wel voor de 5 dagen betaald.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Booking.com annuleert complete vakantie na wijziging boeking

Ongelezen bericht door rwolters »

Booking.com geeft alleen maar door wat het hotel zegt. Misschien was er geen ruimte in het hotel voor die extra dag. ALs het hotel dan een boeking krijgt voor 29 feb tot 5 maart en er is geen ruimte op 5 maart dan declinen ze de boeking.

In het vervolg kan je beter het hotel zelf even benaderen met de vraag of je een dag langer kan blijven. De interface met booking.com is volledig geautomatiseerd.

Melvin van Omme
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2024 20:07

Re: Booking.com annuleert complete vakantie na wijziging boeking

Ongelezen bericht door Melvin van Omme »

Er was wel ruimte want onze boeking boeking van 29 februari tot 4 maart stond al vast en was in april het jaar daarvoor al betaald.
28 februari zou de extra dag zijn die we op 30 januari hebben bijgeboekt.
en alleen die hebben we binnen de 36 uur niet betaald.

Het leek ons geheel onterecht onze complete vakantie te mogen annuleren terwijl we alleen de extra dag niet binnen de 36 uur hebben betaald. En dan ook nog de 1036,- niet gecrediteerd krijgen.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Booking.com annuleert complete vakantie na wijziging boeking

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je probeer een wijziging door te voeren en komt vervolgens jouw deel van de overeenkomst niet na waarna alles gecanceld is en je geen recht hebt op refund. Vroeger was zoiets makkelijk opgelost met mensen en overleggen maar nu doet u zaken met computers en systemen. Wat ik niet begrijp is dat u niet gelijk met booking overlegd heeft toen het mis ging en wat toen het antwoord was.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Booking.com annuleert complete vakantie na wijziging boeking

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien is de topic titel wel verkeerd?

Booking.com annuleert de complete vakantie (zonder restitutie) na niet betalen van de volledige reissom?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com annuleert complete vakantie na wijziging boeking

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zie bij Tirol Lodge Ellmau verschillende voorwaarden staan, kijk op je originele reservering voor de exacte voorwaarden. Ik vermoed 'volledig vooraf te betalen' en 'niet storneerbaar of niet kostenloos storneerbaar'. Daarom geen geld terug. Vervelend als het je overkomt, andersom is dit wel de beveiliging om 'gratis' gasten buiten de deur te houden.
Thijs124 schreef:
14 mar 2024 19:50
Booking.com annuleert de complete vakantie (zonder restitutie) na niet betalen van de volledige reissom?
Niet Booking, maar het hotel.
Technisch gezien is de eerste reservering vervallen en vervangen door een nieuwe, direct te betalen.

Al opgemerkt voor een volgende keer: benader het hotel zelf en/of boek daar direct. Of kies een accommodatie, waar je ter plekke mag betalen.

Plaats reactie