LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

ik bedoelde toen dat ik de hulp had gekregen van een jurist in de wetswinkel.
en mijn vader heeft het er eens over gehad met iemand en die heeft zich er even mee bezig gehouden, maar daar hoor ik ook niets meer van..
dus zoveel hulp heb ik niet meer.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:hoi emmy

sterkte heb je geen rechtsbijstand???dan kan je die inschakelen?
dit vroeg ik haar een paar blz terug en toen antwoorde,rechtsbijstand stja?
ik heb wel hulp van iemand...

dus wat moet je daar dan uit opmaken,
ik weet niet hoe ik deze vrouw verder nog wegwijs kan maken...
we hebben al het mogelijke wel gezegd geloof ik..denk dat het nu op haar zelf aankomt...
sterkte wlx....
Uit het antwoord van wlx kon je niet opmaken of er wel of geen rechtsbijstand was.
Voor het 2de deel sluit ik me bij jou aan.

@wlx,

Even ter informatie. In NL kan men een rechtsbijstandverzekering afsluiten. Dan betaal je een bepaalde premie en als je in een juridisch geschil belandt, kun je de verzekering aanspreken voor juridische hulp. Deze kosten zijn dan gedekt en soms moet je dan een bedragje (vb 150,-) aan eigen risico betalen. Afhankelijk van het soort geschil dat je hebt is dit wel of niet gedekt (je kiest zelf voor welke onderwerpen je gedekt wil zijn) en bepaald ook de hoogte van de premie.

Verder dan wat ik geschreven heb, kan ik je ook niet helpen helaas. Als je zeker weet geen boeking te hebben gedaan, volg dan een van de eerdere adviezen op en stuur een aangetekende brief dat je de vordering betwist en dat zij dan maar een procedure moeten beginnen om het te verhalen. Lees even terug wat ik daar precies heb geschreven..

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door aaten »

@wlx: zo te horen kunnen zowel corendon als het incassobureau geen bewijs leveren waaruit blijkt dat jij een boeking hebt gedaan en ook zijn de bevestiging van de boeking/adres niet jouw adres. Gewoon rustig blijven ademen en laat het rustig tot een rechtzaak komen.
Rechters zijn hele schappelijke mensen en als jij nooit een boeking hebt gedaan kan je erop vertrouwen dat de rechter je gelijk geeft (ik vraag me af of het incassobureau uberhaupt er ooit een zaak van maakt, blaffende honden bijten niet :) ).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hoi emmy...
ja ik kon er niet echt wat uitop maken,ik heb vaak genoeg gevraagd en je rechtsbijstand dan en daar gaf ze geen antwoord op.
maar die kan ze nu wel afsluiten maar ik geloof zo en zo is dat maar de periode weet ik ff niet...dat er nog niks mag lopen van een zaak een half jaar voor je de verzekering afsluit...
maar als ze student is kan ze toch een advocaat van??onvermogen ,noemen ze dat nog zo vragen???

en ja verder ik wens haar veel sterkte...we hebben ons best gedaan...

wlx wil je laten weten hoe het afloopt,na onze inspanningen zijn we toch wel benieuwd,sterkte

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Henri42 »

rozemarijntje schreef:hoi emmy...
ja ik kon er niet echt wat uitop maken,ik heb vaak genoeg gevraagd en je rechtsbijstand dan en daar gaf ze geen antwoord op.
maar die kan ze nu wel afsluiten maar ik geloof zo en zo is dat maar de periode weet ik ff niet...dat er nog niks mag lopen van een zaak een half jaar voor je de verzekering afsluit...
maar als ze student is kan ze toch een advocaat van??onvermogen ,noemen ze dat nog zo vragen???

en ja verder ik wens haar veel sterkte...we hebben ons best gedaan...

wlx wil je laten weten hoe het afloopt,na onze inspanningen zijn we toch wel benieuwd,sterkte
a. een rechtbijstandsverzekering afsluiten voor een nog lopende casus gaat helemaal niet.
b. bij een rechter verschijnen doe je niet zonder advocaat, ergo kost ook geld.
c. is dit nog een lopend probleem?, wanneer heeft WLX nog iets voor het laats gehoord/gelezen van Corendon ?

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Ik heb net antwoord gekregen van Corendon, dat ze geen reden vinden om de vordering te annuleren, dus dat ik het maar moet betalen om nog hogere kosten te vermijden..
Nog altijd geen bewijs.. Ik vraag ze nochtans letterlijk..

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wlx schreef:Ik heb net antwoord gekregen van Corendon, dat ze geen reden vinden om de vordering te annuleren, dus dat ik het maar moet betalen om nog hogere kosten te vermijden..
Nog altijd geen bewijs.. Ik vraag ze nochtans letterlijk..
Kort antwoord aan Corendon:

Waarom moet ik wat betalen?
Ik heb niets geboekt - was ten tijde van de vermeende boeking niet in Nederland ivm Vakantie - en heb tot op heden geen bewijs van enige boeking, noch mijn vermeende betrokkenheid hiertoe gezien.

Indien u meent te moeten doorzetten zal ik aangifte doen van oplichting en afpersing, daar u dreigt met rechtsmaatregelen als ik niet betaal, en u eist betaling voor iets dat ik niet gedaan hebt, en u niet eens kunt onderbouwen.

Stuur dit per fax of per mail (zodat je verzendbevestiging hebt) en indien per mail - kijk of je dit met leesbevestiging ook kan doen (outlook o.a). Indien dit niet kan, dan per aangetekend schrijven.

Ik zou toch zowiezo maar naar de politie gaan. Of iemand heeft je gegevens gebruikt, Of men probeert een fout in hun systeem op jou af te wentelen (en dan ga ik er van uit dat je inderdaad niets geboekt hebt) - maar als jij echt onschuldig bent, zal je dat dus door middel van actie moeten bewijzen. Stil zitten is helaas geen optie.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door aaten »

de politie gaat hier niets mee doen aangezien het een civiel meningsverschil is. Corendon zegt dat er iets geboekt is maar kan hier geen bewijs van overleggen, zolang dat niet gebeurd is is er nog niets aan de hand.

Rechtbank hoef je niet heen met een advocaat, een ieder mag zichzelf verdedigen. Zorg wel dat je alle communicatie bij je hebt die je met Correndon hebt gehad. Schrijf Correndon nog éénmaal aan dat je geen boeking hebt gedaan en dat je graag het volledige bewijs van hun ontvangt waaruit blijkt dat je wel een reis geboekt hebt als de mening van Correndon anders is toegedaan.
Ze gaan je waarschijnlijk niets sturen. Mocht het uiteindelijk tot een rechtzaak komen zal het bewijs bij de dagvaarding moeten zitten, zit dat het niet dan is het verweer makkelijk: Correndon heeft ondanks herhaaldelijk verzoek niet kunnen aantonen dat er een reis geboekt is, conclusie is: er is geen reis geboekt.

Eventueel wil ik wel even voor je naar de zaak kijken maar dan heb ik wel de volledige communicatie nodig, eens kijken wat er gebeurd wanneer iemand anders een belletje naar Correndon / Jansen en Jansen pleegt.

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

Bedankt voor de hulp. Deze zaak blijft echt maar duren..
Ik probeer trouwens al weken mijn online dossier te bekijken bij janssen & janssen, maar ik raak niet ingelogd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Henri42 »

wlx schreef:Bedankt voor de hulp. Deze zaak blijft echt maar duren..
Ik probeer trouwens al weken mijn online dossier te bekijken bij janssen & janssen, maar ik raak niet ingelogd.
WLX, is er nog een zaak ?, wanneer heb jij de laatste brief van Corendon cs ontvangen ? Is de case niet over gewaaid?.
Inloggen is redelijk makkelijk gedaan

wlx
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2011 17:56

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door wlx »

wel, toen ik zei dat ik net antwoord had gekregen. 14 april.
En het inloggen lukt echt niet meer.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door aaten »

wlx niet te druk maken. Gewoon weer een standaard briefje terug sturen dat je niet accoord gaat omdat er geen rechtsgrond voor de vordering bestaat althans nochthans niet bewezen is.

Laat Jansen & Jansen lekker blaffen, zijn ze goed in.

Eigenreisbureau
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2010 17:53

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Eigenreisbureau »

Om een eind te maken aan alles zou ik niet mailen maar bellen. Niet met Janssen en Janssen maar met Corendon. Dat gaat toch het snelst en mijn (persoonlijke) ervaring is dat je je schriftelijk toch niet zo goed kunt uitdrukken als mondeling. Nadat er tijdens dit gesprek toezeggingen zijn gedaan kun je altijd nog e.e.a. op papier zetten. Maak een eind aan deze eindeloze lange discussie en bel direct naar Corendon!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Eigenreisbureau schreef:Om een eind te maken aan alles zou ik niet mailen maar bellen. Niet met Janssen en Janssen maar met Corendon. Dat gaat toch het snelst en mijn (persoonlijke) ervaring is dat je je schriftelijk toch niet zo goed kunt uitdrukken als mondeling. Nadat er tijdens dit gesprek toezeggingen zijn gedaan kun je altijd nog e.e.a. op papier zetten. Maak een eind aan deze eindeloze lange discussie en bel direct naar Corendon!
En in andere forums lees je dat mensen aan de telefoon van alles toezeggen - maar als puntje bij paaltje komt - ze zeggen dat dat niet is gebeurd/afgesproken - en heb jij geen poot om op te staan.

Ja, het is lastig een en ander schriftelijk te doen, maar dan heb je tenminste zaken 'zwart op wit' - en als de 'andere kant' toch moeilijk doet, kan je aantonen dat jij in elk geval je best hebt gedaan escalatie te voorkomen - iets dat je telefonisch dus absoluut nooit zal kunnen aantonen.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door aaten »

sprookje schreef:Zelfs al boek je op jou pc met een fictieve naam dan nog zal de touroperator bij jou uitkomen vie je ip adress.Er zal wel geboekt zijn vanaf jou pc anders zou corendon nooit iemand op je af sturen en zelfs dreigen met vervolging.
Boek je moet je betalen zo simpel is het!
Sprookje gelooft in sprookjes? Een bedrijf kan nooit via een ip-adres bij jou komen, dat kan alleen in een strafrechtelijk onderzoek en dat zal hier echt nog niet geweest zijn anders wat degene er echt al wel van op de hoogte.

Bij een incassobureau hoef je over het algemeen helemaal niets aan te tonen voordat ze gaan vorderen. Incassobureau is ook maar gewoon een bedrijf zonder extra rechten. Een deurwaarder moet wel eerst onderzoeken dus dat is het standaard antwoord aan een incassobureau: stuur maar een deurwaarder.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

uh even ik heb het niet over coredon of iets...
maar iemand kan toch echt wel op jou ip!! adres een reis boeken...
ga met je laptop in de auto zitten en kijk wie er niet beveiligd is wat ik al eens gezegd heb....en stel dat iemand dit persoon even een hak wilt zetten of een grapje uit wilt halen...bingo!!
dus dat kan wel degelijk,dan heb je geen poot om op te staan
maar
1 ze was in het buitenland en dus niet kunnen boeken via haar ip adres.
2 geboorte datum staat er niet op.
3 telefonisch kan je doen,maar dan zou ik het wel opnemen,
anders heb je nog geen bewijs en mail wel.
4 ben je er al achteraan gegaan om je een advocaat kan krijgen ,ik weet niet hoe dat nu heet ,vroeger van onvermogen,je moet dan een minimaal inkomen hebben....je bent student dus?ga daar eens achteraan...
5 zo blijft het eeuwen duren en het de rekening wordt alleen maar erger ,door het incasso buro...

verder weeet ik het eccccccccccccccccht niet meer...
maar doorsuderen en hier een beetje wachten op antwoorden dat lost het niet op...dus aktie?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Henri42 »

Rozemareintje, het begint op een spionage verhaal te lijken:)

Ik veronderstel dat Corendon sterk staat, hopelijk vergis ik me :)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja,ik weet het ook niet henri???????????ik vind het allemaal maar raar...
heb het idee dat we een beetje ......nou ik denk dat je me wel begrijpt...ik nok er nou echt mee...vraag me af ,of het allemaal wel waar is,heel vreemd allemaal

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door cvp »

Er zijn nu 8 pagina's aan deze zaak gewijd, maar................Hoe is het nu afgelopen ?

Zou toch wel leuk zijn als er iets teruggekoppeld werd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dat vind ik ook,we hebben toch op alle mogelijk manier geprobeerd iedeen te geven...ook al had ze er niks aan misschien ,maar mensen staken wel hun energie erin...dus wlx hoe is hte???????????????????????

Gesloten