Corendon geeft amper vergoeding voor gewijzigde reis

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
KDR
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2022 08:25

Corendon geeft amper vergoeding voor gewijzigde reis

Ongelezen bericht door KDR »

We hadden een reis geboekt naar Bulgarije,

Voor 2 persoon, voor 18 nachten, ontbijt, lunch, dinner (all inc.). Ik kan me ook herinneren dat extra dagen per persoon vanaf 50 euro zou zijn.
Een aantal weken later kregen we een melding: uw vlucht gaat niet meer op die dagen zoals gepland staat, dus u moet een andere periode kiezen (4 dagen eerder of 4 dagen later). We moesten 4 dagen later kiezen. Nu komt het
We hebben opgeteld: Bijna 2 nachten minder, 2x dinner, 2x ontbijt, 2x lunch minder (voor 2 personen keer twee dus)! En wat krijgen we als compensatie??? voor 2 personen?? 51 euro!!!
We hebben aangegeven dat we niet akkoord gaan met deze vergoeding, en geprobeerd later klacht te melden mar ook niet gelukt.

Mijn vragen zijn: zijn er andere mensen zoals wij? is dit een tactiek van Corendon (kruidenierstactiek?) Of is dit normaal?
Ik vind dat er bij de reizen aangegeven moeten worden, in geval van wijzigingen wat voor bedrag de klant per dag terug zou krijgen!

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corendon geeft amper vergoeding voor gewijzigde reis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat gaf Corendom aan als reden voor dit bedrag? Ik neem aan dat je die vraag al wel gesteld hebt?

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Corendon geeft amper vergoeding voor gewijzigde reis

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Opzich was mijn rekenen altijd wel oke, maar hier loop ik even vast. 4 dagen later en dan maar van alles 2 minder? Als de hele reis 4 dagen verschuift is dit ook vreemd, dan zou er niet zo'n groot verdchil zijn

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Corendon geeft amper vergoeding voor gewijzigde reis

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

In het contract staat wsl dat u een andere ("vergelijkbare?") reis kunt boeken als de geboekte reis niet doorgaat. Staat er iets bij (in de kleine lettertjes) over de compensatie ?

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Corendon geeft amper vergoeding voor gewijzigde reis

Ongelezen bericht door bupaul »

Wat ik in het verhaal van TS mis is wat er voor de originele reis is betaald.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Corendon geeft amper vergoeding voor gewijzigde reis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik mis veel details om een duidelijk mening te kunnen maken.

Als je vlucht ruim van tevorenwordt geannuleerd, mag je ook je reis annuleren. Dan is het moment dat je sterker staat in de onderhandelingen.

Graag verneem ik alle details, welke reis was, het oorspronkelijke bedrag en de gemiste aantal nachten.

Eventueel kan je voor advies contact opnemen met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of je rechtsbijstandverzekering voor hulp. Eventueel kan je naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ voor een bindend uitspraak.

Gesloten