LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
FredGerritsen

Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door FredGerritsen »

:evil:

in oktober hebben wij een reis naar Turkije geboekt via Corendon/Travelcontact. Zij adverteren o.a. veel in de Metro en de Spits.
Wij hebben een appartement in het centrum van Alanya geboekt.
Bij aankomst in Turkije hebben wij te horen gekregen dat wij zijn overgeboekt naar een hotel wat enkele kilometers verder op uit het centrum ligt.
Wij hadden geen andere keuze dan dit te accepteren.
Klacht indienen heeft in Turkije geen zin. Een klachtenformulier wordt niet verstrekt. Wij waren niet deenigen op dat moment. Nog een Nederlands stel, een Belg en een alleenreizende Hollander is het in dezelfde periode ook overkomen.

wie heeft een soortgelijke ervaring met Corendon / Travel Contact ???

Groeten Fred

Anita Biharie

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Anita Biharie »

Hallo

Ik heb dezelfde soort klacht, heb ook een brief gestuurd naar corendon, maar werd niet serieus genomen.
We kregen ons geld niet terug.

bastrid

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door bastrid »

hallo,
Wij zijn het afgelopen jaar met Correndor weggeweest. Het was een heel positieve ervaring. Een goede nederlands sprekende, turkse agent ter plaatse die zelfs extra inzet toonde door duikexcursies te boeken voor een mede reisgenoot. Zeer goed hotel (Linda te Side), zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding. Het probleem van overboeking komt helaas nog steeds overal voor. Ik werk zelf als touringcar-chauffeur bij een middelgroot busbedrijf en wij als chauffeurs staan ook telkens weer met ons handen in ons haar als dit ons weer overkomt. Vorig jaar met Kras reizen naar Turkije geweest en daar waren ook heel veel overboekingen. Jammer maar gebeurt. Wel een advies. Kijk ter plaatse of de accomodatie die je oorspronkelijk geboekt had ook precies is wat je verwachtte (het kan nl zelfs zijn dat je in de tweede keus zelfs beter zit). Geld terug hoef je bijna nooit te verwachten, wel is het misschien een idee om de extra reiskosten van en naar centrum bv te declareren bij Corendor. Beste advies. Probeer toch te genieten van de vakantie en niet dan alles door een donkere bril te bekijken.

Gast

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Gast »

Mag het ook CorendoN zijn?

henkoo

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door henkoo »

Aanstaande vrijdag op RTL4, programma kat in de zak, wordt er de firma Corendon weer eens flink doorgetrokken


:oops:

JandeJong
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2003 18:37

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door JandeJong »

Wij zijn in augustus op vakantie geweest in Turkije. Geboekt bij GoMundo maar het werd geheel uitgevoerd door Corendon. Wij werden in een nul sterren hotel geplaats terwijl we drie sterren hadden geboekt. Al het zoet beleg in cupjes en de zakjes koffie waren over de datum. Dit is ondanks klagen 2 weken zo gebleven. Een klachtenformulier werd niet verstrekt. De hostess was zeer slecht of zeer goed geinstrueert. Klagen bij Corendon heeft geen zin. Ze reageren gewoon niet! Ik zou graag willen dat Radar hier eens achteraan ging!

Jan de Jong :x

Gast

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas,

het zijn een stelletje oplichters bij Corendon.
Daar moet je je maar bij neerleggen.
Ze reageren nooit ergens op, laat staan dat ze hun verantwoordelijkheid nemen. :twisted:

Gast

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij hebben deze zomer met Correndon hetzelfde meegemaakt. Na diverse boze gesprekken met de host werd uiteindelijk briefpapier met het logo van Corendon verstrekt waarop ik de klachten op kon vermelden. Deze brief werd door de host getekend. In het hotel diverse mensen ontmoet die uiteindelijk zonder klachtenbrief werden weggestuurd. Ik heb inmiddels de GCR ingeschakeld. Zaak is nog in behandeling.

Fred Gerritsen

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Fred Gerritsen »

Beste " Gast"

Laat eens weten wat de SGR ervan vindt !!!!

8)

Gast

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Gast »

SGR heeft hier niets mee te maken. Geschillen Commissie Reizen wel!

Posi

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Posi »

Wij zij 2 keer met Corendon geweest en 2 keer was alles goed geregeld. Natuurlijk kan het ook wel eens mis gaan.
De goeden laten zich altijd minder horen dan de slechten.

Gast

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Gast »

tja 99 euro 8 dagen weg en maar zeuren en maar zeuren

Gast

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf vorig jaar ook met Corendon naar Turkije geweest. Hotel Linda te Side om precies te zijn. Ik heb een top vakantie gehad en verder ook geen klachten. Maar ik hoor van mijn vriend die host is geweest in Turkije dat Corendon inderdaad slecht is en overspoelt word met klachten.

gerrie1

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door gerrie1 »

wij zijn in nov 2004 naar turkije geweest met correndon,en hebben een rondreis gemaakt van 8 dagen niks dan lof goede hotels en een fijne gids uit Belgie die zeer goed uit leg gaf en de chauffeur was prima geen haast deze reis was 8 dagen en koste €149.00 p.p. h.p.

Gast

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Gast »

Hebben al deze slechte ervaringen ook betrekking op de losse vliegtickets die Corendon aanbiedt? Ik ben nl. van plan een enkele reis Istanbul voor 44 euro bij Corendon te boeken zonder hotel of andere extra's. Kan iemand me meer vertellen over de vliegreis?

gerrie1

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door gerrie1 »

je vliegt met corendon zelf ,ze huren denk ik een vliegtuig en daar staat hun naam op. net als bij kras die doet dat ook.de vlucht is uitgekleed je kunt tegen betaling eten(broodjes) en warme of koude dranken krijgen.wij haden een goede vlucht het enige nadeel is dat je savonds laat vertrekt en snachts aankomt ,op de terug vlucht ben in het begin van de avond weer op schiphol. we waren geland in Antaly.gerrie

Mark en Esther

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Mark en Esther »

Hallo

wij zijn in twee jaar twee maal met Corendon naar Turkije geweest. De eerste keer geen klachten de 2e keer helaas wel. Vanuit Turkije al een mail gestuurd naar Corendon maar het duurde erg lang voor er reactie terugkwam. Tot enkele maanden later we plotseling een brief kregen waarin de geclaimde kosten van een bespottelijke Turkse avond inclusief de telefoonkosten naar de hostess zijn vergoed.

Markie

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Markie »

Wij zijn voor de tweede keer geconfronteerd met een overboeking van een hotel in Turkije. Corendon verkoopt meer kamers dan ze hebben en gokt op annuleringen. Dit systeem werd vroeger ook veel gebruikt bij lijnvluchten, maar is in de ban gedaan. Het gaat 9 van de 10 keer wel goed. Het is blijkbaar wel nodig om de prijzen laag te houden. Wat ik ergvind is dat de geboden alternatieven onder de maat zijn. Ik zou zeggen neem je verlies en biedt een vergelijkbaar of beter alternatief!

gaste

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door gaste »

Er wordt gezegd dat overboeking niet meer bij lijndienst voorkomt. Dit is onjuist, iedere maatschappij ter wereld, incl. de KLM, boekt meer stoelen dan ze hebben daar ze uit ervaring weten dat een aantal reizigers (meestal zakenmensen) op het laatste moment niet komt opdagen en ze dan met lege stoelen blijven zitten. Dit geldt ook voor alle hotels, met name 5-sterren hotels als Hilton en Sheraton ter wereld. Ook daar wordt normaal zo'n 10% overboekt.
Vandaar dat men altijd zijn intercontinentale vlucht moet herbevestigen en het raadzaam is niet op het laatste moment voor een vlucht te arriveren. Wat betreft overboeking van hotels in landen als Turkije wordt dit veroorzaakt doordat de Nederlandse reisorganisaties niet op tijd het geld overmaken voor de zgn. garantiekamers die ze hebben afgenomen voor een bepaalde periode.

Gast

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Gast »

vorig jaar vacantie geboekt bij corendon ze zeiden tegen ons dat het hotel zeer goed was het was hotel grand iskandil, nou nee dus zo een hotel heb ik lang niet meer gehad airco defect er kwam spontaan water uit dus de hele kamer nat, badkamer waar alles onder de schimmel zat enz enz en dan zeggen dat het een 4 sterren hotel is dus niet he geen aanrader

Gesloten