Forse vlucht tijd wijziging

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hleene
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2010 20:04

Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door hleene »

Reeds maanden geleden een vakantie naar Turkije bij Corendon geboekt. Tot 4 weken voor vertrek stond de vertrek tijd van de heenvlucht op 7.30h. Deze week dit nog even gecheckt en nu blijkt dit gewijzigd te zijn naar 19.05h. Waardeloos! Aankomst in het hotel is midden in de nacht. Ze adverteren met 8 dagen vakantie, maar effectief blijven er krap 6,5 over! Dit is een vorm van misleiding. Ongetwijfeld zullen ze zich op de regeltjes beroepen. In de toekomst zal ik niet meer zo snel bij Corendon een vakantie boeken.

Alkmaarder
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jun 2023 13:54

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door Alkmaarder »

Dan boekt u toch een lijnvlucht (veel zekerder) en afzonderlijk een hotel? 'De regeltjes' bij zo'n pakketreis zijn duidelijk: de vluchttijden kunnen altijd worden aangepast. Daar is toch niets onduidelijks aan?

hleene
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2010 20:04

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door hleene »

Beste Alkmaarder. De regeltjes zijn mij idd bekend. Maar dat neemt mijn ergernis niet weg. Het feit dat je zomaar 12 later vertrekt en midden in de nacht in het hotel aankomt, is gewoon waardeloos. Iedereen zou hier boos over worden. Daar dien de regeltjes niet aan af.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door jonis »

" Wij " boeken sowieso al nergens meer een vliegvakantie.
" wij " hebben geluisterd naar al je voorgangers en bij alle andere maatschappijen die ook boos waren......

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door rwolters »

hleene schreef:
25 aug 2023 12:28
Beste Alkmaarder. De regeltjes zijn mij idd bekend. Maar dat neemt mijn ergernis niet weg. Het feit dat je zomaar 12 later vertrekt en midden in de nacht in het hotel aankomt, is gewoon waardeloos. Iedereen zou hier boos over worden. Daar dien de regeltjes niet aan af.
Je kiest er zelf voor. Zoals gezegd, als je meer zekerheid wilt boek je een (wellicht) duurdere lijnvlucht. Bij de Action kan je er ook niet van op aan dat bepaalde producten meestal voorradig zijn. Bij Etos wel. En daar is de prijs dan ook naar. Dus mooi dat we keuze hebben.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door henk51 »

Dat is al jaren het geval bij Corendon staat ook gewoon vermeld bij de boeking:

Het is mogelijk dat de vluchttijden bij vakantievluchten kunnen veranderen. Je kunt de actuele vluchttijden altijd checken via mijn.corendon.nl of de Corendon app.

Als 2 vluchten half vol zijn maken ze er een vlucht van dus kassa.

Zijn al vele jaren topics over geweest. Ben een keer naar Turkije geweest (meteen voor het laatst) werden ook al vluchten samengevoegd

Ik boek daarom vanaf toen 1998 alleen lijn vluchten altijd op tijd weg en op tijd aankomst.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik begrijp uw teleurstelling. Tot 2 weken voor vertrek mag de vertrektijd veranderd worden. Dit valt onder kleine wijzigingen. www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... pakketreis.

Helaas, ik denk dat u dit moet accepteren.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

hleene schreef:
25 aug 2023 12:28
Beste Alkmaarder. De regeltjes zijn mij idd bekend. Maar dat neemt mijn ergernis niet weg. Het feit dat je zomaar 12 later vertrekt en midden in de nacht in het hotel aankomt, is gewoon waardeloos. Iedereen zou hier boos over worden. Daar dien de regeltjes niet aan af.
Dat heet: “akkoord gaan met de voorwaarden”.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

hleene schreef:
25 aug 2023 12:28
Beste Alkmaarder. De regeltjes zijn mij idd bekend. Maar dat neemt mijn ergernis niet weg. Het feit dat je zomaar 12 later vertrekt en midden in de nacht in het hotel aankomt, is gewoon waardeloos. Iedereen zou hier boos over worden. Daar dien de regeltjes niet aan af.
Ik zou heel blij worden. Liever een avondvlucht dan zo'n hele vroege, waarbij je direct slaap in moet gaan halen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door Dirkie »

hleene schreef:
25 aug 2023 12:28
Beste Alkmaarder. De regeltjes zijn mij idd bekend. Maar dat neemt mijn ergernis niet weg. Het feit dat je zomaar 12 later vertrekt en midden in de nacht in het hotel aankomt, is gewoon waardeloos. Iedereen zou hier boos over worden. Daar dien de regeltjes niet aan af.
Dit soort zaken veroorzaakt inderdaad ergernis. En het is echt waardeloos.
Maar er is ook niets aan te doen. Het enige nut van het openen van een topic hier is dan de frustratie van je afschrijven.
En je krijgt ook een hoop "leuke" maar totaal niet ter zake doende bijdragen die je frustratie waarschijnlijk alleen maar erger maken.

IphoneFan
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2023 09:30

Re: Forse vlucht tijd wijziging

Ongelezen bericht door IphoneFan »

Helemaal mee eens dit is mij verleden jaar ook overkomen.
Toen ik het des betreffende Reisburo hier mee confronteerde kreeg ik 1/9 deel van mijn reissom teruggestort (een dag vergoeding ik had initieel een reis geboekt van 9 dagen).
Ik vloog van Amsterdam maar Brussel was ruim 200 euro per dag goedkoper. Als ik het van te voren had geweten dan had ik Amsterdam niet als opstapplaats gekozen.
Toch wel leuk dat er nog Reisburo's zijn die met je meedenken.

Plaats reactie