LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout Neckermann/D-reizsen wordt 'sorry, overboekt'

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
joostnoteboom
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2011 21:39

Fout Neckermann/D-reizsen wordt 'sorry, overboekt'

Ongelezen bericht door joostnoteboom »

Vandaag werd bevestigd, dat wat wij stiekum wel verwachten maar o-zo erg gehoopte dat het niet waar zou zijn.

Gister hebben wij tegen de zin/het advies van Neckermann/D-reizen in, direct contact gehad met de accommodatie die wij als vroegboekers hebben geboekt. Wij hebben op de eerste dag dat boeken mogelijk was, de accommodatie geboekt via D-reizen zodat wij zeker wisten dat wij een plek zouden hebben. Wij (man, vrouw 30 weken zwanger, kind 4.5j en kind3j) hebben erg naar de vakantie en bestemming uitgekeken, aangezien wij hier al 2x een bijzonder prettig verblijf hebben gehad.

Nu krijgen wij 1 week voor vertrek te horen dat er 'overboekt' is. Dit is uiterst merkwaardig, aangezien wij op de eerste dag uberhaupt mogelijk, direct de accommodatie hebben geboekt. Zeer vervelend is dat wij tot 3x toe van D-reizen/Neckermann hebben te horen gekregen dat alles goed zou komen en op hun moesten vertrouwen (we hadden wat voorkeurszaken die wij graag met het park haden willen afstemmen, maar het park had ons niet op de bezoekerslijst staan).

Wij hebben expliciet deze accommodatie gekozen, omdat het park kindvriendelijk is/speeltuin heeft, een veilige omgeving is door de prima afscherming, een verwarmd kinderzwembad heeft, erg schoon en mooi is, rustig is en er toch de nodige winkels op loopafstand aanwezig heeft. Een andere locatie is voor ons absoluut geen optie, zoals u zul begrijpen.

Neckermann moet wat ons betreft doen, wat ze vergeten zijn en hadden moeten doen. Namelijk ons als vroegboekers behandelen en de accommodatie regelen die wij hebben geboekt. Laten zij de mensen die echt als laatste erbij zijn gekomen, een aanbieding doen voor een alternatieve locatie. Wat mij betreft is het niet acceptabel dat ze een grove fout maken, en dit snel afdoen als 'overboekt'. Pak je verantwoordelijkheid en regel een echte oplossing. Doe svp iets voor die 2500 euro. Op aanraden van andere 'gedupeerde' zal ik direct na dit bericht de aangesloten organisaties als ANVR en SGC/SGR.

Inmiddels lopen de fysieke klachten van mijn vrouw al aardig op ivm stress. Ik kan alle vades in spe dit verhaal absoluut ontraden, aangezien dit voor een zwangere vrouw echt een tandje teveel is.

Morgen zal het eea duidelijk worden, als ik direct contact opneem met de afdeling opeartions van Neckerman (de afdeling die overboekingen afhandeld). Overigens toch wel apart, dat voor zulke zaken die 'zelde' voorkomen een aparte afdeling bestaat. Wij rekenen er voorals nog op dat Neckerman/D-reizen onze klacht uiterst serieus neemt en dit op de door ons gestelde voorwaarden oplossen.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Fout Neckermann/D-reizsen wordt 'sorry, overboekt'

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Altijd vervelend een overboeking. Alhoewel mijn eigen ervaringen zo zijn dat we er altijd op vooruit gingen, d.w.z. een beter gekwalificeerde accommodatie kregen.
In uw geval is het anders en heeft u echt voor deze accommodatie gekozen.
Als ik u was, zou ik de overboeking niet accepteren.
Neckermann heeft dan de keus: of u uw reissom terugbetalen of iemand anders overboeken.
Anders wordt het als Neckermann (door bv. contractbreuk van het hotel/appartement) deze accommodatie helemaal niet meer kan verkopen.
Maar recht op uw geld terug heeft u sowieso.

Ik hoop voor u en uw gezin dat het goed komt.
Laat u het ons even weten?

D-reizen Webcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32

Re: Fout Neckermann/D-reizsen wordt 'sorry, overboekt'

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare »

Geachte heer Noteboom,

Wat vervelend dat uw vakantie overboekt is. Wij willen graag voor u uitzoeken wat uw mogelijkheden zijn. Wanneer u uw persoonlijke gegevens stuurt naar [email protected] dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Bart
D-reizen Webcare

joostnoteboom
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2011 21:39

Re: Fout Neckermann/D-reizsen wordt 'sorry, overboekt'

Ongelezen bericht door joostnoteboom »

Beste Roosje,

Dank voor je toelichting. Helaas is het zo dat wij echt met de rug tegen de muur worden gezet. Vakantie later inplannen kan niet ivm de zwangerschap van mijn vrouw en volgend jaar kan niet, aangezien mijn dochter dan leerplichtig is en wij dan niet buiten de vakanties meer weg kunnen. Als klap op de vuurpijl is de afdeling operations van neckerman nu op training en ze komen maandag terug. Conclusie: 1 dag voor vertrek is Neckerman bereid om hier aandacht aan te schenken en helaas is er niemand binnen Neckerman die zich geroepen voelt dit eerder op te pakken.

Echt ongelovelijk hoe Neckerman hier zich niets van af maakt, met alle lieg en bedrieg praktijken om hun straatje schoon te vegen.

D-Reizen doet op dit moment echt enorm zijn best. De dame (Belinda) is echt super proactief en werkt erg klantgericht. Doe mij maar meer Belinda's in de reisbranche.

Ik ga nu via het net achterhalen wie baasje consumenten is bij Neckerman, om dan maar zelf het heft in handen te nemen.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Fout Neckermann/D-reizsen wordt 'sorry, overboekt'

Ongelezen bericht door sprookje »

Beste joostnoteboom u bent als vroegboeker normaal nooit overboekt,u heeft als een van de eerste deze acomodatie geboekt en hoort daar ook te zitten.Neem geen genoegen met opmerkingen als wij zullen wij zullen u zo goed mogelijk helpen,blijf in je geboekte hotel en eis een kamer,een kamer die jou toekomt.Eis anders onmiddelijk een klachtenformulier zodat je je geld kan terugclaimen.Normaal moeten ze de laatboekers overboeken en niet de personen die zoals u en ik express voregboeken en het risico nemen meer te betalen dan andere om zeker te zijn van onze kamer in het door ons gekozen hotel.Dit klopt niet !!
Hou zeker je boekingsformulieren bij als bewijs van vroegboeker en leg hun het vuur aan de schenen.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Fout Neckermann/D-reizsen wordt 'sorry, overboekt'

Ongelezen bericht door dia »

De herfstvakantie is inmiddels voorbij,hoe was het?
Hebt u gekregen wat u geboekt had.
Leuk om te weten hoe iets afloopt.

Gesloten