LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gate1 annuleert vlucht na klikken op link uit e-mail

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
BramWa
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2020 16:34

Gate1 annuleert vlucht na klikken op link uit e-mail

Ongelezen bericht door BramWa »

Beste lezers,

In 2021 staat er een reis gepland naar Zuid-Afrika en we hebben tickets geboekt via Gate1.nl. Gister kreeg ik een email dat mijn vluchtschema was aangepast waardoor ik een langere overstap had in Zurich, geen fijn nieuws maar daar komen we wel overheen.

Het probleem zit hem in het volgende en ik ben benieuwd of wat Gate1 doet juridisch wel is toegestaan? Ik lees de mail op mijn telefoon en tijdens het scrollen heb ik blijkbaar op een link geklikt uit de mail waarna er zich een venster opende waarin stond dat ik mijn vlucht had geannuleerd! Dit alles zonder dat ik ook maar ergens akkoord op heb gegeven? 1 minuut later heb ik een bevestigsmail over mijn annulering binnen en zojuist heb ik te horen gekregen dat ze het niet meer kunnen corrigeren omdat de vlucht nu vol zit. Waarschijnlijk krijg ik ook geen geld terug omdat ik zelf de 'keuze' heb gemaakt om hem te annuleren!?

Het kan toch niet zo zijn dat je zonder extra stap/bevestiging rechtstreeks vanuit een mail toestemming/bevestiging kan geven om een vlucht te annuleren?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gate1 annuleert vlucht na klikken op link uit e-mail

Ongelezen bericht door berndv »

BramWa schreef:
02 nov 2020 16:53
Het kan toch niet zo zijn dat je zonder extra stap/bevestiging rechtstreeks vanuit een mail toestemming/bevestiging kan geven om een vlucht te annuleren?
Ik twijfel of hier een wet is die het verbiedt om een vlucht te annuleren middels een enkele klik, zonder daarna nog een keer te hoeven klikken. Vervelend is het wel. Gelukkig komt het bij de meeste telefoons niet standaard voor dat scrollen en klikken verward wordt. Als ik op mijn telefoon iets langer dan een fractie van een seconde op een link klik/druk, opent zich al een menu. En als ik met een schuivende beweging over een link heen ga, opent de link zich ook niet.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gate1 annuleert vlucht na klikken op link uit e-mail

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mij overkomt het ook wel eens, bijvoorbeeld als ik scrollend beeld stil wil zetten, of als ik per ongeluk iets aantik. Zonder enige borging dergelijk vergaande gevolgen vind ik wel heel onzorgvuldig.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gate1 annuleert vlucht na klikken op link uit e-mail

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan beargumenteren dat bij deze ontbinding je wil ontbreekt (art. 3:33 BW) en de bij de ander de goede trouw (art. 3:11 BW).

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gate1 annuleert vlucht na klikken op link uit e-mail

Ongelezen bericht door Brahms »

BramWa schreef:
02 nov 2020 16:53
.... en tijdens het scrollen heb ik blijkbaar op een link geklikt uit de mail waarna er zich een venster opende....
Was die link er daadwerkelijk, en wat was de tekst in/bij de link ?

Gesloten