LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
HeavyD
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2011 15:22

Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door HeavyD »

Een aantal maanden geleden hebben wij een reis naar Kroatië geboekt bij D-reizen. We hebben bewust van te voren geboekt omdat we alles goed geregeld wilden hebben; dit onder andere ook omdat we beide slechtziend zijn.

Zaterdag vertrekken we en we hebben tot op heden geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen. Ons is verteld de reisdocumenten af te kunnen halen op het vliegveld in Dortmunt, alwaar wij vertrekken. Dit kunnen we dan 90 minuten voor vertrek doen.

D-reizen geeft de schuld aan de post die het niet bij ons bezorgd zou hebben en aan Alltours (de organisatie die uiteindelijk de reis regelen). Men heeft ons vanaf afgelopen maandag aan het lijntje gehouden met het verhaal over de post en dat ze daar slechte ervaringen mee hadden. De post is bij mij altijd keurig bezorgd en heb dan ook geen reden daar aan twijfelen. Men kwam zelfs met het verhaal dat de post ook om tien uur 's avonds kan komen, terwijl ik de post allang gehad had.

Ik vind het geen manier van doen om ons zo op reis te sturen, zonder documenten te hebben ontvangen en te kunnen checken. Na aandringen heeft men een mail gestuurd, die uiterst vaag was, waarin notabene stond dat ik naar het reisbureau moest om daar te betalen. Dit heeft men dan telefonisch gecorrigeerd, maar een schriftelijke bevestigingen, die konden we niet krijgen.

Het is echt ongelooflijk hoe dit gaat; je wilt graag goed georganiseerd op reis, maar moet nu met een gevoel van hopen dat het goed komt naar Duitsland afreizen. Als er iets niet blijkt te kloppen hebben we 90 minuten om dingen te regelen. Zelf adviseert D-reizen om drie uur voor vertrek aanwezig te zijn op een duits vliegveld. Ik vind het ongelooflijk dat men ons zo in de kou laat staan. Men had de tickets veel eerder moeten versturen (ze hebben ze vorige week vrijdag pas verstuurd) en moeten zorgen dat we alsnog de juiste papieren of een e-mail met daarin de documenten ontvangen.

Ik houd d-reizen hiervoor verantwoordelijk en niet de post of Alltours, we hebben uiteindelijk bij d-reizen geboekt. Ik heb de post al gebeld maar het is niet na te gaan, dus lekker makkelijk excuus. Er werd ook nog gezegd dat dit bij lastminutes heel vaak gebeurd; die wilden we nu juist net niet omdat we graag zeker willen weten dat alles voor ons goed geregeld is. Ik hoop dat alles goed gaat komen, maar een lekker begin van de vakantie is dit niet. Ik heb al een klacht ingediend bij d-reizen zelf, maar wat hier mee gebeurt... Overigens is het geld allang betaald (ik heb hier ook nog met ze over gebeld over het binnen was, om te checken dat het goed zat.

U begrijpt, wij vinden dit niet normaal en vragen ons af of andere mensen deze klachten ook hebben.

D-reizen Webcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare »

Beste HeavyD,

Wat vervelend om te horen! Wij willen dit graag voor je uitzoeken.
Als je je persoonlijke gegevens stuurt naar [email protected] dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Met vriendelijke groet,

Bart
D-reizen webcare

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door Juist ja »

Wat is nu de klacht? Dat u de reisbescheiden moet ophalen op de luchthaven ipv dat u ze thuis heeft gekregen? En dat plaatst u hier op een forum om D Reizen even zwart te maken. Schaam u.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Het heeft toch helemaal niets mee te maken met Dreizen zwart maken. Met alle stress van reizen is het altijd prettig om zeker te zijn dat al je reisbescheiden in je bezit bent zodat je geen problemen hebt op de vliegveld. De reis is ruim van te voren geboekt, maar Dreizen heeft gewoon tot het laatste moment gewacht met het printen van de tickets.

TS heeft geboekt met Dreizen en is dan ook terecht dat Dreizen de schuld krijgt. Dreizen kan leuk Altours beschuldigen, maar het is tenslotte ook de taak van een reisbureau dat de klant alle papieren tijdig ontvangt. Je betaalt niet voor niets een hoop administratiekosten bij Dreizen.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ik boek altijd mijn reizen bij d-tours hier in me woonplaats ridderkerk
werken aardige meisjes en ik vind dat je goed word geholpen
pas nog voor me zoon naar australie
ongeveer 10 dagen a 1 week van te voren word ik gebeld dat de tickets klaar liggen en ga ik ze op halen
en nooit per post tickets gehad

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door WarZir »

Volgens mij (is in ieder geval mijn ervaring met ons reisburo) is het zo dat de klant nooit de reisdocumenten thuis krijgt gestuurd met de post. Het reisburo ontvangt de reisdocumenten van de reisorganisatie (wellicht ook via post of koerier), vervolgens belt het reisburo de klant thuis om te informeren dat de documenten klaar liggen.

Ik vermoed dat D-Reizen té lang heeft gewacht met ondernemen van aktie richting reisorganisatie, maar goed, dit is enkel gissen van mijn kant :wink: . Wél vind ik het fout dat D-Reizen de fout afschuift op andere partijen, zij zijn zelf uiteindelijk verantwoordelijk voor een goed en correct verloop van het hele traject.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Als ik het verhaal van TS goed begrijp, heeft D-Reizen de tickets 1 week voor vertrek naar hun huisadres gestuurd en zijn deze niet aangekomen.
Nieuwe tickets worden klaargelegd op het vliegveld van vertrek.

Het is natuurlijk altijd prettig als je je reispapieren hebt voor vertrek. Maar het gebeurt wel vaker dat reispapieren (of andere post, zie vele andere topics) niet aankomen. De beste oplossing is dan dat de reispapieren worden klaargelegd bij de balie van de desbetreffende touroperator. Bij deze balie is men op de hoogte dat de reizigers langskomen.

In mijn bijna 30-jarige carrière op een reisbureau, heb ik nog nooit meegemaakt dat de reispapieren niet op het vliegveld klaar lagen.
TS kan daarom met een gerust hart naar Dortmund vertrekken.
Gelukkig geven de tegenwoordig de meeste touroperators de reisbescheiden digitaal af, zodat het reisbureau de reispapieren opnieuw kan afdrukken, mocht de post eens niet aankomen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Even een beetje off-topic, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het nog gebruikelijk was dat reispapieren via de post worden toegestuurd. Ik dacht dat dat allemaal via e-mail ging tegenwoordig.

Het zou D-Reizen een hoop geld schelen en de klanten een geruster gevoel geven als je de email (snel) hebt ontvangen die jezelf kunt printen.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

GJvdZ schreef:Even een beetje off-topic, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het nog gebruikelijk was dat reispapieren via de post worden toegestuurd. Ik dacht dat dat allemaal via e-mail ging tegenwoordig.

Het zou D-Reizen een hoop geld schelen en de klanten een geruster gevoel geven als je de email (snel) hebt ontvangen die jezelf kunt printen.
Het is niet het reisbureau (in dit geval D-Reizen), maar de reisorganisatie die de reispapieren aanmaakt en/of digitaal maakt.
Het reisbureau ontvangt de papieren van de reisorganisatie en is dus afhankelijk van hen of het digitaal of niet is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

idd D reizen is afhangkelijk van hoe ver van te voren de touroperator de papieren naar hun toe stuurt.
dus daar zit d reizen op de wachten ,meestal is het een week van te voren! soms nog iets korten,wij hebben wel eens 5 dagen gehad.

2 idd kan de post ook laat komen,omdat je tegenwoordig 3 soorten post hebt.
je hebt postnl(tnt)sand en nog eentje daar kom ik eve niet op...

3 ga gewoon eerder naar dortmunt en dan zullen de papieren ook klaar liggen want ze printen het gewoon uit,dus 90 min?al ga je volgens mij 3 uur van te voren wat ik ook zou doen..eerlijk gezegd. :D zekerheid

4 ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik wat over de post heb gehad..maar heb je via internet geboekt?dan weet ik het niet ,ik ga altijd naar het buro...

ik denk dat het allemaal wel goedkomt,maak j eniet te druk,volgende week lopen jullie lekker in kroatie,let maar op,veel plezier...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Roosje1957 schreef:
GJvdZ schreef:Even een beetje off-topic, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het nog gebruikelijk was dat reispapieren via de post worden toegestuurd. Ik dacht dat dat allemaal via e-mail ging tegenwoordig.

Het zou D-Reizen een hoop geld schelen en de klanten een geruster gevoel geven als je de email (snel) hebt ontvangen die jezelf kunt printen.
Het is niet het reisbureau (in dit geval D-Reizen), maar de reisorganisatie die de reispapieren aanmaakt en/of digitaal maakt.
Het reisbureau ontvangt de papieren van de reisorganisatie en is dus afhankelijk van hen of het digitaal of niet is.
Het gaat me niet zozeer of het nu D-Reizen is of een ander, maar om het feit dat er kennelijk nog papieren reisbescheiden worden gebruikt. Ik had niet verwacht dat dat nog bestond.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik moest ze vorig jaar ook nog komen halen biij Dreizen..
wel een eticket..maar wel een boekje met voucher voor hotel enz...
en een boekje van marco polo zat erbij...

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door G7 »

GJvdZ schreef:
Roosje1957 schreef:
GJvdZ schreef:Even een beetje off-topic, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het nog gebruikelijk was dat reispapieren via de post worden toegestuurd. Ik dacht dat dat allemaal via e-mail ging tegenwoordig.

Het zou D-Reizen een hoop geld schelen en de klanten een geruster gevoel geven als je de email (snel) hebt ontvangen die jezelf kunt printen.
Het is niet het reisbureau (in dit geval D-Reizen), maar de reisorganisatie die de reispapieren aanmaakt en/of digitaal maakt.
Het reisbureau ontvangt de papieren van de reisorganisatie en is dus afhankelijk van hen of het digitaal of niet is.
Het gaat me niet zozeer of het nu D-Reizen is of een ander, maar om het feit dat er kennelijk nog papieren reisbescheiden worden gebruikt. Ik had niet verwacht dat dat nog bestond.
Het moet toch niet gekker worden. En al die mensen dan die nog echt altijd bij een reisbureau boeken en die thuis helemaal geen computer hebben en misschien ook wel niet willen hebben ( ik ken ze nog hoor ) hoe krijgen die dan hun tickets thuis?

Ik ben van mening, dat als ik bij D-reizen een reis boek, zij mij ook de benodigde papieren leveren. Ze sturen ze naar mij op, of even een belletje dat ik ze kan komen halen. Zo was het toch altijd nietwaar? Helemaal als je op tijd boekt. Een last mitute, daar kan ik me bij voorstellen dat je die op de luchthaven kan/moet ophalen.

Ik zelf boek altijd bij via internet en heb al via verschillende touroperators geboekt, maar dat even terzijde.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door manondoris »

ts reageerd niet meer dus ik denk dat ze toch nog zonder problemen in kroatie zijn aangekomen. bij deze een hele fijne vakantie :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

G7 schreef:
Het moet toch niet gekker worden. En al die mensen dan die nog echt altijd bij een reisbureau boeken en die thuis helemaal geen computer hebben en misschien ook wel niet willen hebben ( ik ken ze nog hoor ) hoe krijgen die dan hun tickets thuis?
Dan moet je de tickets gewoon bij het reisbureau ophalen, geen probleem toch.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door G7 »

Ja, dat lijkt mij ook chocomelk, maar ik zei het hier, omdat iemand zich afvroeg,.. bestaan er nog papieren reisbescheiden. Ja, natuurlijk bestaan die nog. Hoe wil je het anders doen dan?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja het wordt allemaal steeds makkelijker denken ze...
maar idd er zijn mensen die nog toeten nog blazen weten en liever gewoon naar een reisburo gaan..
nou weet ik wel hoe en wat...
maar ik ga toch liever naar het reisburo...wacht ff dat is mijn mening hoor...wat iemand anders doet is helemaal aan hem of haar...iedere voor zich..

toch worden de reisburo;s steeds minder,wat eigenlijk nog domineert is d reizen en arke /.tui..maar het zijn er niet veel meer...

D-reizen Webcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare »

Wij hebben afgelopen zaterdag contact opgenomen met onze klant. Het ophalen van de reisbescheiden is gelukt en meneer is nu op vakantie in Kroatië.

Met vriendelijke groet,

Bart
D-reizen webcare

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Geen reisdocumenten ontvangen van D-reizen

Ongelezen bericht door G7 »

Kijk.... dat noem ik nog eens service van D-Reizen. De familie alsnog op tijd kunnen bereiken en ook even aan ons, de ongeruste members, laten weten hoe het zit.

Klasse, Bart van D-Reizen. :wink: Bedankt!!!

Gesloten