LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen terugbetaling van voorschot

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Dragon_Rahid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2018 10:18

Geen terugbetaling van voorschot

Ongelezen bericht door Dragon_Rahid »

Vorig jaar september is mijn moeder met zo'n dagje uit geweest voor senioren. Na veel inpraten heeft ze toen een reis naar Cyprus geboekt bij Medi-Reizen. Ze wilde niet alleen op reis en heeft toen een nicht gevraagd om mee te gaan. Er moest wel een aanbetaling van 30% ( €149,40) gedaan worden om de reis vast te leggen. Dit heb ik voor haar betaald in november 2017. In februari 2018 krijgt mijn moeder een brief dat de vliegmaatschappij Ari Berlin failliet zou zijn gegaan en dat alle reizen geannuleerd zijn. Er werd een alternatief aangeboden, een wellness vakantie naar Turkije of om naar Cappadocie te gaan. Wellness is niks voor haar en ze was in dat jaar al naar Cappadocie geweest. Ik heb toen om terugbetaling van de voorschot gevraagd, omdat ze niet akkoord ging met het alternatief en dat zou geen probleem zijn. Het geld zou teruggestort worden, hiervan heb ik een bevestiging per email teruggekregen. HELAAS!!!! Het geld is tot op heden niet gestort en Medi-Reizen is op geen enkel manier te bereiken. Hun telefoonnummer wordt met een bandje beantwoord dat ze niet te bereiken zijn en op mail reageren ze ook niet. Dit soort organisaties proberen de ouderen alleen om te praten om dure reizen te nemen en vervolgens komen er niet meer op terug. Schaam je, want de ouderen hebben het al niet zo breed! Medi-Reizen als je dit leest, wanneer krijgt mijn moeder het geld terug!
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2018 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geen terugbetaling van voorschot

Ongelezen bericht door Lowieze »

U bent blijkbaar niet de enige die hierdoor gedupeerd is:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... t-opdagen/

In dit artikel staat ook wat u kunt proberen om uw geld terug te krijgen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen terugbetaling van voorschot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom hebt u uw moeder niet afgeraden dat reisje te boeken? Die dagjes uit worden alleen georganiseerd om de reizigers een poot uit te draaien.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen terugbetaling van voorschot

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begrijp dat dat de aanbieder niet failliet gaan en de overeenkomst niet kan nakomen doordat een onderaannemer failliet is. Ik lees ook tussen de regels door dat het hier gaat om een pakketreis.

Gesloten