LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld van comfortstoelen weg door ander toestel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Wouterss
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2019 20:53

Geld van comfortstoelen weg door ander toestel

Ongelezen bericht door Wouterss »

Wij hebben voor heen en terug comfortstoelen geboekt.
Kosten: 2 keer 60,00 euro heen plus 12,00 voor stoelnummer. Totaal 132,00 euro heenreis
2 keer 33,00 terug.
Het gaat om de heenreis want we vliegen met een ander toestel en daar is geen comfortstoelen. Volgens Tui krijgen we 40,00 totaal terug want de rest is verekend met economy. Maar daar is helemaal geen toeslag voor, en zei die mevrouw van Tui dat andere mensen dat niet hoeven te betalen.
Ik vroeg of ze dat kon uitleggen van comfort naar economy, maar telkens viel ze in herhaling dat het verekend is. Dit kan toch niet. Die 12,00 snap ik voor een stoelnummer. Met Tui kom ik er niet uit en blijven ze erbij. Volgens mij moet gewoon die 120,00 terug en niet 40,00. Mag dit?
Vriendelijke groet, Suzanne

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Geld van comfortstoelen weg door ander toestel

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Afgelopen oktober toen ik met TUI heb gevlogen, was er wel een toeslag voor Economy, Comfort en Business. Zo was bijvoorbeeld Economy 38 euro (sowieso verplicht dus, want je moet een stoel nemen), comfort was 78 euro, dus een toeslag van 40 euro per persoon per stoel. Ik denk dat er daarom maar €40,00 retour wordt gedaan.

Als je op de TUI website zelf kijkt staat er inderdaad geen toeslag, maar als je via het reisbureau boekt zie je wel dat er een prijs wordt berekend voor een stoel op Economy. Ik snap wel dat dit erg verwarrend werkt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geld van comfortstoelen weg door ander toestel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is dit een vlucht afgelopen week met ingehuurde kisten omdat Max (geen Verstappen) aan de grond moest blijven?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geld van comfortstoelen weg door ander toestel

Ongelezen bericht door renewouters »

Zijn comfortstoelen net zoiets als Economy Plus bij KLM waarbij je 3 cm meer beenruimte krijgt voor 2x zoveel geld?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geld van comfortstoelen weg door ander toestel

Ongelezen bericht door alfatrion »

In dit geval is Tui te kortgeschoten in haar nakominsverbintenis. Ik vraag me af waarom jullie zouden moeten betalen voor de andere stoelen alsof er daarvoor een overeenkomst is geweest.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geld van comfortstoelen weg door ander toestel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je van 150 naar 135 Kisten gaat wegens de 15x Max krijg je deze puinzooi.
In geheel Europa moeten ze schuiven met ingehuurde en andere toestellen.

Dan klopt de stoel indeling niet meer dus budget met extra ruimte en meer betalers die krap komen te zitten!
Maar Tui kan er niets aan doen als Boeing er een rommeltje van maakte.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Geld van comfortstoelen weg door ander toestel

Ongelezen bericht door lentewind »

Ook wij hebben op de terugreis n ander toestel gehad. Ook van comfort naar economy.
Na vele mailtjes krijgen we 40 euro terug, terwijl op de factuur 120 euro stond. Volgens hen n technische interne wijziging en hadden we ook maar 40 euro betaald.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geld van comfortstoelen weg door ander toestel

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Hoewel het niet nodig zou moeten zijn is het inderdaad bij TUI aan te raden een printscreen te maken van de pagina met de toeslagen per klasse op moment van boeken.

TUI kan bv nu aangeven dat op moment van je boeking er ook voor economy een toeslag gold, maar dat kan je zelf onmogelijk achteraf controleren.
En dan krijg je inderdaad dit.

Gesloten