LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Griekenland

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Griekenland

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Zelf heb ik het helemaal gehad met de reisbranche. In plaats van naar heinde en ver te gaan blijf ik liever gewoon thuis en becommentarieer de horror verhalen van anderen. Ik hou er nou eenmaal niet van opgelicht te worden. Als ik op vakantie wil ga ik lekker met de auto en pak in Oostenrijk Zimmer frei. Altijd goed en goedkoop

Nu wil mijn dochter wel eens een keer wat anders. Zij wil graag cultuur gaan snuiven in Griekenland en wil graag dat papa meegaat.

Met de auto heenreiden is geen optie. Dus het zal vliegen moeten worden en met al die oplichters en reismaffia zie ik door de bomen het bos niet meer. Waar o waar kan ik terecht zonder dat ze mij te grazen nemen? Ik zou namelijk niet graag bij terugkeer zelf hier een topic willen starten.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Nu wil mijn dochter wel eens een keer wat anders. Zij wil graag cultuur gaan snuiven in Griekenland en wil graag dat papa meegaat.
In jouw geval denk dat je het beste een advertentie in de krant kunt plaatsen :
Gezocht : Sugardaddy als reisgenoot naar Griekenland voor dochter
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 26 jun 2010 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Wat denkt U wel niet meneer racer. Ik zelf waak over de veiligheid van mijn dochter. Er zijn teveel joran van der sloots op deze aardbol. Dan desnoods maar het risico lopen om opgelicht te worden door de reismaffia.

spanje01
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2010 15:17

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door spanje01 »

Waar komt die boosheid wat betreft de reiswereld eigenlijk vandaan?
Waar ben je bang voor als je dochter naar Griekenland gaat en je wilt het boeken via een reisbureau?
Het is heel simpel om een betrouwbare reis naar Griekenland te boeken, ik heb nog nooit klachten gehad!

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door ine1961 »

Geachte meneer/mevrouw Degrelle,

Ik werk als reisadviseuse op een reisburo, bij de reismaffia dus.
Ik zal proberen u een advies te geven, maar daarbij ook de risico's en valkuilen benoemen.
Allereerst adviseer ik u naar een goed reisburo te gaan, wellicht kunt u vooraf al wat verkennend werk verrichten op het internet, zodat u enigszins weet waar u naar toe wilt.
T.a.v een accommodatie hotel/appartement raadpleeg altijd zoover voor klant beoordelingen, probeer wel door sommige reacties heen te kijken, mensen denken vaak dat ze alleen de minder positieve ervaringen moeten vermelden, maar geven wel hoge cijfers."
Boek via een goede reisorganisatie, die vooraf tijden publiceert, als er meerdere vluchten op een dag zijn kunt u de voor u beste vluchten kiezen.
Vraag of het reisburo wilt kijken welke reisorganisatie de accommodatie nog meer aanbiedt, dan kunnen de prijzen vergeleken worden, dan heeft u op dat moment de voordeligste reis.
Wat kan er mis gaan:
* Vluchttijden/Luchtvaartmaatschappij worden gewijzigd, er worden soms vluchten geschrapt omdat de toestellen niet vol zitten,of de luchthaven besluit dat een bepaalde vlucht op een ander tijdstip vertrekt (de kans dat dit gebeurt in de zomervakantie is klein maar wel aanwezig).
* De accommodatie is overboekt, een goed reisburo zal altijd proberen te zorgen voor een gelijkwaardig of beter alternatief, en als dat redelijk is, een vergoeding.
*De prijs die u betaald heeft voor u reis wordt goedkoper!!! tja reisopganisaties proberen altijd de laatste weken de accommodaties en stoelen te verkopen, en dan daalt de prijs soms.
* De accommodatie valt toch tegen, een niet zo leuke ligging van u kamer, de schoonmaak is niet naar u maatstaven, de afstand naar het strand is voor u gevoel toch langer dan in de gids vermeld staat,de mensen bij de receptie zijn niet zo aardig, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Bovenstaande voorbeelden van zaken die mis kunnen gaan gebeuren in verhouding zelden, bijna alle klanten die ik boek hebben een fantastische vakantie en nemen soms bepaalde zaken die wat minder positief zijn voor lief, en genieten van het feit dat ze vakantie hebben en vrij zijn.

Misschien moet u de reismaffia nog eens een kans geven, ik weet ook niet waar u frustraties vandaan komen, maar wij proberen altijd onze klanten een fijne vakantie te bezorgen, maar soms is er sprake van overmacht en dan is het een kwestie van accepteren.

Met vriendelijke groet.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door snepke »

J. Degrelle schreef: Ik zou namelijk niet graag bij terugkeer zelf hier een topic willen starten.
Volgens mij doet u niet anders,is het niet over het een ,is het over iets anders.
sigaren,wijn,restaurants,nu weer reizen.
Ik kijk uit naar de volgende"oplichter"

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door bavarian »

Ik waardeer het wel van meneer Degrelle dat hij zijn dochter wil beschermen, je leest tegenwoordig te veel verhalen over loverboys, drugsreizen etc.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door snepke »

bavarian schreef:Ik waardeer het wel van meneer Degrelle dat hij zijn dochter wil beschermen, je leest tegenwoordig te veel verhalen over loverboys, drugsreizen etc.
Daar is ook niets mis mee ,om je dochter te beschermen.
Maar toch vermoed ik dat deze meneer een enorm grote duim heeft.
Maar dat maakt me niet uit,ik heb toch een behoorlijk grote emmer zout naast me staan.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door witte angora »

X
Laatst gewijzigd door witte angora op 27 jun 2010 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Ik zelf waak over de veiligheid van mijn dochter. Er zijn teveel joran van der sloots op deze aardbol. Dan desnoods maar het risico lopen om opgelicht te worden door de reismaffia.
Prima, en verder:
Ik waardeer het wel van meneer Degrelle dat hij zijn dochter wil beschermen, je leest tegenwoordig te veel verhalen over loverboys, drugsreizen etc.
oke, en dan:
Ik heb 1 dochter, die ik wel eens meeneem naar etentjes met relaties. Zij is het afgelopen voorjaar 43 geworden.

Je kunt ook te ver gaan.... :mrgreen:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door snepke »

Goh op die leeftijd nog zakenrelaties,
Waarom gaat u niet van uw pensioen genieten,lekker reizen naar griekenland of zo.
Ik zou het er lekker van nemen,heb wel wat beters te doen,dan achter oplichters jagen.
Ging lekker op vakantie naar ..

Prettige vakantie en stuur een kaartje uit het zonnige Griekenland

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door witte angora »

X
Laatst gewijzigd door witte angora op 27 jun 2010 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Griekenland

Ongelezen bericht door tennis »

J. Degrelle schreef:Zelf heb ik het helemaal gehad met de reisbranche. In plaats van naar heinde en ver te gaan blijf ik liever gewoon thuis en becommentarieer de horror verhalen van anderen. Ik hou er nou eenmaal niet van opgelicht te worden. Als ik op vakantie wil ga ik lekker met de auto en pak in Oostenrijk Zimmer frei. Altijd goed en goedkoop

Nu wil mijn dochter wel eens een keer wat anders. Zij wil graag cultuur gaan snuiven in Griekenland en wil graag dat papa meegaat.

Met de auto heenreiden is geen optie. Dus het zal vliegen moeten worden en met al die oplichters en reismaffia zie ik door de bomen het bos niet meer. Waar o waar kan ik terecht zonder dat ze mij te grazen nemen? Ik zou namelijk niet graag bij terugkeer zelf hier een topic willen starten.

Oostenrijk is niets, daar komen de mannen met een ladder jou dochter s'nachts bezoeken!
I.P.V. Griekenland, zou ik mijn dochter ompraten om naar Spanie te gaan, daar kan je met de auto naar toe en daar is ook cultuur.
Misschien een optie!

Gesloten