Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door sjohie »

Oldsmobile442 schreef:
17 jul 2022 23:18
Volgens mij is dit meer een gezellig chat forum, een pilletje hier en een pilletje daar. i.p.v. bij de vraag te blijven die ik gesteld heb. Het is best een serieus probleem, en nu met die zomervakantie wordt het er niet minder om.
"Rechtszaak tegen Schiphol
Transavia maakte gisteren bekend dat er een streep gaat door 240 vluchten in juli en augustus. Hierdoor worden ruim 13.000 boekingen getroffen. In juli moet KLM dagelijks 7000 passagiers teleurstellen, zo werd begin deze week duidelijk"
Als u zich een beetje heeft voorbereid op de reis, heeft u alle hier al genoemde bronnen al geraadpleegd en de info tot u genomen, toch? Het is een erg fluïde situatie op Schiphol, er is nu geen stappenplan te maken wat u garandeert om over X dagen of weken op tijd bij uw gate te zijn. Op dit moment is het devies, aldus de site van Schiphol, kom max 4 uur van te voren naar de vertrekhal, en niet nog eerder, want dan is uw gate toch nog niet open, en staat u anderen alleen maar in de weg.

Het antwoord op de vraag in uw openingpost, "Is daar nu echt niets aan te doen? " is kort gezegd, nee. Het is een probleem met vele facetten, met evenzoveel stakeholders en verantwoordelijken, dus er is niet één partij of persoon die lekker op een oplossing blijft zitten, terwijl Schiphol overkookt. Er moeten meer mensen worden geworven en opgeleid, de kneiterharde concurrentie tussen de 7 of 8 bagage-afhandelaars moet worden teruggeschroefd, Schiphol moet inkrimpen ivm beschikbare mileuruimte, en misschien moeten "wij" als burgers toch maar es een eerlijke prijs gaan betalen voor al dat gevlieg.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik weet niet wat uw bestemming is, maar misschien kunt u per trein (Duitsland, Oostenrijk, België, Frankrijk of Verenigde Koninkrijk), bus of boot (Noorwegen, Borkum of Verenigde Koninkrijk) op vakantie.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door scontra »

Seinhuis schreef:
18 jul 2022 09:55
Ik weet niet wat uw bestemming is, maar misschien kunt u per trein (Duitsland, Oostenrijk, België, Frankrijk of Verenigde Koninkrijk), bus of boot (Noorwegen, Borkum of Verenigde Koninkrijk) op vakantie.
Vietnam ?? :oops:

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ik weet dat er treinen bestaan en dat ze reizen, ik ga al met de trein naar Schiphol. Verder wil ik me graag bij de vraag houden, hoe kom je op tijd bij de gate met dat overvolle Schiphol? 7000 mensen worden per dag teleurgesteld door Schiphol, dat betekend ook dat die het niet gered hebben. Ook hun geld kwijt!
Dat vind ik toch een groot risico, en teleurstelling. En dat voor één van de grootste luchthavens die zelfs denken om nog groter te worden.
Ik zal het waarschijnlijk uit stellen om te gaan vliegen, mijn gevoel zegt dat dit helemaal niks wordt. Jammer.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Goed idee voor die 7000 mensen per dag die het niet redden, maar met de VIP service gaat dat wel gewoon lukken. Kost een beetje, maar dan zit je wel gezellig bij elkaar. Zal mijn baas eens vragen om verhoging vakantiegeld voor dit soort zaken.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wij wilden in juni ook op vakantie naar een zonnig eiland. Normaal is dat vliegen vanaf Schiphol maar deze keer hebben we dat gezien alle perikelen daar maar niet gedaan. En nu zijn we ook naar een zonnig eiland geweest waar de langste wachttijd 10 minuten was voor de veerboot. Texel is goed bevallen (maar wij hebben dan ook geboft met het weer)

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

breien schreef:
18 jul 2022 11:30
Gun uzelf een beetje luxe
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/schiphol-vip-service/
Met privium ben je er ook redelijk snel doorheen. Mijn max was iets meer als 45 minuten

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door witte angora »

Oldsmobile442 schreef:
18 jul 2022 11:19
Ik weet dat er treinen bestaan en dat ze reizen, ik ga al met de trein naar Schiphol. Verder wil ik me graag bij de vraag houden, hoe kom je op tijd bij de gate met dat overvolle Schiphol?
Die vraag is al beantwoord: op tijd op het vliegveld zijn. Next case.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door moederslink »

Oldsmobile442 schreef:
17 jul 2022 12:36
Hallo Besten,
Ik wil graag op vakantie en vertrekken van Schiphol, maar het wordt je bijna onmogelijk gemaakt om op tijd door de betreffende gate te stappen. Is daar nu echt niets aan te doen? Ik heb geen auto, dus ik reis al met de trein.
Ik vind het een vervelende kwestie.
Groet,
Ja is ook vervelend. Een advies : vlieg niet nu in deze vakantieperiode.
Ga ergens in het najaar . Grote kans dat het dan wat minder druk is .
En zoals ik al zei : kies voor een echt vroege vlucht en neem dan een Schiphol taxi vanaf thuis.
( als dat nog bestaat! 🤔 )
Of overnacht in A.dam en dan gewoon 3-4 uur van te voren aanwezig zijn.
Of je gaat nu met alle risico.s vandien of je gaat niet of later in het jaar.
Niemand van ons heeft een toverstaf of kan het oponthoud inschatten.
Zoek het zelf goed uit.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door sjohie »

Oldsmobile442 schreef:
18 jul 2022 11:19
Ik weet dat er treinen bestaan en dat ze reizen, ik ga al met de trein naar Schiphol. Verder wil ik me graag bij de vraag houden, hoe kom je op tijd bij de gate met dat overvolle Schiphol? 7000 mensen worden per dag teleurgesteld door Schiphol, dat betekend ook dat die het niet gered hebben. Ook hun geld kwijt!
Dat vind ik toch een groot risico, en teleurstelling. En dat voor één van de grootste luchthavens die zelfs denken om nog groter te worden.
Ik zal het waarschijnlijk uit stellen om te gaan vliegen, mijn gevoel zegt dat dit helemaal niks wordt. Jammer.
Er wordt nog steeds door een veelvoud (>200k) van mensen wél gevlogen, dan die aantallen (~7k) in het nieuws, zijnde de mensen wiens vlucht gecanceld is. Maar goed, als uw gevoel zegt dat het niet wat gaat worden, is het misschien beter om dan maar niet te gaan vliegen inderdaad. Waarom problemen op gaan zoeken, als het blijkbaar niet hoeft.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door grun »

Oldsmobile442 schreef:
18 jul 2022 11:19
Verder wil ik me graag bij de vraag houden, hoe kom je op tijd bij de gate met dat overvolle Schiphol? 7000 mensen worden per dag teleurgesteld door Schiphol, dat betekend ook dat die het niet gered hebben. Ook hun geld kwijt!
Heb je onderstaande pagina van Schiphol al gezien? Ik zou me gewoon aan hun aanwijzingen houden of aan die van de luchtvaartmaatschappij of reisbureau.
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ja die heb ik gezien, ik denk dat de meeste reizigers wel kunnen lezen. Aanwijzingen zijn natuurlijk geen garanties, vandaar ook 7000 teleurstellende per dag. Dat zet mij wel aan het denken, ook een annulering is niet mogelijk en je bent dan gewoon je geld kwijt.
En dat te bedenken door alleen personeelstekort.
Overmacht, risico uitsluiten dan maar. Vervelend maar ik hou wel geld in mijn knip, dank u Schiphol.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Die 7000 teleurgestelde per dag zijn juist wel grotendeels vanwege annuleringen, en die zijn dus niet hun geld kwijt.
En "alleen" personeelstekort? Tja, trek maar ergens een blik open, als u dat kunt vinden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door moederslink »

Oldsmobile442 schreef:
18 jul 2022 13:48
Vervelend maar ik hou wel geld in mijn knip, dank u Schiphol.
Dus je doet niets met de adviezen? Je blijft vooralsnog gewoon thuis?
Verstandig ivm de chaos nu op Schiphol.
Nou dan kan hier wel een slotje op .

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Of ik thuis blijf dat weet ik nog niet, maar ik ga mijn geld niet inzetten op Schiphol. De adviezen zijn waardevol, sommige helemaal niet...maar het is wat het is.
Ik ga eens nadenken wat een 777 nou eigenlijk is, ik dacht een Boeing maar daar kreeg ik geen antwoord op. Vliegt die rechtstreeks naar Thailand of zo? Iemand dacht in ieder geval dat ik daar naar toe ging, ik zou niet weten wat ik daar te zoeken heb. Weet u het toevallig?
Dat zijn toch vreemde reactie`s eigenlijk, en ja..Drachten vond ik wel geinig, de zweefvliegclub.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt ook eens informeren of er in de omgeving van Rotterdam een zweefvliegclub is, best kans van. Of je daarmee Vietnam of Thailand haalt weet ik niet. De clan van de zevenhonderdzevenenzeventig ridders zal het je ook niet kunnen vertellen. Die lui stellen alleen maar vragen, maar antwoorden krijg je niet. En met adviezen doen ze ook niks. Het schijnt trouwens dat ze er eentje kwijt zijn.

Het antwoord op je vraag heb je al gehad, wat wil je verder weten?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Jablan »

Albert1955 schreef:
17 jul 2022 21:40
De situatie op buitenlandse luchthavens is momenteel niet veel beter dan op Schiphol. Lufthansa: 2400 vluchten gecancelled.Dus belgie/duitsland zal niet veel anders zijn.
Klopt. Alleen in Italië, Rome om precies te zijn, blijven de problemen beperkt tot vertraagde vluchten. Reden: bagage- en veiligheidspersoneel zijn in dienst van de luchthaven en niet ontslagen, toen er ineens veel minder werd gevlogen tijdens de Coronagolven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
19 jul 2022 08:19
Albert1955 schreef:
17 jul 2022 21:40
De situatie op buitenlandse luchthavens is momenteel niet veel beter dan op Schiphol. Lufthansa: 2400 vluchten gecancelled.Dus belgie/duitsland zal niet veel anders zijn.
Klopt. Alleen in Italië, Rome om precies te zijn, blijven de problemen beperkt tot vertraagde vluchten. Reden: bagage- en veiligheidspersoneel zijn in dienst van de luchthaven en niet ontslagen, toen er ineens veel minder werd gevlogen tijdens de Coronagolven.
Italië heeft dan weer zeer grote en langlopende overkoepelende financiële problemen, die wij hier niet kennen, en die ze met dit soort keuzes niet echt oplossen. Dus laten we aub niet doen alsof het daar allemaal zo goed geregeld is.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Oldsmobile442 schreef:
18 jul 2022 18:23
Of ik thuis blijf dat weet ik nog niet, maar ik ga mijn geld niet inzetten op Schiphol. De adviezen zijn waardevol, sommige helemaal niet...maar het is wat het is.
Ik ga eens nadenken wat een 777 nou eigenlijk is, ik dacht een Boeing maar daar kreeg ik geen antwoord op. Vliegt die rechtstreeks naar Thailand of zo? Iemand dacht in ieder geval dat ik daar naar toe ging, ik zou niet weten wat ik daar te zoeken heb. Weet u het toevallig?
Dat zijn toch vreemde reactie`s eigenlijk, en ja..Drachten vond ik wel geinig, de zweefvliegclub.
En vergeet het volgende niet. Als iemand de oplossing zou voor de problemen op Schiphol dan zal die persoon deze zeker niet hier op dit forum gaan plaatsen maar meteen met Schiphol contact opnemen want dat kan aardig wat geld opleveren. Aangezien de problemen er nog steeds zijn (en niet alleen op Schiphol) zal de oplossing nog niet gevonden zijn.
Overigens zijn 2 familie leden van mij op zondag 10 juli naar 2 verschillende bestemmingen binnen Europa op tijd vertrokken. Ze hadden na de douane controles alle tijd. Een is afgelopen vrijdag terug gekomen weer zonder problemen, de ander komt vandaag terug.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Dat hadden ze bij Schiphol ook kunnen doen natuurlijk, iets met neus en kijken. Nu hebben ze personeelstekort en de problemen stapelen maar op.
Schiphol zegt om max 4 uur van te voren aanwezig te zijn en niet eerder, anders blokkeren deze de andere weer.
zie: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220529_95994181

Zie je mij al daar in die rij staan, hoe kom je in godsnaam op tijd aan bij de gate, die sluit eerder dan die 4 uur. Vluchten cancelen om op die manier de drukte te laten afnemen, minder vluchten minder drukte denkt het grote Schiphol. Maar de maatschappijen willen vliegen natuurlijk, daar hebben ze vliegtuigen voor gekocht en niet om op de grond te laten staan.

Hoe doen ze dat in Dubai dan? of in Amerika? alles strak met die tienduizenden reizigers per dag. Dus het kan allemaal wel.

Gesloten