LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Theodorushendrikus
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2018 20:23

Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door Theodorushendrikus »

We hebben met zijn drieën een vakantie geboekt naar Tenerife (10 april
2018). Ik heb een dubbele achternaam: Tijsse Klasen. Maar door een
onbekende oorzaak is er op mijn ticket bij EasyYet alleen: Klasen terecht
gekomen. Ik heb vakantiediscounter gevraagd dit even te herstellen. Nu moet
ik daar € 157,- euro voor betalen: (€ 130,- voor EasyYet en € 27,-
administratiekosten bij vakantiediscounter). Ondanks diverse
telefoongesprekken weigeren ze om met een oplossing te komen. Belachelijk,
alleen om een paar letters te wijzigen!!! Heeft iemand ook deze slechte
ervaringen met zoveel klantonvriendelijkheid??
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mar 2018 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de leesbaarheid

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Betalen of thuisblijven, meer keuze heb je niet.
Volgende keer beter opletten.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is niet even een aanpassing op het vliegticket, er moet meer gedaan worden. Voordat u in het vliegtuig stapt zijn er een behoorlijk aantal checks gedaan. Dit gebeurt vooraf al. Als blijkt dat u verkeerde gegevens heeft doorgegeven moet er opnieuw de controle plaats vinden. Al deze handelingen kosten geld. En net zo goed dat u betaald wil worden voor het werk dat u doet willen andere bedrijven dat ook.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door rvjapio »

U hebt een koopje. Regelmatig komen er hogere bedragen voorbij tot 500/1000 euro.

Moneyman
Berichten: 30104
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theodorushendrikus schreef:We hebben met zijn drieën een vakantie geboekt naar Tenerife (10 april
2018). Ik heb een dubbele achternaam: Tijsse Klasen. Maar door een
onbekende oorzaak is er op mijn ticket bij EasyYet alleen: Klasen terecht
gekomen. Ik heb vakantiediscounter gevraagd dit even te herstellen. Nu moet
ik daar € 157,- euro voor betalen: (€ 130,- voor EasyYet en € 27,-
administratiekosten bij vakantiediscounter). Ondanks diverse
telefoongesprekken weigeren ze om met een oplossing te komen. Belachelijk,
alleen om een paar letters te wijzigen!!! Heeft iemand ook deze slechte
ervaringen met zoveel klantonvriendelijkheid??
Waar zou die onbekende oorzaak anders uit kunnen bestaan dan een fout jouwerzijds?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door kokka »

Het kan bij easyjet ook kosteloos worden gewijzigd, althans bij mij was dat geen probleem.
onlangs een weekendje naar Londen geweest. Ik had helaas een verkeerde achternaam opgegeven voor mijn vriendin, heel stom zeker omdat ik alle horror verhalen over easyjet gelezen heb en ik heel goed weet hoe mijn vriendin heet
Online zag ik dat het 65 euro per enkel reis zou moeten kosten, bijna het dubbele als wat ik voor het ticket betaald heb.
ik heb toen gewoon de klantenservice van easyjet gebeld, deze hebben zonder kosten de complete achternaam veranderd. De dame van de klantenservice vertelde dat de enige vereiste is dat het om dezelfde passagier moet gaan, het nummer van haar ID kaart moest hetzelfde zijn.
online kan dit niet. daar kan je hooguit 3 letters wijzigen.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze bieden toch een oplossing aan?

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door winthoos »

Mijn bericht weggehaald. Was volgens iemand niet juist.
Laatst gewijzigd door winthoos op 19 mar 2018 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door newmikey »

winthoos schreef:Ik heb ...
Dit topic ging niet over u. Als u ook iets wilt melden, open dan even een nieuw topic...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door sylvesterb »

winthoos schreef:Ik heb niet geboekt bij Easyet, maar bij vliegwinkel.nl. In dezelfde week op dezelfde dag 2 tickets geboekt, en de volgende morgen kreeg ik te horen dat een van de tickets niet meer betaald konden worden i.v.m. een zeer onverwachte uitgave. Gelijk gebeld, gemaild en wat al niet meer, maar helaas ik was € 508,25 kwijt. Ik kreeg iets meer dan 100 euro retour en ze wilden de ticket niet wijzigen op een andere naam. Persoonlijk vind ik dat belachelijk, want wanneer je alles zelf tot in de puntjes hebt geregeld (taxi, aankomst) dan nog kan een vliegmaatschappij keer op keer de tijden en het vliegnummer wijzigen. Waarom hun wel en wij de betalende klant niet.
Je bent nu een topic aan het kapen en je hebt een compleet andere situatie.

viewtopic.php?f=19&t=178035&p=2471287#p2471287

Bij TS is er sprake van een typfout bij het boeken bij jouw geval wil je een compleet andere persoon mee laten vliegen omdat je "vriendin" na het boeken besloot om niet mee te gaan en ook het ticket niet te betalen.

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door winthoos »

sylvesterb schreef:
winthoos schreef:Ik heb niet geboekt bij Easyet, maar bij vliegwinkel.nl. In dezelfde week op dezelfde dag 2 tickets geboekt, en de volgende morgen kreeg ik te horen dat een van de tickets niet meer betaald konden worden i.v.m. een zeer onverwachte uitgave. Gelijk gebeld, gemaild en wat al niet meer, maar helaas ik was € 508,25 kwijt. Ik kreeg iets meer dan 100 euro retour en ze wilden de ticket niet wijzigen op een andere naam. Persoonlijk vind ik dat belachelijk, want wanneer je alles zelf tot in de puntjes hebt geregeld (taxi, aankomst) dan nog kan een vliegmaatschappij keer op keer de tijden en het vliegnummer wijzigen. Waarom hun wel en wij de betalende klant niet.
Je bent nu een topic aan het kapen en je hebt een compleet andere situatie.

viewtopic.php?f=19&t=178035&p=2471287#p2471287

Bij TS is er sprake van een typfout bij het boeken bij jouw geval wil je een compleet andere persoon mee laten vliegen omdat je "vriendin" na het boeken besloot om niet mee te gaan en ook het ticket niet te betalen.

Excuse!! Vriendin?? Kapen?? Maar ik wil hem met alle plezier weghalen, maar helaas dat lukt me niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door bprosman »

Hijacken of kapen: het starten van een discussie onder een naam die sterk lijkt op een al lopende, waardoor deelnemers overstappen en de oorspronkelijke discussie aan kracht verliest

https://nl.wikipedia.org/wiki/Internetforum

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door Alex E »

NeoDutchio schreef:Het is niet even een aanpassing op het vliegticket, er moet meer gedaan worden. Voordat u in het vliegtuig stapt zijn er een behoorlijk aantal checks gedaan. Dit gebeurt vooraf al. Als blijkt dat u verkeerde gegevens heeft doorgegeven moet er opnieuw de controle plaats vinden. Al deze handelingen kosten geld. En net zo goed dat u betaald wil worden voor het werk dat u doet willen andere bedrijven dat ook.
Jij veronderstelt enkel dat er van alles en nog wat, gecheckt wordt voordat het vliegticket uitgegeven wordt. Je doet het echter voorkomen alsof het feiten zijn. De kosten van het corrigeren van spelfouten in een naam zijn volkomen willekeurig, van gratis in een aantal gevallen bij bijvoorbeeld onze eigen KLM tot buitensporig hoog. Behoort bij een aantal vliegtuigmaatschappijen gewoon tot het verdienmodel en staat in geen enkele relatie tot de eventuele werkelijk gemaakte kosten. Alleen al op grond van klantgericht denken zouden maatschappijen er goed aan doen om de aanpassing gratis te doen dan wel de kosten zeer beperkt te houden. Kwestie van service! En ja, deze kwestie is hier vaker aan de orde geweest maar helaas hebben de vliegtuigmaatschappijen er nog geen lering van getrokken door hun kosten te reduceren.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door angel1978 »

en waarom zou het meestal bij een servicemaatschappij ( KLM ) dan gratis kunnen en bij een budgetmaatschappij vaak weer veel geld kosten?
Heeft dat niet mede te maken met het prijspeil van deze maatschappij(en) en het bijbehorende serviceniveau? Is het daarmee dan niet ook een gevalletje van eigen keuze en dus schuld?

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door Alex E »

Nee angel1978, jouw conclusie 'een gevalletje van eigen keuze en dus schuld' deel ik niet. Het gaat om een menselijke vergissing, waarvan ongetwijfeld statistisch bepaald is welk percentage van de mensen deze vergissing bij het boeken begaan en waarvoor een buitensporig hoog bedrag berekend wordt voor een simpele correctie daarvan. De teneur van de meeste reacties is: Eigen schuld, dikke bult. Maar iedereen maakt wel eens een foutje en om in dit geval € 157,= te berekenen om de achternaam volledig te maken, voor de maatschappij een fluitje van een cent, is natuurlijk van de gekke. Net zoals het van de gekke is dat sommige reageerders dat nog normaal vinden ook. Talloze topics worden er hier gestart om heel wat lagere bedragen. En ook budgetmaatschappijen behoren uiteraard klantvriendelijk en servicegericht te zijn!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door newmikey »

Alex E schreef:Het gaat om een menselijke vergissing, waarvan ongetwijfeld statistisch bepaald is welk percentage van de mensen deze vergissing bij het boeken begaan...
Als u het woord ongetwijfeld gebruikt heeft u vast toegang tot echte statistische gegevens, zo niet dan kletst u uit uw nek en is er niets waarschijnlijk.
...om de achternaam volledig te maken, voor de maatschappij een fluitje van een cent...
Het is hier al vaker voorbijgekomen dat dit géén "fluitje van een cent" is, dat er meerdere systemen aangepast moeten worden, internationale meldingen moeten worden gedaan en ook administratieve handelingen geld kosten.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door angel1978 »

het eigen schuld verhaal betreft dan dus ook vooral het feit dat je met het kiezen van een budget-maatschappij het risico loopt dat een 'simpele' wijziging je geld kan kosten en je dus dan zeker moet zijn van datgene je invult. Kies je voor een duurdere maatschappij ( zoals KLM ), dan neemt deze een deel van dit risico van je over, maar daar betaal je dan ook voor..

Ga je dus voor de laagste prijs en gaat het dan toch fout, tja dan is het idd. eigen schuld.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door kokka »

newmikey schreef: Het is hier al vaker voorbijgekomen dat dit géén "fluitje van een cent" is, dat er meerdere systemen aangepast moeten worden, internationale meldingen moeten worden gedaan en ook administratieve handelingen geld kosten.
Wel vreemd dat ik kosteloos een hele achternaam kon wijzigen bij easyjet als het zo complex is. Dit bewijst dat het wel heel makkelijk kan, maar bedrijven er gewoonweg voor kiezen om buitensporig hoge kosten hiervoor te rekenen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door crazyme »

kokka schreef:
newmikey schreef: Het is hier al vaker voorbijgekomen dat dit géén "fluitje van een cent" is, dat er meerdere systemen aangepast moeten worden, internationale meldingen moeten worden gedaan en ook administratieve handelingen geld kosten.
Wel vreemd dat ik kosteloos een hele achternaam kon wijzigen bij easyjet als het zo complex is. Dit bewijst dat het wel heel makkelijk kan, maar bedrijven er gewoonweg voor kiezen om buitensporig hoge kosten hiervoor te rekenen
Dat het kan impliceert niet dat het gemakkelijk kan.
Dat het in dit ene geval gratis kan impliceert niet dat het de maatschappij geen geld kost

Maw: misschien heb je geluk gehad.
Of was de fout overduidelijk.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hoge kosten bij EasyJet door foutje in achternaam

Ongelezen bericht door Dirkie »

Alex E schreef:En ook budgetmaatschappijen behoren uiteraard klantvriendelijk en servicegericht te zijn!
Budgetmaatschappijen hebben geen budget voor klantvriendelijkheid en service gerichtheid. U doet alles zelf en bent ook zelf verantwoordelijk voor Uw eigen fouten. Simpel gezegd : het kost niets maar dan heb je ook niets. Wil je service en klantvriendelijkheid dan ben je duurder uit.
Maar budgetmaatschappijen zijn overigens niet per definitie goedkoper. Vorig jaar een steden trip naar Londen gemaakt. De budgetmaatschappij leek goedkoop, maar voor iedere kilo bagage betaal je de hoofdprijs, de vliegtijden zijn erg ongunstig en je wordt vervolgens op een vliegveld ver buiten Londen afgezet. Tel de kosten van vervoer van vliegveld naar Londen (en terug) ook bij de tickets op en je komt zo op een aardig bedrag.
Uiteindelijk bleek de KLM goedkoper te zijn, bagage erbij kost veel minder, gewoon 's ochtends heen en eind van de dag terug vliegen en je vliegt op London City. Binnen een half uur zit je in centrum londen.

Gesloten