LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Holland International

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Niki82
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:34

Holland International

Ongelezen bericht door Niki82 »

Beste heer/mevrouw,

Mijn ouders zijn afgelopen 28 september j.l. voor drie weken naar Curaçao geweest met Holland International. En hebben verbleven in de accommodatie Chocogo Resort bij Jan Tiel. Hun vakantie is echter niet naar wens verlopen i.v.m. bouwwerkzaamheden naast het resort.
Naast hun bungalow was een heuse bouw gaande die elke ochtend om kwart voor acht al begon met een hoop gedreun. Uitslapen was er dus niet bij. Zij hebben dit na een dag of drie aangekaart bij de receptie, deze heeft hun een andere bungalow aangeboden. Deze bungalow was echter gelegen op een hele vreemde plaats in het resort, en had bovendien geen zeezicht die ze eigenlijk hadden geboekt en voor betaald! Zij zijn hier dus niet mee akkoord gegaan, omdat zij dit niet ervaarden als een verbetering. Ondertussen ging de bouw elke dag stug door, en dat op geen 3 meter van hun huisje!
Ik ben nu bezig met het schijven van een klachtenbrief voor mijn ouders naar Holland International, en ik vroeg me af; Wat is nou eigenlijk een redelijke vergoeding om te eisen voor hun verpeste vakantie?
Ik heb bijna het hele forum afgespeurd, maar ik kon er niks over vinden.
En volgens mij hebben mijn ouders geen rechtsbijstand verzekering. Kan je dan überhaupt wat beginnen? Ze hadden in ieder geval wel een doorlopende reis en annuleringsverzekering, maar ik denk niet dat, dat veel zal helpen.
Weet er hier iemand wat meer van dit soort zaken? Ik zou zo blij zijn als iemand mij hiermee kan helpen.
Met vriendelijke groetjes,
Niki

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Holland International

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Verpeste vakantie.

Het feit dat men uw ouders WEL een alternatief hebben geboden maar door uw ouders niet ge-accepteerd maakt het vrijwel onmogelijk om nog iets van een vergoeding te krijgen, hoe goed Holland International ook bekend staat.
Dan maar in vredesnaam die herrie accepteren vanwege het uitzicht op zee maakt het verhaal een beetje ongeloofwaardig, vind u zelf niet?

Grootvader

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Holland International

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

uitzicht op zee ( waar je anders de hele dag al aan zit of naar kan kijken) - lawaai van een bouw ( die voor een bouw toch al aan de late kant begint, desalniettemin vervelend hoor!!)

dan is de keuze toch vrijgemakkelijk dat je lekker een alternatief pakt en lekker uitslaapt, waarna je naar de zee loopt...

een vergoeding na het aanbieden van een alternatief...dat gaat pittig worden, tenwij HI coulant is...

SUCCES!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Holland International

Ongelezen bericht door MLF »

een slechter alternatief is geen optie
het kan niet zo zijn dat als je die weigert dat je geen poot hebt om op te staan

Niki82
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:34

Re: Holland International

Ongelezen bericht door Niki82 »

Bedankt voor jullie reacties! Echt super!
Ik denk inderdaad dat het heel moeilijk gaat worden, maar ik wil het zeker Holland International laten weten. Ze hadden die bungalows helemaal niet mogen verhuren, en anders hadden ze dat bij hun boeking moeten vermelden. (ik heb zelf ook een tijdje in een reisbureau gewerkt)
Mijn ouders namen niet genoegen met de door de receptie aangeboden oplossing, omdat ze gewoon een meerprijs voor zeezicht hadden betaald.(en dan spreek ik over een paar honderd euro!) Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat ze dit Holland international willen laten weten, toch?

Groetjes,
Niki

Niki82
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:34

Re: Holland International

Ongelezen bericht door Niki82 »

Dank je wel voor je reactie MLF! Dat dacht ik dus ook, maar het zal denk ik niet gemakkelijk worden...

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Holland International

Ongelezen bericht door armiva »

Maar als je zelf, zoals je zegt, in een reisburo hebt gewerkt, dan weet je toch wel hoe het werkt?
Je ouders hadden ter plekke een klachtenbrief moeten schrijven en aan de hostes van H.I. moeten geven.
Dan hadden ze er nu nog iets mee kunnen doen, bijv. een vorm van schadevergoeding.
Als ze dat toen niet hebben gedaan, dan wordt het moeilijk.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Holland International

Ongelezen bericht door Henri42 »

Holland Internatinal trekt zich nergens veel van aan

Gerard Bekke
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:21

Re: Holland International

Ongelezen bericht door Gerard Bekke »

Holland International is evenals Arke en Kras een Tui reisorganisatie.
Ook wij hebben met Tui hele SLECHTE ervaringen. Wij zullen nooit meer met een TUI reisorganisatie meegaan. Wij hadden een reis besproken via ARKE, volgens het reisbureau was het beter dat hij even belde want regelmatig bleken de reizen goedkoop te zijn maar kwam tijdens de reis de aap uit de mouw er moest dan bij betaald worden.
Ook wij moesten toe we goed en wel de grens over waren betalen aan onvoorziene uitgaven ondanks de belofte dat er alles bij in zat.
Bovendien werd het reisschema niet nagekomen. Maar een klacht bij Arke leverde een brief op van TUI die alles terugwees naar de kleine lettertjes. Eigenlijk mochten we niet zeuren. Voor ons is TUI een organisatie die zijn beloftes niet nakomt. Nooit gaan wij weer met Tui op reis.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Holland International

Ongelezen bericht door janxx »

moet je sprookje vragen die heeft goede contacten met H.I.

JBA
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2006 12:33

Re: Holland International

Ongelezen bericht door JBA »

Heel belangrijk is dat men ter plekke de reisleiding inschakelt en inderdaad een klachtenformulier laat invullen als diezelfde reisleiding geen vergelijkbaar alternatief kan aanbieden.
Holland International is een onderdeel van TUI Nederland, samen met o.a. Arke en Kras.
Het alsnog indienen van een klacht (let wel: binnen 4 weken na terugkomst), is wel zeker aan te raden. Mocht de klacht niet naar tevredenheid worden afgehandeld dan kunt u altijd de Geschillencommissie reizen inschakelen.6. Zekerheid bij klachten
Welke garanties heeft u als er toch iets mis gaat?
Via de site van de ANVR komt u o.a. onderstaande informatie tegen, het geen ook in de Algemene Reisvoorwaarden is terug te vinden.
Indien u via een reisbureau heeft geboekt, speel de klacht dan via hen door!
ANVR-reisondernemingen helpen u bij klachten over uw gemaakte reis. Zij respecteren ook alle uitspraken van de Geschillencommissie Reizen. De ANVR ziet toe dat de uitspraken van de Geschillencommissie ook door de leden worden nagekomen.
ANVR-leden die vakantiereizen organiseren, hebben allemaal een goede aansprakelijkheidsverzekering. De ANVR stelt de voorwaarden vast en ziet hier streng op toe.

Succes!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Holland International

Ongelezen bericht door sprookje »

Geplaatst op 26 Okt 2007 15:01 door janxx


--------------------------------------------------------------------------------

moet je sprookje vragen die heeft goede contacten met H.I.

----------------------------------------------------------------------------------



juist ja :roll:
net zogoed als met oad,thomas cook en jetair ook tui trouwens met geen enkele van hen al ooit problemen gehad





Maar ik had wel voor het alternatief gekozen en het zeezicht opgegeven,wie moeilijk doet over dergelijk akkefietje vind altijd wel iets om te klagen!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Holland International

Ongelezen bericht door Henri42 »

H I is een TUI organisatie van het !!!! soort

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Holland International

Ongelezen bericht door camkooyman »

Ik ben net 11 dagen met Holland International naar Lara bij Antalya in Turkije geweest.
Daags voor vertrek werd ik gebeld dat ons geboeke hotel Fame Residence in Kemer gesloten werd. En wij alleen konden kiezen naar Fame Residence in Lara te gaan of niet gaan. Dus wij op 14 oktober naar Lara. Bij aankomst op luchthaven kregen we in de bus onze gebruikelijke informatieenvelop. Daar staat ook op wanner de hostess het welkomstgesprek is. Ik heb nog gevraagd of dit de goede envelop voor Lara was en niet de envelop van Kemer en of de tijd van welkomstgesprek die op de envelop staat goed was. 'Ja zei de hostess in de bus'. Het was ook gecorrigeerd naar Lara, vertelde hij.
Wij de andere dag volens de tijd van envelop naar het welkomstgesprek. We vonden de hostess. Ze vertelde dat ze al na 10 minuten weg moest en dat we te laat waren. En dat de tijd op onze envelop de tijd was van Kemer.
Dus met haar afgesproken of wij de volgende dag om 9.15 kom komen voor welkomstgesprek. Dus dat gebeurde. Maar hostess moest ondertussen ook andere klanten helpen.
En ze vertelde de informatie zo erg vlug, zodat we de helft van het verhaal misten. En ook was haar verhaal onvolledig en niet alle informatie was juist. Dus heel snel nog even onze gewenste excursies geboekt. Ze vertelde dat een excursie niet in het nederlands was en de rest allen in Nederlands. Maar de laatste ecxursie was alleen in het Duits.
Ik vind dat de hostess veel te weinig tijd hebben en geven om de klanten te informeren en hun vragen te beantwoorden. En ze werken tegen de klok in en moeten snel naar het volgende hotel.
Omdat maar een keer per week bezoek is, heb ik een keer naar kantoor gebeld. Zij praten ook heel erg vlug, zodat ik ook een paar keer moest vragen om op normaal tempo hun antwoord te geven.
Met Neckermann gaat het altijd prima, in normale tempo praten en voldoende tijd voor de gasten.
Verder was de reis heel goed. En een fijne vakantie gehad.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Holland International

Ongelezen bericht door janxx »

nu moet ik alweer lachen wat een belachelijke reactie. :D :D :D :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Holland International

Ongelezen bericht door Henri42 »

camkooyman

Met alle respect , wat moetjij nu allemaal weten van een hostess ??? ik maak me daar nooit druk om en zoek mijn eigen zaakjes uit en hou me met vakantie bezig :) :) :P

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Holland International

Ongelezen bericht door sprookje »

mijn ervaring met arke was veel beter.
Goed opgevangen bij vertraging en eenmaal in het hotel hadden wij weer een lieve hostes die echt de tijd voor ons nam en uitlegde wat ieder exursie inhield en wat het zou kosten.

Maar mischien ben ik wel een gemakkelijk mens!!!!!! :?

Niki82
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:34

Re: Holland International

Ongelezen bericht door Niki82 »

Beste Allemaal,

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten een klachtenbrief voor mijn ouders te schrijven, en deze dus een paar weken geleden gepost.
Keurig een brief gekregen, dat deze in behandeling was genomen. (ik weet dat dit wel standaard brieven zijn, maar toch vind ik dit altijd netjes.)
Vandaag het definitieve antwoord gekregen. Ze hebben de kwestie onderzocht en opgenomen met chocogo resort. Echter is het inderdaad vervelend geweest dat mijn ouders toen ook geen melding hebben gemaakt bij de hostess, en dit alleen maar bij de receptie hebben gemeld. Dit weten ze nu gelukkig voor in de toekomst. (mocht dat nodig zijn.) Helaas was ik er niet bij, anders had ik dat wel geweten.
Maar even terug komen op de reactie van H.I.;Ze nemen de kwestie zeer serieus, en erkennen de klacht van mijn ouders. Daarom hebben ze mijn ouders een reischeque ter waarde van Eur 300,- gegeven. Om de lasten van de vakantie toch nog wat te verzachten. Ikkan niet anders zeggen, dan heel erg netjes!!
Ik vind dan ook dat ook de positieve dingen op de site gezet mogen worden, dus bij deze....
Met vriendelijke groetjes,
Niki

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Holland International

Ongelezen bericht door sprookje »

Daarom hoort HI ook bij de grote reisorganisators in Nederland.
:)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Holland International

Ongelezen bericht door Henri42 »

H I TUI D Reizen een pot nat , de een speelt de ander de bal toe, Corendon is hun dochterbedrijf niet te filmen !!!!!!!!!

Gesloten