Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Emirates vliegt niet rechtstreeks naar Thailand maar dat wil nog niet zeggen dat u in Dubai over hoeft te stappen want het kan ook een tussenstop betreffen waarna het vliegtuig naar Thailand doorvliegt.
Als dat zo is dan blijft u en uw bagage aan boord van het vliegtuig en reist op het zelfde vliegticket door.
Is dat een tekortkoming van D-reizen nee, mede omdat u online geboekt heeft en alle reisinformatie door had kunnen lezen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ron5300 schreef:
23 mar 2024 10:10
Emirates vliegt niet rechtstreeks naar Thailand maar dat wil nog niet zeggen dat u in Dubai over hoeft te stappen want het kan ook een tussenstop betreffen waarna het vliegtuig naar Thailand doorvliegt.
Als dat zo is dan blijft u en uw bagage aan boord van het vliegtuig en reist op het zelfde vliegticket door.
Is dat een tekortkoming van D-reizen nee, mede omdat u online geboekt heeft en alle reisinformatie door had kunnen lezen.
Als dat zo was, dan zou TS hier de vraag niet hoeven stellen of zijn bagage doorgelabeld wordt.
Je moet overigens gewoon uitstappen in Dubai, er zitten een paar uren tussen de overstap.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ron5300 schreef:
23 mar 2024 10:10
Emirates vliegt niet rechtstreeks naar Thailand maar dat wil nog niet zeggen dat u in Dubai over hoeft te stappen want het kan ook een tussenstop betreffen waarna het vliegtuig naar Thailand doorvliegt.
Als dat zo is dan blijft u en uw bagage aan boord van het vliegtuig en reist op het zelfde vliegticket door.
Is dat een tekortkoming van D-reizen nee, mede omdat u online geboekt heeft en alle reisinformatie door had kunnen lezen.
Beste Ron, ik denk dat jij niet goed gelezen hebt.
Eerst stond er rechtstreeks en later stond in de bevestiging dat ik een tussenstop had.
In de winkel werd ik niet geholpen en de mail vond ik ook kort door de bocht, ik vind dat jij maar de helft post van het verhaal en stukken weglaat ik vind dat jammer.

Ik heb een dame leren kennen via haar tante die wel eens eten bij mij bestelt.
De dame is 38 en ik ben 43.
(waar ik moeite mee heb is dat ze haar dochter vaak met een stok slaat net zoals mijn ex dat deed maar dat is normaal in dat land.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

In principe wordt baggage door vliegmaatschappij overgeladen bij een tussenstop als dezelfde vliegmaatschappij ook de vlucht verzorgd naar de eindbestemming zoals bij @Dagkoers zijn reis. Je hoeft je als passagier daar niet druk over te maken. Bij twee verschillende vliegmaatschappijen kan dat anders zijn. Maar krijg je daarvoor altijd instructies hoe en wat.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Het is helaas maar 9 dagen en ontbijt zit er bij.

Dat alles voor 1087E
Tickets zonder hotel is 900E
Er zit ook transfer bij van Vliegveld naar hotel

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Neem geen milligram verkeerd mee naar Thailand. Je retourticket wordt dan ongeldig.

https://www.thailandblog.nl/achtergrond ... ngenissen/

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dagkoers schreef:
23 mar 2024 15:42
Het is helaas maar 9 dagen en ontbijt zit er bij.

Dat alles voor 1087E
Tickets zonder hotel is 900E
Er zit ook transfer bij van Vliegveld naar hotel
Je vraag lijkt mij allang beantwoord.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Beste Dagkoers, u heeft uw openingstopic al twee keer gewijzigd en in de eerste stond toch echt dat u een rechtstreekse vliegreis had geboekt.
Ik reageer er met mijn antwoord op en u geeft vervolgens aan dat dat ik delen weggelaten heb en geeft vervolgens het doel van uw reis aan waar ik helemaal niet om gevraagd heb.
Het doel van uw reis is voor mij totaal niet interessant want u vraag was in eerste instantie of uw bagage ook in het land van bestemming aan zou komen.
Nu blijkt dat u cadeautjes in uw bagage mee wil nemen bent u m.i. bang dat die bagage bij de tussenstop nogmaals gecontroleerd wordt of zonder enige controle op de eindbestemming aankomen.
Wat wel weer grappig is dat u op mijn reactie de werkelijke reden aan geeft waarom u naar Thailand af wil reizen want u heeft een vrouw ontmoet die haar kind met een stok slaat wat in geen één land normaal is en u daar ook nog eens en soort van vrede mee heeft.
Een weldenkend mens trapt er niet in maar u blijkbaar wel in uw zoektocht naar een vrouw.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Beste Ron, waar het mij om gaat is dat ik vind dat D-reizen een beetje tekort komt, doordat ik in 1e instantie zag dat de reis rechtstreeks was en na de betaling een mail kreeg dat ik een overstap heb ik Dubai.
Dit vind ik jammer maar niet echt een klacht.
Ik wil weten of ik zelf die bagage moet ´´doorlabelen´´ of dat het automatisch gaat en ik geen zorgen hoef te maken.
Ik ga naar de ´´stenen winkel´´ van D-reizen en daar mochten ze mij niet helpen en er werd gezegd stuur maar een mail.
Ik doe dat en ik kreeg als antwoord dat ik het in Dubai moet vragen.
Ik vind dat D-reizen een beetje tekort schiet.
U schrijft dat ik het van te voren had moeten doornemen, dat deed ik en op dat moment zag ik staan dat het rechtstreeks was. Ik vind in het totaal dat D-reizen een beetje tekortschiet. Maar ik heb nu de juiste antwoorden. Ik ben tevreden en ik wil iedereen bedanken!

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Dat siert u dan weer wel maar als u online een reis boekt is uw boeking niet in een stenen D-reizen winkel bekend want u heeft de reis niet in een stenen D-reizen winkel geboekt en dat zie ik niet als zijnde een tekortkoming want ze weten niet eens wie u bent en maakt dat al zouden ze het willen geen antwoord op specifieke vragen kunnen geven.
Dat is het verschil tussen online boeken en boeken in de stenen D-reizen winkel bij online boeken wordt de nodige informatie ook online gegeven en als u in een stenen D-reizen winkel een reis boekt kunt u met vragen bij een medewerker uw vragen stellen.
U maakt van iets kleins weer veel groters dan het in werkelijk is en geeft uiteindelijk zelf een draai aan het topic die niet ter zake doende zijn maar wel tegen reacties uitlokt.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@ron5300 denk je nou echt dat ze bij het D-reizen reisbureau niet weten Waar @dagkoers zijn onlinereis bij D-reizen online heeft geboekt niet kunnen achterhalen?

Het is gewoon onwil van het reisbureau en @dagkoers heeft gelijk dat hij dat niet correct vindt.

Overigens vind ik dit een non-item met hele flauwe opmerkingen als antwoorden maar Radar moderatie vindt zullen onderwerpen prima blijkt.

Fijne vakantie @dagkoers.
Laatst gewijzigd door Bezorgdeburger op 24 mar 2024 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik ga pas de laatste week van september, maar ik ben iemand die alles goed wil voorbereiden.
(Uit onderzoek is gebleken dat ik PDD-NOS heb, al weet ik zelf niet goed wat het betekend.)

Bedankt en dit topic kan een slotje krijgen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door witte angora »

PDD-Nos is een vorm van autisme. Alles wat niet onder Asperger of klassiek autisme valt is PDD-Nos. Althans, volgens de DSM-4. In de huidige DSM kennen we enkel autisme, er is geen onderverdeling meer.

Vreemd genoeg had ik al veel langer het idee dat we dit bij jou moesten zoeken.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Is dit een tekortkoming van D-reizen?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

@Dagkoers, schrijf jij rustig van je af wat je invalt. Mensen die dat niet willen lezen mogen dit in het vervolg ongestraft overslaan.
We worden al te vaak in bepaalde richtingen gestuurd. Doe je ding en laat je niet te veel beïnvloeden.
Dat D-reizen is na het bijna faillissement en overname niet meer wat het ooit was. Voorheen ging dat wel heel soepel tussen online boeken en daarna zaken regelen in het plaatselijke reisbureau. Maar tegenwoordig, zij hebben er persoonlijk de provisie niet voor ontvangen dus zoek het maar uit.

Gesloten