LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ja - nee spelletje met Arke

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
CarlaSpa
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2013 18:36

Ja - nee spelletje met Arke

Ongelezen bericht door CarlaSpa »

Vorige week boekte ik via Arke.nl een reis naar Samos. Ik kon kiezen voor comfort vliegen en heb dat gedaan. Tot mijn verbazing stond op de bevestiging dat dit alleen gold voor de terugreis. Daarop heb ik Arke gemaild en gevraagd of ze dit konden aanpassen. Daarop kreeg ik een mail dat ik kon bellen voor een upgrade. Ik heb gebeld en de dame aan de telefoon zei dat ze het wel kon aanpassen, maar dat dat EUR100 extra kostte. Ik heb uitgelegd dat ik de upgrade wilde, maar het absoluut niet eens was met de extra kosten, omdat ik niet heb kunnen kiezen uit heen- en/of terugreis. Ik heb gewoon gekozen voor Comfort en waarom zou ik in hemelsnaam alleen voor de terugreis voor comfort kiezen. Een paar mail later beweren ze dat het heel duidelijk op de site staat. Ik heb vanavond gekeken en inderdaad, nu is het heel duidelijk! Echter op het moment dat ik boekte echt niet. Dat hebben mijn man en ik samen gezien. Maar goed, als consument kun je dat natuurlijk nooit meer bewijzen en wordt het een ja/nee spelletje. Ik heb echt m'n buik helemaal vol van Arke.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ja - nee spelletje met Arke

Ongelezen bericht door crazyme »

http://www.archive.org/web/web.php

Volgens google zou u hier een vorige versie van de site moeten kunnen bekijken

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ja - nee spelletje met Arke

Ongelezen bericht door kokka »

ik zie het punt niet helemaal, je betaalt de upgrade naar comfort sowieso per enkele reis. Dus als je tijdens het boeken wel goed had opgelet en dus zowel heen als terug had aangeklikt om comfort te reizen, had je ook gewoon twee keer die upgrade betaalt. er verandert dus helemaal niets.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ja - nee spelletje met Arke

Ongelezen bericht door crazyme »

kokka schreef:ik zie het punt niet helemaal, je betaalt de upgrade naar comfort sowieso per enkele reis. Dus als je tijdens het boeken wel goed had opgelet en dus zowel heen als terug had aangeklikt om comfort te reizen, had je ook gewoon twee keer die upgrade betaalt. er verandert dus helemaal niets.
Wanneer je een retour boekt ga je uit van dezelfde condities heen en terug.
Ik vermoed dat ts het zo bedoelt.

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: Ja - nee spelletje met Arke

Ongelezen bericht door estherlah »

crazyme schreef:
kokka schreef:ik zie het punt niet helemaal, je betaalt de upgrade naar comfort sowieso per enkele reis. Dus als je tijdens het boeken wel goed had opgelet en dus zowel heen als terug had aangeklikt om comfort te reizen, had je ook gewoon twee keer die upgrade betaalt. er verandert dus helemaal niets.
Wanneer je een retour boekt ga je uit van dezelfde condities heen en terug.
Ik vermoed dat ts het zo bedoelt.
Dat is bij een lijnvlucht het geval, niet bij een charter. Op Arke.nl staat al sinds jaren heel duidelijk de mogelijkheid om PER VLUCHT te upgraden. Dit is mevrouw de klager gewoon vergeten en heeft dit enkel voor 1 vlucht gedaan. Stomme fout, maar kan gebeuren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ja - nee spelletje met Arke

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt bij het boeken je voorkeur aangeven, maar als dat in combinatie met andere keuzes niet mogelijk is, dan moet je voor iets anders kiezen. Het kan bv zijn dat er op een andere dag nog wel op beide vluchten comfort beschikbaar was, maar op deze dag alleen op een vlucht. Dan wordt automatisch de goedkopere vlucht gekozen voor die vlucht. Voordat je de eis definitief boekt, kun je op het afsluitende scherm nog precies zien wat je gaat boeken. Ik neem aan dat je daar wel een printje van hebt gemaakt?

Jan.21
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2013 18:52
Contacteer:

Re: Ja - nee spelletje met Arke

Ongelezen bericht door Jan.21 »

Het blijft altijd goed opletten als je een reis boekt op internet, want ze hebben altijd wel weer een addertje onder het gras waardoor er extra kosten bij komen. Voor de volgende keer gewoon goed de kleine lettertjes lezen.

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: Ja - nee spelletje met Arke

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Niets gevalletje kleine lettertjes of addertjes onder het gras. Je kunt bij alle sites van Arke(Fly).nl zeer flexibel je heen of terugreis in een andere klasse boeken. De methodiek zit er al jaren in en ik heb er vaak goed gebruik van gemaakt.

Probeer het maar op de sites. Kies een andere klasse en de reissom zal veranderen.

Niets mis mee met de site. Zoals zo vaak worden de meeste fouten gemaakt tussen de handen en het toetsenbord..... Als het boeken op internet te moeilijk is dan gewoon naar een reisbureau gaan...

Het lijkt er wel op dat de communicatie tussen arke en de topic starter goed is geweest.....

Groeten,

LJFrankenstein

Gesloten