KLM biedt geen compensatie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
RolandRS
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2024 19:19

KLM biedt geen compensatie

Ongelezen bericht door RolandRS »

IK ben onlangs in de VS geweest en miste tijdens een tussenstop mijn aansluiting omdat mijn vorige vlucht vertraagd was. De medewerkers van de servicedesk vertelden mij dat ik moest overnachten (werd geregeld, al verdiende dat niet de schoonheidsprijs). Op mijn vraag of ik op 1 van de volgende vluchten naar dezelfde eindbestemming kon werd categorisch 'nee' gezegd. En op mijn vraag of ik via een omweg mijn eindbestemming kon bereiken werd niet ingegaan.
De dag erop vloog ik met een Amerikaanse zustermaatschappij (Delta) van KLM terug.
Mijn verzoek om compensatie (vertraging + extra parkeergelden) werden geweigerd door KLM. Men beriep zich op het feit, en dat is volgens mij juridisch juist, dat ik met een niet Europese maatschappij naar Nederland gevlogen was en derhalve was het EU recht (=compensatie + parkeergeld) niet van toepassing.De extra vrije dag die ik moest nemen was uiteraard ook voor mijn rekening.
Tot zover prima (pffff). Ik kan mij echter niet aan de indruk ontrekken dat (Europese) maatschappijen hun passagiers, in het geval van vertraging, bij voorkeur laten overnachten om ze vervolgens met een niet-EU maatschappij naar de EU te vervoeren. Scheelt heel veel geld.
Ik vraag me af of meerdere mensen in een soortgelijke situatie gekomen zijn en of er hier sprake is van een patroon, een soort maas in de wet, teneinde onder de compensatie uit te komen. Immers.. het is niet de airliner die het ticket verkoopt (KLM in mijn geval) maar de airliner die vervoert die verantwoordelijk is.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: KLM biedt geen compensatie

Ongelezen bericht door Speedy123 »

RolandRS schreef:
25 mar 2024 19:29
IK ben onlangs in de VS geweest en miste tijdens een tussenstop mijn aansluiting omdat mijn vorige vlucht vertraagd was.
Was die tussenstop toevallig een niet EU land? Bijvoorbeeld een tussenstop in de VS zelf?

aapjea
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 dec 2005 20:59

Re: KLM biedt geen compensatie

Ongelezen bericht door aapjea »

Was de vlucht die vertraagd was een KLM vlucht of van een andere maatschappij. Als die van een andere maatschappij is dan moet u uw claim neerleggen bij deze maatschappij want dit is de veroorzaker van het missen van uw aansluitende vlucht naar huis

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: KLM biedt geen compensatie

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Bij welke maatschappij heeft u het ticket voor het eerste deel van de reis geboekt? En bij welke maatschappij heeft u het ticket voor de tweede deel van de reis geboekt?

En door welke maatschappij werden de (oorspronkelijke) vluchten uitgevoerd?

Plaats reactie