KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
SABA UAE
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2023 21:40

KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door SABA UAE »

Wij willen graag onze negatieve ervaring over KLM met u delen.

1. Heb je een klacht - ben je bagage kwijt - heb je extra kosten gemaakt - dan kun je via de KLM website een “verzoek” indienen.
Niet eenvoudig als ouderen.....
Uren werk…..
Website werkt niet met Safari - wel met Google Chrome.

2. Naar een huwelijksfeest in Italie als getuige.
Jammer….de koffer komt niet aan……bellen ….formulieren op de luchthaven ….naar, maar OK….
Koffer komt niet…..
Ook niet met de volgende vlucht dezelfde dag….bellen KLM ….bellen luchthaven
Ook niet de volgende dag…..bellen KLM …bellen KLM……over aan te schaffen spulletjes.
Na 3 dagen zonder koffer (het feest is al voorbij) begint de ellende pas echt…......

KLM weigert het telefonisch akkoord om belangrijkste benodigdheden te mogen aanschaffen, niet na te komen.

Zelfs het bonnetje voor gekocht ondergoed wordt niet vergoed.
(Typisch Nederlands……3 dagen zonder schoon ondergoed….ha ha)

Op de KLM website corresponderen, een mail sturen of bellen met de customer care afdeling is ONMOGELIJK.

Wat zien wij na 2 weken…..CASUS GESLOTEN…..

Wij ergen ons aan de houding en de wijze waarop de klacht - "het verzoek"- wordt afgehandeld.
Dit melden?,…..nee…dat kan niet…...

Gevraagd om de klachtenprocedure (bv via de website) beschikbaar te hebben wordt niet gewaardeerd.
Is dat niet verplicht - als bedrijf - om je klachtenprocedure - beschikbaar te hebben voor je klanten?

De wijze waarop (sommige KLM medewerkers) met jarenlange klanten omgaat is betreurenswaardig…..

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ik mis de reisverzekering in dit verhaal.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op https://www.klm.nl/contact/refund-compe ... /complaint -> Teruggave van kosten, klachten en suggesties -> Ik wil een klacht indienen, wijzigen of volgen kunt u alsnog een klacht indienen. Bij Meer hulp nodig? vind u een telefoonnummer.
Neem eventueel contact met met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl indien KLM het probleem niet wilt oplossen.



Morgan le Fay schreef:
17 okt 2023 13:09
Ik mis de reisverzekering in dit verhaal.
Kosten van een verloren koffer kan zowel bij de reisverzekering als luchtvaartmaatschappij ingediend worden. Het beste is om bij het luchtvaartmaatschappij in te dienen, hun zijn verantwoordelijk voor de verloren koffer.
Let op: Het is toegestaan om bij 1 partij de claim te innen. Indien bij meerdere bedrijven hetzelfde claim ingediend wordt wordt dit gezien als fraude.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het lijkt me wel handig om het te MELDEN bij de reisverzekering (als die er is) met de mdedeling dat het als eerste bij de KLM is aangekaart, en met de vraag of zij mss druk kunnen zetten (als het z niet alleen om het bedrag gaat maar ook om het principe).


Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Waardeloos, en niet wat ik van KLM gewend ben, meestal is de customer service goed. Ik zou zeker een klacht indienen en geen genoegen nemen met nee.

Tip, airtag in je bagage, weet je in ieder geval waar hij is.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door rwolters »

Ouderen zijn altijd heel goed om op site als deze te klagen. Een verzoek indienen via een website zal dan ook wel lukken.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door Methusalah »

Morgan le Fay schreef:
17 okt 2023 13:09
Ik mis de reisverzekering in dit verhaal.

Ik mis wel meer in dit verhaal.

- de officiele reactie(s) van KLM over: het kwijtraken, de vergoeding, het sluiten van de casus. Er zal vast wel onderbouwing zijn voor deze dingen, terecht of onterecht, maar dat horen we niet van de klager.
- Uren werk? Klinkt als een hyperbool
- TO zegt: Op de KLM website corresponderen, een mail sturen of bellen met de customer care afdeling is ONMOGELIJK. en vervolgens: Gevraagd om de klachtenprocedure (bv via de website) beschikbaar te hebben wordt niet gewaardeerd. Is het nu wel of niet mogelijk? In je eerste zin, zeg je nu dat je geen contact kan hebben via website, mail & telefoon. Of zeg je daar dat het alleen via de website kan. In ieder geval, blijkbaar heb je toch een vorm van contact gehad.

Sportverslaving
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2024 15:18

Re: KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door Sportverslaving »

De arrogante houding van de KLM customer service komt mij heel herkenbaar over. Zelf ook verstrikt in een mail wisseling en diverse tickets over de tekortkomingen van KLM. Aan de telefoon wordt je afgescheept als lastig en tickets worden zonder enige opgave van rede gesloten. De personen die je aan de telefoon krijgt mogen zelf niets doen of bepalen. Kunnen alleen een aantekening maken in het toch al afgesloten ticket. Dit is echt een flater. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je nog commentaar geeft dat men iets mist. Wat hier mist is een stukje klantbeleving. Wel eens gehoord van: "klant vertrouwen komt te voet en gaat te paard". Lees eens andere reviews op de diverse media. De KLM klantenservice scoort nergens hoger dat een 1 voor de moeite. Of heeft men dat ook gemist?

Ik leef met u mee en begrijp uw frustratie 100%. Troost u maar verwacht van de KLM geen sympathie.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Morgan le Fay schreef:
17 okt 2023 13:09
Ik mis de reisverzekering in dit verhaal.
Die is niet noodzakelijk. Als TS op de luchthaven de PIR (Property Irregularity Report) heeft laten opmaken, daar een kopie van heeft en de bagage sticker aan haar ticket bewaard heeft, is voldoende voor een claim.

Dan is de volgende vraag, is het een losse vlucht (KLM is aansprakelijk) of een pakketreis (reisaanbieder is aansprakelijk).

Wat in het verhaal ontbreekt is de vraag of de koffer teruggevonden is, op welk moment de koffer terug bezorgt is en of er een claim is ingediend.
Als u een aantal dagen moet wachten op uw bagage mag u de hoognodige spullen aanschaffen, zoals ondergoed en een tandenborstel. Vraag bij de luchtvaartmaatschappij na welke artikelen u aan mag schaffen, omdat u bij een langdurige vertraging van uw bagage meer aan mag schaffen dan bij een korte vertraging. De kosten hiervan kunt u na het ontvangen van uw bagage claimen bij de luchtvaartmaatschappij. Het is dan ook van belang dat u de aankoopbewijzen van de aangeschafte spullen bewaard. Zodra u uw vertraagde bagage ontvangen heeft, heeft u 21 dagen de tijd om de gemaakte kosten terug te vorderen bij de luchtvaartmaatschappij.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KLM klachtenbehandeling - koffer vertraagd - geen inzage klachtenprocedure

Ongelezen bericht door Erthanax »

Let op! Dit is een topic van een half jaar oud, dat weer boven komt drijven door een recente reactie.

Plaats reactie