klm site maakt fouten en klm helpt niet mee het probleem op te lossen.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wittedekker
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2015 17:31

klm site maakt fouten en klm helpt niet mee het probleem op te lossen.

Ongelezen bericht door wittedekker »

Een week geleden boekten wij 2 vliegtickets op de klm site om naar onze dochter in Australië te gaan. Wij boekten tickets met natuurlijk voor ons allebei een koffer, maar wat schetst onze verbazing toen we betaald hadden en de tickets zagen bleek er geen ruimbagage bij geboekt te zijn. We weten zelf 100 % zeker dat we dat wel aangeklikt hadden. We gaan een langere periode en we willen natuurlijk cadeautjes meenemen voor onze dochter en haar gezin. We hebben nu al verschillende keren gebeld met de klm, om ervoor te zorgen dat we de tickets krijgen die we hebben aangeklikt. De klm zegt dat we geen ruimbagage hebben aangeklikt en omdat wij niet kunnen bewijzen wat wij wel hebben aangeklikt, wordt het een wellesnietes situatie. Uiteindelijk na veel telefoontjes is ons beloofd dat wij toch ruimbagage mochten bijboeken, dat zou via de backoffice geregeld worden binnen 72 uur (want ze moesten nog uitrekenen wat het zou gaan kosten) en daar zouden we een rekening voor krijgen. Dat voelde niet goed, omdat we ervan overtuigd zijn, dat wij echt de goede tickets hebben aangeklikt, maar wij willen graag dat alles geregeld is, dus stemden we daarin toe. We zijn ondertussen 5 dagen verder en er is nog niets geregeld. Klm laat niets van zich horen. We zijn echt wanhopig. we zijn 3300 euro kwijt voor tickets zonder ruimbagage en worden totaal niet geholpen door de klm.
Weet iemand welke weg we nog kunnen bewandelen?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: klm site maakt fouten en klm helpt niet mee het probleem op te lossen.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik had vorige week ook problemen met het boeken van mijn ticket naar Curaçao. Ik had op mijn ticket zelfs 2 reisklassen staan wat normaal nooit kan online en ik had maar 1 reisklasse geboekt. KLM had een paar dagen systeemfouten en het kan zomaar zijn dat u daar ook onder valt en dat het tijdens uw boeking ook fout is gegaan. Het wordt tijd dat KLM zijn verantwoording neemt voor hun eigen fouten en als er dan tijdens een boeking iets misloopt (wat niet onze fout is) de mensen worden gecompenseerd. Ikzelf heb nu een klacht neergelegd,
maar het is niet meer de KLM zoals hij altijd was. Klantendienst doet zijn werk niet naar behoren enz.

In ieder geval een officiële klacht via de site indienen (heb ik ook gedaan) en aanhalen dat u weet dat KLM vorige week een paar dagen systeemfouten had in zijn boekingen. Dat werd mij door de klantendienst 3x gezegd tijdens het gesprek dat het niet mijn fout was, maar dat ze een paar dagen systeemfouten hadden gehad. Oplossen is een ander verhaal, maar begin eerst met de klacht indienen op hun website.

Kunt u de tickets nog annuleren en gewoon opnieuw boeken voor dezelfde prijs, maar dan met de ruimbagage?
Ik krijg gewoon mijn geld terug nu na annuleren, maar ik vind geen ticket voor de prijs zoals ik in eerste instantie had geboekt.
Maar misschien kunt u dat wel en gewoon opnieuw boeken met ruimbagage.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: klm site maakt fouten en klm helpt niet mee het probleem op te lossen.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@wittedekker Als het kan gewoon annuleren en geld terugvragen nog beter een voucher dat gaat sneller en opnieuw boeken inclusief uw ruimbagage en de voucher kunt u gebruiken bij de nieuwe boeking hoeft u niet op de terugbetaling te wachten.

De voucher krijgt u a la minute als u zou annuleren via de mail en staat dan in uw klm account en als u opnieuw boekt wordt de voucher gelijk in mindering gebracht.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: klm site maakt fouten en klm helpt niet mee het probleem op te lossen.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Als u opnieuw gaat of wilt boeken let dan wel op dat u dat tegen hetzelfde tarief kunt doen en niet moet bijbetalen buiten uw ruimbagage dan misschien. Ik ken uw tarief niet van de tickets en of daar ruimbagage bijhoorde.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: klm site maakt fouten en klm helpt niet mee het probleem op te lossen.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op vakantie-en-reizen-f161/klm-systeemfout ... l#p2876405 is een soortgelijke topic.

Mijn advies is om een schriftelijke klacht (mail, klachten formulier) in te dienen. Eventueel kan je daarna naar je rechtsbijstandverzekering. Misschien dat www.juridischloket.nl advies kan geven.

Echter, als KLM hard speelt, dan moet jij bewijzen dat de overeenkomst met ruimbegage is afgesloten.

Gesloten