LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Afgelopen 7 sept zijn wij met een busreis naar Beieren geweest.
Deze reis is een vol iritatie gebeuren geworden voor diversen ,vanaf dag 1.
Het moet gezegd de chauffeur reed goed,laat dat duidelijk zijn,maar echter was dit geen reisleider,totaal niet voor geschikt.



Deze chauffeur had het idee dat elke reiziger maar 100,00 betaalde en achteraf als je niet had deelgenomen aan een excursie het terug te betalen,nou ja veel protest ,de omgekeerde wereld,hij vond te veel gedoe dit vooraf te doen.achteraf is niet de normale gang.

nou achteraf alles uitzoeken en terugbetalen is nog veel meer werk,dus?
De bus was vol sprakeloosheid over het voorstel vooraf te betalen.

loopt de chauffer dus met 3900,00 op zak ,dat is niet een normale regel,en voor hem een grote verantwoordelijkheid.

Na al het protest dat niemand dit deed heeft hij het ook niet gedaan ,maar hoe verzin je het.

Tevens in het overigens leuke gezellige fam hotel maakte hij er een potje van ,communiceerde niet met de eigenaren ,dus je kreeg de gekste taferelen,hij zei 6 uur eten bijv ,keuken wist van niets ,dus na 20 min gaan mensen lopen en vragen waar blijft het eten ,ja dat had de keuken niet doorgekregen van hem wat hij afsprak,totaal geen communicatie ,echter ging dit de eigenaren ook snel iriteren,en dat werkt door op je vakantie ,personeel hotel etc etc,kortom de irritatie liep hoog op bij het personeel!


De chauffeur kan je reis maken en breken ,altijd als wij weg waren op de egekozen excursie`s werd er met de hele groep over de chauffeur en de irritatie gesproken .

Deze wist slecht de weg ,was ook zijn eerste reis alleen ,een maal in combireis met een ander geweest,zijn eigen woorden en te merken.

Ging iets niet door ,een andere medereiziger wist wel alternatief en deze wees de chauffeur veel de weg ,was daar vaker geweest,en dat was wel fijn een medereiziger die de weg wist, door diegene toch nog wat leuks hadden op die dag.

en zo nog meer dingetje`s ,maar al die dingetje`s hebben wat een relexe vakantie moest worden een bron van irritatie achtergelaten als herinnering.

Eenmaal terug op het wisselpunt in asten waar Kras zit ging de chauffeur van Hellingmann Zaandam direct weg.
Hier waren wij om half 5,een bus van Kras stond in file en was nog niet binnen ,en dan wacht je netje`s , allen thuisbrengbussen vertekken gelijk ,
vervelend maar begrijpelijk.

Onze wisselbus ging ook op pad even na 18.00 uur,echter onderweg werd deze ook weer gewisseld met een nieuwe chauffeur

De verse chauffeur wist niet ,daar het een nieuwe bus was hoe hij functioneerde,en moest hem uitgelegd worden hoe de bus werkte ,ongelofelijk ,dat zei dit niet eerder allemaal voor bereiden,na dik half uur weer op pad.

Voorraam van bus helemaal beslagen,een passagier zat met een doekje het raam schoon te maken steeds ,zodat hij iets zag op de weg

Doodeng,eindelijk ging hij maar stoppen,bellen hoe het werkte ,nou nou dit is van de gekken,en levensgevaarlijk eigenlijk,ik heb hier geen goed woord voor over,en schande werd door mede passagiers gesproken hierover.

Dus uiteindelijk waren wij wat normaal 2 uur rijden is ,pas om 22.30 thuis.

Heb Kras gemail hierover met het globale verhaal ,en ook dat zei maar met de hotellier contact op moesten nemen ,die was zo boos op de chauffeur ,wilde hem niet meer bij hen over de vloer zelfs.

14 sept heb ik gemaild ,kreeg een mail dat ik binnen 8 weken antwoord kreeg ,ze gingen het uit zoeken,27 sept had ik al brief ,de chauffeur was een zeer ervaren ,ja hij reed goed gelukkig ,maar niet als reisleider,en alles had hij omgedraaid ,over de terrugreis vanaf asten waren geen ongeregeld heden vernomen,dus dikke punt.

Wanneer kras eens goed onderzoek had gedaan ,wat ze in onze ogen niet gedaan hebben dat blijkt in de korte termijn ,hadden ze erkend,chauffeur melde namelijk zelf dat het zij 2e reis was,dus.
Over het thuisbreng verhaal geen ongeregeld heden,dus klaar is Kras.
Laatst gewijzigd door sombody op 26 okt 2013 15:28, 3 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door dhc »

Go...je hebt wel heel veel pech...eerst dat vakantiehuisje waar je niet in mag en nu dit weer...


Oftewel, ik geloof er werkelijk geen moer van dat iemand zoveel pech kan hebben, en dat in één jaar....
Laatst gewijzigd door dhc op 18 okt 2013 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Als u goed gelezen heeft ging het niet om een vakantiehuisje waar ik niet in mocht ,maar in een speeltuin ,wat overigens niet ik was ,maar mijn dochter met 2 kinderen!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sombody van je verhaal is amper iets van te begrijpen, onleesbaar.
Geen alinea's, etc, etc

Maak je verhaal iets leesbaarder.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Jolijn »

dhc schreef:
Jolijn schreef:
dhc schreef:Verder is het nog steeds totaal onleesbaar en verre van duidelijk. Zou de volgende keer maar eens een vakantie overslaan en een paar lessen nederlandse taal in woord en schrift volgen.
Dit bericht wordt gemeld.
Was al gebeurd zag ik.
Bespaar je de moeite....
Ja dat zeg ik toch, hoefde niet meer, was al gebeurd.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Loop hier geen onzin te verkopen laat dit duidelijk zijn ,het is eigenlijk een nog groter verhaal.

Excuus dat ik het zo geformuleerd heb,het is globaal,zal er voortaan op letten

Het is jammer ,heb altijd goede ervaringen gehad met de busreizen die wij gemaakt hebben.

gijs timmerman
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2013 20:22

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door gijs timmerman »

U bent kieskeurig dus en blijkbaar nooit tevreden....u bent niet de enige hoor...Nederlanders kunnen heel goed zeuren :D

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

gijs timmerman schreef:U bent kieskeurig dus en blijkbaar nooit tevreden....u bent niet de enige hoor...Nederlanders kunnen heel goed zeuren :D
Geloof dat ik de reis betaalde,en ik ben toch wel van mening dat je geen hele week rare dingen ervaar,heb dit ook nooit mee gemaakt,melde ik eerder.

Heeft niets met zeuren te maken ,maar met niet communiceren,heel belangrijk voor alle partijen!

Je kan het niet ieder naar het zin maken,ben ik me van bewust,kan altijd iets zijn .

,maar dit is geen gezeur ,was 7 dagen realiteit.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

sombody schreef:De chauffeur kan je reis maken en breken ,altijd als wij weg waren op de egekozen excursie`s werd er met de hele groep over de chauffeur en de irritatie gesproken .
Heeft u tijdens de reis, behalve in de groep, ook met iemand anders over uw irritatie's gesproken. Bijvoorbeeld met de chauffeur zelf of het kantoor van hoofdkantoor van Kras Reizen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Har06 »

sombody schreef:
gijs timmerman schreef:U bent kieskeurig dus en blijkbaar nooit tevreden....u bent niet de enige hoor...Nederlanders kunnen heel goed zeuren :D
Geloof dat ik de reis betaalde,en ik ben toch wel van mening dat je geen hele week rare dingen ervaar,heb dit ook nooit mee gemaakt,melde ik eerder.

Heeft niets met zeuren te maken ,maar met niet communiceren,heel belangrijk voor alle partijen!

Je kan het niet ieder naar het zin maken,ben ik me van bewust,kan altijd iets zijn .

,maar dit is geen gezeur ,was 7 dagen
realiteit.
Voor een habbekrats met Kras een busreis maken, een zeer gemeleerd publiek trekt de bus in.
Ik vind het vrij normaal dat de reisleider annex chauffeur van te voren wil afrekenen, achteraf is incasseren lastig bij slecht willende lui en die kom je altijd tegen.
Moet een chauffeur voor het eten zorgdragen ? dat regel je toch zelf via een menukaart en serveerster??.
De busreizigers stellen eisen aan een stedentrip die het betaalde bedrag ver te boven gaan :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zo maar 1 zin er even uit gehaald: Moet een chauffeur voor het eten zorgdragen

Waarom vraag je dit?

hij, de chauffeur dus, zei 6 uur eten bijv ,keuken wist van niets ,dus na 20 min gaan mensen lopen en vragen waar blijft het eten ,ja dat had de keuken niet doorgekregen van hemwat hij afsprak,

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind het vrij normaal dat de reisleider annex chauffeur van te voren wil afrekenen
Voor elke excursie lijkt me normaal ja, maar niet voor alle excursies.
Dat lijkt me idd zoals TS schrijft, nogal omslachtig en als je dan

slecht willende lui en die kom je altijd tegen.

hebt, liegen die dat ze niet mee zijn geweest op 2 excursies, krijgen daarvan dan dus het geld terug...

Ik weet niet wat TS mocht verwachten op basis van wat de reisbeschrijving was.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Jolijn schreef:Ik vind het vrij normaal dat de reisleider annex chauffeur van te voren wil afrekenen
Voor elke excursie lijkt me normaal ja, maar niet voor alle excursies.
Dat lijkt me idd zoals TS schrijft, nogal omslachtig en als je dan

slecht willende lui en die kom je altijd tegen.

hebt, liegen die dat ze niet mee zijn geweest op 2 excursies, krijgen daarvan dan dus het geld terug...

Ik weet niet wat TS mocht verwachten op basis van wat de reisbeschrijving was.
Normaal gaat Chauffeur even bij aankomst ,eigenlijk heel gezellig zitten met eebn drankje ,maakt hij ook meer kennis met de groep.
Dan worden de worden de excursie`s besproken en betaald,heel normaal inderdaad ,niets mis mee.

Dit ging om een lunch in een week ,we hadden half pension en eten doet een aller op eigenwijze.

Maar helaas is dit verhaal groter en niet goed te plaatsen.

Deze afhandeling is maar een fractie van de reis,dus het word uit verband gerukt zo en dat is niet de bedoeling.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door dhc »

Deze afhandeling is maar een fractie van de reis,dus het word uit verband gerukt zo en dat is niet de bedoeling.
Plaats het dan niet...

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Hannah Tennis schreef:sombody, ik heb uw verhaal doorgelezen en ik vind dat de reisorganisatie op enkele punten duidelijk tekort is geschoten. Schrijf een aangetekende brief aan Kras waarin u de tekortkomingen nogmaals zakelijk opsomt en beperk u tot de echte problemen en niet tot gevoeligheden zoals het vooraf incasseren van excursiegelden. Geef in de brief aan dat reeds eerder contact is geweest met de reisorganisatie waarbij men de klachten niet serieus heeft genomen en geef aan dat indien dit zich herhaalt u de klachten aanhangig maakt bij de geschillencommissie reizen. Probeer voor uw brief zoveel mogelijk handtekeningen van medereizigers te verzamelen.
Dank voor uw bijdrage indeze ,het lijkt wel of het geld de hoofdzaak is ,maar dat is het zeker niet,dat krijgt de overhand en daarom schrijf ik ook een verhaal word uit verband gerukt.

Heb Kras direct gemaild en na de Brief ,tevens de hotelier waar wij en nog een groep zeer goed kontakt mee hadden ,en zo de nog meer irritatie van hen kant hoorde Kras komt al jaren in dit hotel dus weten echt wel hoe deze mensen zijn[,die irritatie van hen ik hier niet eens geplaatst] .

Heb ze gemaild dat Kras mij een brief had gestuurd en het als leugen zag,deze mail ook aan Kras door gezonden,hier niets op vernomen,maar wel van de eigenaren ,hebben echt hun best gedaan ondanks hun vele irritatie`s tegen.

Maar een aangetekende brief is zeker een optie,want het is waar wat u zegt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door Har06 »

sombody schreef:
Hannah Tennis schreef:sombody, ik heb uw verhaal doorgelezen en ik vind dat de reisorganisatie op enkele punten duidelijk tekort is geschoten. Schrijf een aangetekende brief aan Kras waarin u de tekortkomingen nogmaals zakelijk opsomt en beperk u tot de echte problemen en niet tot gevoeligheden zoals het vooraf incasseren van excursiegelden. Geef in de brief aan dat reeds eerder contact is geweest met de reisorganisatie waarbij men de klachten niet serieus heeft genomen en geef aan dat indien dit zich herhaalt u de klachten aanhangig maakt bij de geschillencommissie reizen. Probeer voor uw brief zoveel mogelijk handtekeningen van medereizigers te verzamelen.
Dank voor uw bijdrage indeze ,het lijkt wel of het geld de hoofdzaak is ,maar dat is het zeker niet,dat krijgt de overhand en daarom schrijf ik ook een verhaal word uit verband gerukt.

Heb Kras direct gemaild en na de Brief ,tevens de hotelier waar wij en nog een groep zeer goed kontakt mee hadden ,en zo de nog meer irritatie van hen kant hoorde Kras komt al jaren in dit hotel dus weten echt wel hoe deze mensen zijn[,die irritatie van hen ik hier niet eens geplaatst] .

Heb ze gemaild dat Kras mij een brief had gestuurd en het als leugen zag,deze mail ook aan Kras door gezonden,hier niets op vernomen,,hebben echt hun best gedaan ondanks hun vele irritatie`s tegen.maar wel van de eigenaren

Maar een aangetekende brief is zeker een optie,want het is waar wat u zegt.
Het verhaal wordt steeds warriger, nu is er ook al de hotelier bij betrokken, die irretatie tov Kras heeft ?, dit hotel kan Kras verder wel vergeten :).

De aanbieding en inhoud op de website van Kras bekeken, tja wat verwacht men eigenlijk na een boeking?

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Helemaal niet ingewikkleld,deze was er zeker bij betrokken.

Nog een aanvulling,degene die daar voor de 10e maal was , altijd via Kras ,en de weg goed wist had dit nog nooit mee gemaakt.

Kenissen van ons waren in dit Hotel in mei met Kras en de Chauffeur in deze was top.

Maar id ,je moet goed opletten met antwoorden ,want dan word het ook steeds ingewikkelder ,en dat is niet mijn opzet ,maar dat komt ook door diverse reactie`s.

Vervelend dat onze groep het niet getroffen heeft,want het kan dus wel.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Leo The Emperor schreef:
sombody schreef:De chauffeur kan je reis maken en breken ,altijd als wij weg waren op de egekozen excursie`s werd er met de hele groep over de chauffeur en de irritatie gesproken .
Heeft u tijdens de reis, behalve in de groep, ook met iemand anders over uw irritatie's gesproken. Bijvoorbeeld met de chauffeur zelf of het kantoor van hoofdkantoor van Kras Reizen?
Met Kras gemaild,na briefmelding 27 sept hen nogmaals gebeld en niets meer vernomen.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Jolijn schreef:Zo maar 1 zin er even uit gehaald: Moet een chauffeur voor het eten zorgdragen

Waarom vraag je dit?

hij, de chauffeur dus, zei 6 uur eten bijv ,keuken wist van niets ,dus na 20 min gaan mensen lopen en vragen waar blijft het eten ,ja dat had de keuken niet doorgekregen van hemwat hij afsprak,
Wil hier nog even over zeggen,een chauffeur overlegt met hotel de tijden die hij maakt voor diner,zo kunnen zei de planing maken ,het gaat wel om 39 man.

het was een half pension reis.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Kras Reizen neemt klacht niet serieus!!Geeft antwoord

Ongelezen bericht door sombody »

Jolijn schreef:Ik vind het vrij normaal dat de reisleider annex chauffeur van te voren wil afrekenen
Voor elke excursie lijkt me normaal ja, maar niet voor alle excursies.
Dat lijkt me idd zoals TS schrijft, nogal omslachtig en als je dan

slecht willende lui en die kom je altijd tegen.

hebt, liegen die dat ze niet mee zijn geweest op 2 excursies, krijgen daarvan dan dus het geld terug...

Ik weet niet wat TS mocht verwachten op basis van wat de reisbeschrijving was.
De excursie`s die je moest betalen waren bekend,het is eeen 50,60,70 jaar wat mee was,zeer betrouwbare mensen.

Tevens is vooraf zoals ik al eerder melde heel normaal ,maar dan persoonlijk ,en dat kan heel goed,maar deze chauffeur vond dat te veel werk.

Deze gang van zaken is heel normaal bij andere bus maatschapijen,en niet 100 en dan achteraf terug betalen,dan maakt hij het voor zich zelf moeilijk.

Als je dus dit de eerste dag doet is de hele week helder ,en heeft de chauffeur er geen omkijken meer naar,dus helder voor iedereen ,je weet wat je wel of niet gaat doen.

Gesloten