LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraskaarten Tenerife

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
laumil
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2004 14:25

kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door laumil »

Ik wil graag mensen spreken of mailen die ervaring hebben met de kraskaartjes op TENERIFE waar ik mij door voel bedonderd.
Of mensen die er goede ervaring mee hebben.
Die de beloofde CROUSE wel gemaakt hebben en een weekje FLORIDA.

vriendelijke groet een diep teleurgestelde tenerife ganger waar het zo mooi is.

jpc
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2005 22:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door jpc »

wij zijn er ook ingetuind hebben daar nu veel spijt van en proberen erook onder uit tekomen ze staan ook op een zwarte lijst
wij hebben alleen een aanbetaling gedaan,zijn nu over en weer aan het mailen over het mailen over het restant bedrag
consumentenbond adviseert ons om het aangetekend op te zeggen
wij werden benaderd door DVWC met als onderdelen timelinx en eurocoast.
Hoe kom ik in contact met u

cranedriver
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2005 10:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door cranedriver »

hoi

kijk eens op het topic dwvc wij zijn er onderuit geraakt maar hebben wel zeer snel gereageerd.

groetjes
crane

design
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2006 20:09

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door design »

Kijk op http://www.crimeshare.net/en zie daar de zwarte lijst.
Ik heb zelf zulke ervaringen op Gran Canaria meegemaakt en ben nu een weblog begonnen voor de gedupeerden.
Door snel te reageren kan je nog wat van je geld terug zien.
http://www.designvacation.web-log.nl
kijk daar eens op en lees de verhalen en huiver.
Tot ziens op de weblog

Groetjes Tina Turner
Laatst gewijzigd door design op 18 apr 2006 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

tobias
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2006 17:54

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door tobias »

Beste bezoekers,

Ik snap niet helemaal waar iedereen zo moeilijk over doet. Ik ben samen met mijn vrouw nu 7 jaar lid van deze organisatie en met erg veel plezier. Ik ga elk jaar 2 maal op vakantie via DWVC en dit spaart mij erg veel geld. Ook heb ik mijn geld netjes volgens afspraak teruggekregen. Wou dit graag kwijt want ik heb het gevoel dat veel mensen hier nu een mening geven die niet helemaal weten hoe de vork in de steel zit.

design
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2006 20:09

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door design »

DWVC is een hele andere club dan Design Vacation.
Het mooiste vind ik bij jou club dat je en goedkoop kan reizen en je geld terug krijgt.
Ik had beter me geld daar in kunnen stoppen

Groetjes Tina

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Tobias,

Kun jij me verklaren waarom mensen steeds maar weer op hun vakantie-adres met dit soort flauwekul worden lastiggevallen? Waarom komen ze nooit eens bij je aan de deur als je thuis bent?

Ik zal je de reden geven: in vakantie-omstandigheden zijn mensen helaas veel makkelijker over te halen om uitgaven te doen, die ze thuis nooit zouden doen. Mensen worden ter plaatse in de watten gelegd, en zijn dan veel eerder geneigd om dit soort onverantwoorde uitgaven te doen.

Dat ze op kosten van de organiatie nog wat dagen mogen relaxen, heeft uitsluitend als doel om de afkoelingsperiode van 8 dagen (dit soort oplichterij valt namelijk onder de colportagewet) te laten verstrijken, zodat mensen eraan vast zitten.

Ik neem genoegen met een door mijzelf uitgekozen vakantie. Dan maar wat minder luxe, en minder loze beloftes, maar tot nu toe heb ik altijd gekregen waarvoor ik heb betaald, zelfs met een failliet reisbureau hebben ze me niet in de kou laten staan.

reitrom
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2006 22:34

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door reitrom »

Desinger Way Vacation Club (European Coast and Sun Holidays,Timelinx)is iets anders dan Design Vacations.Wel hetzelfde liedje,enkel een ander melodietje. Het bedrog begint bij de krasloten;wonderlijk,wonderlijk je hebt weliswaar(altijd) een hoofdprijs gewonnen.(gratis vakantie,camcorder...)Vervolgens bij een erg lange,uitgekiende presentatie overtuigen ze je(oa.met een gratis cruise Carabieen,om je over de schreef te halen) lid te worden van hun exclusieve vakantieclub.Meteen moet je met je credietkaart een voorschotbetaling doen van 1100euro.( De resterende 9900euro stort je dan bij thuiskomst.) PAS DAARNA word je gekonfronteerd met HET KONTRAKT! HET KONTRAKT dat VOLLEDIG UIT BALANS IS:ALLE RECHTEN VOOR DE VERKOPER,ALLE PLICHTEN VOOR DE KOPER! Niets van wat er werd beloofd bij de presentatie(supergoedkope vluchten en superluxueuse verblijven aan spotprijzen)is erin terug te vinden.Wanneer deze mondelinge voorspiegelingen niet bewaarheid worden(als men bv.evenveel moet betalen als bij een gewoon reisbureau) heeft men daartegen dan ook geen enkel verhaal!En iets van je minimum 11000 euro aan inleg terugzien?CASH BACK zelf(Tony Larvin) bevestigde schriftelijk dat er 80% kans bestaat dat u NIETS zal kunnen terugvorderen.Mocht u er dan toch in slagen om aan de algemene voorwaarden van de cash back-promotie te voldoen,is er slechts een kapitaalsgarantie voorzien van 10%!Het bedrag dat u dan zal worden uitbetaald is afhankelijk van verschillende faktoren.Reken er dus maar niet te veel op;SUPERGOEDKOPE VAKANTIES DUS.Wat zou een eerlijke firma erop tegen kunnen hebben u het kontrakt te laten meenemen zodat u enkele dagen later kan terugkomen om uw beslissing mede te delen?Wat zou een eerlijke firma erop tegen kunnen hebben een afkoelingsperiode in het kontrakt op te nemen waarbinnen dit zou kunnen worden geannuleerd?Wat zou een eerlijke firma erop tegen kunnen hebben alle mondelinge beloftes van de presentatie in het kontrakt te herhalen?En hoelang zou een eerlijke firma overleven wanneer minstens 80% van hun klienteel ZICH BEDROGEN VOELT?(na 5 jaar) Oordeel nu zelf, is dit een integere firma?

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door joopataa »

reitrom, Ik kan alleen maar zeggen dat ik het helemaal eens ben met jou verhaal! Al deze bedrijfjes zijn alleen maar uit om als je in vakantiestemming bent misbruik te maken van het vakantiegevoel. De sneaky manieren waarop je word overgehaald om hun verhaal aan te horen ( via een winkraslot ) zegt eigenlijk al genoeg. Goede raad, NOOIT iets tekenen tijdens de vakantie. Als het zo goed is kan je ook als je rustig thuis bent alles nog eens tegen het licht houden en het dan wel of niet doen.Zij komen met het verhaal dat het aanbod alleen op die dag en op die tijd geld, en daarom zou je het al moeten laten!

Joopataa :idea: :!:

reitrom
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2006 22:34

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door reitrom »

Hallo Jopataa, Ja dat is zo.Ze zijn er enkel op uit uw geld dat van hun te maken. Hoevelen zijn er al ingelopen?Hoevelen zetten ze NU nog onder druk het saldo over te maken?Hoewel ze je voorschot al hebben aangeslagen wegens kontraktbreuk(punt 3 van lidmaatschapovereenkomst),en je 200% zeker bent wanneer je alsnog betaalt, dit onmogelijk TIJDIG kan .Cash Back onmogelijk.KORTOM GEEF HIER DAT GELD dat wij eerlijk gestolen hebben.

Peter en Tanja
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2006 14:07

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Peter en Tanja »

Beste bezoekers,

Ik heb samen met mijn vrouw op aanraden van goede vrienden een contact afgesloten voor 50 jaar. Het koste wel iets maar we hebben nu ook wel wat. We zijn nu al een aantal maal via dwvc op vakantie geweest en dit ging geheel zonder problemen en ontzettend goedkoop. Moest wel een beetje wennen dat alles via internet ging. Ons betaalde geld hebben onze vrienden onlangs teruggekregen en dit is voor mij het bewijs dat dit dus ook echt werkt. Kan me dus moeilijk voorstellen dat er mensen op deze pagina zijn die hun mening geven zonder zelf lid te zijn? Wij gaan zeker door met onze nieuwe manier van vakantie vieren en hebben het al aan familie aanbevolen.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ik heb samen met mijn vrouw op aanraden van goede vrienden ......
Dat "leuke" verkooppraatje is ongetwijfeld van de hand van een medewerker van dit dubieuze bedrijf.

Beste bezoekers; trap er niet in!!!

Carla-
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2006 01:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Carla- »

Ook wij zijn net terug van een week Tenerife. En aangesproken door 2 mensen, en tot onze verbazing een prijs hadden gewonnen. Het hele verhaal aan gehoord, en dat we toch goedkoper uitzijn als we lid werden.Eerst was het 135 euro per jaar,maar hij vergiste zich een keer en het was ineens 135 euro per maand. Liet ook de mooiste resorts zien, wat de helft goedkoper was als dat wij voor de reis betaalde.Maar ik weet van iemand die via een toeroperator werkt dat de marge vrij klein zijn om te verdienen van een toeroperator. Uiteindelijk wilden we de prijs in ontvangts nemen. En natuurlijk hadden we een reis gewonnen naar Malaga, of Malta,of Tenerife. Of we zo vriendelijk wouden zijn om ff het formulier in te vullen, wat we niet deden. In het aparthotel hebben we even goed de voorwaarde gelezen wat de prijs inhield. Of we wel EERST ff 90 euro overmaakte voor administratiekosten En wel zelf een vlucht boeken voor de reis. En dan de rest van de voorwaarde. Als je daar was moest je wel weer een presentatie's bijwonen. Ook is het vereist dat je minstens 4 jaar samenwoont of getrouwd bent. En je mag niet gepensioneerd wezen en een netto inkomen van 27000 euro hebben per jaar. En dat voor een prijs wat je wint!!!!!En zo waren er meer voorwaarden.En dat nu onder de noemer dat heet"Carpe Diem" Holidays S.L.U . Dus mensen let op!!! Laat je niet in de luren leggen. We kennen toch het DEXXIA debacle!!? Of.. stoten ezels zich toch........?

klaasje2005
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2006 15:09

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door klaasje2005 »

ben ook een klant van dwvc die er "ingelopen" is ,wou toch ook mijn mening even kwijt,heb het pakket 2 jaar geleden gekocht en moet eerlijk toegeven dat ik toch een beetje twijfels heb over dat "cashback" verhaal ik denk niet dat ik alles zal terugkrijgen ,maar daar hadden ze toch ook iets over gezegd dacht ik ,dat dat niet zo zou zijn maar een 70% ,ik hou mijn vingers gekruist,over hun reizen kan ik echter "voorlopig " nog niks aanmerken,we hebben al heel wat plaatsen bezocht en die waren in orde ,niet altijd 5 sterren maar ook de 3 sterren waren goed en het belangrijkste aan de helft van de normale prijs want dat hebben we goed vergeleken met andere maatschappijen,tot zover onze ervaring...

truusje112
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2006 01:04

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door truusje112 »

Ik ben net terug uit Tenerife. DWVC is nog steeds actief bezig om zieltjes te werven, door middel van de kraskaarten. Ik ben er gelukkig niet ingetrapt, maar ik ben wel met ze meegegaan, omdat ik nieuwsgierig was....wat een geslepen mensen, wat een hypnose....ze brengen je naar het Zentrall hotel....ik vond het zo verdacht....en ik vertouwde op mijn gevoel (intuitie), en ik wist dat er iets niet klopte...waarom trappen mensen er nog steeds in?? En kan een consumentenprogramma als Radar daar nog even wat aandacht aan geven in hun programma?

alexander+marie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2006 15:21

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door alexander+marie »

Ook wij hebben ervaring opgedaan met de bewuste kraskaartjes.
en we moeten eerlijk zeggen, dat we het eerst maar vreemd vonden, dat we zomaar een prijsje kregen. Maar na een presentatie omtrent hoe je op een goedkope manier zeer goede en fijne vakanties kan boeken via een speciaal boekingssysteem, kregen we de smaakk te pakken.
Wij reizen n.l. nogal veel en houden ervan om zoveel mogelijk verschillende bestemmingen op te zoeken en dit systeem was ons op het lijf geschreven, dus werden wij klant van de club. DWVC is de naam en ik kan het iedereen aanraden, die veel wil zien en reizen. Het is n.l heel eenvoudig, boek je dezelfde vakantie bij een erkend reisbureau dan betaal je minstens tweemaal zoveel. zodoende bespaar je veel geld en kun je nog meer aan andere zaken besteden, b.v. nog meer vakanties als je wilt. Dus ik snap die mensen niet die hierover zoveel negatiefs kwijt willen, of konden ze het niet betalen of begrepen ze het niet allemaal. De hartelijke groeten van alexander en marie.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Jonjo »

Peter en Tanja zijn zeker die goede vrienden van Alexander en Marie? Met z'n vieren een bedrijfje opgezet??

Carla-
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2006 01:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Carla- »

Ik snap het heel goed. Als je de kleine lettertjes leest kan je zien dat je er niet onderuit kan. Maar als jij denkt dat je er goedkoper uit ben, ik hou je niet tegen. Of je moet bij die organisatie werken. Dit is al eens op een programma van Radar geweest. Of ben je het alweer vergeten. Zulke dingen onthoud ik als de beste.

truusje112
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2006 01:04

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door truusje112 »

Ik geef nog even een paar overwegingen:

*Als deze organisatie zo eerlijk is, waarom moeten ze mensen dan naar een gebouw lokken, onder het mom van "je prijs ophalen"?
*Waarom staan er camera's en een spiegelruit in de ruimte waar je de zgn. intake doet?
*Waarom geven ze niet gewoon een normaal verkooppraatje van "leg 20000 Euro in en je kunt de komende 50 jaar met ons op vakantie"??
*Waarom moet je meteen een aanbetaling doen met je creditcard? Waarom heb je geen bedenktijd?
*Waarom willen ze weten of je huiseigenaar bent?
*Waarom is dat zgn. hotel waar je de rondleiding krijgt zo leeg (en als je ernaar vraagt, dan zeggen ze dat de hotelgasten hun middagslaapje doen, wie trapt daar nu in?)
*Waarom is er daar een ruit kapot (want die was kapot toen wij daar waren) en krijg je de smoes dat er "spanning op het gebouw"staat en dat daardoor een ruit gebarsten is?
*Dat ze op een internationale blacklist staan van crimeshare?


Ik wens alle dvwc (of hoe de organisatie ook heet) aanhangers veel succes met hun aankoop. Ik hoop echt dat ze er heel gelukkig mee worden. Maar ik ben er gelukkig niet ingetrapt!!

Carla-
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2006 01:52

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Carla- »

En dan nog een aantal dingen waar je aan moest voldoen.
Je mag niet gepensioneerd wezen. Mijn vriend die is met de vut maar mocht het niet zeggen. Je moest 2 jaar bij elkaar wonen. Is dat niet allemaal raar voor een vakantie?

Gesloten