Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rova123456
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2022 21:38

Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht

Ongelezen bericht door rova123456 »

Een deel van onze vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur is geannuleerd. Nu geeft Lastminute.com aan dat ze geen alternatieve vlucht van Malaysia Airlines krijgen en dat ze alleen een refund kunnen aanbieden.
Hierop heb ik contact gehad met Malaysia Airlines. Zij geven aan dat er gewoon alternatieve vluchten voor mij zijn. Alleen geeft Malaysia Airlines aan dat ze nooit een verzoek voor een alternatief van Lastminute.com hebben ontvangen.
Tevens geeft Malaysia Airlines aan dat zij geen wijzigingen kunnen maken in tickets die door een reisbureau zijn uitgegeven. Zij verwijzen mij terug naar lastminute.com.
Lastminute.com verwijst mij terug naar luchtvaartmaatschappij. Beiden vragen (via mij) elkaar te bellen, maar weigeren zelf elkaar te bellen.
Call center van Lastminute.com houdt alles af en geeft aan intern te escaleren en vraagt mij nog een paar dagen te wachten. Nu na ongeveer een maand geen enkele beweging. Formele klacht wordt niet op gereageerd, behalve reactie dat men binnen 4 dagen zal (=zou) reageren. Uiteraard geen reactie.
Inmiddels zijn de tickets ongeveer 4x zo duur geworden en zit ik klem tussen lastminute.com en Malaysia Airlines. Op een eventuele refund worden de ‘bemiddelingskosten’ van lastminute ingehouden.
Na het achteraf lezen van reviews van lastminute.com krijg ik de indruk dat dit het verdienmodel van lastminute.com is.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
En belangrijker heeft iemand een suggestie voor een oplossing?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/. Indien betaald met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.

Indien de vlucht over 2 weken of later plaats vind (gerekend vanaf datum dat u op de hoogte bent gesteld) dan heeft u enkel het recht op uw geld terug. Indien er een voor u een betere oplossing wordt aangeboden dan is dit service.

Een refund mag u weigeren. U hebt recht op het volledige bedrag terug.

rova123456
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2022 21:38

Re: Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht

Ongelezen bericht door rova123456 »

Na heel veel telefoontjes, mailtjes, escalaties naar luchtvaartmaatschappij en reisbureau, heeft de luchtvaartmaatschappij de ‘verantwoordelijkheid’ van lastminute.com overgenomen en mij op een alternatieve vlucht ongeboekt en nieuwe tickets uitgegeven.

rova123456
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2022 21:38

Re: Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht

Ongelezen bericht door rova123456 »

En lastminute.com blijft beweren dat ze niets van de luchtvaartmaatschappij horen en dat ze nog op een reactie wachten..🤪

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht

Ongelezen bericht door Alex E »

Goed dat het uiteindelijk toch geregeld is.
Wederom blijkt hieruit dat je tickets rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij moet boeken of bij een gerenommeerd ANVR reisbureau met SGR garantie.
Maar ja, dat advies is al zo vaak gegeven.
Online is een ticket op allerlei reissites met de mooiste namen zo geboekt maar daarna is zowel de bereikbaarheid van een klantenservice alsmede de klantgerichte oplossing vaak erg slecht.
Veel mensen gaan zich pas na het ontstaan van problemen oriënteren en blijven bijv. ook bestellingen plaatsen op dubieuze websites, zonder deze vooraf op reviews te raadplegen.

YannickSchoenmakers
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2022 13:00

Re: Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht

Ongelezen bericht door YannickSchoenmakers »

Hi,

Fijn dat het probleem voor u opgelost is.

Ik zit op dit moment met ongeveer dezelfde situatie, maar dan via Vliegwinkel.nl in plaats van Lastminute.com. Onze vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur is geannuleerd. Vliegwinkel geeft aan dat er geen alternatieve vluchten beschikbaar zijn. Malaysia Airlines geeft min of meer aan dat dit wel mogelijk is, maar dat dit door Vliegwinkel geregeld moeten worden, aangezien de vlucht via hun geboekt is. Na dit bij Vliegwinkel neergelegd te hebben kreeg ik van hun opnieuw de mededeling dat Malaysia geen alternatieve vluchten biedt.

U schrijft dat Malaysia Airlines uiteindelijk de verantwoordelijkheid overgenomen heeft en een andere vlucht heeft geregereld. Hoe heeft u Malaysia Airlines zover gekregen om dit te doen? Alvast bedankt voor uw reactie.

Hanna2001
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2022 14:16

Re: Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht

Ongelezen bericht door Hanna2001 »

Hier precies dezelfde situatie… Wat heb je uiteindelijk tegen Malaysia Airlines gezegd waardoor zij de verantwoordelijkheid op zich wilden nemen? Bij mij blijven ze volhouden dat ze wel zouden willen, maar niks kunnen wijzigen aan een ticket dat via een travelagent is geboekt :(

rova123456
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2022 21:38

Re: Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht

Ongelezen bericht door rova123456 »

Ik kreeg eerst vanuit Malaysia Airlines het advies om via de website van de airline via het ‘Customer Feedback Form’ een ‘klacht’ in te dienen dat ik niet geholpen werd door het reisbureau. Bij deze klacht werd mij gevraagd om ‘bewijs’ toe te voegen (lees de mail van lastminute dat ze geen alternatieve vlucht konden aanbieden).
Daarna heb ik meerdere keren lang met Malaysia Airlines aan de lijn gehangen. Elke keer gevraagd om te escaleren naar de supervisor, uiteindelijk kreeg de call center medewerker de toestemming om de wijzigingen door te voeren.
Kortom gewoon aanhouden.

Plaats reactie