LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door ruud_a »

AGGB schreef:95 tot 99% van de mensen die lariam gebruiken heeft òf nergens last van, òf last van milde bijwerkingen. Minder ernstige, maar zeer vervelende bijwerkingen, zoals angst en stemmingsveranderingen, komen voor bij ongeveer 1 op 250 gebruikers. Aldus de medische info over Lariam.
Wat schrijft TS:
"de heftige bijwerkingen die bijna 70% van de mensen krijgt"
TS kan niet rekenen. Zijn de dames soms pas afgestudeerd aan een PA?
TS schrijft dat 2 dameshevige last kregen van de Lariam. Later spreekt zij over alledrie met psychische klachten. Kreeg die ene het van de andere twee? Was dat besmettelijk?
Duidelijk gevalletje van nmm Cultural Shock.
psychische klachten kunnen inderdaad besmettelijk zijn, denk maar gevallen van massahysterie

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door newmikey »

ruud_a schreef: als niet aan onderstaand voorbehoud is gedaan en ze in maun is gedumpt denk ik dat ze een fikse schadeclaim moet indienen via een rechtbank
Als ik de informatie over Maun mag geloven zou je in je handjes moeten knijpen als je in Maun "gedumpt" wordt. Een stad met veel vertier, veel toeristen, hotels, winkels en een behoorlijke luchthaven.

Schadeclaim? Voor wat? Voor wat onvolwassen hysterisch gedoe? Dat geloof je toch zelf niet?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door ruud_a »

newmikey schreef:
ruud_a schreef: als niet aan onderstaand voorbehoud is gedaan en ze in maun is gedumpt denk ik dat ze een fikse schadeclaim moet indienen via een rechtbank
Als ik de informatie over Maun mag geloven zou je in je handjes moeten knijpen als je in Maun "gedumpt" wordt. Een stad met veel vertier, veel toeristen, hotels, winkels en een behoorlijke luchthaven.

Schadeclaim? Voor wat? Voor wat onvolwassen hysterisch gedoe? Dat geloof je toch zelf niet?
ik ben van mening dat djoser verantwoordelijk is voor de mensen die op safari zijn
je bent vaak ver van de bewoonde wereld zonder bekenden

[dit is dus niet te vergelijken met een 3 weeks verblijf in een hotel
daar kunnen mensen met wat hulp zich zelf wel helpen]

dat betekent dat je een plan moet hebben voor het geval mensen ziek worden of bijvoorbeeld een been breken
en ook als het hysterisch gedoe is, is het voor de betrokkenen nog steeds werkelijkheid

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door wiseger »

Van wikipedia:
Maun is de toerismehoofdstad van Botswana en het administratieve centrum van Ngamiland. Het is ook het hoofdkwartier van talrijke safari- en luchtvaartondernemingen
Lijkt mij één van de beste plaatsen om achter te blijven, één van de grotere steden in Botswana. Je kan vandaar terugvliegen naar b.v. Pretoria.

Van diverse internet bronnen:

Lariam wordt voorgeschreven bij reizen van 4 weken of langer. larium kan ernstige bijwerkingen hebben. Bij korter reizen heeft het middel malarone de voorkeur, dit omdat het minder ernstige bijwerkingen heeft dan Lariam echter dit kan niet langdurige gebruikt worden.

Gezien de reis van 24 dagen zal de keuze voor Lariam een grensgeval zijn geweest echter voor reizen boven de 4 weken wordt dit middel in Nederland standaard voorgeschreven. Denk dat de meiden genoeg informatie over deze middelen op internet konden vinden.

Het is mij eerlijk gezegd onduidelijk wat Djozer nu verkeerd gedaan heeft. Je kiest toch zelf voor een wilde trektocht dwars door Botswana? Er zijn genoeg avontuurlijek reizen te vinden in wat meer Westerse landen waarbij er geen malaria risico is.
Laatst gewijzigd door wiseger op 01 aug 2012 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door AGGB »

De opgewonden dames werden toch niet uit de truck gedonderd door Djoser?

Ze werden achtergelaten, zij zelf noemen het gedumpt, in een voor Afrika ontwikkeld gebied met voldoende westerlingen. Ze hoefden daar slechts 3 dagen te wachten op een vliegtuig dat hen mee kon nemen. Had Djoser deze nmm verwende dames (net afgestudeerd zoals TS zelf zegt en dan een reis pp van zeker 4000 euro) soms met een gecharterde privejet op moeten halen? De reisverzekering heeft ze naar eigen zeggen goed geholpen, daar zijn die voor.
Volgend jaar toch maar weer naar Torremolinos?

Overigens is 4.30 opstaan in de tropen heel gewoon als men daarna bij het eerste beetje licht aan de slag wil.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door ruud_a »

AGGB schreef:De opgewonden dames werden toch niet uit de truck gedonderd door Djoser?

Ze werden achtergelaten, zij zelf noemen het gedumpt, in een voor Afrika ontwikkeld gebied met voldoende westerlingen. Ze hoefden daar slechts 3 dagen te wachten op een vliegtuig dat hen mee kon nemen. Had Djoser deze nmm verwende dames (net afgestudeerd zoals TS zelf zegt en dan een reis pp van zeker 4000 euro) soms met een gecharterde privejet op moeten halen? De reisverzekering heeft ze naar eigen zeggen goed geholpen, daar zijn die voor.
Volgend jaar toch maar weer naar Torremolinos?

Overigens is 4.30 opstaan in de tropen heel gewoon als men daarna bij het eerste beetje licht aan de slag wil.
misschien een wintervakantie naar scheveningen?
lekker ontspannend en geen drukte

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ze zijn nu arm en denken he...misschien als we nu zaak maken van djoser,krijgen we misschien wel..wat van reissom terug...

Kom op jaar later en alle 3!!dezelfde symptomen,knap en toeval...

Dat dit middel voorgeschreven is,zak de ggd op dat moment misschien het beste gevonden hebben..

Ik ben het helemaal met iedereen eens en wat ruud zegt,scheveningen zo gek nog niet...
Lekker hollands,geen bush bush....enge dieren ooeeehhh...geen pillen..,oftwel voor jullie ideaal.

Denk dat jullie afrika een beetje te romantisc ingebeeld hebben,maar ja..,het is geen spanje...daar was die bijeen komst denk ik ook voor..

Wil je ooit nog zo,n reis maken,veel sparen,kan je prive jet kopen die vliegt wanneer ji wilt en sltijd plek
Succes met de therapie

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door Har06 »

Nogmaals GGD schrijft alleen Malarone voor, ik denk dat de dames hun rommel in Afrika gekocht hebben in een apotheek(dit doen velen namelijk).
Op internet kun jezelf de verschillen tussen de diverse malaria pillen gemakkelijk terugvinden.
Djozer kan moeilijk de reis afblazen voor 3 medereizigers, hun reisverzekeraar laat hun daar 3 dagen zitten?, via de ANWB ben je binnen 1 dag op vliegveld met vlucht :!:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:Nogmaals GGD schrijft alleen Malarone voor,
Dat is niet waar.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door ruud_a »

rozemarijntje schreef:Ze zijn nu arm en denken he...misschien als we nu zaak maken van djoser,krijgen we misschien wel..wat van reissom terug...

ze zijn nu arm?
dan maar een dagje naar het park in plaats van scheveningen


Kom op jaar later en alle 3!!dezelfde symptomen,knap en toeval...

Dat dit middel voorgeschreven is,zak de ggd op dat moment misschien het beste gevonden hebben..

Ik ben het helemaal met iedereen eens en wat ruud zegt,scheveningen zo gek nog niet...
Lekker hollands,geen bush bush....enge dieren ooeeehhh...geen pillen..,oftwel voor jullie ideaal.

Denk dat jullie afrika een beetje te romantisc ingebeeld hebben,maar ja..,het is geen spanje...daar was die bijeen komst denk ik ook voor..

Wil je ooit nog zo,n reis maken,veel sparen,kan je prive jet kopen die vliegt wanneer ji wilt en sltijd plek
Succes met de therapie

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door newmikey »

ruud_a schreef:xxx
Zeg, Ruud: kan jij eens leren quoten en zorgen dat je de kleurtjes knop met rust laat? Het is hier géén tienerforum!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door AGGB »

Na even googelen zag ik dat TS ook actief is op een Libelleforum. Daar is ze een dag later mee begonnen ipv hier te reageren op de postings.

Daar schrijft ze niks over de in haar ogen schandalige handelswijze van Djoser, de naam Djoser komt daar niet voor.

Haar bericht daar wijkt op een aantal punten af van de info die zij hier geeft.
Zo beweert zij in het Libelleforum dat zij 3 weken van te voren begonnen is met Lariam te slikken in Nederland. Dat zou neerkomen op 3 pillen voor dat de reis begon. Hier spreekt zij over innname van 1 pil. In Nederland had zij geen klachten, vermoedelijk was vermoeidheid de trigger van de heftige aanvallen in Afrika, aldus TS.
In dit forum heeft zij de reis 2 1/2 week volgehouden, in het libelleforum 1 1/2 week.
Zij maakt daar weer de fout over een vaccin te spreken ipv pillen.
Ze hadden daar alle drie last van dezelfde zeer zware bijwerkingen. Dat is buitengewoon toevallig.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door Har06 »

AGGB schreef:Na even googelen zag ik dat TS ook actief is op een Libelleforum. Daar is ze een dag later mee begonnen ipv hier te reageren op de postings.

Daar schrijft ze niks over de in haar ogen schandalige handelswijze van Djoser, de naam Djoser komt daar niet voor.

Haar bericht daar wijkt op een aantal punten af van de info die zij hier geeft.
Zo beweert zij in het Libelleforum dat zij 3 weken van te voren begonnen is met Lariam te slikken in Nederland. Dat zou neerkomen op 3 pillen voor dat de reis begon. Hier spreekt zij over innname van 1 pil. In Nederland had zij geen klachten, vermoedelijk was vermoeidheid de trigger van de heftige aanvallen in Afrika, aldus TS.
In dit forum heeft zij de reis 2 1/2 week volgehouden, in het libelleforum 1 1/2 week.
Zij maakt daar weer de fout over een vaccin te spreken ipv pillen.
Ze hadden daar alle drie last van dezelfde zeer zware bijwerkingen. Dat is buitengewoon toevallig.

ergo wederom een fake verhaal op sensatie berust, Djoser weet ze wel te vinden als ze inderdaad de reis gemaakt hebben.
gebeld met GGD Eindhoven: GGD schrijft Malarone voor met een recept voor de apotheker, kan zijn dat de GGD,s afwijkend van elkaar opereren

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door newmikey »

AGGB schreef:Na even googelen zag ik dat TS ook actief is op een Libelleforum. Daar is ze een dag later mee begonnen ipv hier te reageren op de postings.
TS spamt het hele internet vol met haar verhaal, ik heb tientallen sites gevonden op Google - gelukkig is van de meesten het verhaal al snel weer verwijderd. Psychische problemen geloof ik nu wel maar dat die door een malariapil kwamen niet meer. Deze dame is gewoon niet helemaal goed bij haar hoofd!

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door Isabel1 »

1) de ggd heeft het voorgeschreven niet djoser.
2) de kans dat alledrie de personen last van ernstige bijwerkingen kregen is klein. Waarschijnlijker is dat een persoon die kreeg en de rest daarom inderdaad zenuwachtig is geworden en daardoor een paniek aanval heeft gekregen.
3) De dames wisten dat ze lange stukken zouden moeten reizen, als je je een beetje daarin verdiept had je waarschijnlijk door gehad dat dat niet in afrika met de TGV kon.
4) het argument: drie jonge vrouwen alleen, vind ik raar, je bent toch zelf alleen met twee andere jonge vrouwen alleen daarheen gegaan.

Kortom, ik vind de beschuldiging naar djoser wel erg overdreven. Wel had djoser beter kunnen communiceren toen ze de dames ergens hadden laten wachten op een vlucht.
overigens als het daar zo akelig was, waarom dan niet voor die paar dagen gewoon meegereisd met djoser, dan waren jullie ook niet alleen geweest.

Isabel

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Psychische problemen geloof ik nu wel maar dat die door een malariapil kwamen niet meer. Deze dame is gewoon niet helemaal goed bij haar hoofd!
De kans dat je van lariam ernstige psychische klachten krijgt is klein. echter als je zelf al wat psychische moeilijkheden hebt is de kans aanwezig dat lariam die versterkt. Daarom schrijft het leger het niet meer voor, mensen in een oorlogssituatie zijn al emotioneel, lariam kan dat dus erger maken. Het aantal mensen dat feitelijk uit het niets psychotisch geworden zijn door lariam is zeer gering. In die gevallen was er (zover het onderzoek waar ik bekend mee ben) altijd alcohol en/of drugs of voorgeschreven medicatie die op de psyche werkt in het spel.
Hoewel in nederland niet gewaarschuwd wordt voor alcohol gebruik samen met lariam, is het wel zo dat alle gevallen waarbij ernstige psychoses gediagnostiseerd zijn (die niet al aanwezig waren voor het larium gebruik) dat er dus andere middelen een rol zouden kunnen spelen.

isabel

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
De GGD adviseert Lariam? Daar klopt niets van.
Mijn dochter wilden ze er vorig jaar toch mee de deur uit sturen.
Over prijs werd niet gesproken.

Dat de dames de trip hevig onderschat hebben ben ik wel met iedereen hier eens.
Neemt niet weg dat Dsjoser een zorgplicht heeft ten opzichte van (overigens onervaren) reizigers. Die zorgplicht gaat, zeker in Afrika, wel iets verder dan iemand in een hotel proppen en het zelf laten uitzoeken. Een reisleider die onbereikbaar is is ook niet best.
Inderdaad is het vreemd dat de GGD een middel voorschrijft waarvan de bijwerkingen vaak ernstiger zijn dan de kwaal. Het is bekend dat je op lariam best heftig kunt reageren. Medisch gezien noemt men dit geen ernstige complicaties omdat die levensbedreigend moeten zijn. Maar dat het je vakantie ernstig kan verstieren is ernstig genoeg.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door wiseger »

Lariam wordt nog steeds geadviseerd voor reizen van langer dan 4 weken in een malaria gebied. Het is een zeer heftig middel wat je zeker niet moet onderschatten. Als het even kan wil je dit liever niet gebruiken.

Als ik de Djoser website lees, dan blijft de truck ook achter in Maun. Maun is de uitvalsbasis voor de Okavango delta. Dag 17,18 en 19 gaan ze dus de Okavango Delta in en daarna komen ze op dag 20 weer terug in Maun, waar de truck staat. De truck blijft dan bij de camping in Maun staan, als ik het allemaal goed begrijp.

Dat de reispleider niet bereikbaar is in de Delta lijkt me vrij logisch, daar staan geen GSM masten.

Sowieso als ik op de site van Djoser kijk, staan daar toch echt hele duidelijke beschrijvingen van de tochten, inclusief vele foto's van de omgebouwde vrachtwagen.

Kan me niet aan de indruk ontrekken dat de dames geen idee hadden wat ze te wachten stond en wellicht heeft Djoser daar te kort geschoten. Wild Afrika is wat anders dan een dagje Beekse Bergen safari.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door Chocomelk »

newmikey schreef: TS spamt het hele internet vol met haar verhaal, ik heb tientallen sites gevonden op Google - gelukkig is van de meesten het verhaal al snel weer verwijderd. Psychische problemen geloof ik nu wel maar dat die door een malariapil kwamen niet meer. Deze dame is gewoon niet helemaal goed bij haar hoofd!
Denk ook niet dat het door die malariapil komt maar dat ze zelf oververmoeid waren door het vroege opstaan.
Toen ergens werden 3 dagen alleen moeten verblijven met 3 meiden die schijnbaar erg angstig zijn aangelegd, de ene de ander een hoop angst heeft aangepraat.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door Har06 »

[.

Dat de dames de trip hevig onderschat hebben ben ik wel met iedereen hier eens.[/quote]
Die zorgplicht gaat, zeker in Afrika, wel iets verder dan iemand in een hotel proppen en het zelf laten uitzoeken. Een Neemt niet weg dat Dsjoser een zorgplicht heeft ten opzichte van (overigens onervaren) reizigers.reisleider die onbereikbaar is is ook niet best.
Inderdaad is het vreemd dat de GGD een middel voorschrijft waarvan de bijwerkingen vaak ernstiger zijn dan de kwaal. Het is bekend dat je op lariam best heftig kunt reageren. Medisch gezien noemt men dit geen ernstige complicaties omdat die levensbedreigend moeten zijn. Maar dat het je vakantie ernstig kan verstieren is ernstig genoeg.[/quote]

Dsjoser is geen kleuteropvang bedrijf en heeft zorgplicht om met de overige reizigers verder te gaan,ook hun vakantie zal geleden hebben van de 3 hysterische , ze zijn verzorgd achter gelaten wetende dat de wachttijd op een vliegtuig 3 dagen was. Wel bellen met de verzekeraar was de enigste optie.
Nogmaals GGD Eindhoven schrijft uitsluitend Malarone voor,hierbij wordt het grote kostenverschil met Lariam aangegeven,veel zorgverzekeraars vergoeden de pillen. Overigens heb ik zo m,n twijvel over dize topic :lol:

Gesloten