LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door missymaaike »

goedemorgen ,

afgelopen zaterdag hebben wij een vakantie geboekt bij d reizen naar turkije.
via de d reizen site kwamen wij een mooi hotel tegen waar tevens bij stond dat er ook mindervalide kamers aanwezig waren, maar omdat ik in een rolstoel zit zijn we maar naar het reis bureau gegaan om de reis te boeken zodat we zeker weten dat het met het vliegtuig en transfer en de kamer goed geboekt was.

bij het reis bureau aangekomen en wij de reis hadden geboekt moest ze nog wel even holland international bellen omdat zij de minder valide kamer moesten gaan reseveren , want dit ging niet via het systeem.
na dat ze gebeld had bleek dat wij 23 ,- euro meer moeten betalen om er zeker van te zijn dat wij de minder valide kamer krijgen.... mogen ze dit doen?
want als ik daar een gewonen kamer had geboekt betaal ik die 23,- euro ook niet en lijkt het mij toch ook dat ze zeker moeten zijn dat er een kamer voor je is .....


groetjes maaike

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als er extra voorzieningen in die minder-valide kamers zijn, lijkt het me logisch dat daar een prijskaartje aan hangt.

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door missymaaike »

het gaat niet om de extra voorzieningen .. het gaat om een licentie dat wij zeker weten dat wij die kamer hebben , moeten ze zo ie zo toch een kamer reseveren zie daar niet het verschil in of het een normale kamer is of een minder valide kamer

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dat een minder valide kamer meer kost dan een standaardkamer vind ik eigenlijk wel logisch. De kamer is aangepast en dus ook duurder. Voor een suite betaal je ook meer en voor een standaardkamer met zeezicht betaal je ook meer dan voor exact dezelfde kamer zonder zeezicht.

Ook dat er betaald moet worden voor de voorkeur voor die specifieke kamer vind ik niet gek. Als je bijvoorbeeld naar een bungalowpark of camping gaat en een voorkeur opgeeft, moet er ook voor betaald worden. Er zijn nu eenmaal extra administratieve handelingen aan verbonden voor reisbureau, touroperator en hotelier. Daarnaast neemt het een stukje flexibiliteit van het hotel weg en moet de kamer bijvoorbeeld een of enkele dagen extra leeg blijven omdat men de kamers niet "handiger" kan verdelen.

Het enige punt dat er zou zijn waar ik me in zou kunnen vinden is dat ik het niet netjes vind dat eerst de boeking wordt gedaan door D-reizen / touroperator en dat je later met die extra kosten wordt geconfronteerd.

Ik ben wel van mening dat er betaald moet worden voor de diensten die men krijgt.

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door missymaaike »

ik zou het nog even uitleggen ik betaal niet meer omdat de kamer anders is , ik moet meer betalen zodat ik zeker weet dat ik die kamer heb en hij door d reizen gereseveerd kan worden .... kijk was die kamer nou groter en anders zou ik het begrijpen , maar de kamer is hellemaal hetzelfde zit alleen geen bad in maar een douche op afschot met een stoeltje .. dat is het enigste wat anders is

tevens is dit de eerste keer in 5 jaar dat ik dit mee maak en ben toch wel al een aantal maal naar een hotel geweest

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door Pharan »

Hoi Missymaaike,
Dat je moet betalen voor je mindervalidenkamer komt dor het volgende:
je kunt bij je boeking een preferentie aangeven (zeezicht, niet-rokers kamer, dichtbij strand, etc.). Voor deze preferentie hoef je niet te betalen. Een preferentie kan dan ook niet gegarandeerd worden.

Daarnaast bestaan er (medische) essenties. Dit zijn voorwaarden die een klant aan een boeking stelt die zo belangrijk zijn, dat jij de boeking niet door laat gaan als die essentie niet akkoord gegeven wordt door het hotel.
Hiervoor kan een touroperator (in dit geval Holland International) wel geld rekenen.
http://www.anvr.travel/vragen_details.p ... ntwoord240

Groeten,
Pharan
Laatst gewijzigd door Pharan op 20 apr 2011 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Maar dat is toch ook meer dan logisch.
Ik vind het helemaal terecht omdat het een speciale kamer is.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

missymaaike schreef:ik zou het nog even uitleggen ik betaal niet meer omdat de kamer anders is , ik moet meer betalen zodat ik zeker weet dat ik die kamer heb en hij door d reizen gereseveerd kan worden
Ik weet niet hoor maar op dit punt heb ik onderstaande geschreven. Waarbij ik het puur heb over het feit dat er betaald moet worden voor de voorkeur en niet voor het afwijken van de kamer!
Emmy75 schreef:
Ook dat er betaald moet worden voor de voorkeur voor die specifieke kamer vind ik niet gek. Als je bijvoorbeeld naar een bungalowpark of camping gaat en een voorkeur opgeeft, moet er ook voor betaald worden. Er zijn nu eenmaal extra administratieve handelingen aan verbonden voor reisbureau, touroperator en hotelier. Daarnaast neemt het een stukje flexibiliteit van het hotel weg en moet de kamer bijvoorbeeld een of enkele dagen extra leeg blijven omdat men de kamers niet "handiger" kan verdelen.
Dat de kamer maar een heel klein beetje afwijkt doet niet terzake. het is uiteindelijk het goedkoopst om alle kamers exact hetzelfde te bouwen.

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door missymaaike »

@ phara thnx voor het zoeken ik kon het daar niet vinden ;)
maar nou ben ik toch wel benieuwd wat ze bedoelen met Er wordt een onderscheid gemaakt tussen een medische en een niet-medische essentie.

ik bedoel bij mijn gaat het om een medische essentie ...
en tevens op het moment dat de essentie nu door komt krijg ik die 23,- terug dus heeft niks te maken dat de reisorganisatie er dan ook nog wat aan verdiend

D-reizen Webcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare »

Beste Maaike,

Wij willen graag voor je uitzoeken waarom er extra kosten in rekening worden gebracht voor de mindervalide kamer. Zou je ons van je persoonlijke gegevens of een dossiernummer kunnen voorzien dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Je kunt je gegevens sturen naar: [email protected] of telefonisch contact met ons opnemen via: 023-5542599.

Met vriendelijk groet,

Bart
D-reizen klantenservice.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door geengast »

Zoals ik het lees zijn het inderdaad essentie kosten, die u de garantie geven dat er in het hotel een mindervalide kamer wordt geboekt.

U heeft dat zelf gevraagd, pas dus op! Het hotel mag gewoon ter plaatse een meerprijs voor die kamer vragen. Ik weet dit omdat ik het zelf al heb meegemaakt.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Emmy75 schreef:Dat een minder valide kamer meer kost dan een standaardkamer vind ik eigenlijk wel logisch. De kamer is aangepast en dus ook duurder. Voor een suite betaal je ook meer en voor een standaardkamer met zeezicht betaal je ook meer dan voor exact dezelfde kamer zonder zeezicht.

Ook dat er betaald moet worden voor de voorkeur voor die specifieke kamer vind ik niet gek. Als je bijvoorbeeld naar een bungalowpark of camping gaat en een voorkeur opgeeft, moet er ook voor betaald worden. Er zijn nu eenmaal extra administratieve handelingen aan verbonden voor reisbureau, touroperator en hotelier. Daarnaast neemt het een stukje flexibiliteit van het hotel weg en moet de kamer bijvoorbeeld een of enkele dagen extra leeg blijven omdat men de kamers niet "handiger" kan verdelen.

Het enige punt dat er zou zijn waar ik me in zou kunnen vinden is dat ik het niet netjes vind dat eerst de boeking wordt gedaan door D-reizen / touroperator en dat je later met die extra kosten wordt geconfronteerd.

Ik ben wel van mening dat er betaald moet worden voor de diensten die men krijgt.
En nu maar hopen dat je zelf niet door een bus wordt aangereden?
Of op andere manier zelf gehandicapt raakt.
Wat een uitspraak zeg!!!



Overigens gaat het hier om reserveringskosten, en omdat het gaat over een kamer voor een ´mindervalide´ vind ik dat men hier geen extra geld voor behoeft te vragen! Da´s gewoon NIET netjes.
Daar hoeft toch niet extra aan verdiend te worden is mijn persoonlijke mening.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door JtC »

Moet er daarvoor dan wel extra kosten voor eigen rekening gemaakt worden door de aanbieder? Dat lijkt me nou ook niet de bedoeling. Net zo min als dat je dit als minder-valide persoon niet leuk zou vinden, is mijn voorbeeld ook niet leuk voor de aanbieder... Kan me hierbij ook niet voorstellen dat er honderden minder-valide kamers ter beschikking staan. De kans dat zo'n kamer dus wordt weggekaapt lijkt me vrij reeel. Dat hier tegenover kosten staan voor reservering lijkt me dan ook niets meer dan normaal. Of de hoogte daarintegen terecht is, dat weet ik niet.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door VioletPrue »

UrbanSolitude schreef:
Emmy75 schreef:Dat een minder valide kamer meer kost dan een standaardkamer vind ik eigenlijk wel logisch. De kamer is aangepast en dus ook duurder. Voor een suite betaal je ook meer en voor een standaardkamer met zeezicht betaal je ook meer dan voor exact dezelfde kamer zonder zeezicht.

Ook dat er betaald moet worden voor de voorkeur voor die specifieke kamer vind ik niet gek. Als je bijvoorbeeld naar een bungalowpark of camping gaat en een voorkeur opgeeft, moet er ook voor betaald worden. Er zijn nu eenmaal extra administratieve handelingen aan verbonden voor reisbureau, touroperator en hotelier. Daarnaast neemt het een stukje flexibiliteit van het hotel weg en moet de kamer bijvoorbeeld een of enkele dagen extra leeg blijven omdat men de kamers niet "handiger" kan verdelen.

Het enige punt dat er zou zijn waar ik me in zou kunnen vinden is dat ik het niet netjes vind dat eerst de boeking wordt gedaan door D-reizen / touroperator en dat je later met die extra kosten wordt geconfronteerd.

Ik ben wel van mening dat er betaald moet worden voor de diensten die men krijgt.
En nu maar hopen dat je zelf niet door een bus wordt aangereden?
Of op andere manier zelf gehandicapt raakt.
Wat een uitspraak zeg!!!



Overigens gaat het hier om reserveringskosten, en omdat het gaat over een kamer voor een ´mindervalide´ vind ik dat men hier geen extra geld voor behoeft te vragen! Da´s gewoon NIET netjes.
Daar hoeft toch niet extra aan verdiend te worden is mijn persoonlijke mening.
Nou, ik vind het als mens met beperking wél normaal dat ik meer betaal voor een kamer die is aangepast!
Het kost meer geld om zo'n kamer te bouwen en in te richten.
Ten eerste is het meestal een ruimere accomodatie, omdat je moet kunnen draaien/keren met je rolstoel, maar toch verwacht dat je een bank, salontafel, eethoek, keuken, bed, kledingkast etc. in de kamer treft.
Dat kost ruimte.
Verder is de badkamer ook groter en aangepast, dus met een ander (vaak verhoogd) toilet, beugels, vaak met een douchestoel en soms zelfs met verstelbare wastafel en/of tillift.
Dat kost veel meer dan een standaardbadkamer, dus betaal je daar voor.
En even een newsflash: op elke kamer wordt winst gemaakt, waarom zou dit voor een aangepaste kamer anders moeten zijn?
Moeten die tegen kostprijs verhuurd worden?
Een rolstoelleverancier maakt ook winst op zijn producten!
Zou dat in de 'gehandicaptenbranche' opeens niet mogen?
Da's natuurlijk onzin.

Dat er soms wat extra kosten voor reservering bij komen is ook logisch, er zijn minder aangepaste kamers, en dus kan het gebeuren dat je sneller naast het net vist.
Om te voorkomen dat mensen zónder beperking een aangepaste kamer gaan boeken omdat zij de ligging leuker vinden, of omdat het zo lekker ruim is, kunnen er extra kosten bij komen.
Vind ik wederom heel normaal.
Maar dat wel alleen als de kamer ook echt aangepast is, en niet alleen rolstoel'geschikt'.
Want laten we eerlijk zijn, wat iemand zonder rolstoel geschikt vindt voor een rolstoel, en wat ook echt geschikt ís, zijn soms (vaak) twee heel andere dingen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

UrbanSolitude schreef:
Emmy75 schreef:Dat een minder valide kamer meer kost dan een standaardkamer vind ik eigenlijk wel logisch.
En nu maar hopen dat je zelf niet door een bus wordt aangereden?
Of op andere manier zelf gehandicapt raakt.
Wat een uitspraak zeg!!!

Overigens gaat het hier om reserveringskosten, en omdat het gaat over een kamer voor een ´mindervalide´ vind ik dat men hier geen extra geld voor behoeft te vragen! Da´s gewoon NIET netjes.
Daar hoeft toch niet extra aan verdiend te worden is mijn persoonlijke mening.
Als ìk dat nodig acht, betaal ìk er ook voor. Ik wil toch zo nodig op vakantie. Ik betaal ook meer omdat ik persé in hotel x wil zitten terwijl y goedkoper is, ik betaal ook meer als ik persé zeezicht wil enz.
Ter informatie, ik heb ooit eens een periode gehad dat ik heel slecht kon lopen, net enkele tientallen meters per keer. Ik wilde persé niet in een rolstoel. Gelukkig had ik die keuze nog. Vervolgens wilde ik in die periode op vakantie. Ik wilde persé een kamer hebben met een gunstige ligging en heb daar ook een paar tientjes voor bijbetaald. Met als gevolg dat ik het mezelf wel een stuk prettiger en aangenamer heb gemaakt op vakantie.

Voor de flexibiliteit van de hotelier is het lastiger dat men specifiek een bepaalde kamer wenst. Het kan gebeuren dat deze nu enkele dagen leeg staat en dat men per jaar een aantal minder verblijven kan hebben op deze manier. Dat zijn ook kosten voor de hotelier. Ik vind het nog minder eerlijk om deze hiermee op te zadelen.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

(op een of andere manier heb ik mijn eigen betoog weten te verwijderen .. per ongeluk ... en er een nieuwe overheen gezet ... )


Gelukkig is ze door een ander gekopieerd ...
Laatst gewijzigd door UrbanSolitude op 26 apr 2011 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door VioletPrue »

UrbanSolitude schreef:
VioletPrue schreef: Nou, ik vind het als mens met beperking wél normaal dat ik meer betaal voor een kamer die is aangepast!
Het kost meer geld om zo'n kamer te bouwen en in te richten.
Persoonlijk vind ik dat wij als samenleving gezamenlijk wel die kosten mogen dragen. OF mag er straks OOK meer parkeergeld gevraagd worden voor een gehandicapten-parkeerplaats omdat deze dichter bij de ingang is en meer ruimte inneemt?
Weet je in héél veel gemeenten betaald moet worden voor een GPK?
Dus dat je als gehandicapte al meer betaald?
En terecht!
2 Gehandicaptenparkeerplaatsen zijn 3 normale parkeerplaatsen.
UrbanSolitude schreef:OV duurder voor Gehandicapten omdat er extra voorzieningen gemaakt zijn.
Zo lang als het spoor niet volledig toegankelijk is (pas in 2030 verplicht) hoeft dat van mij niet.
Daarna zou ik het logisch vinden.
UrbanSolitude schreef:WC bezoek ... ook daar zijn extra aanpassingen gemaakt ... dus 75 cent vragen ipv 50?
Nee, dat vind ik onzin.
Het is namelijk niet verplicht/niet altijd mogelijk om een aangepast toilet te hebben.
En toiletbezoek is geen keuze, reizen met OV en aangepaste hotelkamers boeken, zijn wel keuzes.
UrbanSolitude schreef:Persoonlijk vind ik dus dat een hotelkamer / bungelowhuisje met extra voorzieningen dus NIET duurder zou moeten zijn dan een 'normale' kamer / huisje.
Dan worden dus alle kamers/huisjes duurder.
En hoe eerlijk is dat?
UrbanSolitude schreef:& wel of niet volgeboekte kamers === dat is bedrijfsrisico van de ondernemer.
Aan het eind van het jaar blijkt of een bedrijf winst heeft gemaakt of niet.
Ja?
En dus moet een ondernemer voor een bepaalde doelgroep maar meer risico gaan lopen (of rollen, om in de sfeer te blijven)?
UrbanSolitude schreef:Voor een Tshirt maat S betaal je ook niet minder dan voor een XXL toch?
En toch zit er meer stof in dat XXL T-shirt ...moeten we daar als samenleving dan ook verandering in aan gaan brengen?
Kijk eens op de site van Wehkamp zou ik zo zeggen.
Want dat is dus wél zo.
Niet bij alle winkels (en niet alleen online), maar het gebeurd echt hoor!
UrbanSolitude schreef:Zorgverzekeringen voor mensen met een handicap of langdurige ZIEKTE DUURDER maken omdat ze er nou eenmaal meer gebruik van maken?
Daar kan best 20 euro per maand boven op de normale standaardpremie toch?
Dat zie ik nog wel gebeuren.
Voor levensverzekeringen en uitvaartverzekeringen geldt dit al járen!
UrbanSolitude schreef:Misschien nu wel een beetje allemaal uit zijn verband getrokken ... oke.
Nee hoor, ik vind het hele goede redeneringen.
Alleen zijn de meeste niet juist of juist heel erg waar!
UrbanSolitude schreef:Ik vind dat we gezamenlijk alle kosten dragen ... en dat Hotels / bungalowparken VERPLICHT (bij wet) moeten zijn om een aantal kamers cq bungalows ter beschikking te hebben voor mensen met een handicap danwel beperking. De extra kosten moeten m.i. gewoon gedragen worden door het gehele park - dus door het aantal huisjes. Mij lijkt dat volkomen normaal.
Ik denk dat je niet kunt verlangen dat je wat vakanties betreft alle mensen voor aanpassingen laat betalen.
Het is immers een luxe/een keuze om op vakantie te gaan.
Meer aangepaste accomodaties juich ik wél toe.
UrbanSolitude schreef:En ik zou het een echte verruwing van de samenleving vinden als we hierin onderscheid zouden gaan maken.
Dat zou slechts een voortzetting van de huidige situatie zijn.
En op vele vlakken gebeurd het al.
UrbanSolitude schreef: * zelf heb ik gelukkig geen handicap maar ik heb wel gezien hoe snel die situatie kan veranderen door een verkeersongeval. Waarom zou een mens na zo'n ongeval ook met extra kosten wat betreft vakantie en allerlei andere zaken meer geconfronteerd moeten worden?
Omdat dat het leven is.
Ik kan er ook niks aan doen, ik ben hier mee geboren.
Maar dat houdt niet in dat andere mensen meer voor hun vakantie zouden moeten betalen, enkel omdat ik een rolstoel nodig heb.
UrbanSolitude schreef:
kunnen er extra kosten bij komen
Hoe hoog mogen die extra kosten bij boeking zijn?
Ik vind ze veel te hoog. Zo'n extra is in zeg laat ik het naar boven afronden 5 minuten geregeld en wordt niet door de directeur van het bedrijf gedaan maar een normale reserveringsmedewerker. Hoe 'duur' mag die extra 'service' zijn of betalen we VEEL TE VEEL voor nog geen 5 minuten typewerk in het reserveringssysteem???
Die typegeit zit daar waarschijnlijk voor nog een 10 euro netto per uur!
Zeg dat ze haar werkgever 30 euro per uur kost inclusief alle mogelijke bedrijfskosten en lasten. Een kwartiertje werk zou dan hooguit 10 euro mogen kosten en dat is het vastleggen van zo'n reservering nog geeneens!
Er gaat extra tijd in zitten, dus kost het meer.
Lijkt mij heel logisch.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: meer kosten bij boeken mindervalide kamer

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

(zie verwijder opmerking ... hier staat mijn nieuwe tekst op de goede plaats)


Ben je ooit in Canada geweest?
Ontario bedoel ik, hoe het in andere provincies van Canada is geregeld weet ik namelijk niet.

Daar is het wettelijk geregeld dat OV helemaal toegankelijk moet zijn voor mensen met een handicap welke dan ook , niet alleen mensen in een rolstoel maar ook blinden etc etc etc.

Ook zijn er goede voorzieningen in hotels / kantoren etc etc etc.
Hier houdt de wet rekening met iedereen. Iedereen moet en mag daar gewoon en zonder obstakels aan het dagelijks leven meedoen.

En ja, iedereen betaald daar natuurlijk ook aan mee.
Kijk die vorm van sociaal ten opzichte van elkaar zijn ... vind ik dus normaal.
Zonder daarbij na te hoeven denken over meerkosten en zo ... gewoon de samenleving is van iedereen & moet ook toegankelijk zijn voor diegene die het minder hebben getroffen.

Daar is het dus wettelijk geregeld.

Ik vind niet dat we de individuele kant op moeten, onderscheid moeten gaan maken. En aan ieder item een ander prijsje zouden moeten hangen (basis-zorgverzekering, hotelkamers, parkeerplaatsen, en alles wat je je maar kunt bedenken)

Gewoon als samenleving de meerkosten gezamenlijk dragen.

En op een bungalow wat zou het zijn ... één twee euro meer op de weekhuur omdat het park ook aangepaste huisjes heeft? Eén twee euro meer over alle kamerhuren in een hotel? Over die bedragen gaan het denk ik.
Men schrijft die aanpassingen af over langere tijd ... wellicht wel over een duur van 5 a 10 jaar (economische en/of technische levensduur)
Waarom aan een persoon met een handicap 100 euro meer vragen voor zo´n huisje?

Dan kies ik toch echt voor het eerste. En de totale kosten van het park - hotelkamers te delen door het aantal huisjes/kamers die je kunt verhuren.

In mijn opinie is dat Sociaal.
En zou de samenleving ook zo in elkaar moeten zitten, en alles en iedereen die dit probeert af te breken (en dat is gaande) moet daarin hard worden tegengewerkt.

Gesloten