Misleidende foto's op zoover site

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Turkije2023
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2023 19:34

Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door Turkije2023 »

Wij hadden onze vakantie geboekt via zoover.
Een vakantie voor 8 dagen naar turkije naar j'adore Deluxe Hotel en spa in side.
Hotel zag er goed uit. Beoordeeld met 5 sterren.
Mooi zwembad en wat we ook erg fijn vonden was dat er een waterpark en vele glijbanen bij het zwembad waren. Dit zou top zijn voor onze 6 jarige dochter!! Tenminste dat gaven de foto's aan ...
Na boeking nogmaals het hotel bekeken en reviews gelezen...om alvast lekker in de vakantie stemming te komen...
Maar wat bleek ..het waterpark en de vele beloofde glijbanen waren er helemaal niet!
Waren niet vermeld op de officiële site van het hotel en kon ze ook niet terug vinden op google maps enzo
De foto's op de site van zoover afkomstig blijkbaar van de site vakanties.nl..waren misleidende foto's mbt de glijbanen en waterpark dan tenminste het was van een totaal ander hotel en dat kon je duidelijk zien aan de andere tegels, vorm van het zwembad. De omgeving waar de foto gemaakt was. Ik heb daarna vrijwel direct contact opgenomen met zoover en mijn beklacht hier in gedaan.
Hun antwoord was: de foto's zijn kloppend en lijdend ze zijn van uit een andere hoek genomen...totaal niet waar was mijn antwoord daarop!
Op dat moment was ik nog in nl en stuurde daarom ook een mail terug met dat ik op plaats van bestemming nogmaals foto's en video's zal sturen om te laten zien dat ik gelijk had.
Kreeg een mail terug met nogmaals het zelfde antwoord en dat ze verder niet meer in discussie wilde gaan...

Eenmaal op vakantie heb ik gedaan wat ik ook gezegd had! De mail gestuurd met bewijs dat het hele waterpark en de vele glijbanen er niet waren!
Wederom mail terug dat het er wel degelijk was ...en dat de fotos op de site lijdend zijn...

Serieus wie doet zijn werk nou niet goed!!

Maar wat nu.
We hadden een teleurgestelde dochter van 6.
Onze voorpret was ook aardig gezakt.
En we zouden eventueel extra kosten moeten gaan maken zouden wij van een eventuele waterpark in de buurt gebruik gaan maken!

Zoover zegt dus dat de site met fotos leidend zijn....totaal niet dus .

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door Methusalah »

Vertel ze dat zwembaden niet magisch onzichtbaar worden als je de foto uit een andere hoek neemt.

Wat een bijzondere reactie van hun.

Overigens zijn foto's leidend, niet lijdend (tenzij je ze verscheurt).

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door BreejKC »

Helaas voor u denk ik dat u tegen Zoover niets kunt ondernemen. Hooguit de conclusie dat je niet blindelings op hun informatie voor het boeken van een vakantie kunt afgaan. Dat heeft u hier voldoende duidelijk gedaan Misschien ook nog dit verhaal op de reviews van Google bij Zoover zetten en, wanneer mogelijk, op de website van Trustpilot. Ik denk dat Zoover hier voldoende hard mee getroffen wordt.

Uw boeking heeft u echter niet bij Zoover gedaan maar zeer waarschijnlijk bij een touroperator. Leest u de informatie over dat hotel bij die touroperator nog eens goed na. Wordt daar ook over dat waterpark met veel glijbanen gesproken dat heeft u een punt. Uw klacht moet u dan bij die touroperator indienen wegens misleidende informatie, niet bij Zoover.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
20 aug 2023 14:28
Uw boeking heeft u echter niet bij Zoover gedaan maar zeer waarschijnlijk bij een touroperator.
Lees de eerste zin van TS nog eens ;-)

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door kuklos »

Methusalah schreef:
20 aug 2023 13:54
Overigens zijn foto's leidend, niet lijdend (tenzij je ze verscheurt).
Dat, en mensen doen hun beklag, niet hun beklacht. Of ze dienen een klacht in.
Turkije2023 schreef:
19 aug 2023 19:54
Ik heb daarna vrijwel direct contact opgenomen met zoover en mijn beklacht hier in gedaan.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De foto's op de site zijn leidend; prima want daarmee is, in combinatie met uw eigen foto's, aangetoond dat er sprake is van misleiding als de voorzieningen niet aanwezig zijn. De hoteleigenaar is verantwoordelijk voor het aanleveren van de foto's dus die misleidt de boel, maar ook Zoover zou iets moeten nemen na signalen van klanten (meerdere signalen, blijkt uit de reviews).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door kweenie »

Waren de foto's bewerkt en daarmee onwaar? Of waren het foto's van een andere locatie dan het hotel?.

Het gebeurt wel vaker dat er bij een hotel foto's staan die niet van het hotel zelf zijn, maar van zaken uit de omgeving. Bijvoorbeeld bij een hotel in Kaatsheuvel zullen ze misschien ook foto's van een pretpark hebben en bij een hotel in Zandvoort foto's van het strand. Maar dat hoeft niet de betekenen dat dat het prive strand van het hotel is.

Het is dus de vraag of ze het foto's van een waterpark werkelijk suggereren dat dit bij het hotel hoort.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door marnix »

Methusalah schreef:
20 aug 2023 13:54
Vertel ze dat zwembaden niet magisch onzichtbaar worden als je de foto uit een andere hoek neemt.

Wat een bijzondere reactie van hun.

Overigens zijn foto's leidend, niet lijdend (tenzij je ze verscheurt).
Overigens is het "hEn", niet "hUn" (tenzij je Attila bent).

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
20 aug 2023 14:29
BreejKC schreef:
20 aug 2023 14:28
Uw boeking heeft u echter niet bij Zoover gedaan maar zeer waarschijnlijk bij een touroperator.
Lees de eerste zin van TS nog eens ;-)
Via is niet bij. Er staat ook expliciet bij de voorwaarden dat je de eventuele aanvullende voorwaarden van de touroperator moet lezen (ze geven ook de links naar die touroperators).

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Je oriënteert op de site van Zoover

Je selecteert wellicht op basis van de foto's welke staan op de site van Zoover

Zoover bepaalt uiteindelijk welke foto's ze tonen*

Je selecteert je reis, vlucht, bagage en vult je gegevens in op de site van Zoover

Je betaalt aan Zoover

Volgens mij zit er best veel "via Zoover" bij....

* De getoonde foto’s op de website zijn ter beschikking gesteld door reizigers, accommodatieverschaffers, en enkele (professionele) fotografen.

https://www.zoover.nl/boekingsvoorwaard ... wkEALw_wcB

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zover heeft hier evident een verantwoordelijkheid die ze even evident niet nemen. Dat maakt hen schadeplichtig (want: misleiding).

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wist niet dat via Zoover ook complete vakanties geboekt konden worden. Zeker als in de Algemene Voorwaarden ook nog naar de informatie van een of meerdere touroperators verwezen wordt. Dan wordt de juridische aansprakelijkheid over de verstrekte informatie natuurlijk een eindeloos twistpunt.

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door Methusalah »

marnix schreef:
20 aug 2023 16:37
Methusalah schreef:
20 aug 2023 13:54
Vertel ze dat zwembaden niet magisch onzichtbaar worden als je de foto uit een andere hoek neemt.

Wat een bijzondere reactie van hun.

Overigens zijn foto's leidend, niet lijdend (tenzij je ze verscheurt).
Overigens is het "hEn", niet "hUn" (tenzij je Attila bent).

Mea culpa. Goed punt. Van is een voorzetsel.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door alfatrion »

BreejKC schreef:
20 aug 2023 14:28
Helaas voor u denk ik dat u tegen Zoover niets kunt ondernemen.
Ik denk dat dat wel kan. Zowel bij de rechter als de reclame code commisie.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door Dirkie »

Turkije2023 schreef:
19 aug 2023 19:54
Wij hadden onze vakantie geboekt via zoover.
Een vakantie voor 8 dagen naar turkije naar j'adore Deluxe Hotel en spa in side.
Hotel zag er goed uit. Beoordeeld met 5 sterren.
Mooi zwembad en wat we ook erg fijn vonden was dat er een waterpark en vele glijbanen bij het zwembad waren. Dit zou top zijn voor onze 6 jarige dochter!! Tenminste dat gaven de foto's aan ...
Na boeking nogmaals het hotel bekeken en reviews gelezen...om alvast lekker in de vakantie stemming te komen...
Maar wat bleek ..het waterpark en de vele beloofde glijbanen waren er helemaal niet!
Waren niet vermeld op de officiële site van het hotel en kon ze ook niet terug vinden op google maps enzo
Dus vooraf hebt U overal gekeken en gelezen behalve op de officiële site van het hotel. Dat lijkt me toch een belangrijke plek om eerst te kijken.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
21 aug 2023 08:49
Dus vooraf hebt U overal gekeken en gelezen behalve op de officiële site van het hotel. Dat lijkt me toch een belangrijke plek om eerst te kijken.
Beter lezen :wink: Vooraf heeft TS gewoon op de site van Zoover gekeken, en pas achteraf breder. En je mag gewoon vertrouwen op de site van Zoover, je hoeft geen extra onderzoek te doen (al mag dat natuurlijk altijd).

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
21 aug 2023 08:53
Dirkie schreef:
21 aug 2023 08:49
Dus vooraf hebt U overal gekeken en gelezen behalve op de officiële site van het hotel. Dat lijkt me toch een belangrijke plek om eerst te kijken.
Beter lezen :wink: Vooraf heeft TS gewoon op de site van Zoover gekeken, en pas achteraf breder. En je mag gewoon vertrouwen op de site van Zoover, je hoeft geen extra onderzoek te doen (al mag dat natuurlijk altijd).
Toch is dat wel verstandig. Dat zag ik onlangs bij Pearle: bij hoog en laag volhouden dat ze als keten lid zijn van de Nuvo. Dat was dus niet waar, maar dat wist ik al omdat ik het uitgezocht had.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zeker, jezelf breed oriënteren is altijd een aanrader. Het is alleen niet zo dat je erop afgerekend kan worden als je dat niet gedaan hebt. Je mag er in beginsel altijd op vertrouwen dat het aanbod klopt.

Scheelt alleen soms wel een hoop ellende als je dat niet doet :wink:

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
21 aug 2023 10:35
Scheelt alleen soms wel een hoop ellende als je dat niet doet :wink:
Je bedoelt: het scheelt een hoop ellende als je het wel doet. Exact dat, heb weinig zin in iedere keer puinruimen.

Overigens leuk om iedere keer de knuppel in het hoenderhok te gooien, en dan te ervaren hoe zo'n bedrijf ófwel de boel goed aan gaat pakken, ófwel gaat staan draaien om iets te rechtvaardigen dat niet te rechtvaardigen is... :mrgreen:

Van de week komt er, als het nog kan, een update in een oud topic van me.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleidende foto's op zoover site

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
21 aug 2023 13:28
Moneyman schreef:
21 aug 2023 10:35
Scheelt alleen soms wel een hoop ellende als je dat niet doet :wink:
Je bedoelt: het scheelt een hoop ellende als je het wel doet.
Nee, dat bedoelde ik niet :wink:

Plaats reactie