LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naam op ticket wijzigen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
alfaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2010 16:58

Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door alfaf »

hallo allemaal,
afgelopen zaterdag een ticket naar Amerika geboekt via WorldTicketCenter, we vliegen met U.S.Airways in juli ergens. na ontvangst van het E-ticket kwam ik er tot mijn schrik achter een grote fout gemaakt te hebben: ik had mijn roepnaam opgegeven ipv mijn naam in paspoort (Marleen ipv maria). Ik dacht oké stomme fout kan gebeuren, kost misschien 100euro oid. Dus vandaag bellen met WTC maar die konden er niets mee. Toen maar U.S.Airways gebeld maar daar kreeg ik te horen dat ik mijn ticket moest cancellen (kosten: 60E) en een nieuw ticket moet boeken. Ik ben dus 1200euro extra kwijt alleen voor het veranderen van één naam, voor over 4 maanden! Kan dit zomaar?
Iemand misschien ervaring oid, Tips graag!

p.s. ik hoef niet te horen hoe stom mijn fout was oid.(dat snap ik ook wel) graag bruikbare tips!
Bedankt!

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Als ik zo op de site van USAirways kijk, zou het toch wat goedkoper en eenvoudiger moeten kunnen. Even bij de "ticket desk" langs op Schiphol, daar kan je 't misschien toch op gemakkelijke wijze regelen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door geengast »

Het kan zijn dat IK het niet snap. Maar u rekende op 100 Euro kosten en nu klaagt u dat de maatschappij maar 60 Euro kosten telt?
De rest krijgt u terug en kunt u een nieuw ticket voor kopen, of mis ik iets?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door eeliane »

tja ht kan wel dat het een nieuw ticket kost, staat ook in de voorwaarden als je boekt, heb je eengevinkt als het goed is,
dan niet klagen achteraf dat je ht belachelijk vindt, je ging er mee akkoord

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Je kan de reisbureau vragen of ze nog iets kunnen wijzigen en anders ben je in handen van het maatschappij. Een naamwijziging kan inderdaad duur zijn. Trouwens , ze bedoelt dat ze haar ticket moet acancellen en waarschijnlijk niks terug krijgt aangezien er in de voorwaarden staat dat er geen geld wordt teruggegeven bij annuleringen. Maar mss moet je us airways nog een x bellen om te kijken of ze er iets mee kunnen. Hopelijk dat je een coulante medewerker treft.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door sprookje »

Inderdaad erg vervelend,
Eerst zou ik ook naar schiphol gaan naar de desk,wat zo moet het volgens henzelf.

What if the name on my passport doesn't exactly match the name on my reservation?
The name on your reservation must match the name on your passport exactly. If there is a discrepancy, go to the airport ticket counter with your passport to update your reservation.

Naar een reisbureau gaan voor een oplossing is ook te proberen.
Succes ermee.

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door ine1961 »

tja daar zitten we echt op te wachten op het reisburo, stomme (sorry) fouten die gemaakt zijn door mensen,die zonodig via internet willen boeken,oplossen.
Ook het reisburo kan dit niet oplossen, het zijn de voorwaarden van een ticket, die bepalen of een ticket 100% wijzigingskosten heeft of dat dit kosteloos kan.
Ik werk bij een reisburo met een boekbare website, het is ongelofelijk hoeveel mensen foute namen doorgeven, foute data, verre reizen zonder vlucht, je kan het zo gek niet bedenken.
Wij zijn zo klantvriendelijk dat als we vermoeden dat iets niet klopt, we de klant bellen, maar ik denk dat in veel gevallen dit echt niet wordt gedaan, dan kan het als je boeking aangepast moet worden een dure vakantie worden.

ericlange
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2010 23:47

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door ericlange »

Ook Transavia maakt zich schuldig aan onnodig hoge kosten. Daar kost een naamsverandering voor een retour 70 euro daarbovenop komen nog de extra kosten voor wat een ticket nu kost. (als de vlucht goedkoper is geworden krijg je verschil niet terug) In dit geval kost het naam omzetten 135 euro bij een vlucht Rotterdam/Insbruck. Als ik nu een nieuwe vlucht boek van Amsterdam naar Insbruckop dezelfde vertrek/retour dag dan kost die ticket 133 euro. Een volledig nieuw ticket is dus goedkoper. Dat er adminstrative kosten in rekening worden gebracht vind ik terecht dat een meeprijs bij een ticket die al is betaald in rekening word gebracht is waanzin.

En let op bij Transavia in de kleine letters staat te lezen dat als je geen gebruik maakt van een ticket zonder dit te melden dan mag Transavia je nog extra kosten in rekening brengen. Het woord klantvriendelijk is ook bij deze club verloren gegaan. Helaas helaas.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door Miss M »

Tja, als iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en geen cent te veel wil uitgeven, kun je dit soort dingen verwachten. De kosten moeten ergens vandaan gehaald worden. Het is een gevolg van de marktwerking denk ik. Daar is dan iemand als jij de dupe van. Aan de andere kant: was je naar een reisbureau gegaan dan hadden die de reis voor je kunnen regelen, dan betaal je meer voor de service die zij bieden, maar voorkom je misschien dit soort problemen. We veroorzaken dit dus met z'n allen.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door sprookje »

tja een reisbureau,hoewel ik graag naar een reisbureau stap vind ik het zeker niet nodig voor losse tickets.
Mijn zoon wilde twee jaar terug een vliegticket boeken naar madrid voor een bezoekje bij vrienden.Het ticket koste 120 euro retour maar was alleen te betalen met kreditkaart en die hadden wij toen niet,dus naar het reisbureau en daar koste het ticket 50 euro meer door allerlei bijkomende kosten lees winst voor het reisbureau.Zij rade ons aan om toch maar via internet te boeken,heel eerljk. Gelukkig had mijn zus wel een kreditkaart en hebben we het zo geregeld en heb ik meteen één aangevraagd.Wij gebruiken die geregeld voor familie bezoek in Budapest en mijn zoon voor madrid,reken uit onze winst.
Voor enkel tickets is het reisbureau zeker niet aan te raden!

Ien van der Laak
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2012 11:46

Re: Naam op ticket wijzigen

Ongelezen bericht door Ien van der Laak »

Het loont de moeite (zeker met zulke bedragen) om in dit soort gevallen toch naar de airline te bellen. Ik heb vorige week via internet bij EasyJet een retourticket geboekt van Amsterdam naar Stansted, en perongeluk een letter in mijn voornaam weggelaten. Tevens heb ik op m'n ticket gezet dat ik Mr. ben, ipv Mss, best een groot verschil bij een controle :D
Vandaag EasyJet gebeld en een zeer vriendelijke meneer aan de telefoon gehad die het kosteloos en binnen enkele minuten heeft gewijzigd. Het kan ermee te maken hebben dat ik wekelijks naar Londen vlieg en dat ze dat kunnen zien in het systeem, en ik geloof dat ook niet iedere medewerker (binnen dezelfde maatschappij) dezelfde regels hanteert, maar als het kleine foutjes betreft zou ik zeker een aantal keer bellen, totdat je het hebt kunnen wijzigen. (en hoe vriendelijker je zelf aan de telefoon bent, hoe meer je voor elkaar krijgt)

Gesloten