LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naamscorrectie vliegticket KLM: uren gebeld, geen resultaat. Wat nu?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kdijkv
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2019 09:12

Naamscorrectie vliegticket KLM: uren gebeld, geen resultaat. Wat nu?

Ongelezen bericht door kdijkv »

Via een online travelagency, eDreams, op 30 januari jl. een vliegticket geboekt van KLM voor mijn partner (Vietnam - Amsterdam). De vluchten worden daarnaast uitgevoerd door Air France en Malaysia Airlines. Tijdens de boeking heb ik een typefout gemaakt in de naam van mijn partner (er ontbreekt een N). Dit zag ik op 31 januari. Sinds die tijd ben ik aan het proberen om het te corrigeren. Eerst via e-mail en vervolgens via telefonisch contact. Het boeken verloopt via een Nederlandstalige site en er zijn ook een Nederlandstalige app en eem NL e-mailadres. Op mijn e-mails kreeg ik geen reactie. Als je het Nederlands nummer belt, wordt je zomaar 20 minuten tot een halfuur in de wacht gehouden en uiteindelijk doorverbonden met een callcenter in India. Zij zouden eea gaan uitzoeken. Afgelopen maandag kreeg ik bericht dat Air France de correctie niet zou uitvoeren. Ik had inmiddels zelf AirFrance en KLM gesproken en zij geven aan dat dit in beginsel wel mogelijk is, conform hun policy. Echter, dient Malaysia Airlines wel akkoord te gaan. Dit kreeg ik dan ook te horen toen ik voor de tweede keer belde (weer naar India). Malaysia zou niet akkoord gaan met een naamscorrectie. Ik heb wederom zelf weer gebeld met Malaysia en zij hebben aangegeven dat zij in dit geval het beleid van KLM/Air France volgen. Hun eigen policy hierover heb ik ook gevonden en hierin wordt dit bevestigd. Gisteren heb ik twee uur met India, dus eDreams, aan de lijn gehangen. Zij weigeren het aan te passen volgens hen omdat dit zo te horen hebben gekregen van KLM/Air France en het in strijd is met hun policy is. Zowel KLM als Malaysia hebben een comment in de boeking opgenomen dat de aanpassing akkoord is, maar dit is alsnog niet goed genoeg voor eDreams. Zij weigeren om de aanpassing te doen. KLM geeft daarnaast aan dat zij niets kunnen betekenen, omdat er niet rechtstreeks is geboekt. Echter, de boeking zou op de dag zelf nog wel aangepast kunnen worden (wat in mijn ogen een vrij merkwaardige gang van zaken is). Kortom, ik weet niet meer wat te doen. Alle hulp is welkom...

https://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_a ... /index.htm

http://www.relianceb2b.com.my/wholesale ... ICY_V2.pdf

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Naamscorrectie vliegticket KLM: uren gebeld, geen resultaat. Wat nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat is er eenvoudiger om zelf je naam, zoals geschreven op je pas over te schrijven. Iedereen die een ticket boekt weet dat dàt regel 1 is.

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Naamscorrectie vliegticket KLM: uren gebeld, geen resultaat. Wat nu?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is ook de regel die kdijkv heeft geprobeerd te volgen. Het gaat niet om een totaal andere naam (bv Jaap ipv Jacobus), maar om een typefout die hij niet op tijd heeft gezien. Een klein foutje is zo gemaakt, en dan is het wel zuur als het niet lukt om dat te laten aanpassen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Naamscorrectie vliegticket KLM: uren gebeld, geen resultaat. Wat nu?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Toevallig ongeveer hetzelfde meegemaakt. We kwamen er bij het inchecken op de heenweg achter dat er een foutje stond (tussenvoegsel stond bij middle name... Heul stom). Omdat we al waren ingechecked kon de naam op de heenweg niet meer worden aangepast, en voor de terugweg konden ze het ook niet meer aanpassen omdat de heenreis reeds was gemaakt (IATA regels naar het schijnt)

De oplossing was (zoals ik begrijp bij jou is gebeurd) een note in de boeking van de luchtvaartmaatschappij...en dit heeft men ook bij checkin probleemloos geaccepteerd.

Ik zeg niet dat dit altijd overal werkt... Maar misschien is de notitie dus genoeg.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Naamscorrectie vliegticket KLM: uren gebeld, geen resultaat. Wat nu?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij Kassa krijg je meer reacties. Misschien die maar eerst opvolgen. Succes.

Gesloten