LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nepkorting disney?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
john almere
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2011 11:23

nepkorting disney?

Ongelezen bericht door john almere »

volgens mij hebben meer mensen dit gemerkt,maar als ik boek via de sites van oad, d-reizen en disney zelf krijg ik het idee dat ik wordt geflikt.
ik boek een weekend 25-6 aankomst,27-6 vertrek sequoiahotel met 2 volw. en 2 kinderen van 8 en 4 = 4 personen op een kamer=228 euro pp. 2 kinderen = -30% korting=159,60 per kind. is samen 775,20. de computer geeft een bedrag dat varieert van 860 tot bijna 1000 euro,waarbij de prijs van de volwassene ineens bijna verdubbelt.kan iemand mij uitleggen hoe het creatief rekenen van de operators altijd een veel hoger bedrag oplevert voor de volwassenen die op die kamer komen,zo betaald de volwassene de korting van de kinderen en komt er nog een toeslag boven op en is er dus helemaal geen sprake van korting voor de kinderen.dit geld dus voor alle operators in europa volgens mij want de officiele
disney site doet hier vrolijk ook an mee :x

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kan je een overzicht geven van hoe dat uiteindelijke bedrag is opgebouwd? Het zal wel gespecificeerd zijn neem ik aan.


PS: de hoofdletters doen het niet op jouw PC.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Klopt het dat het vanaf 406 euro is pp en kids tot 6 jaar gratis.

Je zult iets duidelijker moeten zijn. Ga je met bus, vliegtuig of eigen vervoer?

john almere
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2011 11:23

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door john almere »

als ik de berekening van de site van d-reizen overneem is die als volgt;
reissom 4x 216 pp= 864+30 boekingskosten+2,50 calamfonds= 896.50
kind gratisactie loopt tot 1 april,maar ze geven 30% korting op de kinderen en die zie ik hier niet in terug,en de site van disney is nog erger.ze rekenen gewoon 4 volwassenen

john almere
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2011 11:23

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door john almere »

sorry,ik ga met mijn eigen auto

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Sequoia Lodge
Frankrijk, Disneyland® Paris, Disneyland (op het park)
1 x 4-persoonskamer, eigen vervoerreis, logies/ontbijt, 2 dagen (za 25 juni - zo 26 juni)
Reisgezelschap
2 volwassenen en 2 kinderen (4 en 8 jaar)
Prijsindicatie
Vakantie
Reissom 4 x 147.00 588.00
Subtotaal588.00
Overige kosten
Reserveringskosten reisorganisatie 1 x 10.00 10.00
Calamiteitenfonds 1 x 2.50 2.50
Boekingskosten 1 x 20.00 20.00

Totaal 620.50 onder voorbehoud
De prijs controleren
Wanneer u start met boeken, vragen we de beschikbaarheid en, indien mogelijk, de actuele prijs van uw vakantie voor u op bij de touroperator.

john almere
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2011 11:23

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door john almere »

sorry,maar ik ga van 25-6 t/m 27-6 en dan is de prijs totaal 896,50 waar is dan die kinderkorting?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Sorry klopt, je gaat 3 dagen en niet 2.

Dit staat er over de kinderkorting:

waar is de kinderkorting

De hoogte van de eventuele kinderkorting is afhankelijke van de leeftijd van het kind en tevens verschillend per reis en reisorganisatie. Indien er een kinderkorting van toepassing is op uw reizen kan dit in de reissom verrekend worden en aan u bevestigd worden op het boekingsformulier.


Het lijkt er dus op dat in jou geval er geen kinderkorting is :?:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

[** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Welke site?
Niet D-reizen.

Bij Oad is het tot 5 April.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door Zante »

Is het niet handiger om dit direct bij de reisorganisatie na te vragen.... Scheelt een hoop gepuzzel en misschien ook wel valse beschuldigingen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat het tot 30% was had ik ook gelezen, maar was ik vergeten te zeggen.

Denk dat hij het inderdaad beter even bij de reisorganisaties kan navragen. Lijkt mij dat de prijzen op de sites wel kloppen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door geengast »

Dit is een veel voorkomend probleem bij de reclame stunts van Disney. Al hun aanbiedingen zijn hier op gebaseerd: kinderen gratis, hoge kinderkorting etc. etc.

Feit is dat het zeldzaam is dat iemand zonder kinderen naar dit park gaat. Dus mét kinderen is 90% van hun klanten.

Nu hebben ze een vanuit Amerika overkomend trucje uitgehaald: vier-persoons kamers. De kortingen zijn altijd gebaseerd op VIER VOLWASSENEN.

Heeft ook maar IEMAND van die vier korting (zoals kinderkorting) dan telt deze NIET mee bij de kamerbepaling.

Dus ga je met 2 volwassenen en 2 kinderen dan moet je kijken wat het voordeligst is: alle vier als volwassen opgeven en profiteren van de 4-persoonsprijs van de kamer OF de kinderen als kinderen met korting opgeven. In dat geval tellen de kinderen NIET mee bij de prijsbepaling. Je moet dus de 2-persoonskamerprijs voor de volwassenen nemen (VEEEEEL hoger) en dan krijgen de kinderen korting.

Deze regeling gebruikt Disney al sinds de opening en is eigenlijk te gek op los te lopen.

Het is zelfs voorgekomen bij de aktie KINDEREN GRATIS dat de totaalprijs GOEDKOPER was als je de kinderen gewoon als volwassenen liet betalen en dan de 4-persoonsprijs van de kamer kon nemen.

flaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:02

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door flaf »

Onlangs ook op TV reclame hiervoor gezien. Goed om even te weten wat hier vermeld staat in dit topic.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Aha Geengast, dat is een heldere uitleg.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door JtC »

Tip: met al dat geld dat je kwijt bent, zou je misschien eens moeten overwegen om naar Orlando VS te gaan 8) We gaan dit jaar voor de 3e maal :wink:

D-reizen Webcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32

Re: nepkorting disney?

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare »

Geachte heer Almere,

Naar aanleiding van uw bericht over de korting indien u met 2 volwassenen en 2 kinderen naar Disneyland Parijs wilt gaan, geven wij u hierbij graag uitleg over de prijsberekening.

Hotel Sequoia Lodge biedt 4 persoonskamers aan.
Indien u met 4 volwassenen reist, bedraagt de prijs voor de door u gewenste datum € 309,- per persoon. Inclusief de reserveringskosten en het calamiteitenfonds komt de totale reissom voor 4 volwassenen op € 1268,50. Indien deze reis wordt geboekt voor 2 volwassenen en 2 kinderen in de leeftijd van 4 en 8 jaar worden de kinderen niet meegeteld in de kamerbezetting bij de prijsbepaling voor de volwassenen. De prijs voor de volwassene zal hierdoor hoger uitvallen.

In uw geval wordt de reissom voor de volwassene € 465,- per persoon, het oudste kind betaald € 130,- en het tweede kind is geheel gratis. De totale reissom komt hierdoor € 176,- voordeliger uit dan indien u reist met 4 volwassenen.

Wanneer er een vaste kinderprijs wordt berekend of een kind is geheel gratis dan tellen zij niet mee in de bepaling van de kamerbezetting.
Indien er een kinderkorting wordt berekend dan tellen kinderen wel mee bij de bepaling van de kamerbezetting.

Oad hanteert voor reizen naar Disney vaste kinderprijzen.
Het klopt dan ook dat deze reissom ook door OAD op deze wijze wordt weergegeven.

Wij hopen u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken op 023-5542599 of per mail op [email protected].

Met vriendelijke groet,

D-reizen Webcare

Gesloten