LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Emjee1947
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2012 16:18

Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door Emjee1947 »

Misleidende reclame van D-Reizen, zie mijn correspondentie:

Vandaag een fietsreis geboekt van Kras, bij een kantoor van D-tours.
Hoewel ik uiterst vriendelijk en voorkomend geholpen ben, daar heb ik absoluut geen klachten over, ben ik wel zwaar teleurgesteld over een aantal zaken.

1. Jullie hebben mooie advertenties, met teksten als geen aanbetaling en omboek garantie.
Jullie vertellen er niet bij dat dit 25 euro kost !!!!!!
Ik heb dus geen omboek garantie en wel 375 euro onmiddellijk moeten aanbetalen.

2, Tot mijn verbijstering, moest ik behalve de 19,50 reserveringskosten, zoals in de Kras gids vermeld staat ook nog eens 35 euro aan D-tours betalen, de zogenaamde boekingskosten !!!!
Ik vind dit onvoorstelbaar, temeer daar ik net zo makkelijk zelf bij Kras had kunnen boeken, hetgeen ik tot nu toe altijd gedaan heb en in het vervolg ook weer zal doen.
Jullie boeken via exact de zelfde website als iemand die het reisbureau overslaat en daar mee 35 euro bespaart.
Ik was van mening, dom natuurlijk, dat jullie provisie van Kras zouden krijgen en niet dat de rekening bij mij neergelegd zou worden.
Ik zie dan ook geen enkele meerwaarde aan het boeken van een Kras reis of een andere reis, via jullie reisbureau en zal dit derhalve dan ook nooit meer doen.
Overigens is er geen "goedkoopste prijscheck" uitgevoerd, dus ook daar zit geen enkele meerwaarde.

Jammer dat jullie nergens aangeven dat het 35 euro extra kost als een reisbureau medewerker de reis via de Kras site boekt, als klant heb ik er helemaal niks meer door !!!
Nu werd ik aan het einde van de boeking voor een voldongen feit gesteld, slechte zaak, D-Tours !!!

En hier de reactie van D-Reizen:

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw reactie.
Onze excuses voor dit ongemak.
Hieronder ziet u onze toelichting:

Wanneer wij een klant in de winkel het flexpakket verkopen, noemen wij altijd de 7voordelen, waaronder de niet-aanbetalen actie. Daarbij benoemen wij natuurlijk ten aller tijden
de kosten van dit pakket.
In de media worden de kosten van het flexpakket niet vernoemd dus daar heeft u gelijk in.
In onze baliegesprekken vernoemen wij deze echter wel en is het aan de klant om het pakket af te sluiten en dus gebruik te maken van de
7 voordelen.

De boekingskosten rekenen wij omdat u, als klant, gebruik maakt van de diensten van het reisbureau.
Wij zorgen o.a. voor de afhandeling van de facturen, reisbescheiden, betalingen, etc.

Wij behoren op onze reizen altijd een prijscheck uit te voeren.
In sommige gevallen is het echter zo, bijvoorbeeld in het geval van een rondreis of specifieke route, dat er maar 1 aanbieder is.
Dat zou in uw geval zo geweest kunnen zijn.


Wij vinden het vervelend dat het zo moet lopen en hopen u met bovenstaande informatie iets meer duidelijkheid te kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

D-reizen

Wees gewaarschuwd, als je 25 euro en nog eens 35 euro wilt uitgeven voor "het gemak" van boeken bij D-Reizen en voor de omboek garantie, dan moet je dat zeker doen. Ik vind het pure geld uit de zak klopperij!!
Bovendien wordt deze reis door verschillende touroperators aangeboden, maar dat had ik thuis al uitgezocht, maar dat had D-reizen ook moeten doen, volgens hun reclame-uitingen!!
Dat verhaal over afhandelen van facturen snijdt ook geen hout, dat gaat allemaal prima als je zelf rechtstreeks boekt via Kras, maar ja, ik ben een beetje dom geweest en dat heeft mij 35 euro gekost, daar kom ik wel overheen, maar ik vind de reclame erg misleidend!!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wees gerust D-reizen vangt nog steeds een fee voor de boeking.

Op de website van D-reizen is te vinden wat de kosten van het flexpakket zijn. Ook in de informatie op het reisbureau is dit te vinden, althans is mijn ervaring. De boekingskosten zijn ook terug te vinden op de website.

Indien u direct bij Kras had geboekt, had u ook 2 tientjes reserveringskosten moeten betalen. Dus per saldo is het maar 15,- meer. Het is wel zo reëel deze dan ook mee te nemen met het vergelijk.

Persoonlijk boek ik wel altijd bij een reisbureau, maar dat is een kwestie van voorkeuren. Zij regelen alles voor mij en daar betaal ik dan voor. Toen ik in januari de vakanties ging boeken wist ik precies wat de boekingskosten waren en wat dit plexpakket kostte. Men zou het dus kunnen weten.

Voor 1 boeking in het jaar heeft het geen zin om dat flexpakket te nemen omdat dan nog altijd de boekingskosten voor de 1e boeking betaald moeten worden. Voor de volgende boeking worden dan geen boekingskosten berekend. Ik heb er wel (bewust) voor gekozen om het flexpakket te kopen omdat ik 2 vakanties ging boeken en dit dus direct 10,- goedkoper zou zijn.

Emjee1947
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2012 16:18

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door Emjee1947 »

Helaas, die € 19,50 reserveringskosten heb ik ook aan D-Reizen moeten betalen!!!
Mijn strop blijft derhalve € 35,- Dat al die informatie op de website is te vinden wil ik graag geloven, maar dan kan ik beter rechtstreeks naar de website van Kras gaan.
Bij het boeken op het reisbureau werd echter NIETS gezegd, over € 35 extra, BOVEN OP de € 19,50 reserveringskosten, die heel duidelijk in de Kras gids staan vermeld.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Emjee1947 schreef:Helaas, die € 19,50 reserveringskosten heb ik ook aan D-Reizen moeten betalen!!!
Mijn strop blijft derhalve € 35,-
Opmerkelijk, wellicht ligt dit aan de afspraken tussen d-reizen en kras of iets dergelijks, want bij de reizen die ik heb geboekt is zoiets niet in rekening gebracht, althans niet separaat. Dit kwam ook niet in beeld te staan in het boekingssysteem welke duidelijk anders is dan een boeking die ik zelf zou doen bij die touroperator. Moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik nog nooit een krasreis geboekt heb.

Op zich vind ik de 35,- wel begrijpelijk. Er is immers een medewerker mee bezig, komt wat administratie bij kijken en de reisbescheiden kunt u ook daar weer ophalen. Als u vragen heeft, kunt u hen dit laten uitzoeken enz. sja dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur en ik kies daar dan wel bewust voor bij de vakanties. Maarja ik weet dan toevallig dat de boekingskosten er zijn, dus kan ik de keuze ook meer weloverwogen maken. Kleine tripjes boek ik doorgaans ook direct via internet.

Wat dreizen wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld duidelijker in het reisbureau info ophangen dat een boeking x kost of vooraf informeren voordat men aan de boeking begint.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Nou ik boek ook altijd bij een reisbureau en betaal dan netjes dosierkosten en dat is het.Geen boekingskosten of dergelijke.
ben zelf ook absoluut geen D riezen fan,voor je boeken kunnen ze wel maar o wee als er problemen zijn.Dan zijn het plots geen deskundige!!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door G7 »

En ik boek al jaren via internet mijn vakantiereizen en heb tot nu toe nog nooit problemen gehad. Wilde ik alsnog wat weten, even een belletje naar de desbetreffende touroperator en ben altijd netjes geholpen.

Mij gaat het nog niet eens zozeer om die extra boekingskosten, maar laten we wel wezen, als je bij D-reizen een reis van Kras gaat boeken, kun je toch net zo goed gelijk naar Kras gaan.

Ik snap zoiezo niet dat mensen soms ook zeggen, dat ze niet bij een directseller willen boeken. Dan bent je toch echt een dief van je eigen portemonee, is mijn mening. Maargoed, ieder moet doen wat hen goed lijkt. Mij zien ze al jaren niet meer op het reisbureau en ik denk in de toekomst ook niet meer. Ik kan en doe het allemaal zelf! :)

PS. En ik boek ook weleens reizen die wel bij een reisbureau aangeboden worden, ( neckermann, arke, corendon, oad, enz ) dus niet alleen bij directsellers, maar dan nog doe ik het graag zelf.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door bosse bol »

Helemaal met je eens G7. Boek zelf ook alles via internet.
Heb vroeger altijd via D reizen geboekt bestaat al meer dan 40 jaar
vind ik dus betrouwbaar.Dus mocht ik eens een Kras reis boeken
dan doe ik het bij D reizen want als het niet goed gaat weet ik zeker
dat ik op D reizen kan terug vallen.Over Kras hoor je de laatste tijd ook negative berichten.En zo heeft ieder zijn eigen reisbureau.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Natuurlijk heb je voor een stuk gelijk G7 maar persoonlijker ga ik liever naar het reisbureau.Trouwens bij het reisbureau waar ik boek boeken ze geen corendon voor je,dat moet je maar op eigen verantwoordelijkheid doen ,kras is ook niet mogelijk en zo zijn er nog wel een paar.
En wij hebben het graag gemakkelijk,dus bij eventuele problemen lost toerkoop alles voor ons op.En wij zijn dus de mensen die niet bij een directseller willen boeken,geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt.Zij bieden ook andere hotels aan die je vaak bij arke of H I en neckermann niet kan boeken.In onze ogen minderwaardige hotels.
Maar ach waarschijnlijk zijn wij snobs die niet beseffen hoe goed we het wel niet hebben! :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emjee1947 schreef:Helaas, die € 19,50 reserveringskosten heb ik ook aan D-Reizen moeten betalen!!!
Mijn strop blijft derhalve € 35,- Dat al die informatie op de website is te vinden wil ik graag geloven, maar dan kan ik beter rechtstreeks naar de website van Kras gaan.
Bij het boeken op het reisbureau werd echter NIETS gezegd, over € 35 extra, BOVEN OP de € 19,50 reserveringskosten, die heel duidelijk in de Kras gids staan vermeld.
U heeft neem ik aan toch een prijsopgave gekregen waarop die extra kosten vermeldt stonden. Zoniet dan zijn die kosten ook niet voor uw rekening.

Overigens snap ik zaken als reserveringskosten niet. Ik bedoel als je bij alber heijn boodschappen doet komen er toch ook geen kassakosten of winkelwagen kosten bij.

D-reizen Webcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare »

Beste lezers,

Wij betreuren het ten zeerste dat onze klant (Emjee1947) niet tevreden is over onze toegevoegde waarden alsmede over de bijdrage voor de aankoop van ons Flexpakket. Wij hebben onze klant inmiddels gesproken en een passende oplossing aangeboden.
Graag willen wij van deze gelegenheid gebruik maken informatie te geven over de toegevoegde waarde van D-reizen. Deze is namelijk samengevat in de 5 vanzelfsprekendheden, te weten;

1. De grootste en breedste keuze in vakanties
2. Met onze PrijsCheck®altijd de laagste prijs
3. Altijd en overal persoonlijk bereikbaar
4. Eerlijke, deskundige en uitgebreide informatie
5. Wat er ook gebeurt, wij zijn er altijd voor u

De 7 voordelen van het Flexpakket bestaan uit;

1. Een jaar lang niet aanbetalen
2. Geen boekingskosten
3. Gratis omboeken/wijzigen
4. Geen toeslagen achteraf
5. Calamiteitenverzekering
6. Bij vertraging claimen wij
7. Upgrade naar Valet Parking

Het flexpakket is een jaar geldig en kan door alle deelnemers van de boeking gebruikt worden bij een volgende reis binnen een jaar.

Voor meer informatie over onze 5 vanzelfsprekendheden en het Flexpakket verwijzen wij u naar onze site http://www.d-reizen.nl.

Met vriendelijke groet,
Linda
Webcareteam D-reizen

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Iets teveel reclame naar mijn smaak.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Omboekgarantie en geen aanbetaling D-reizen

Ongelezen bericht door geengast »

Kras = prijsvechter touroperator, onder aan op de kwaliteitsladder
D-reizen = prijsvechter reisbureau, onder aan op de kwaliteitsladder

Is niets mis mee, klanten kunnen kiezen en voor het goedkoopst gaan.

MAAR **** DAN ALLEMAAL NIET ZO!

Gesloten