LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
amy waterman
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 12:41

Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door amy waterman »

Afgelopen januari hebben wij onze vakantie naar Turkije geboekt bij D-reizen. Bij het boeken hebben wij nadrukkelijk om een Nederlandse vliegtuigmaatschappij gevraagd. Tegen een meerprijs hebben we Arkefly voor zowel de heen- als terugvlucht geboekt.

Na 5 maanden worden we gebeld door D-reizen. Arke Fly heeft besloten om in het hoogseizoen niet meer naar deze bestemming te vliegen en heeft daarom Inter Airlines (een Turkse maatschappij) ingehuurd!

We hebben direct aangegeven hier niet akkoord mee te gaan, maar als consument sta je in deze situatie machteloos. Volgens D-reizen beroept Arke Fly zich op de voorwaarden waarin staat dat de gekozen maatschappij e.d. onder voorbehoud zijn. Uiteraard heeft D-reizen ons bij het boeken van de vakantie, waarbij wij nadrukkelijk hebben aangegeven niet met een Turkse maatschappij te willen vliegen, ons hier niet op gewezen, De reactie van D-reizen: "Dan moeten jullie de vakantie maar omboeken..."

Wij verwachten dat wij niet de enige zijn die niet met deze maatschappij willen vliegen. Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring of zijn er zelfs mensen die ook in het hoogseizoen met Arkefly zouden gaan vliegen??

Groetjes,
Amy Waterman

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door G7 »

Natuurlijk is dit geen manier van doen, maar vraag je eigen af, wat erger is.

Arkefly of Inter Airlines? Zou zeggen, lees de topics er hier nog eens op na.

En anders annuleren en op zoek bij een andere touroperator die enkel en alleen met Nederlandse maatschappijen vliegen. Die zijn er hoor, echt..... en dat moet D-Reizen ook weten.

gizmo/nala
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:25

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door gizmo/nala »

Wij zijn gister ook geboekt dat we i.p.v. met arke fly met Interairlines "moeten"vliegen.
Wij zijn hier ook niet mee akkoord gegaan.
Het reisbureau gaat kijken of er een andere mogelijkheid is om wel met een nederlandse vlucht te vliegen.
Ook wij hebben al in januari geboekt en op de reservering staat zelfs dat we met Arke Fly vliegen.
Maar goed, we wachten af

amy waterman
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 12:41

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door amy waterman »

Hoi gizmo/nala,

In ieder geval al heel wat dat het reisbureau gaat kijken wat er mogelijk is. Bij ons is dat dus niet het geval... Ik ben benieuwd wat ze jullie kunnen bieden. Zou het graag van je/jullie horen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door G7 »

Het wordt jullie in ieder geval nog van te voren gezegd, dat er een andere maatschappij wordt ingezet.

Wij zouden met Arke en Arkefly (dec.2006) naar Gran Canaria gaan. Stonden al op Schiphol en zagen geen toestel van Arkefly. Niemand die ons informeerde. Op een gegeven moment komt er een Spaans toestel van Futura aan onze vertrekgate en dat bleek ons vliegtuig te zijn.

Natuurlijk ook van alle kanten commentaar. Ze zouden dit en ze zouden dat en dit was niet de afspraak bla, bla, bla. Maargoed, iedereen toch instappen. Wat moet je anders?

Wij zijn (partner en ik) er ingestapt en lieten alles maar over ons heen komen. Achteraf..... grandioze vlucht gehad met Spaanse bemanning en Nederlandse stewardessen. Terugweg wel met Arkefly. Weinig tot geen verschil.

Nouja, hopenlijk kan jullie reisbureau het voor jullie voor elkaar krijgen, dat jullie toch met Arkefly, danwel met een Nederlandse maatschappij mogen/kunnen vliegen. Ik ben er benieuwd naar!

Fijne vakantie! :wink:

amy waterman
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 12:41

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door amy waterman »

Hoi G7,

Tja. wat kan je ook anders. Je hebt je al maanden verheugd op je vakantie en wil die toch ook niet gaan annuleren. :? In ons geval gaan we met vrienden...

Als er meer bekend is zal ik het op dit forum "melden".

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door rene117 »

ik heb een vraagje waar gaat uw naar toe in turkye
gaat uw naar antalya of bodum of mamaris als uw naar bodrum of antalya gaat dan vlieg arkefly er gewoon naar toe en bodrum ook alleen niet naar marmaris

uw kunt ook op de site van arkefly kijken www.arkefly
groetjes rene112

gizmo/nala
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:25

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door gizmo/nala »

wij gaan in augustus naar Dalaman

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door Henri42 »

wat kunje nuvoor goeds van ArkeFly verwachten met hun 3 a 4 vliegtuigen,waar regelmatig panne aan is, hunvluchten op Curacao zijn allemaal een drama geweest.

Arke vliegt gewoon op Turkije en is voor 75% Turks kapitaal.

Van D-reizen verwacht ik niets als tussenagent

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Amy wij hebben al 3x met Inter Airline gevlogen en het is een prima maatschappij. Beter dan Transavia!!

Je bent toch niet in de war met Onur Air? Die zou ik idd weigeren.
Maar volgens mij vliegt die toch niet meer in Nederland?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ik ben geen vlieger maar........

Zou het niet verstandig zijn om al datgene wat u wil en het reisbureau u dat toezegd dit op papier zet?

Immers, met dat reisbureau gaat u een overeenkomst aan en die mag best afwijkend zijn van de algemene voorwaarden hoor!

Ik denk dat u zich dan veel minder vakantieleed zult hebben.
Immers, gaat het dan fout dan kan zo'n reisbureau zich niet achter die kleine lettertjes of achter een vervoerder, een hotel e.d verschuilen.

Het eten zou prima zijn, het zwembad schoon en vrij van ziektekiemen?
Het hotel zoals dat op foto en reisfolder beschreven niet afwijkend?
Als het op die punten (en vliegmaatschappij) anders is dan de belofte op schrift staat u veel sterker in uw schoenen.

Maar............ wel SRG en ANVR want geen lid daarvan dan zijn dit faillissementsbedrijfjes, wel lid dan maakt zo'n op schrift gestelde overeenkomst tussen u en dat reisbureau heel veel uit!!

En een fijne vakantie nog

Grootvader

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door rene117 »

henrie wat kraai je nu weer voor onzin uit arke vliegt naar turkye met 2 737-800 en deze zijn nog geen 2 jaar oud
wat betreft de 767-300 aar is wel eens wat mee aan de hand
maar die vliegen aleen maar langen afstanden
in inter is inderdaat beter dan transavia

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door rene117 »

janneke onair vliegt nog zeker wel op nederland
ik kan het weten werk op schiphol

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door Henri42 »

rene( 117 (jaar ?)

Onzin ?? Arke Fly had 2 maanden geleden 3 vliegtuigen operationeel,hiervan was van 1 st de motor kapot en een ander had een vogel in de turbine zitten,resulaat : 15 -36 uur vertragingen op de heen en terugreis naar Willemstad ,de vluchten op Turkije werden allemaal overgezet naar Onur, noem dit maar onzin.

Interairlines is een redelijk turks bedrijf met goede kisten , wel matige catering en slecht engelstalig sprekende crew

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door ine1961 »

Lees de reacties van vliegervaringen van klanten op www.turbulentie.nl, vrijwel allemaal zeer positief over interairlines.

Groet Ine

amy waterman
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 12:41

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door amy waterman »

Prettig om te lezen dat er ook positieve ervaringen zijn met Inter Airlines. Hoewel er ook veel negatieve artikelen terug te vinden zijn...

Bij het boeken van onze vakantie hebben we een aanbetaling gedaan. Het formulier wat we daarbij ontvangen hebben, heb ik nog eens nagelezen. Er staat toch echt dat we met Arke Fly vliegen en de kleine lettertjes (dat dit onder voorbehoud zou zijn) kan ik nergens terugvinden. Vreemd!

Wat betreft Onur Air klopt het dat zij in 2005 een tijdelijk vliegverbod (in Nederland) hebben gehad. Voor zover ik weet vliegen zij momenteel inderdaad gewoon in Nederland. Wel is Onur Air onlangs nog in het nieuws geweest omdat zij een rechtzaak hadden aangespannen tegen dit tijdelijke verbod. Maar gelukkig "moeten" wij niet met Onur Air, anders hadden we de reis zeker geannuleerd!!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door Henri42 »

Beste Amy,

D reizen beroept zich altijdop overmacht , aangezien D-Reizen een tussen agentschap is, zij boeken de namens de klant en schuiven alle missers af.

Vorig jaar hetzelfde meegemaakt:geboekt voor Tansavia vanuit Eindhoven en gevlogen vanuit Maastricht met Corendon/Onur, de Euro 20 pp nooit terug ontvangen

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door faas1 »

Inter Airlines is op zich helemaal geen verkeerde maatschappij. Ze hebben alleen een redelijk kleine vloot (3 vliegtuigen), een vertraging van een ochtendvlucht werkt daarom door tot de laatste vlucht van de avond. Dit betekent niet dat ze nooit op tijd vliegen hoor! In 2006 ontving Inter Airlines een award voor 1 van de 3 meest punctuele luchtvaartmaatschappijen op Schiphol.

Heb twee jaar geleden zelf met ze gevlogen toen hadden ze nog twee splinternieuwe Boeing 737-800's en die waren destijds uitstekend. Tegenwoordig vliegt de maatschappij met de Airbus A321 en hier blijk je nogal aardig krap in te zitten. Me tante heeft er van de zomer mee gevlogen en het bleek voor lange mensen een drama te zijn geweest.... Desondanks neemt dit niet weg dat de service en veiligheid volledig in orde zijn!

Ik kan begrijpen dat het vervelend is dat je wordt overgeboekt maar heb je hier ook extra voor betaald? Zo ja dan zou ik dat als eerste terug vragen.... En het grote nadeel van een Turkse maatschappij is dat je vaak laat vertrekt en vroeg terugkomt....

Wens je veel succes en hoop je zorgen over Inter Airlines iets minder zjn :D

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wij vertrekken vanaf Schiphol om 13.30 uur en komen 11 dagen later terug om 23.00 uur vanaf Antalya, dus hoezeer laat vertrek en vroeg terug vliegen?

De laatste keer vertrokken we 's nachts om 1 uur vanaf Schiphol en dat was onze eerste dag dus die hebben we helemaal kunnen benutten. Terug vlogen we idd 's morgens vroeg om 6.00 uur en dat was minder.

Freeflyer
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2008 18:01

Re: Omboeking Arke Fly naar Inter Airlines

Ongelezen bericht door Freeflyer »

Inter Airlines wordt over het algemeen helemaal niet prettig ervaren. Moet je dit maar lezen!

http://www.vliegervaringen.com/index.ph ... pij&id=251

Bron: Vliegervaringen.com

Gesloten