Pakket D-reizen / D-Holidays

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik kreeg uit het niets de mededeling dat ik een pakketreis geboekt had, die gebruik maakt van een lijndienst. Daarom zijn de annuleringskosten direct al 100% van de kosten van het deel voor de vliegreis. Dit deel wordt niet gespecificeerd. Ook zijn er 2 versies van de D-holidays reis- en boekingsvoorwaarden in omloop: die mèt en die zonder de alinea “ afwijkende Annuleringsvoorwaarden”. Ik zou graag willen weten of het een bedrijf is toegestaan om verschillende versies van voorwaarden te gebruiken.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u nu iets geboekt, of niet? Want als u niets geboekt hebt, zijn de voorwaarden ook niet van belang.

Komt het wel van D-reizen?

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Mk »

Mathilde D. schreef:
02 mar 2023 15:11
Ik kreeg uit het niets de mededeling dat ik een pakketreis geboekt had, die gebruik maakt van een lijndienst. Daarom zijn de annuleringskosten direct al 100% van de kosten van het deel voor de vliegreis. Dit deel wordt niet gespecificeerd. Ook zijn er 2 versies van de D-holidays reis- en boekingsvoorwaarden in omloop: die mèt en die zonder de alinea “ afwijkende Annuleringsvoorwaarden”. Ik zou graag willen weten of het een bedrijf is toegestaan om verschillende versies van voorwaarden te gebruiken.
In de overeenkomst zal dan moeten staan welke versie van toepassing is. Of in de voorwaarden zelf in welke situatie ze van toepassing zijn.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door rwolters »

Een bedrijf mag zoveel verschillende voorwaarden gebruiken als ze willen maar alleen de versie die onderdeel is van de overeenkomst is van toepassing. Het heeft dan ook helemaal geen zin om te kijken wat er in de andere voorwaarden staat. Daarvoor heb je niet getekend.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Mk »

En daarnaast: D-reizen en D-Holidays zijn verschillende bedrijven. Je kan bij D-reizen een reis boeken bij D-Holidays.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

@lady1234: Ik heb de reis argeloos geboekt. Ik wist niet van te voren dat de annuleringskosten direct zo hoog zouden zijn.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Mk schreef:
02 mar 2023 16:43
Mathilde D. schreef:
02 mar 2023 15:11
Ik kreeg uit het niets de mededeling dat ik een pakketreis geboekt had, die gebruik maakt van een lijndienst. Daarom zijn de annuleringskosten direct al 100% van de kosten van het deel voor de vliegreis. Dit deel wordt niet gespecificeerd. Ook zijn er 2 versies van de D-holidays reis- en boekingsvoorwaarden in omloop: die mèt en die zonder de alinea “ afwijkende Annuleringsvoorwaarden”. Ik zou graag willen weten of het een bedrijf is toegestaan om verschillende versies van voorwaarden te gebruiken.
In de overeenkomst zal dan moeten staan welke versie van toepassing is. Of in de voorwaarden zelf in welke situatie ze van toepassing zijn.
Ik heb zelf ontdekt dat er 2 versies zijn. Ze zien er hetzelfde uit. De ene is gedateerd ( aug 2022) . De andere is ongedateerd. Mijn mening is dat een bedrijf maar een Boekingsvoorwaarde-document behoort te hebben, waarin alles geregeld wordt. Als ik vanuit mijn reserveringsbevestiging de links volg dan kom ik bij de normale boekingsvoorwaarden uit, de versie zonder de “ afwijkende annuleringsregels”. Ik krijg de indruk dat die regels pas recent bedacht zijn. Het is ook heel vreemd om een pakket reis te boeken, waarbij gezegd wordt dat je DIRECT 100% annuleringskosten voor het gedeelte van de vliegreis zou hebben.
Dit zijn de voorwaarden voor D Holidays: https://cdn.d-reizen.nl/Upload/Document ... n_2208.pdf . De andere versie is volkomen identiek , maar er zijn twee regels aan toegevoegd.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mathilde D. schreef:
02 mar 2023 21:07
@lady1234: Ik heb de reis argeloos geboekt. Ik wist niet van te voren dat de annuleringskosten direct zo hoog zouden zijn.
Dus dat u die bevestiging kreeg, was niet uit het niets.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Mk »

Mathilde D. schreef:
02 mar 2023 21:20
Mk schreef:
02 mar 2023 16:43
Mathilde D. schreef:
02 mar 2023 15:11
Ik kreeg uit het niets de mededeling dat ik een pakketreis geboekt had, die gebruik maakt van een lijndienst. Daarom zijn de annuleringskosten direct al 100% van de kosten van het deel voor de vliegreis. Dit deel wordt niet gespecificeerd. Ook zijn er 2 versies van de D-holidays reis- en boekingsvoorwaarden in omloop: die mèt en die zonder de alinea “ afwijkende Annuleringsvoorwaarden”. Ik zou graag willen weten of het een bedrijf is toegestaan om verschillende versies van voorwaarden te gebruiken.
In de overeenkomst zal dan moeten staan welke versie van toepassing is. Of in de voorwaarden zelf in welke situatie ze van toepassing zijn.
Ik heb zelf ontdekt dat er 2 versies zijn. Ze zien er hetzelfde uit. De ene is gedateerd ( aug 2022) . De andere is ongedateerd. Mijn mening is dat een bedrijf maar een Boekingsvoorwaarde-document behoort te hebben, waarin alles geregeld wordt. Als ik vanuit mijn reserveringsbevestiging de links volg dan kom ik bij de normale boekingsvoorwaarden uit, de versie zonder de “ afwijkende annuleringsregels”. Ik krijg de indruk dat die regels pas recent bedacht zijn. Het is ook heel vreemd om een pakket reis te boeken, waarbij gezegd wordt dat je DIRECT 100% annuleringskosten voor het gedeelte van de vliegreis zou hebben.
Dit zijn de voorwaarden voor D Holidays: https://cdn.d-reizen.nl/Upload/Document ... n_2208.pdf . De andere versie is volkomen identiek , maar er zijn twee regels aan toegevoegd.
Dan zou je er van uit mogen gaan dat de versie waar je uitkomt als je de links volgt van toepassing is. Wel lastig om aan te tonen als ze later de pfd achter de link wijzigen. Heb je de pdf niet bij de boekingsbevestiging zelf ontvangen? Anders misschien heel basic: maak een filmpje van het openen van de link vanuit je boeking waarbij je dus op de pdf zonder die tekst uitkomt.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien u moet annuleren informeer bij de annulering verzekering naar de mogelijkheden (indien afgesloten)

Indien u vindt dat er te hoge annuleringsverzekering kosten wordt berekend dan kunt u (eerst naar uw rechtsbijstandverzekering) naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ voor een bindend uitspraak. De geldende algemene voorwaarden zijn bepalend.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Lady1234 schreef:
02 mar 2023 21:42
Mathilde D. schreef:
02 mar 2023 21:07
@lady1234: Ik heb de reis argeloos geboekt. Ik wist niet van te voren dat de annuleringskosten direct zo hoog zouden zijn.
Dus dat u die bevestiging kreeg, was niet uit het niets.
Hier speelt de Nederlandse taal mij parten. Ik doelde op het tweede deel van de zin, dat er een lijndienst onderdeel is.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door geengast »

De eerste bevestiging van het reisbureau geeft de doorslag. Er moet duidelijk omschreven zijn of er een pakketreis is geboekt of een samengestelde reis. Daarbij moet aan u medegedeeld worden of de reisvoorwaarden van de ANVR van toepassing zijn of in het laatste geval de eveneens van de ANVR afkomstige boekingsvoorwaarden. Het zijn totaal verschillende voorwaarden die meteen bij boeking aan u bekend gemaakt moeten worden.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Mijn ervaring is toch anders. Ik heb gewoon een pakket reis geboekt, waarbij vermoedelijk ( dat weet ik niet meer), tijdens de boeking een mededeling kwam dat ik van een lijndienst gebruik zou gaan maken. En D-holidays verwerkt dit in hun eigen boekingsvoorwaarden door er een alinea aan toe te voegen.
Ik vermoed overigens dat ik dit TUI.NL ook zo werkt. Ik denk dat ik reizen kan vinden waarbij dit geldt. Dus als iemand geïnteresseerd is ga ik op zoek.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Pakket D-reizen / D-Holidays

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het lijkt mij raadzaam om een annuleringsverzekering af te sluiten, zodat die 100% kosten afgedekt zijn en u niet met lege handen achterblijft als er een kink in de kabel komt en u de reis niet kan maken.

Plaats reactie