Pakketreis bij Corendon

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
liesbeth werner
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2022 12:36

Pakketreis bij Corendon

Ongelezen bericht door liesbeth werner »

Ik heb 25-5-2022 een pakketreis geboekt bij Corendon naar Aegean view spa resort op Kos.Tot mijn verbazing kon je za 28-5 niet meer boeken via corendon want die hadden gezegd dat het dicht ging.Wij komen al jaren op dit resort, dus ik heb ze gebeld en zijn dus gewoon open, alleen Corendon boycot ze omdat ze het contract van alleen recht hadden opgezegd.Ik heb mijn reis volledig betaald .Contact gehad met Corendon situatie uitgelegt en gevraagt om terug gave van mijn reissom zonder annuleringskosten omdat hun de afspraak niet nakunnen komen.Zeggen gewoon we zijn ermee bezig en we bellen al er een oplossing is. Hoelang kan dit duren? Mijn vakantie valt in het water eind augustus, wat nu?
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mei 2022 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Delen in capslock vervangen

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door liesbeth werner

Re: Pakketreis bij Corendon

door Seinhuis » 01 jun 2022 03:07

Je kunt beter afwachten en niks doen. Op dit moment zie ik geen problemen.

Er kunnen 2 vaak voorkomende situaties spelen,

1, De hotel is volgeboekt en daarom is de reis van internet afgehaald. Voor de reizigers die al geboekt hebben veranderd er niks (vergelijking, je koopt op 25-5 suiker en op 28-5 is het uitverkocht. Je hebt de suiker wel in de voorraadkast staan).

2, Er zijn problemen en je wordt later geïnformeerd over wat de alternatieven zijn (als eerste wordt gezocht naar een oplossing voor de reizigers die op korte termijn vertrekken).

Als de reis van internet af is gehaald is geen reden om de reis kosteloos te annuleren. Ga gewoon vanuit dat de reis door gaat.

Op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties staan de belangrijkste regels. Op dit moment is het niet nodig, maar mocht er problemen komen neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ kan je terecht voor een bindend uitspraak.
alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketreis bij Corendon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor alsnog valt je vakantie niet in het water. Jij hebt een overeenkomst gesloten en zij moeten die nakomen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketreis bij Corendon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft Corendon aangegeven dat ze gaan annuleren of worden lopende boekingen nog afgehandeld? Als zij al geannuleerd hebben zal er binnen 14 dagen het geld terug betaald zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketreis bij Corendon

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is niets aan de hand. U heeft vóór 28 mei 2022 geboekt en betaald.
Dus moeten ze leveren!
U kunt gewoon gaan in augustus.
Ik zou niet gaan zitten klooien met geld terug vragen. Waarom?

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Pakketreis bij Corendon

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

De vraag is waarom je 28-5 wéér gaat boeken terwijl je 25-5 al geboekt hebt? Gaat dit om extra mensen bijboeken?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakketreis bij Corendon

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt beter afwachten en niks doen. Op dit moment zie ik geen problemen.

Er kunnen 2 vaak voorkomende situaties spelen,

1, De hotel is volgeboekt en daarom is de reis van internet afgehaald. Voor de reizigers die al geboekt hebben veranderd er niks (vergelijking, je koopt op 25-5 suiker en op 28-5 is het uitverkocht. Je hebt de suiker wel in de voorraadkast staan).

2, Er zijn problemen en je wordt later geïnformeerd over wat de alternatieven zijn (als eerste wordt gezocht naar een oplossing voor de reizigers die op korte termijn vertrekken).

Als de reis van internet af is gehaald is geen reden om de reis kosteloos te annuleren. Ga gewoon vanuit dat de reis door gaat.

Op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties staan de belangrijkste regels. Op dit moment is het niet nodig, maar mocht er problemen komen neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ kan je terecht voor een bindend uitspraak.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Pakketreis bij Corendon

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je hebt geboekt en cor en don moeten dus leveren!

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketreis bij Corendon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap wel dat je je zorgen maakt, als je van de accomodatie te horen krijgt dat ze geboycot worden en Corendon niets meer aangeeft dan "we zijn ermee bezig".

Wat je kunt doen, is ze een schriftelijke sommatie sturen waarin je aangeeft dat je:

  • - redelijke grond hebt om te vrezen dat in de toekomst nakoming niet meer mogelijk zal zijn (en dat zo concreet mogelij konderbouwen);
    - daarom ze een termijn van bijvoorbeeld twee weken geeft waarin ze bevestigen dat de reis gegarandeerd wordt;
    - dat je, als je niet of niet tijdig van hen verneemt, de overeenkomst ontbindt.
De voor jou relevante wettekst staat hieronder. Kort vertaald komt het erop neer dat je de overeenkomst mag ontbinden als:

  • 1) zeker is dat nakoming onmogelijk is (zover ben je nog niet); of
    2) je uit een mededeling van Corendon kunt opmaken dat ze tekort gaan schieten (zover is het ook nog niet, maar mogelijk lok je dat uit met bovenstaande sommatie); of
    3) je goede redenen hebt om bang te zijn dat Corendon niet zal nakomen (dat is nu wellicht al zo, afhankelijk van wat er precies gezegd is) én ze niet of niet bevestigend reageren op je sommatie.
Succes!
Artikel 6:80 BW:
1 De gevolgen van niet-nakoming treden reeds in voordat de vordering opeisbaar is:
a. indien vaststaat dat nakoming zonder tekortkoming onmogelijk zal zijn;
b. indien de schuldeiser uit een mededeling van de schuldenaar moet afleiden dat deze in de nakoming zal tekortschieten; of
c. indien de schuldeiser goede gronden heeft te vrezen dat de schuldenaar in de nakoming zal tekortschieten en deze niet voldoet aan een schriftelijke aanmaning met opgave van die gronden om zich binnen een bij die aanmaning gestelde redelijke termijn bereid te verklaren zijn verplichtingen na te komen.

Plaats reactie