Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Piet1123
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2020 19:46

Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Piet1123 »

Ik heb afgelopen week een pakketreis geboekt bij D-reizen en nu heb ik de login gegevens ontvangen voor de vliegtuigmaatschappij.
Zojuist even ingelogd om te kijken of ik daar nog wat moet doen, en de stoelen moet ik zelf nog reserveren. Uiteraard geen probleem, maar ik zie geen mogelijkheid om zonder (extra) kosten stoelen te reserveren.

Dit tot mijn grote verbazing, want ik heb het volledige pakket al betaald via D-reizen. is dit een normale gang van zaken?
Overigens is de maatschappij Vueling, daar kwam ik na het boeken achter.
Uiteraard zo aan de telefoon met D-reizen om dit te verklaren (ze zijn nog niet open), maar wilde even weten of dit gebruikelijk is.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Stoelen reserveren is natuurlijk een extra service. Daar dient u voor te betalen. U hebt nu gewoon stoelen geboekt en bij het inchecken worden ze toegewezen.

Piet1123
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2020 19:46

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Piet1123 »

Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad zoals Nijogeth aangeeft, het wordt gezien als een extra service. was hier niet mee bekend, Dat dit 'natuurlijk'
zo is, ben ik het niet mee eens. Ik vloog zakelijk regelmatig met KLM en daar was deze service waarschijnlijk in de prijs opgenomen.
Dit zojuist met D-reizen besproken.

Overigens vindt ik het een zielige bedoeling als je zo extra geld moet verdienen, maar dat ter zijde.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Piet1123 schreef:
11 feb 2023 10:38
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad zoals Nijogeth aangeeft, het wordt gezien als een extra service. was hier niet mee bekend, Dat dit 'natuurlijk'
zo is, ben ik het niet mee eens. Ik vloog zakelijk regelmatig met KLM en daar was deze service waarschijnlijk in de prijs opgenomen.
Dit zojuist met D-reizen besproken.

Overigens vindt ik het een zielige bedoeling als je zo extra geld moet verdienen, maar dat ter zijde.
Dankzij de concurrentie zit er steeds minder marge op de kale ticketprijs. Alles wat je er bij neemt moet je voor betalen. Stoelreservering, zekerheid voor handbagage, ruimbagage, enz. Daar zit tegenwoordig het verdienmodel.

BL2
Berichten: 4842
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door BL2 »

Reserveren stoel is gewoon in de hedendaagse vliegwereld een extra, net als bagage, meer bagage, eerder instappen, vooraan of achteraan zitten, handbagage in de cabine, en wat knabbelnootjes.
Net als alle toeslagen, brandstoftoeslag, vliegbelasting, opstijg- en landingsrechten, boekingskosten en BTW en transferkosten.
Het moet natuurlijk wel voor ALLE partijen enigszins leuk zijn om u te mogen vervoeren.

J. Deltoer
Berichten: 3092
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Meneer vloog altijd zakelijk met KLM. Vervolgens wil hij toeristenklasse van een prijsvechter met dezelfde service.

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door rwolters »

Piet1123 schreef:
11 feb 2023 10:38
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad zoals Nijogeth aangeeft, het wordt gezien als een extra service. was hier niet mee bekend, Dat dit 'natuurlijk'
zo is, ben ik het niet mee eens. Ik vloog zakelijk regelmatig met KLM en daar was deze service waarschijnlijk in de prijs opgenomen.
Dit zojuist met D-reizen besproken.

Overigens vindt ik het een zielige bedoeling als je zo extra geld moet verdienen, maar dat ter zijde.
Zakelijke tickets hebben over het algemeen andere voorwaarden (met bijbehorende tarieven) dan toeristentickets, dus die 2 kan je echt niet met elkaar vergelijken. En er wordt geen extra geld mee verdient, de tickets zijn zo goedkoop geworden dat het een manier is om nog iets terug te krijgen. Vroeger betaalde je gewoon veel meer waardoor men ook meer service kon leveren. Aangezien je regelmatig zakelijk vloog zal je een functie hebben gehad waar je toch enig bedrijfskundig inzicht moet hebben gehad.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u geen stoel reserveert, zit u gewoon ergens, so what,

Piet1123
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2020 19:46

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Piet1123 »

@J.Deltoer, klopt dat ik wat anders gewend ben, maar ik heb een pakketreis geboekt met mijn gezin, die zeker niet voordelig is. Echter zitten de kosten hem waarschijnlijk meer in het verblijf dan in de vlucht.

@Lady1234, klopt maakt mij niets uit waar ik zit, maar ik ga met het hele gezin, en is wel prettig als mijn kinderen bij elkaar zitten. dus stoel reservering is daarvoor wel nodig.

@rwolters, BL2, Neodutchio, het is me volkomen duidelijk hoe het verdienmodel in elkaar zit, maar wordt nog eens op de feiten gewezen hoe dit in de praktijk werkt. was het inderdaad niet erg gewend, daar ik zakelijk nooit ergens over na hoefde te denken, voldoende bagage mee kon nemen en zelf m'n stoel kon kiezen, maar daar zal de prijs van het ticket ook wel naar zijn geweest.

@snuffel1, enige menswaardigheid zou er toch nog wel moeten zijn? wegproppen in een hoekje (of wellicht wat ik op tv wel eens zag aan het landingsgestel beethouden). Vliegtuigvulling is wel erg oneerbiedig, maar helaas lijkt het erop dat we wel tot dat niveau zijn afgedwaald.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door thetung »

Tegenwoordigd altijd zo... afgelopen zomer een reis naar Azie geboekt van Qatar Airways, je moet extra betalen als je een stoel naar je wens zoals extra beenruimte, naast de gangpad of 2 stoelen naast elkaar!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door G7 »

Stoelen reserveren is niet verplicht, maar als je als gezin bij elkaar wilt zitten, wel aan te raden. Of je moet op tijd zijn bij het inchecken op de luchthaven. Dan heb je soms nog de keuze. Mijn ervaring is, dat veel mensen van tevoren al online inchecken, al dan niet tegen betaling. Ik weet niet of dat bij Vueling ook kan. Bij bv Transavia wel. Daarbij, dit gaat om een pakketreis. Dan kan je vaak alleen 2 dagen van tevoren inchecken. Ik boek meestal zelf alles los zodat ik bij boeking alles al kan regelen.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Juist lekker, je kan nu zelf kiezen of je zo goedkoop mogelijk wil vliegen, of iets bijbetalen voor een gereserveerde stoel, of nog iets meer voor betere stoelen.
Persoonlijk vind ik dat een perfect systeem, zeker als ik zelf de tickets moet betalen.

HandigeHarrie
Berichten: 1381
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Niet pas op de luchthaven vragen om stoelen bij elkaar. Online inchecken 1 of 2 dagen van tevoren kan vast wel. D-tour kan u dat ook vertellen.
Als twee personen bij elkaar kunnen zitten en twee ergens anders, dan is het toch ook oke? Bij een oneven aantal kunt u zelf apart gaan zitten, u bent gewend om alleen te vliegen.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door pieterenien »

Stoelen kunnen veel geld kosten. Zo heb ik bij boeking voor een pakketreis bij TUI al extra betaald voor comfortstoelen en betaal ik nu, 30 dagen voor vertrek, ook nog 22 euro per stoel (alleen heenvlucht) extra om bij de nooduitgang te willen zitten. Voor de terugvlucht van hetzelfde laken een pak. Veel beenruimte kost zodoende ook veel geld.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door bupaul »

HandigeHarrie schreef:
12 feb 2023 16:59
Niet pas op de luchthaven vragen om stoelen bij elkaar. Online inchecken 1 of 2 dagen van tevoren kan vast wel. D-tour kan u dat ook vertellen.
Als twee personen bij elkaar kunnen zitten en twee ergens anders, dan is het toch ook oke? Bij een oneven aantal kunt u zelf apart gaan zitten, u bent gewend om alleen te vliegen.
Bij Vueling kun je 24 uur tevoren kosteloos inchecken. Je krijgt dan een plaats toegewezen en er staat ook dat ze niet kunnen garanderen dat je naast elkaar zit. Mijn ervaring is dat wij altijd naast elkaar kunnen zitten, alleen zelden voor in het vliegtuig.
Wanneer je zelf een stoel wil kiezen kun je eerder inchecken maar dat moet je dan extra betalen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakketreis D-reizen, bijbetalen voor boeken vliegtuigstoelen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is tegenwoordig normaal als u een specifieke plek in het vliegtuig wilt dat u daarvoor moet betalen.

Indien u een willekeurige aangewezen plek accepteer dan had u geen extra kosten gehad.

Plaats reactie