LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met reserveringen via Booking.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
horst46
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2012 10:58

Pas op met reserveringen via Booking.com

Ongelezen bericht door horst46 »

Graag wil ik consumenten die hotels boeken via Booking.com wijzen op het volgende.
Ik heb via deze site een hotel in Frankrijk gereserveerd. Bij het afrekenen ter plaatse bleek dat ik per overnachting 25 euro meer moest betalen dan gasten die rechtstreeks bij het hotel hadden geboekt. De hoteleigenaar voerde aan dat hij de toeslag bij mij in rekening moest brengen omdat hij deze weer moest afdragen aan Booking.com.
Met een beroep op de laagste prijsgarantie van Booking.com was ik te laat. Deze geldt, volgens de door Booking.com gehanteerde voorwaarden, alleen als de kamer nog geannuleerd kan worden.
Mogelijk heeft Booking.com de hoteleigenaar niet goed geïnformeerd over het door hem te hanteren prijsbeleid (kamers mogen niet meer kosten dan daarvoor langs andere weg wordt gevraagd). Het is ook mogelijk dat de eigenaar dit wel wist, maar bewust toch is afgeweken van dit beleid.
Nadat Booking.com de hoteleigenaar om opheldering had gevraagd, bleek deze niet bereid het meerdere terug te storten. Daarmee was de zaak ook voor Booking.com afgedaan. Zij nemen verder geen verantwoordelijkheid voor de gang van zaken.
Hieruit blijkt dat het de moeite waard blijft om hotels niet zo maar via Booking.com te boeken, maar eerst na te gaan of het betreffende hotel een eigen website heeft en daar de prijs checken. Ook kan natuurlijk eerst telefonisch contact worden opgenomen met het hotel. De laagste prijsgarantie werkt alleen als de reservering bij Booking.com gemaakt is, maar nog wel geannuleerd kan worden.
Ik ben benieuwd of anderen soortgelijke ervaringen hebben.

Eric

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Pas op met reserveringen via Booking.com

Ongelezen bericht door troyair »

Is heel vervelend voor u, maar het probleem ligt bij het hotel!
Omdat u ter plaatse betaald, ontvangt Booking.com uw geld niet, dus kunnen ze ook geen geld terug geven. ( heel zwart wit maar wel duidelijk ).

Het hotel probeerd u te (******), heel vervelend voor u, maar daar kan Booking.com ook niks aan doen.
Was de boeking vooraf, rechtstreeks aan aan Booking.com betaald, dan had u naar alle waarschijnlijkheid het verschil ontvangen.

Even voor de duidelijkheid, de hoteleigenaar kan prachtige smoesjes verzinnen om u extra te laten betalen, maar dat is pure onzin.
Ze hebben namelijk een contract met de aanbieder. Dat ze er in hun ogen te weinig aan verdienen door u ter plaatse extra te laten betalen is gewoon oplichting.

En nee, ik werk NIET voor booking.com

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pas op met reserveringen via Booking.com

Ongelezen bericht door berndv »

Ben het volledig met troyair eens. Booking.com is hier nergens schuldig aan, het hotel brengt deze kosten in rekening. Staan deze kosten ook op de website van het hotel? Anders heeft het eerst checken van de website van een hotel natuurlijk ook totaal geen nut, als die 25 euro nergens vermeld staat.

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: Pas op met reserveringen via Booking.com

Ongelezen bericht door john duelieux »

troyair schreef:Is heel vervelend voor u, maar het probleem ligt bij het hotel!
Omdat u ter plaatse betaald, ontvangt Booking.com uw geld niet, dus kunnen ze ook geen geld terug geven. ( heel zwart wit maar wel duidelijk ).

Het hotel probeerd u te (******), heel vervelend voor u, maar daar kan Booking.com ook niks aan doen.
Was de boeking vooraf, rechtstreeks aan aan Booking.com betaald, dan had u naar alle waarschijnlijkheid het verschil ontvangen.

Even voor de duidelijkheid, de hoteleigenaar kan prachtige smoesjes verzinnen om u extra te laten betalen, maar dat is pure onzin.
Ze hebben namelijk een contract met de aanbieder. Dat ze er in hun ogen te weinig aan verdienen door u ter plaatse extra te laten betalen is gewoon oplichting.
U bent abuis. Hier is geen sprake dat het hotel TS wil n****en. De website van booking.com gaf een bepaalde prijs aan en die heeft TS geaccepteerd door de boeking. En dat is ook het bedrag wat hij heeft afgerekend aan het hotel.
Bij booking.com betaalt U nooit in voorruit. U betaalt altijd rechtstreeks aan het hotel. Creditcardgegevens worden alleen gebruikt wanneer klant niet komt opdagen.
En dat de prijs van het hotel bij rechtstreeks boeken lager is is jammer, maar een kwestie van de volgende keer beter rondkijken. Zie het als leergeld.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Pas op met reserveringen via Booking.com

Ongelezen bericht door troyair »

john duelieux schreef: U bent abuis. Hier is geen sprake dat het hotel TS wil n****en. De website van booking.com gaf een bepaalde prijs aan en die heeft TS geaccepteerd door de boeking. En dat is ook het bedrag wat hij heeft afgerekend aan het hotel.
Bij booking.com betaalt U nooit in voorruit. U betaalt altijd rechtstreeks aan het hotel. Creditcardgegevens worden alleen gebruikt wanneer klant niet komt opdagen.
En dat de prijs van het hotel bij rechtstreeks boeken lager is is jammer, maar een kwestie van de volgende keer beter rondkijken. Zie het als leergeld.
Ach so, ik heb over het hoofd gezien dat TS meer heeft betaald dan gasten die rechtstreeks hebben geboekt, my mistake. :mrgreen:

Over het algemeen heeft men alleen de problemen dat het hotel meer berekend dat de oorspronkelijke reservering.... vandaar.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Pas op met reserveringen via Booking.com

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ik ben al een aantal keer via booking.com op vakantie gweest. Niets dan goede ervaringen, goede site overzichtelijk en veel aanbod. In dit geval is het hotel de schuldige en niet booking.com

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Pas op met reserveringen via Booking.com

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Toevallig nét weer een beoordeling ingevuld over een hotel waar we afgelopen weekend verbleven. Geboekt met Booking.com. Ik kijk altijd éérst op de site van het hotel om de prijzen te vergelijken. Hoe moeilijk is het?
In dit geval bleek trouwens dat wij € 50 betaalden via Booking.com en € 90 als je rechtstreeks boekte. Het kan dus ook anders...
Die hoteleigenaar van TS is gewoon niet goed bezig.

hboersma
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2013 06:40

Re: Pas op met reserveringen via Booking.com

Ongelezen bericht door hboersma »

Er zijn inderdaad hotels die een hogere prijs aanbieden aan booking.com om zodoende compensatie te krijgen voor de provisie van 20% die ze aan booking.com moeten afdragen. Wat je dan ziet is dat de zg laagste prijs garantie van booking.com voor dat hotel flink hoger is dan de prijs op de site van het hotel. Formeel mag dat niet van booking.com, maar dat wordt niet gecontroleerd. Of ze passen een truukje toe waardoor de aanbieding via de site net iets anders inhoud dan de aanbieding via booking.com, bijvoorbeeld door bij de een wel of niet standaard het ontbijt inbegrepen te hebben. In ieder geval ben je bij zo'n hotel altijd goedkoper uit door rechtstreeks te boeken. De provisie zal hoe dan ook natuurlijk door JOU betaald moeten worden, linksom of rechtsom. Gewoon direct boeken dus. Ze geven je altijd de laagste prijs, want dat is voor hun goedkoper dan provisie te moeten afdragen.

basdegroot
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:52
Locatie: Amsterdam

Re: Pas op met reserveringen via Booking.com

Ongelezen bericht door basdegroot »

De prijs die je met Booking.com afspreekt is de prijs die je betaalt. Je kan hotels via meer dan 20 verschillende sites boeken, met waarschijnlijk 15 verschillende prijzen. Ik bekijk altijd even de site van het hotel zelf om te kijken of het niet goedkoper is om rechtstreeks te boeken. Meestal is Booking overigens wel vrij goedkoop, maar ik heb ook wel meerdere keren bij andere aanbieders een goedkopere deal gehad voor precies dezelfde kamer. Nog even een insider-tip: ik bekijk ook vaak even http://www.hotelzoom.nl, dit is een site die de verschillende hotelaanbieders vergelijkt. Het zal je verbazen hoeveel verschil in prijs het maakt of je precies dezelfde kamer via Booking.com of andere aanbieders zoals Hotels.nl boekt.

Gesloten