Per ongeluk verkeerde naam op vliegticket, Lufthansa wil dit niet herstellen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
erik-h
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2022 11:49

Per ongeluk verkeerde naam op vliegticket, Lufthansa wil dit niet herstellen

Ongelezen bericht door erik-h »

Ik vraag dit voor een Engelstalige collega. Hij heeft recent bij Lufthansa tickets geboekt met zijn familie op vakantie te gaan naar zijn thuisland, o.a. om zijn ouders kennis te laten maken met hun kleinkinderen. Kostte een kleine €4000.

Bij het invullen van de persoonlijke informatie is iets mis gegaan, deels door taalverwarring i.c.m. Google Translate. Hoe dan ook, is nu een probleem met de tickets: waar de achternamen horen staande voornamen, en vice versa.

Het probleem is dat Lufthansa halsstarrig weigert om deze oprechte vergissing te herstellen. Hun bericht was simpelweg dat ze niks aan zullen doen: "cancel de tickets maar en bel hier vooral niet nog eens over terug".

De vraag is, kan dit zomaar?! deze man heeft lang gespaard om deze reis mogelijk te maken en het voelt extreem onrechtvaardig dat het hele feest door zoiets onbenulligs door de neus geboord wordt.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Per ongeluk verkeerde naam op vliegticket, Lufthansa wil dit niet herstellen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ja, het luchtvaartmaatschappij mag zijn eigen regels maken voor deze fout. Zie www.maxmeldpunt.nl/vervoer/naam-wijzige ... l-te-duur/.

Het enige bij Lufthansa kan vinden hierover is de site over groeps tickets, dan kost een naamswijziging €100. www.lufthansa.com/cl/en/group-trips-ter ... %20changed.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Per ongeluk verkeerde naam op vliegticket, Lufthansa wil dit niet herstellen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Dan zou ik het advies van Lufthansa opvolgen en de reis annuleren. Het beste kan uw kennis vooraf vragen wat de kosten zijn. Daarna de reis boeken bij een andere vliegmaatschappij die wel soepele regels hanteert.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Per ongeluk verkeerde naam op vliegticket, Lufthansa wil dit niet herstellen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
03 jun 2022 16:42
Dan zou ik het advies van Lufthansa opvolgen en de reis annuleren. Het beste kan uw kennis vooraf vragen wat de kosten zijn. Daarna de reis boeken bij een andere vliegmaatschappij die wel soepele regels hanteert.
Alle maatschappijen bieden mogelijkheden voor flexibele tickets. Maar niet als je de goedkopere tickets koopt die goedkoper zijn omdat alle extra's geld kosten

Len123
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Per ongeluk verkeerde naam op vliegticket, Lufthansa wil dit niet herstellen

Ongelezen bericht door Len123 »

De moeilijkheid met het zelf (moeten) boeken.
Bijna alle airlines hebben hun kantoren opgeheven en nu moet je het zelf doen of via een call center.
Daarom is het altijd aan te raden om een boeking via een reisbureau te laten lopen, die hebben soms wat meer contacten en (misschien) mogelijkheden.
In de "goede oude tijd" , belde je met de reserveringsafdeling van die airline en dan was er wel een mouw aan te passen, alleen helaas, dat kan dus niet meer.
Het enige dat geprobeerd kan worden is om naar de ticketbalie van Lufthansa op Schiphol te gaan, daar zitten nog wel echte Lufthansa medewerkers/sters.
Het is namelijk maar 1 kleine opmerking in de boeking voor nodig om de tickets kosteloos te laten omschrijven met de goede gegevens.
Die opmerking kan alleen maar door een medewerker/ster van Lufthansa zelf in de boeking gezet worden.
Succes!

Plaats reactie