LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
M. Mooren
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2014 13:42

Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door M. Mooren »

Ik heb vorige maand gebruik gemaakt van de Qube Valet parking dienst. Bij afgifte van de auto aan Qube op 9-11-2014 was de kilometerstand 146.522; bij terugkomst op Schiphol afgelopen zondag bleek de kilometerstand 146.687 te zijn. Met andere woorden, er is 165 kilometer met mijn auto gereden. Ik heb hier foto’s van met daaraan gekoppeld de tijdstippen (die aansluiten bij mijn vluchttijden) en de locatiegegevens, dus kan dit keihard bewijzen. Onnodig te zeggen dat ik pislink ben; ik geef mijn auto af in het vertrouwen dat hier door Qube professioneel mee omgegaan wordt en dan gebeurt dit. Ik heb geen clou wat er tijdens mijn vakantie met of in mijn auto gebeurd is. Is er een inbraak mee gepleegd? zijn er verkeersovertredingen mee begaan? Heeft iemand zich uitgeleefd op mijn achterbank? Tot 2 keer toe een klacht gestuurd naar Qube en tot mijn stomme verbazing niet eens een reactie ontvangen. Dan maar aan de schandpaal genageld, dus bij deze.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor het eerst dat ik hoor dat iemand een foto maakt van zijn kilometerstand. Maar verder heb ik geen idee wat er aan de hand is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door berndv »

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... o/speel/1/
Bekijk bovenstaande maar eens en u zult zich verbazen over de werkwijze van dergelijke bedrijven. In dit voorbeeld was er niet eens een eigen parkeerterrein, maar heeft de auto op verschillende, niet toegestane, plekken geparkeerd gestaan, met parkeerboetes tot gevolg. De auto is dan ook gedurende vakantie meermaals verplaatst.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door kokka »

witte angora schreef:Voor het eerst dat ik hoor dat iemand een foto maakt van zijn kilometerstand. Maar verder heb ik geen idee wat er aan de hand is.
heel slim, want het geeft beter bewijs als het noteren van de stand.
Ik denk overigens dat je beter samen met de chauffeur van Qube de kilometer stand kan noteren, en hem laten tekenen voor ontvangst. dan weten zij ook meteen dat jij het in de gaten houdt.

Ik zou zelf overigens nooit gebruik maken van dit soort Valet parking services, daar ben ik veel te zuinig op mijn auto voor ( en te wantrouwig naar dit soort bedrijfjes)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door Har06 »

M. Mooren schreef:Ik heb vorige maand gebruik gemaakt van de Qube Valet parking dienst. Bij afgifte van de auto aan Qube op 9-11-2014 was de kilometerstand 146.522; bij terugkomst op Schiphol afgelopen zondag bleek de kilometerstand 146.687 te zijn. Met andere woorden, er is 165 kilometer met mijn auto gereden. Ik heb hier foto’s van met daaraan gekoppeld de tijdstippen (die aansluiten bij mijn vluchttijden) en de locatiegegevens, dus kan dit keihard bewijzen. Onnodig te zeggen dat ik pislink ben; ik geef mijn auto af in het vertrouwen dat hier door Qube professioneel mee omgegaan wordt en dan gebeurt dit. Ik heb geen clou wat er tijdens mijn vakantie met of in mijn auto gebeurd is. Is er een inbraak mee gepleegd? zijn er verkeersovertredingen mee begaan? Heeft iemand zich uitgeleefd op mijn achterbank? Tot 2 keer toe een klacht gestuurd naar Qube en tot mijn stomme verbazing niet eens een reactie ontvangen. Dan maar aan de schandpaal genageld, dus bij deze.
Misschien is er wel een simpele verklaring voor.
Vreemd dat Ts bij de overdracht(en) van de auto zijn foto,s met km.standen niet heeft getoond aan de chauffeur, achteraf valt er juridisch niets meer te bewijzen. 2 * 82,5 km rij je in 1,5 uur :)

stofzuigertje

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een auto op een gratis plek elders parkeerde en dan in 1 auto de 5 chauffeurs vervoerde en weer 4 voertuigen weg brengt, ja dan krijg je soms enkele voertuigen met veel en andere met zeer weinig extra KM....
Ze vertellen niet waar ze de auto neer zetten en als hij op tijd weer terug is op juiste dag en tijd besparen ze zo veel geld.

Ik weet dat een failliet bedrijf en daar staan dagelijks toch voor dat altijd lege pand ruim 150 voertuigen gratis en elke week weer andere en ze rijden regelmatig heen en weer.....
Ja, ze weten dit soort plekken te vinden en U staat dan tegen betaling op een gratis terrein in de regio schiphol.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door tenormin »

Har06 verkeerd gelezen, sorry.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Is is ook al een ander, oud, topic over Qube parking. Daar heeft ook iemand van Qube erg duidelijk gemaakt dat ze lak hebben aan service of het feit dat ze mensen voorliegen.

Misschien een les voor de volgende keer: google het bedrijf en wees kritisch, of neem het OV heen en een taxi terug, dan weet je zeker dat je goed zit.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

witte angora schreef:Voor het eerst dat ik hoor dat iemand een foto maakt van zijn kilometerstand. Maar verder heb ik geen idee wat er aan de hand is.
Ik maak altijd overal foto's van, ook bijvoorbeeld van huurauto's bij het ophalen en bij het inleveren (zowel exterieur als kilometerstand als brandstofmeter). Ook van mijn koffer(s) als ik incheck op het vliegveld. Voorkomt een hoop ellende, en M. Mooren is wat dat betreft ook goed bezig geweest (helaas dan weer niet vooraf gegoogled op Qube...).

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door witte angora »

Triest dat het nodig is...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door Har06 »

Ad Verkaad schreef:
witte angora schreef:Voor het eerst dat ik hoor dat iemand een foto maakt van zijn kilometerstand. Maar verder heb ik geen idee wat er aan de hand is.
Ik maak altijd overal foto's van, ook bijvoorbeeld van huurauto's bij het ophalen en bij het inleveren (zowel exterieur als kilometerstand als brandstofmeter). Ook van mijn koffer(s) als ik incheck op het vliegveld. Voorkomt een hoop ellende, en M. Mooren is wat dat betreft ook goed bezig geweest (helaas dan weer niet vooraf gegoogled op Qube...).
sja van huurspullen maak je uiteraard foto,s om de status vast tev leggen, 165 km,s zijn best verklaarbaar x tal op en neer gereden, waar praten we over? € 18,00 benzine kosten

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:sja van huurspullen maak je uiteraard foto,s om de status vast tev leggen, 165 km,s zijn best verklaarbaar x tal op en neer gereden, waar praten we over? € 18,00 benzine kosten
Um.. Misschien het feit dat Qube parking (en ook veel van hun collega/competitie bedrijven mensen actief voorliegen over hun service? Dat is gewoon oplichting.

Verder hoor je vaak dat er beschadigingen aan auto's worden veroorzaakt en verkeersboetes (onder andere van dat illegaal parkeren op allerlei plaatsen en snelheidsboetes) achteraf naar de klant gestuurd worden, en dat de veroorzaker ze weigert te betalen.

Hun klanten komen dus dubbel bedrogen uit. Dat is kwalijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door tenormin »

Har06 schreef:sja van huurspullen maak je uiteraard foto,s om de status vast tev leggen, 165 km,s zijn best verklaarbaar x tal op en neer gereden, waar praten we over? € 18,00 benzine kosten
Als jij €18,00 aan benzinekosten niet teveel vind? Ik wel, ze hebben met hun fikken van die auto af te blijven, laat staan er mee rijden. Je betaald voor parkeren; niet om een ritje te gaan maken. In jou opinie kunnen medewerkers dus gratis en voor niks in iedere auto even 's-avonds naar huis en 's-morgens weer op het werk verschijnen. Is, hoe jij het dan ook mag bagatelliseren ordinaire diefstal.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Het is van de zotte, en niet acceptabel dat ze even met je afgegeven auto gaan rijden, het beste is je auto thuis laten staan, en vervoer regelen fam./taxie.
Maar ja, "Wat is nu € 18,00" , vreemd en zinloos antwoord. :shock:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door Har06 »

tenormin schreef:
Har06 schreef:
F.van Holten schreef:Het is van de zotte, en niet acceptabel dat ze even met je afgegeven auto gaan rijden, het beste is je auto thuis laten staan, en vervoer regelen fam./taxie.
Maar ja, "Wat is nu € 18,00" , vreemd en zinloos antwoord. :shock:
V H Beginnen we weer te jagen ? :evil:
Nee Har, jij gaat zaken bagatelliseren. Dat is het verschil. Als jij gaat doen als of het 'doodnormaal' is dat Qube Valet personeel gebruik gaat maken van andermans auto is dat dus gewoon op zijn minst onbehoorlijk gedrag en m.i. zoals al geschreven: ordinaire diefstal. Ik lees aan hunting op Har06 in zijn commentaar. Off Topic: Trouwens, jij bent immers ook niet vies van jagen, toch?
Ik begrijp niet dat Ts z,n auto achterlaat zonder een km stand te laten optekenen en bij het afleveren van de auto dezelfde procedure volgt, wat foto,s maken van de inter exter van de auto vind ik wel normaal,achteraf reclameren levert niets meer op hoe vervelend het ook is voor Ts.
Ik volg v H en eleven niet meer,hopelijk doen zij hetzelfde tov mij. Leven en laten leven :?:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door jerwarm »

har06 weet wel vaker niet precies waar het over gaat en geeft verkeerde informatie.
Vervolgens komt er dan een smilieface aan zijn volgende comment geplakt als je daarop dus gereageerd hebt omdat de opmerking/info bv niet klopt.

volgens hem ben JIJ dan degene die het niet snapt.
ahum, kuch! :/
dit is mij al meerdere keren opgevallen in verschillende topics.
Kijk ; dat je een mening hebt [die vaak niet klopt] dat is niet erg, maar doe niet net alsof het een feit is wat je zegt en...een ander het dan niet begrijpt!


Har06, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet/ zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door jerwarm »

Har06 schreef:
Ad Verkaad schreef:
witte angora schreef:Voor het eerst dat ik hoor dat iemand een foto maakt van zijn kilometerstand. Maar verder heb ik geen idee wat er aan de hand is.
Ik maak altijd overal foto's van, ook bijvoorbeeld van huurauto's bij het ophalen en bij het inleveren (zowel exterieur als kilometerstand als brandstofmeter). Ook van mijn koffer(s) als ik incheck op het vliegveld. Voorkomt een hoop ellende, en M. Mooren is wat dat betreft ook goed bezig geweest (helaas dan weer niet vooraf gegoogled op Qube...).
sja van huurspullen maak je uiteraard foto,s om de status vast tev leggen, 165 km,s zijn best verklaarbaar x tal op en neer gereden, waar praten we over? € 18,00 benzine kosten

dit is dus echt onzin. :?
dus iemand rijdt in mijn auto tijdens mijn afwezigheid; in goed vertrouwen stal ik mijn auto bij een VALETservice.
dan mag ik er op zijn minst van uitgaan dat er alleen de hoognodige km's mee gereden worden.
165km is gewoon zot en bewijst maar dat de auto voor allerlei doeleinden gebruikt zou kunnen zijn door het bedrijf.
Je gaat mij niet wijsmaken dat alleen deze gereden km's te wijten zijn aan het rijden van en naar parkeerplaatsen. ook ga je mij niet wijsmaken dat ik dan zelf ook nog de "schade" van onnodig verreden benzine uit eigen zak moet gaan betalen.

de fabeltjeskrant hebben we al gezien... :!:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door tenormin »

jerwarm schreef: Je gaat mij niet wijsmaken dat alleen deze gereden km's te wijten zijn aan het rijden van en naar parkeerplaatsen. ook ga je mij niet wijsmaken dat ik dan zelf ook nog de "schade" van onnodig verreden benzine uit eigen zak moet gaan betalen.

de fabeltjeskrant hebben we al gezien... :!:
Tenzij die parkeerplaatsen "heel ver" uit elkaar liggen, wat niet zo is natuurlijk. Als ik vanuit mijn Gemeente naar b.v. Doetinchem rij (ga niet zonder reden: dus vriendin bezoeken) dat is 150 km (en dan moet ik nog terug hé) wat het kost hou ik dan niet bij maar mijn tank is bij thuiskomst wel behoorlijk leeg (na 300km). Maar Har06 "walst" nogal graag over wat hij noemt: wat is nou €18,00 heen. Tuurlijk, komt niet uit zijn pocket, anders zou ook hij zich genaaid voelen.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door jerwarm »

Dat is niet het enige, dat er enigzins boetes van komen lijkt me ook niet uitgesloten.

bv; dat er later boetes binnenkomen aan openstaande parkeer en snelheidsbekeuringen.
ik blijf erbij; 165km rijden in andermans auto tijdens afwezigheid van de klant is echt te zot voor woorden.

tot 25, uiterste max 50 km zou ik nog acceptabel vinden. Dit is op zijn minst 3 keer te veel. :)
en ik zou het zeker niet uit eigen zak gaan betalen in beginne; tenzij er echt in de kleine lettertjes staat dat hun dit mogen doen.
wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Qube Valet Parking heeft 165 km met mijn auto gereden

Ongelezen bericht door jerwarm »

Qube Valet GPS locatie online

U hoeft bij Qube niet zelf te bellen of te zoeken naar een chauffeur. Bij Qube is uw auto wel verzekerd er worden 4 foto's gemaakt. Dichterbij dan Schiphol Valet parking. Het ophaalpunt van Qube Valet bevindt zich op slechts 50 meter van de vertrekhal. Late check-in is mogelijk. Qube registreert u vooraf tijdens uw boeking. Het online GPS locatie rapport van uw auto kunt u altijd inzien.

waar is mijn auto eigenlijk geweest? :?

Gesloten