LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reserveringen uithalen bij KLM
Reserveringen uithalen bij KLM
Via de website van KLM krijg je tijdens het boeken de mogelijkheid om de stoelen te selecteren. Tijdens de heenvlucht ging dit prima. Op de terugweg blijkt dat onze reservering eruit is gehaald en dat de vlucht toevallig overgeboekt was. We zaten daardoor met zijn vieren apart tijdens een 12-uur durende vlucht. Het was of meegaan of de volgende vlucht morgen nemen. Er werd toen aangegeven dat, mocht het zo zijn dat de reservering inderdaad eruit is gehaald, wij dan een compensatie zouden krijgen van KLM. In Nederland heb ik een officiële klacht ingediend bij KLM. Zij geven aan dat ze door omstandigheden een reservering uit kunnen halen en vervolgens reageerden ze niet meer.
Via social media heb ik mijn klacht kenbaar gemaakt en toen gaven ze aan om hiermee aan de slag te gaan. Na 2 weken gaven ze aan dat ze 3 weken tijd nodig hadden ivm de drukte met de feestdagen. Inmiddels zijn we 4 weken verder en elke keer geven ze aan dat ze binnen 2-3 werkdagen op terug komen. Je zou denken dat een groot bedrijf als KLM de administratie netjes in orde zou hebben. Eerst beloofden ze om een compensatie maar wel zonder een kanttekening in het systeem te zetten. Dan krijg ik na 4 weken geen reactie op mijn klachten. Daarna gaven ze aan dat mijn achternaam niet correspondeerde met de klachtnummer. Vervolgens krijg ik bericht over een EU vlucht en wat de taxi kosten waren van mijn geannuleerde vlucht, terwijl het ook een internationale vlucht van ruim 9300km ging. En uiteindelijk krijg ik een bericht gericht op een ander naam.
Heeft iemand ook zo iets meegemaakt met KLM? En wat kan ik eraan doen? Ik heb vorig jaar in totaal 18x gevlogen en precies bij mijn langste vlucht is dit gebeurd.
Via social media heb ik mijn klacht kenbaar gemaakt en toen gaven ze aan om hiermee aan de slag te gaan. Na 2 weken gaven ze aan dat ze 3 weken tijd nodig hadden ivm de drukte met de feestdagen. Inmiddels zijn we 4 weken verder en elke keer geven ze aan dat ze binnen 2-3 werkdagen op terug komen. Je zou denken dat een groot bedrijf als KLM de administratie netjes in orde zou hebben. Eerst beloofden ze om een compensatie maar wel zonder een kanttekening in het systeem te zetten. Dan krijg ik na 4 weken geen reactie op mijn klachten. Daarna gaven ze aan dat mijn achternaam niet correspondeerde met de klachtnummer. Vervolgens krijg ik bericht over een EU vlucht en wat de taxi kosten waren van mijn geannuleerde vlucht, terwijl het ook een internationale vlucht van ruim 9300km ging. En uiteindelijk krijg ik een bericht gericht op een ander naam.
Heeft iemand ook zo iets meegemaakt met KLM? En wat kan ik eraan doen? Ik heb vorig jaar in totaal 18x gevlogen en precies bij mijn langste vlucht is dit gebeurd.
Laatst gewijzigd door kar13 op 17 jan 2013 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Stoelreserveringen zijn altijd onder voorbehoud en kunnen gewijzigd worden bijvoorbeeld doordat het soort vliegtuig gewijzigd wordt nadat je stoelen geselecteerd hebt.
Volgens mij heb je geen recht op compensatie. Je hebt ook geen schade geleden, apart van elkaar zitten is toch niet zo erg?
Volgens mij heb je geen recht op compensatie. Je hebt ook geen schade geleden, apart van elkaar zitten is toch niet zo erg?
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Als je een flink bedrag betaalt en uiteindelijk 12 uur alleen moet zitten, dan vind ik het wel erg. Ik vlieg per jaar best vaak en kies altijd voor stoelen in het midden. Ik kan je vertellen dat het geen fijn gevoel is om achteraan te zitten en misselijk aan te komen op Schiphol.
Om uiteindelijk een stoel te krijgen, verliep ook niet vlekkeloos. En wij waren niet de enige die in eerste instantie niet mee konden. Waarom bieden ze dan een extra service aan als ze dat niet kunnen realiseren?
Om uiteindelijk een stoel te krijgen, verliep ook niet vlekkeloos. En wij waren niet de enige die in eerste instantie niet mee konden. Waarom bieden ze dan een extra service aan als ze dat niet kunnen realiseren?
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Hoeveel heb je betaald voor de stoelreservering?
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Niet.. Je kan gewoon de stoelen gratis reserveren tijdens het boeken. Alleen bij de stoelen met extra beenruimte en bij de comfortstoelen dien je bij te betalen.
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
GJvdZ schreef:Hoeveel heb je betaald voor de stoelreservering?
En welke schade heeft u hierdoor gelopen dat een schadevergoeding/compensatie aan de orde is?kar13 schreef:Niet.. Je kan gewoon de stoelen gratis reserveren tijdens het boeken. Alleen bij de stoelen met extra beenruimte en bij de comfortstoelen dien je bij te betalen.
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Vertrouwensbreuk, niet nakomen van gemaakte beloften..
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
waarom wordt je achterin het vliegtuig misselijk?? het is niet toch niet zo als in de auto?
anders moet je volgende keer maar bij de piloot gaan zitten.
ik vlieg heel vaak met klm, soms meer als 50 vluchten per jaar, en ik heb nog nooit problemen gehad met een stoel keuze, nu scheelt het ook dat ik platinum member ben natuurlijk.
anders moet je volgende keer maar bij de piloot gaan zitten.
ik vlieg heel vaak met klm, soms meer als 50 vluchten per jaar, en ik heb nog nooit problemen gehad met een stoel keuze, nu scheelt het ook dat ik platinum member ben natuurlijk.
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Ik snap dat het vervelend is natuurlijk als ze hun afspraken niet nakomen, maar met deze argumenten hebben we het over een coulance, niet over een schadevergoeding. En een coulance is niet iets waar iemand recht op heeft, maar moet een gebaar zijn van een bedrijf. Het antwoord dat KLM u hier geeft is dus blijkbaar, ga maar naar de concurrent.kar13 schreef:Vertrouwensbreuk, niet nakomen van gemaakte beloften..
Zelf zou ik hier nog niet meteen praten van een vertrouwensbreuk, maar dat kan een ieder natuurlijk anders interpreteren. Daarnaast gemaakte beloften, tja, ik zou zeggen niet kunnen inwilligen gedaan verzoek. Maar zoals ik al zei, dat is natuurlijk maar net hoe iemand het interpreteert
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Misschien een eye-opener maar IEDERE vlucht is overboekt. Dit was meer dat iedereen (toevallig) kwam opdagen.en dat de vlucht toevallig overgeboekt was.
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
*****, het moet toch niet gekker worden in dit land. "Vertrouwensbreuk" omdat je even op een andere stoel moet zitten.... Ik ben toch wel benieuwd hoe jij reageert als je een keer echte tegenslag in het leven krijgt.kar13 schreef:Vertrouwensbreuk, niet nakomen van gemaakte beloften..
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Van het feit dat een vlucht vaak overgeboekt is, ben ik wel op de hoogte van. Maar dat moet je niet doorschuiven naar de klanten toe. Dat is hun probleem!
En GJvdZ. Als je niks zinnig te zeggen hebt, doe het dan ook niet. Gezien mijn beroep moet ik wel in staat zijn om met tegenslagen om te gaan (wat ik ook kan) en ook nog de mentale problemen van anderen aan te pakken. Het gaat voor mij om de principes!
En GJvdZ. Als je niks zinnig te zeggen hebt, doe het dan ook niet. Gezien mijn beroep moet ik wel in staat zijn om met tegenslagen om te gaan (wat ik ook kan) en ook nog de mentale problemen van anderen aan te pakken. Het gaat voor mij om de principes!
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Het is goed dat je over koffie begint. Ik vloog onlangs met Swiss en de koffie was niet echt warm. Kan ik ze nu aanklagen om een vergoeding af te dwingen? Mijn vertrouwen in Zwitserse kwaliteit heeft wel zo'n enorme deuk opgelopen, dat ik bij het zien van chocola al agressief wordt.G-Girl schreef:Nagelstyliste?kar13 schreef: Gezien mijn beroep moet ik wel in staat zijn om met tegenslagen om te gaan (wat ik ook kan) en ook nog de mentale problemen van anderen aan te pakken. Het gaat voor mij om de principes!
In principe ben je keurig netjes op de plaats van bestemming aangekomen en ben je slechts de zoveelste die via dit forum zijn gelijk probeert af te dwingen. En waarom? Omdat je ergens anders moest zitten. Was de koffie wel goed?
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
kar13 schreef:Vertrouwensbreuk, niet nakomen van gemaakte beloften..
is Ts geen goldmember met als zijn vliegen?, z,n klacht vind ik nergens op slaan, heeft Ts in het vliegtuig moeite gedaan om stoelen te wisselen, normaal zijn de medepassagiers meewerkende lui:), je moet alleen niet kwaad zij
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
"Er werd toen aangegeven dat, mocht het zo zijn dat de reservering inderdaad eruit is gehaald, wij dan een compensatie zouden krijgen van KLM".
alleen als de KLM TS omgeboekt zou hebben, dan (lijkt me) zou de KLM een compensatie hebben kunnen geven. iets in de vorm van een reiscertificaat ofzo.
Ik weet niet wat de policy van de KLM in deze.
En de stoelreserveringen zijn PREFERENTIES en zolang TS nog niet was ingecheckt kon het zo zijn dat er andre stoel nrs beschikbaar kwamen.
alleen als de KLM TS omgeboekt zou hebben, dan (lijkt me) zou de KLM een compensatie hebben kunnen geven. iets in de vorm van een reiscertificaat ofzo.
Ik weet niet wat de policy van de KLM in deze.
En de stoelreserveringen zijn PREFERENTIES en zolang TS nog niet was ingecheckt kon het zo zijn dat er andre stoel nrs beschikbaar kwamen.
Re: Reserveringen uithalen bij KLM
Kan het zijn dat je het verkeerd begrepen hebt en dat je die compensatie zou krijgen als je helemaal niet op de vlucht had gezeten ? Dat klinkt me veel aannemelijker namelijk."Er werd toen aangegeven dat, mocht het zo zijn dat de reservering inderdaad eruit is gehaald, wij dan een compensatie zouden krijgen van KLM".
En zoals gesuggereerd , als je je medepassagiers netjes vraagt of ze willen ruilen dan wordt dat heel vaak gedaan.