Sas en claimmatschappij

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
IvoPep
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 jul 2023 17:39

Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door IvoPep »

In 2021 zouden wij met Sas vliegen,helaas ging dat niet door door een piloten staking.pilotenstaking is volgens eu geen overmacht,Sas gebruikt dat ook niet als argument. Wij hebben een claimmatschappij ingeschakeld ,die heeft Sas nu drie keer gemaand te betalen (vervangende tickets,extra kosten zoals budget hotel overnachting, en de 600 euro pp voor de vertraging die ondanks de tickets die we zelf gekocht hebben nog meer dan 36 uur was over een afstand van meer dan 2500 km). Sas zwijgt. Claimmatschappij weet nog steeds niet of ze verdere stappen (rechtbank)ondernemen want ze bedenken ineens dat het wel eens aan het weer gelegen zou kunnen hebben of een of andere overmacht
reden. Daar was absoluut geen sprake van en dat weet de claimmatschappij ook. Wat kunnen wij doen? Het gaat om erg veel geld, de tickets waren rond 500 pp, de vertragins vergoeding 600 pp en hotel in stockholm was ongeveer 120 (40 pp). Dus totaal meer dan drieduizend euro. Wij dachten er goed aan te doen om ons belang door de claimmatschappij te laten vertegenwoordigen toen Sas op onze eerste brief zweeg. Maar nu staan we alsnog met lege handen. Wat kunnen we doen?

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je hebt je claim uit handen gegeven, en SAS weet donders goed dat die claimmaatschappij niet verder gaat als het ze geld gaat kosten, die willen wel vangen, maar niet betalen, want advocaten kosten meervdan dat het oplevert. Geen idee of je nu zelf nog kan claimen, dat had je eigenlijk direct moeten doen.

IvoPep
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 jul 2023 17:39

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door IvoPep »

Wij hebben eerst zelf geclaimd maar kregen geen reactie van Sas. Geen idee wat we anders hadden moeten doen,daar gaat het nu ook niet om.Ik wil weten wat nu wijsheid is om te doen. Welke actie nu ondernemen?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zelf juridische stappen zetten is een mogelijkheid, denk ik.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Nijogeth schreef:
29 dec 2023 19:45
Zelf juridische stappen zetten is een mogelijkheid, denk ik.
Vraag het me af omdat je bij deze bedrijven volgens mij de vordering overdraagt en er zelf nu geen eigenaar meer van bent.

IvoPep
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 jul 2023 17:39

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door IvoPep »

En dan? We hebben het over gedragen en zij doen niks meer? Verlies ik daarmee alles? Dit voelt zo oneerlijk.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij kun je ook als je dingen hebt overgedragen grotere stappen nemen.

IvoPep
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 jul 2023 17:39

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door IvoPep »

Wat kan ik dan doen? Welke stap is nu wijsheid? Ik weet het echt niet meer ,snap ook niet waarom Sas niet gewoon betaalt, dat hotel is tot daaraan toe maar de tickets terug betalen die we niet konden gebruiken omdat de vlucht gecanceld is en die 600 pp is toch wel minimaal. Eerst verpesten ze je vakantie voorpret en dan komt dit er achteraan.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door rwolters »

SAS is zo goed als failliet. Air France/KLM heeft er geld ingestoken maar het is nog verre van gezond. Dat heeft er wellicht ook mee te maken. Het zou maar kunnen dat er geen geld is om de claims te kunnen uitbetalen. Dat praat het uiteraard niet goed dat je je geld niet krijgt, maa reet is wel de praktijk.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik heb voor u gegoogeld op: "Wat als vliegtuigmaatschappij vergoeding niet uitbetaald". Zou u ook eens moeten doen. Wellicht dat er een hit tussen staat waar u nog wat mee kunt.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een deurwaarder inschakelen zou een optie kunnen zijn. Maar goed checken tevoren, want het moet wel een echt goede zijn, niet zo een die zo weinig te doen heeft dat ie uit pure verveling op de diverse forums te vinden is.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het probleem is simpelweg dat SAS gewoon bijna 100% zeker is dat niemand een zaak tegen ze start, omdat de bedragen waar het over gaat te laag zijn. Claimmaatschappijen zijn oplichters, die maken gewoon misbruik van de onzekerheid van mensen, en doorzetten doen ze niet omdat dat te veel tijd kost en naar verhouding niks oplevert.

Je hebt er niks meer aan, maar altijd zelf claimen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
31 dec 2023 17:04
Een deurwaarder inschakelen zou een optie kunnen zijn. Maar goed checken tevoren, want het moet wel een echt goede zijn, niet zo een die zo weinig te doen heeft dat ie uit pure verveling op de diverse forums te vinden is.
Wat een onfatsoenlijke reactie.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door rwolters »

Arizonakid schreef:
31 dec 2023 18:10
Het probleem is simpelweg dat SAS gewoon bijna 100% zeker is dat niemand een zaak tegen ze start, omdat de bedragen waar het over gaat te laag zijn. Claimmaatschappijen zijn oplichters, die maken gewoon misbruik van de onzekerheid van mensen, en doorzetten doen ze niet omdat dat te veel tijd kost en naar verhouding niks oplevert.

Je hebt er niks meer aan, maar altijd zelf claimen.
Een dienst leveren is geen oplichting.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
31 dec 2023 18:55
J. Deltoer schreef:
31 dec 2023 17:04
Een deurwaarder inschakelen zou een optie kunnen zijn. Maar goed checken tevoren, want het moet wel een echt goede zijn, niet zo een die zo weinig te doen heeft dat ie uit pure verveling op de diverse forums te vinden is.
Wat een onfatsoenlijke reactie.
Vreselijk hé

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Sas en claimmatschappij

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Je hebt niks meer met SAS te maken omdat je alle claimrechten hebt overgedragen aan een claimbedrijf.
Lees de AV van dit bedrijf maar eens door, dan zie je dat je je ziel en zaligheid aan de duivel hebt verkocht. ( figuurlijk gesproken dan)

Dus ga dit claimbedrijf pressen dat ze nu een procedure moeten starten om je compensatie alsnog binnen te harken.

Plaats reactie