LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schiphol Travel Taxi dodemans rit

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Schiphol Travel Taxi dodemans rit

Ongelezen bericht door kpndrama »

4 Mei gingen wij met zijn 2en naar Kreta. Omdat we rare vertrektijden hadden en ik geen beroep op familie leden wilde doen hadden we gekozen voor Schiphol Travel Taxi. Mede omdat mijn vrouw slecht ter been is en een slechte gezondheid heeft.

De heenweg was al niet echt prettig. In de taxi zat een blonde deerne en de chauffeur was helemaal gefixeerd op haar. Hij heeft tijdens de rit geen woord tegen ons gezegd en was constant in gesprek met het veel jongere blondje. Ik heb er best wel begrip voor dat hormonen hoog opspelen bij een wat oudere taxi chauffeur. Maar toen ik vroeg of hij bij vertrekhal 2 wilde stoppen omdat wij onze tickets nog op moesten halen werd dit genegeerd. Ook de blonde vrouw was verbaasd dat ons verzoek werd genegeerd.

De taxi chauffeur kon volgens zijn zeggen niet terug rijden en opnieuw schiphol oprijden had hij geen zin in. Ik gaf aan dat mijn vrouw slecht kon lopen. Daarop zei hij dat ik haar maar op een bankje moest parkeren. Mijn vrouw die liever niet alleen is heeft toch maar de moeite genomen met mij mee te gaan. Ten koste van haar gezondheid. Normaal nemen wij de rolstoel mee maar hadden dat toevallig deze keer niet gedaan omdat men bij inchecken een rolstoel kan aanvragen. Maar dan heb je wel eerst tickets nodig.

De terug rit was nog minder fraai. Na eerst lang gewacht te hebben op de mensen die met ons mee zouden reizen ( totaal 3 stellen van 2 personen ). De gene die het verst weg woonde werd het eerst thuis gebracht. Hierdoor liep de reistijd op naar meer dan het gebruikelijke. Maar dat was nog niet het ergste. Deze chauffeur had schijnbaar een hekel aan de snelweg. Hij koos er voor om over zeer hobbelige provinciale weggetjes te scheuren met totale schijt aan de maximale snelheid. Ook rood licht werd 1 maal genegeerd. Hij scheurde ook zo hard door bochten heen dat we telkens uit de stoelen gesleurd werden.
Mijn vrouw vreesde voor haar leven en ook ik voelde me alles behalve veilig.

De volgende dag heeft mijn vrouw met haar toch al zwakke gezondheid de hele dag op bed gelegen met rug klachten. Dit moet je je zelf en je partner niet aan doen. Het beste kan je wel een beroep doen op een kennis of vriend hem hem daarvoor betalen. Niet alleen ben je veel minder lang onderweg maar het is ook veiliger om door kennisen / vrienden of familie gebracht en gehaald te worden.

Voor ons geen Schiphol Travel Taxi meer.

De vakantie was verder overigens een groot succes. Maar dat staat hier buiten.

jackiek
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2008 16:11

Re: Schiphol Travel Taxi dodemans rit

Ongelezen bericht door jackiek »

Ik begrijp uit uw verhaal dat u de gecombineerde taxivervoer hebt gekozen maar heeft u er aan gedacht om tegen een meerprijs te kiezen voor de prive taxi want dan heeft u geen sighseeing Nederland voor u weer thuis bent of voor uw vertrek naar uw vakantiebestemming en ook geen last van meerdere passagiers in de taxi die de chauffeur kunnen afleiden.

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: Schiphol Travel Taxi dodemans rit

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Maakt niet uit. Dan nog blijven het drollen van chauffeurs.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Schiphol Travel Taxi dodemans rit

Ongelezen bericht door kpndrama »

@ Jackiek.

Dat is ook geen oplossing. 2 mensen hadden zoiets geboekt voor bijna 200 euro en stonden meer dan een half uur te wachten. De taxi chauffeur kon de sta balie niet vinden. Dat weet ik omdat ze naast mij stonden.
Iedere keer werd ze vertelt. Nog 5 minuten.

Je kan beter zelf wat regelen. Je rit naar huis moet geen kwestie van leven of dood worden. Vind ik.

Ik heb inmiddels wel een brief gehad. Dat ze het allemaal erg vinden bla bla. Over het rode licht staat niets in de brief.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Schiphol Travel Taxi dodemans rit

Ongelezen bericht door ron1 »

Voor de andere orde:

VOORDAT u een taxirit neemt van uw huisadres naar schiphol en andersom....kijkt u aub goed om u heen op het internet bijvoorbeeld, er zijn GIGANTISCHE prijsverschillen bij de taxibedrijven aanwezig naar schiphol en weer terug !!!!!

Als u dit aankaart bij taxiondernemingen krijgt u verhalen over benzine,reisuren voor de chauffeur,verzekeringen,aantal koffers en meer van dat soort onzinverhalen etc etc, dit is niet ONS , de klant zijn probleem, maar van de ondernemer.....goed kijken en vergelijken, vooral als je met meerdere personen rijdt scheelt dit echt waar soms meer als honderd euro !!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Schiphol Travel Taxi dodemans rit

Ongelezen bericht door sprookje »

Bij het reisbureau waar wij boeken werken ze samen met een prive taxibedrijf,Niet duurder dan schiphol taxi en breng je netjes weg en weer terug.
En gaan er andere mensen mee wordt de prijs gewoon gedeeld.

Rees88
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2008 13:16

Re: Schiphol Travel Taxi dodemans rit

Ongelezen bericht door Rees88 »

MIjn vriend en ik hebben met onze laatste vakantie op de terug weg gewoon een taxi bij de taxi standplaats op schiphol genomen.
Dat werkt ook prima, nu weet ik niet of die door heel nederland gaan aangezien wij in diemen moesten zijn. De trein werkt ook prima trouwens......

Gesloten