LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Globetrotter

Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Ik heb meer dan een week geleden een mail gestuurd naar Arke waarin ik mijn ongerustheid uit over het feit dat ze met Holland Exel vliegen en het daar zo rommelt. Na 4 dagen geen antwoord. Ik heb dezelfde mail nogmaals gestuurd met het verzoek of ze de beleefdheid willen nemen om mijn mail te beantwoorden. Nog steeds GEEN antwoord. Het was een nette mail, geen gescheld of verwijt. Ik snap niet waarvoor ze een afdeling Public Ralations hebben als ze niet eens de moete nemen om mijn mail te beantwoorden.
1 ding staat voor mij vast, dit is de LAATSTE keer dat ik met de TUI reis. Ik denk dat ik het advies van Leeuw opvolg en de volgende keer eens bij OAD boek.
Zijn er meer reizigers die t.a.v. het niet beantwoorden van mail of brieven door de TUI hun eravring met mij willen delen?

Gast

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry hoor, maar je hoort zo´n mail naar de klantenservice te sturen en niet naar de afd. PR. Daar helpen ze helemaal geen klanten.... en maar klagen dat je geen antwoord krijgt. Wat voor antwoord verwacht je trouwens?

Globetrotter

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Ik heb de mail naar het juiste adres gestuurd. Dit email adres was speciaal voor reizigers die per internet hadden geboekt.
Laat Arke mijn ongerustheid maar wegnemen. Ik zie het nog steeds gebeuren dat straks de reis niet doorgaat en ik mijn geld terug krijg. En daar ben ik NIET bij gebaat.

Arke

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Arke »

De bewering dat de afdeling Communicatie en de afdeling Clientenservice van Arke niet allert zouden zijn, is naar onze mening onjuist.

Onjuist in eerste instantie omdat de afdeling Communicatie van Arke geen (herhaalde) email van de betrokken cliënt heeft ontvangen, en formeel ook niet hoort te ontvangen. Toch worden reacties aan het adres van deze afdeling van Arke wel steeds netjes beantwoord.

Onjuist in tweede instantie omdat de afdeling Cliëntenservice van Arke, de van een bepaalde klant ontvangen email - na onmiddellijke ruggespraak met HollandExel - ook daadwerkelijk en binnen de gestelde termijn heeft beantwoord. De adresgegevens van die cliënt zijn bij Arke beschikbaar. Daarom het vriendelijke verzoek aan de maker van de opmerking om zich rechtstreeks bekend te maken aan de afdeling Cliëntenservice op [email protected], danwel via 070-3266000.

Het antwoord op de gemaakte opmerking is duidelijk. Elke ANVR-touroperator is volgens de ANVR-voorwaarden en de wettelijke bepalingen die hier aan ten grondslag liggen, verplicht om het vliegvervoer van de geboekte pakketreis te garanderen. De reisovereenkomst is immers het contract tussen de reiziger en de reisorganisatie. Dat betekent dus dat men bij Arke de chartervlucht heeft geboekt en niet bij luchtvaartmaatschappij HollandExel. Wie er uiteindelijk vliegt doet daarmee niet meer ter zake, er zal immers altijd gevlogen (moeten) worden. Daarom nodigen wij de betrokken klager graag uit hieraan gevolg te blijven geven.

Globetrotter

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Beste Arke,
Stuur uw antwoord dan nogmaals naar mijn mailbox, want ik heb NIETS ontvangen.

Gast

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Gast »

Een Globetrotter zou toch beter moeten weten: via internet boeken om dan minder te krijgen dan wat men gezellig op een reisburo krijgt: al was het maar een kop koffie.

harikiri

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door harikiri »

Je hebt helemaal gelijk. Koffie en een enthousiaste dame of heer die het beste met je voor heeft.

Tesa

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Tesa »

Ik heb alles gelezen. Waar ik mij meer over verbaas is hoe betrouwbaar is communicatie via Internet? In dit voorval zijn 2 emails niet aagekomen. Eerst het door Arke verstuurde antwoord niet en ten tweede het 2e verzoek van klager om een antwoord. Vreemde zaak.

Rover

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Rover »

Ik wil graag reageren op reactie van Arke.
De adresgegevens van die cliënt zijn bij Arke beschikbaar.
Wat gaan jullie nu doen? Alsnog met de klant contact opnemen of zorgen dat hij/zij een slechte vakantie krijgt als straf voor zijn/haar bericht op het forum van Radar?

Globetrotter

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Heden heb ik alsnog via de email een reactie van Arke mogen ontvangen.
Wij hebben Holland Exel om een reactie gevraagd en zij delen ons mee dat alle vluchten van Holland Exel gewoon volgens schema worden uitgevoerd. De opmerkingen die rond gaan in de pers over het uitvallen van vluchten hebben geen betrekking op de vluchten van Holland Exel.
Ik ben zeer tevreden met de reactie en de inhoud van de reactie. Ik kan nu eindelijk met plezier uitkijken naar mijn vakantie.

harakiri

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door harakiri »

Dus toch nog eind goed, al goed?

Bertus1

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Bertus1 »

Ook nu weer blijkt, dat touroperators klachten frustreren. Stuur daarom altijd een email weg met het aanvinken (onder extra) van "leesbevestiging vragen" en prioriteit "hoog". Daarnaast van hetzelfde bericht een copy naar het eigen e-mailadres sturen. Je staat dan heel erg sterk bij de verdere afhandeling van de kwestie. Gebruik echter niet de website van de betreffende touroperator want daarvan kan je meestal geen copy krijgen.

Het is triest dat men op deze wijze zaken moet doen met touroperators!

Overigens, als een email niet gepost kan worden, dan krijg je daarvan bericht terug in je eigen postbakkie. Niet ontvangen, is dus gewoon een smoes voor niet gelezen en/of weggegooid!

Gast

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Gast »

Volgende keer gezellug een kopje koffie halen op het reisbureau en aan die gezellige dame avhter de balie vragen of zij even voor u belt met de TUI. Doen ze graag en kost u niets !!

Zonneke

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Zonneke »

Nu, ik weet niet waar jij werkt, maar bij mijn reisburo heb ik nog nooit een kopje koffie gehad. En het is nog wel een Toerkoop reisburo.

Maarja, zo belangrijk is dat toch ook niet? Ik boek als het mijn uitkomt, zowel via het internet als wel via een reisburo. Ligt eraan waar ik een aanbieding zie!

Vliegangst

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Vliegangst »

Ik vraag mij af wat de TUI volgend jaar doet. Gaan ze voor hun lange vluchten wederom gebruik maken van Holland Exel of een andere nieuwkomer of proberen ze weer een deal met het vertrouwde Martinair te sluiten?

Gast

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Gast »

Zonneke, heb net bij D-Reizen ticket geboekt naar Nigeria ,en zoals altijd daar koffie gekregen, als je zit te wachten op je beurt kun je dat ook zelf al inschenken. Toos

Zonneke

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Zonneke »

O ja? Ja, tuurlijk dat klopt . Dat is hier ook zo bij D-reizen. Weet je wel dat je misschien nog apart brandstoftoeslag moet betalen?

Nu, prettige vakantie. 8)

Gast

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt hoor en neem nog een kopje koffie van me :lol:

deurwaarder

Re: Arke, afdeling Public Relations onderhoud GEEN Ralations

Ongelezen bericht door deurwaarder »

Al gehoord?
Exel Aviation Group heeft uitstel van betaling aangevraagd!

Gesloten