LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HOLLAND INTERNATIONAL

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ixora1965

HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door ixora1965 »

Wie o wie heeft hier ervaring mee gehad, en wat te doen.

Mijn dochter heeft via het ANWB kantoor een reisje van 4 dagen Barcelona geboekt. Leuk zeiden wij, wat heb je bataald.
Een bedrag buiten de kosten om van 379.00 euro.
Wij meteen kijken op internet en warempel dezelfde reis dezelfde datum, zelfde hotel, zelfde organisatie Holland International.
de prijs op internet 280.00 euro!!!!!
Vreemd dachten wij dus meteen zelf kontakt opgenomen met de ANWB.
Wij mochten meteen komen en ze hebben gekeken en ze zeiden ook het klopt.
De medewerking van de ANWB is perfect ze hebben het meteen meteen uitgezocht en gebeld met HOLLAND INTERNATIONAL maar die zeiden de t- klasse in het vliegtuig was vol :? en ze hadden nu de k-klasse verschil???? HELEMAAL NIKS!!!!!!
Dit is toch te gek voor woorden.
Wat is hieraan te doen????

gaste

Re: HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door gaste »

In een lijndienstvliegtuig, zoals van de KLm naar Barcelona, heb je ongeveer 6 verschillende prijsklasses. De goedkoopste aanbiedingen zijn gebaseerd op de goedkoopste klasse. Als die echter vol zit kom je dus in een duurdere klasse uit en betaal je dus meer voor je reisje. Als de persoon bij de anwb in de folder had gekeken had ze dat ook kunnen zien en anders weet ze dat uitervaring, want als het goed is, is dat haar bij boeking door de persoon bij holland international gezet en had toen bij boeking aan de klant dienen te worden overgebracht.

sezofala

Re: HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door sezofala »

Uiteindelijk blijft dit natuurlijk de verantwoordelijkheid van de consument: er mag dan wel heel wat mis zijn in de reisbranche, hier is niets aan de hand. Deze overeenkomst is toch zonder enige misleiding of onware mededelingen tot stand gekomen? Er is niet eens sprake van dat uw dochter naar het reisbureau ging met de prijs van euro 280,00 in haar hoofd welke prijs niet beschikbaar bleek, dat heeft u immers zelf later uitgevonden.

Ergo conclusio: dit is gewoon een kwestie van beter zoeken........ Er wordt aardig wat geregeld voor reizigers, maar hoe kan men verplichten een lage prijs aan te bieden? Zolang niemand misleid of gedwongen wordt is het een vrije keuze om een reis voor een bepaald bedrag te boeken.

Gast

Re: HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door Gast »

Laat maar sezofala, dit is duidelijk.
Wanneer deze persoon de goedkopen plaatsen had gehad had deze waarschijnlijk lopen klagen dat de plaatsen in het vliegtuig zo slecht waren geweest.....
Het zijn namelijk altijd de zelfde personen, nooit tevreden met iets... :?

ixora1965

Re: HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door ixora1965 »

Jongens, lees het eens goed door!!!!
Jullie reageren dat dit soort personen nooit tevreden zijn.
Ik denk dat je het hele verhaal niet begrijpt!!!
En klagen, ik niet. Het gaat om het verschil.
Als je zelf vaker vliegt, weet je ook dat je zelf als je op tijd bent de plaatsen in een vliegtuig zelf kan kiezen.
Wij hebben dit zelf al iedere keer mee gemaakt.
Het gaat mij erom, wat is het verschil tussen een T en een K-klasse.
Zelf geven ze al aan bij H.I. niets. Er is dus geen verschil, alleen de prijs!!!!!!

gaste

Re: HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door gaste »

bij iedere lijndienst, incl. KLM heb je in economy klasse 7 verschillende prijsklasses, ieder met zijn eigen voorwaarden en tijdsduur - als de goedkoopste klasse (waar meestal maar zo'n 10 a 15 stoelen voor beschikbaar zijn) vol zit, dien je dus als je op die bepaalde vlucht meewilt, een hogere prijs te betalen. De prijzen in de krant of op internet zijn altijd gebaseerd natuurlijk op de goedkoopste klasse, dat zijn dan ook de lokkertjes waar de mensen op afkomen.

sezofala

Re: HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door sezofala »

Beste ixora1965, er is ook geen verschil tussen de verschillende prijsklassen (althans de laagste prijsklassen). Het zijn inderdaad dezelfde stoelen. Het is echter een kwestie van vraag en aanbod: een kleiner aanbod leidt tot een hogere prijs. Dus hoe minder plaatsen er zijn, hoe duurder de overgebleven plaatsen zijn. En dat is weer de vrije keus van de luchtvaartmaatschappij hoeveel stoelen hij voor welke prijs verkoopt. Toch beter zoeken.....?

veronique1968

Re: HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door veronique1968 »

Das een duit geld voor 4 dagen zeg?????????? Daar leg je ruim 100 euro bij, en je gaat 7dagen naar turkije naar hotel side palace in de plaats........Side.Zijn net terug en het weer was er much much beter dan hier hoor 8) 8)

wilha

Re: HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door wilha »

Aan het betaalde eurobedrag te zien werd het totale ticketbedrag dus incl. taxen , luchthavenkosten e.d afgerekend. Dit wil niet zeggen dat het ticket duurder was dan de 280,- euro op internet.
Er wordt altijd geadverteerd met kale vluchtprijzen!!!!!!!!!

eliane

Re: HOLLAND INTERNATIONAL

Ongelezen bericht door eliane »

er is geen verschil tussen een t en een k-klasse stoel, dit is alleeen prijstechnisch, een vliegtuig dat retour gaat vliegen moet een bepaald bedrag gaan opbrengen, om dit bedrag te bepalen worden er 1e klas tickets, businessklas tickets verkocht daar wordt aan verdiend mede door het feit dat aan deze tickets weinig voorwaarden zitten, daarmee bedoel ik dat je dit ticket kosteloss kan wijzigen of annuleren> Vervolgens blijft de toeristklasse over en die moet ook nog in verschillende bedragen worden verdeeld. De iets duurdere waar je nog wel ticket kan wijzigen tegen een een bepaald bedrag., de goedkopere tickets mag je niet meer wijzigen en kosteloss annuleren, nou en de goedkoopste tickets, het zijn er niet veel per vlucht, mag je niet wijzigen/annuleren en zijn de lokkertjes. de vanaf prijs zogezegd.
Begrijpelijk dat eemn klant door de bomen het bos niet meer ziet, maar als je in de luchtvart zit is zo'n stoel/klasse berekening de enige vorm om een vliegtuig (in ieder geval op papier) rendabel te laten vliegen.

Gesloten