LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisburo-medewerkers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tk

Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door tk »

ik surf nu een tijdje rond op deze site en dit forum en het moet me gewoon even van het hart. Veel van de bezoekers hier denken blijkbaar dat reisburo's en hun medewerkers er alleen op uit zijn u zoveel mogelijk geld afhandig te maken voor een zo slecht mogelijk product.
Hoe komt u erbij?!?
Het merendeel van de bij het ANVR aangesloten reisburo's wil heel graag tevreden klanten die tot in lengte van jaren blijft boeken. Waarom zouden ze dan niet, binnen hun mogelijkheden, hun uiterste best doen de klant tevreden en binnen te houden.
Bovendien is het echt een vak voor de liefhebbers want als je rijk wilt worden kun je beter wat anders gaan doen dan achter de balie zitten.
Ik spreek uit ervaring, ik doe dit werk al meer dan 10 jaar.

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet de meeste opmerkingen die hier op het forum gewoon overslaan. Die zijn meestal van zwaar gefrustreerde nederlanders die denken dat ze op vakantie alles wel hebben wat ze thuis moeten missen...

Ik geloof best dat je een leuke baan hebt hoor! Ik zou wel reisleider willen worden!

ps.

Ik zal nu wel iedereen over me heen krijgen, maar daar lig ik dus echt geen moment van wakker!

linda_
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2005 11:32

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door linda_ »

Ben het helemaal met je eens. Wij doen ons best voor de mensen, we gaan heel ver om de wensen vd klant te realiseren. De extra kosten hebben wij niet bedacht. Het enige wat het reisbureau vraagt zijn boekingskosten cq bemiddelingskosten. En je moet het werk echt heel erg leuk vinden want het salaris is niet om naar huis te schrijven. Als kassiere verdien je zeker meer

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

Linda,

Jij kan me vast wel vertellen hoe ik reisleider kan worden...

Bagher

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Bagher »

Begin november 2004 boekten wij een reis voor 5 pers. naar La Palma
van 31 dec. t/m 7 jan.2005. Volgens de reisgids kostte dit 435,-- p.pers.
Bij de boeking kregen wij te horen dat er 225,-- euro p.p. extra toeslag
bij kwam. Op onze vraag waar die toeslag voor was kregen wij te horen dat Evenementsreizen dit wel meer deed. Aangezien wij geen andere keuzes meer hadden omdat alles vol zat besloten wij dit maar te nemen,omdat dit voor ons de enigste kans was om nog 1 keer met het hele gezin met vakantie te gaan. Toen de rekening kwam bleek de extra toeslag verhoogd te zijn naar 238,-- euro p.pers.Naar aanleiding hiervan heb ik het kantoor van Evenementsreizen gebeld met de vraag waarom er een extra toeslag moest worden betaald. Het antwoord van de mevrouw die opnam was dat er met kerst en oude jaar altijd extra bedragen moesten worden betaald vanwege de diners in de hotels. Op mijn antwoord dat wij niet in een hotel zaten maar in een casita was haar antwoord : Ja, dan weet ik het ook niet . Toen ik haar vertelde dat de extra toelage bijna 1200,-- !! euro bedroeg vond ze dat ook wel erg veel, want zei ze: daar kun je best nog een reisje van maken.
Van dit telefoontje werden we ook niet veel wijzer. We besloten dat we onze vakantie hierdoor niet zouden laten bederven en zouden na afloopwel verder zien. Tot op heden hebben we niets meer ondernomen wat eigenlijk weten we niet of je hier wel iets tegen kunt doen. Alleen door het nu op schrift te zetten lucht het een heleboel op en een ding is zeker: We gaan nooit meer met Evenementsreizen op vakantie ,want daar hebben we geen vertrouwen meer in.Zeker niet in hun reisgids.
.

linda_
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2005 11:32

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door linda_ »

Als je reisleider wilt worden zou ik de sites van de touroperators in de gaten houden en eventueel jobs4tourism.nl. Creyfs Intersales is ook een uitzendbureau voor toerisme

Het klopt inderdaad dat Evenemens Reizen hoge toeslagen met de kerst hanteerde. Het betreft extra ingekochte vluchten. Vluchten zitten vol, ze laten extra vliegtuigen vliegen en dat moet de klant betalen. Toeslag was wel erg hoog.... Je moet een klacht via je reisbureau binnen een maand na terugkomst indienen. Mocht je je niet kunnen vinden in het antwoord van de touroperator dan kun je je wenden tot de geschillencommissie. Maar waarschijnlijk zit je nu al buiten een maand en kun je niks meer doen. Het reisbureau had ook met Evenements Reizen kunnen bellen ivm de toeslag....

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

en u had natuurlijk ook bij boeking zelf kunnen vragen wat de reden was van deze toeslag, als ik zo´n toeslag zou moeten betalen had ik wel gevraagd waarom.

Ik werk ook op een reisburo, en lees in veel topics over extra toeslagen.
Ook wij vinden het niet fijn dat de Touroperators besloten hebben de taxen etc. niet bij de prijs te vermelden. Wat mij betreft hoop ik dat met ingang van het volgend seizoen dit afgelopen is, en dat de prijzen weer incl. tax worden gemeld in de gidsen.
Wij maken altijd een prijsvergelijking voor de klant, en het kost ons nu zeer veel tijd deze te maken, iets wat we overigens best leuk vinden, omdat er vaak toch enorme prijsverschillen zijn, en we graag de klant de voordeligste mogelijkheid aanbieden.

Ook ik heb wel eens het idee dat de mensen die op deze site opmerkingen cq klachten opschrijven geen idee hebben hoe complex en ingewikkeld de reiswereld is.
Dat bv door stijgende kerosineprijzen er een brandstoftoeslag betaald moet worden of dat er voor alle vliegtickets voorwaarden zijn ( hoe voordeliger het ticket hoe zwaarder de voorwaarden).
Dat er toeslagen betaald moeten worden in het week-end, dat je soms een vertrekdatumtoeslag moet betalen etc.
Dat mensen toch een brandstoftoeslag moeten betalen terwijl reizen spectaculair in prijs verlaagd worden aangeboden.
Als je een reis wil wijzigen of annuleren dat je alles of een hoog bedrag kwijt bent.
Laat je vooraf gewoon goed informeren en vraag uitleg als iets onlogisch lijkt, en gaat er achteraf iets fout, bewandel dan de juiste weg.
Lees als je geboekt hebt (of vooraf) de ANVR voorwaarden. dan weet je wat je rechten en plichten zijn, vraag wat de annulerings en wijzigingskosten van een ticket zijn, als het je niet verteld wordt.
Voor heel veel vragen kan je gewoon op je reisburo terecht.

Een reactie van een reisadviseuse die heel veel mensen een hele fijne vakantie bezorgd, en die altijd probeert de klant alles te vertellen over het geboekte product.

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien worden we hier iets wijzer van....
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=23029

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

ik surf nu een tijdje rond op deze site en dit forum en het moet me gewoon even van het hart. Veel van de bezoekers hier denken blijkbaar dat reisburo's en hun medewerkers er alleen op uit zijn u zoveel mogelijk geld afhandig te maken voor een zo slecht mogelijk product.
Hoe komt u erbij?!?
Het merendeel van de bij het ANVR aangesloten reisburo's wil heel graag tevreden klanten die tot in lengte van jaren blijft boeken. Waarom zouden ze dan niet, binnen hun mogelijkheden, hun uiterste best doen de klant tevreden en binnen te houden.
Bovendien is het echt een vak voor de liefhebbers want als je rijk wilt worden kun je beter wat anders gaan doen dan achter de balie zitten.
Ik spreek uit ervaring, ik doe dit werk al meer dan 10 jaar.
Beste TK, wat verwacht je op een forum van beroepsze*kers?
De mensen die hier komen en lezen zijn allemaal erg onzekere types die zelf geen beslissingen kunnen en willen nemen.
Wat je in alle verhalen terugleest is dat anderen ervoor dienen te zorgendat zij een mooie vakantie hebben. Zelf een stukje verantwoordelijkheid pakken is er niet bij.
En als iemand Turkije aanbiedt voor 100 Euro moet dat gewoon goed zijn en anders moet hij het niet aanbieden.
Tuurlijk worden reisburomedewerkers enkel bekeken als stofzuigerverkopers.

Maar de mensen die hier komen, daar is veel meer mee aan de hand. Die beseffen niet dat televisie een amusementsfunctie heeft en dat programma's als Radar enkel bekeken worden door het hoge Tokkie gehalte dat de geinterviewden vertonen. Een beetje intelligent iemand prikt daar zo doorheen.

Het allerergste is echter de goudkoorst die bij de bezoekers in de ogen schittert. Die zorgt ervoor dat ze nergens anders meer oog voor hebben.

Dus, kijk, lees en ervaar dit forum als een humoristische kijk op een stukje uit de Nederlandse samenleving waar we verder niet al te trots op moeten zijn!

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

Laatste gast! Heb je het nu over jezelf?

sezofala

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door sezofala »

Opvallend is dat geen onderscheid wordt gemaakt tusen medewerkers en het reisbureau zelf:

Weinig mensen (uitzonderingen daargelaten) verwijten het de medewerkers persoonlijk. Klachten gaan eerder uit naar de ondernemingen. En terecht. Medewerkers vertegenwoordigen echter het bedrijf waar ze werken, dus men moet het niet te personlijk nemen. Als een reisadviseur verkeerd advies geeft, is men vooral boos vanwege het feit dat onderneming-X geen goed opgeleide adviseurs heeft.

Een (reis)onderneming is per definitie onpersoonlijk, zij kan er hoogstens persoonlijk beleid op na houden. Dit is echter geen karaktereigenschap, indien de omzetcijfers daar aanleiding toe geven is een ommezwaai zo gemaakt. Persoonlijk beleid is er ook enkel omdat men verwacht zo te kunnen scoren. Dat is in beginsel waar en daar is helemaal niets mis mee. Sterker nog, iedereen heeft er baat bij.

Het is echter naief en arrogant om klagers direct en zonder argumentatie af te vallen en het op te nemen voor de reisondernemingen. Dat vakantie een prettig gevoel oproept bij velen is leuk, houdt de zakelijke kant echter wel zakelijk. Voorwaarden zijn voorwaarden, beloftes zijn beloftes en net als iedreeen hebben ook reisondernemingen zich te houden aan de regels en wetten van NL/EU.

Het Tokkie-gehalte is overigen een hoogst relatieve, subjectieve vaststelling...........

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

......Maar de mensen die hier komen, daar is veel meer mee aan de hand. Die beseffen niet dat televisie een amusementsfunctie heeft en dat programma's als Radar enkel bekeken worden door het hoge Tokkie gehalte dat de geinterviewden vertonen. Een beetje intelligent iemand prikt daar zo doorheen. ...... etc.
Het lijkt er verdacht veel op dat u vandaag eens in de spiegel gekeken heeft.... :lol:

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

Precies. Dat wou ik maar even zeggen!

Wat een kapsones zeg! :P

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door woman4life »

dus jij bent er ook zo een?

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

Wie? JIJ? 8)

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

Reisbureau's zijn overbodig. lekker shoppen op het internet. Wie gaat er nu naar zo'n ouderwets gedoe.
Ik zou het niet weten mevrouw, we moeten dat navragen meneer.
LAAAAAAAAAAAAAt maar ik kijk wel op internet.

RG

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door RG »

Tot zover ben ik het wel met je eens over het zoeken op internet. Maar toch zou ik het boeken over laten aan een deskundige ( neem ik aan) van het reisbureau. Als er dan wat mis is of gaat, kun je ten alle tijde op hen terug vallen.

Nee, ik blijf lekker bij mijn oude vertrouwde Toerkoop reisbureau komen en dan het liefst met reisorg. OAD reizen. Ligt aan de prijs!

Maar internet is een heel mooi medium om alles ff lekker op te zoeken en uit te pluizen.

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

reisje van 100 euro zou goed moeten zijn, maar sukkeltjes dat is t nou juist meestal niet. Iemand verdient weer geld over jou rug, ben trouwens benieuwd hoe hoog t tokkie gehalte is van mensen die daar uberhaupt op reageren. Bij een normaal denkend mens zouden toch onmiddellijk de alarmbellen moeten gaan rinkelen!!!

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind reisbureau's ook overbodig...Alles kan je tegenwoordig op internet vinden en lezen en er rustig over nadenken...Ik boek altijd een reis via internet en het bevalt me prima..
Het is misschien ook een kwestie van smaak: via internet een reis boeken of via een reisbureau..Het is goed dat mensen toch kunnen kiezen tussen die twee..

Gast

Re: Reisburo-medewerkers

Ongelezen bericht door Gast »

Hoezo terugvallen op een evt. gemaakte fout. Je weet 1 ding zeker je vakantie met je zuur verdiende geld is dan al verziekt. Ja ze gaan achter feiten aan lopen rennen, nou ja, rennen dat is te veel eer voor deze slome duikelaars.

Gesloten