LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslagen vleigreizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Vakantiegenieter

Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Vakantiegenieter »

Eindelijk gaat de consumentenbond wat doen, aan die prijs schreeuwende advertentie,s van touroperators.

Uit onderzoek blijkt, dat eeen reis van b.v een een week Turkije waarmee geadverteerd wordt voor € 195, er evenveel bij komt aan allerlei toeslagen en de prijs vaak alleen geld als je met meerderen gaat.

Volgens de bond dus, zwaar misleidend en wil dat daar wat aan gedaan wordt. Dit alles hoorde ik zojuist op de radio.

Ik ben het daar helemaal mee eens! Ik heb ook allerlei boeken in huis gehaald en kijk ook de Directsellers hier op het net, maar schrik me echt wezenloos van alleen al de toeslagen. Denk een een leuke reis te hebben gevonden, moet je zien wat er allemaal nog bij komt!

Z

Gast

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry hoor, maar er wordt gewoon over het algemeen duidelijk vermeld welke bedragen er excludief de aanbieding zijn. Gewoon goed te tekst lezen en niet gelijk op alleen de lage prijs afgaan. Zo kan het voorkomen dat er bijv. verschillende tarieven voor luchthavenbelasting geheven wordt.

Gast

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil hier ook wel even op reageren. Wat mij opvalt, nu ik wat boeken thuis heb gehaald is, dat alle prijzen nu zonder luchthavenbelasting staan afgedrukt. Staan nu vaak apart onder of boven aan de prijslijst weergegeven.

Wij hebben het afgelopen jaar met zowel OAD als Neckermann gereist, maar toen zaten die taxen in de prijs. Dus is het nu wel even puzzelen voor de preciese prijs.

mammalou

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door mammalou »

ja,het is wat. Nu opletten hoe de prijzen zijn. Dit jaar ook met ross weg geweest en oad. alles zat erin verwerkt met de toeslagen. Nu moet je gewoon opletten e bij tellen. Zoiets als een verkapte prijs verhoging.
Maar je weet nu even erbij rekenen en kijken hoeveel je kwijt bent.
Ik kom er wel uit,en heb een leuke reis geboekt. succes iedereen.

Pipo 304

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Pipo 304 »

Ook wij zijn het hele weekend zoet geweest met uitzoeken van een reis. Wat mij ook opvalt is, dat er ook veel prijsverschil zit wat de ene en andere touroperators voor de luchthavenbelasting vraagt.

Volgens mij proberen ze daar ook nog een graantje van mee te pikken. Bij de èèn betaal je b.v. € 41 en voor dezelfde reis, bij een ander € 60.

Ik vond het toch wel handiger toen de prijzen nog all inn waren. Maargoed, het zij zo! We komen er wel uit! Maar misleidend is het wel!
Z

Fop - Del

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Fop - Del »

Hee Nelly.....ben je er weer met je ge-chat?

Gast

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Gast »

Wat me aan deze gidsen opvalt is dat er bij iedereen prijzen vermeld worden waar nog e.e.a. (verplicht) bijkomt.
Bij Arke, Holl. International komt er ca. 46 euro p.p. bij voor luchthavenbelasting. Alleen Sudtours heeft prijzen "alles inbegrepen".
Maar Olympia International spant toch wel de kroon:
Zo laat Olympia International alvast weten een verplicht servicepakket te hebben samengesteld á 85 euro per persoon!!. Hierin zitten dan luchthavenbelasting, brandstoftoeslag, hostess service(??) én handlingkosten (??).
Ik vind dit nogal wat.
Las dit ca. 1 week geleden ook al. Zie topic Griekenland.
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=23636

Gast

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Gast »

het is mij ook opgevallen in de HI gidsen overal komt nog eens 46 euro bij als vluchttoeslag of zoiets , vervelend lezen zo, welke touroperator is eigenlijk de goedkoopste dit jaar? wel een die SGR/ANVR is. Ik blijf vergelijken...
trouwens zo erg is nel toch niet, ik erger me meer aan de gasten die meteen beginnen te gillen als ze iets zegt. Laat dat dan ook, zeg alleen iets als t over een onderwerp gaat en niet over elkaar, daar heb je andere chatprogramma's voor, niet hier.

Gast

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Gast »

Ligt er aan waar je naar toe wilt! Wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, is dat naar Turkije, OAD de goedkoopste is, maar weer niet naar Spanje. Daar zit ik dus bij te zoeken.

Ja, het is nu zeker een gepuzzel, want bijna alle gidsen die ik in huis heb, komt apart de tax nog bij. Trouwens ook bij de internet reisburo,s.

En nog even over Nel, zij chatte hier nu toch niet? Zij had een vraag! Maar toe maar! Als men daar plezier in heeft, gaan ze hun gang maar. Ik weet wie het zegt!

En nu verder on-topic graag, wat mij betreft!

jen

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door jen »

heel vaak is het zo dat je de prijzen niet snel kan zien door de toeslagen en zo klopt!!! maar ik ben pas naar turkije geweest en ik heb het via internet geboekt bij vakantietours.nl en daar kon je wel precies zien wat je moest betalen zonder toeslagen!! makkelijk toch?

Gast

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Gast »

weet niet vind t een beetje eng om via het internet te boeken, als ik naar een reisburo ga dan weet ik zeker of iets SGR en ANVR is en wordt alles ook berekend en kan ik dan ja of nee zeggen.
Ben bang als ik via internet boek ik nergens iets heb waar ik naar toe kan of dat ik bewijs in handen heb dat ik geboekt heb, ik moet dan maar gaan afwachten of de tickets daadwerkelijk worden opgestuurd.

Gast

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Gast »

Nu, om via het internet te boeken is echt niet zo eng als jij denkt. Je kunt altijd de naam van de reisorganisatie of touroperator nazien bij de sites van ANVR en/of SGR. Zijn ze aangesloten, hoef je niet bang te zijn.

Zelf heb ik meerdere malen via het net geboekt, en kreeg altijd keurig de tickets thuis of soms kun je ze bij een reisbureau afhalen.

Het enige nadeel zou kunnen zijn, als er iets mis gaat, dat het nadien vaak moeilijk klagen is. Dan is het wel fijn, dat je dan terug kunt vallen op je reisbureau.

Vaak kun je ze ook nog wel telefonisch bereiken, als je nog vragen hebt, is mijn ervaring.

Gast

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Gast »

nou leuk om te lezen dat jij het makkelijk vindt om via internet te boeken, misschien moet ik t gewoon 'ns doen maar vind t eigenlijk wel best bij t reisburo, ik bel ze en ze zoeken t op en ik ga later even langs, bakkie er bij en de reis staat geboekt. Ik vind t wel leuk om te neuzen op t internet naar bestemmingen en campings etc, dat wel.

Gast

Re: Toeslagen vleigreizen

Ongelezen bericht door Gast »

en kreeg altijd keurig de tickets thuis
behalve als je boekt bij Langhout Reizen/Vakanties.nl

Gesloten