LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wordt ik besodemieterd door Arke??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door jeanet »

Begin oktober heb ik een reis naar langenfeld,hotel zum Hirchen in Oostenrijk geboekt.bij de prijs inbegrepen zit de entree van een gloednieuw luxueze thermenpark.Dit via de Arkewintersportgids.Een paar weken later kreeg ik een telefoontje van D reizen;waar ik de reis geboekt had dat ik de kaartjes niet kreeg ,want het park was nog niet geopend.Mijn speurtocht op internet leide vrijwel meteen naar Aquadome.Ook partner van het hotel.Het park was net geopend.Dus belde ik met de vraag hoe dat kon?.Ik werd terug gebeld en het ging om een "misverstand"...Ik zou dus mijn kaarten krijgen.Weken later werd ik weer opgebeld dat ik toch geen kaarten kreeg want er was een" technische "storing.Weer speurde ik internet af.Niks van dat al.Maar men wist mij toen te vertellen dat het om een ander park ging toen ik vroeg waarom ik dan geen kaarten kreeg,de storing zou tegen de tijd dat ik zou gaan welliswaar toch wel opgelost zijn!!!.Later zou het zelfs om een zgn oud park gaan.Een park wat niet liep wegens het nieuw geopende park.Toen was het duidelijk dat ik voorgelogen werd middels de tekst die in de gids staat.Het VVV aldaar bevestigde mij ook dat er maar 1 park is.Ondertussen krijg ik geen kaarten .
Maar het ergste is gewoon dat ik in de maling wordt genomen en dat men mij op geen enkele manier van dienst wil zijn.Dus geen compensatie of toch kaarten.Niet verwacht van Arke.Ze reageren ook niet op mijn klacht in brief.En ook de afhandeling van D reizen was ronduit slecht.Die zeiden Waarom steek je er moeite in.Maar ze zijn toch ook betaald.evenals de kaarten.

Gast

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door Gast »

Dan zou ik eens even deze klacht voorleggen bij de ANVR. Arke is daar ook bij aangesloten dus, vertel het aan hen.

Ik lees van veel mensen op dit topic, dat je altijd met een ANVR/SGR moet reizen, want als je dan klachten hebt, kun je daar op terug vallen. Dus Janet vooruit ermee, leg deze klacht voor bij de ANVR!

Succes ermee!

gaste

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door gaste »

Ik zou eerst eens met Arke bellen en vragen naar de klachtenafhandeling, voordat je met de ANVR begint. Als het duidelijk in de gids vermeld staat dienen ze kaarten te leveren, dan wel dat er na het contract tussen Arke en de betreffende hotels, gebleken is dat men die kaarten toch niet kan leveren. In dat geval heeft U recht op een schadesom dan wel dat men U via de hostess van Arke in het betreffende gebied wel de kaarten levert.

Gast

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door Gast »

Jeanet, een klacht die wat vragen bij me oproept.
De hele combinatie is een beetje 'apart'.

1) Hotel zum Hirschen in Langenfeld is een vrij eenvoudig drie sterren hotel welk ook veel gebruikt wordt voor bus-groepsreizen. Het is vrij massaal ingesteld en biedt een burgerlijke keuken. Al met al een hotel zonder veel poespas.
2) Het betreft een wintersportvakantie. Of je weet exact wat je plannen zijn en je gaat enkel voor het boeken, of je laat je voorlichten. Dat er bij D reizen geboekt wordt is dan niet het eerste wat in je hoofd op komt. Ze zijn er hoofdzakelijk voor de onderkant van de markt en niet direct het hoogtepunt wat voorlichting betreft.
3) Die twee redelijk eenvoudige dingen (hotel en reisbureau) worden gecombineerd met een super de luxe thermen park.

Ik kan de combinatie niet goed leggen. Maar dat is ook niet direct je vraag. Er is in ieder geval door D-reizen compleet fout gehandeld. Ik denk dat de fout niet aan Arke te wijten is. Indien er een onderdeel van een reis niet of niet geheel uitgevoerd kan worden, is het minste wat D-reizen had moeten doen een schriftelijk bericht aan je geven. Aan een telefoontje kun je immers geen rechten ontlenen. Je had zelf eigenlijk ook meteen moeten vragen 'zet me dat maar op papier'.

Verder kan ik me nauwelijks voorstellen dat Arke die kaarten van dat thermenpark op voorraad heeft. Waarschijnlijk betreft het dan een deal met het hotel en het hotel zorgt voor de kaarten. Die krijg je dus op zijn vroegst aan de balie van het hotel.

Dus er is pas een klacht als er daadwerkelijk in de folder staat dat het thermenpark samen met het hotel als reisarrangement wordt aangeboden. Je reist af, komt daar en je krijgt het niet. DAN is er een klacht. Het is geen klacht als je de kaarten niet vooraf krijgt.

.

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door . »

Ten eerste is het complete onzin wat gast verteld over D-reizen. Ten tweede is het wel degelijk een klacht "voor vertrek". Op het moment dat er een contractreuk is dan kan het goed mogelijk zijn dat Arke de kaartjes niet kan aanbieden.

D-reizen vraagt aan de klant altijd alles op papier te zetten en dan sturen ze de brief door naar Arke. Vervolgens komt het antwoord naar D-reizen klantenservice, op het moment dat de brief een goed antwoord bevat wordt deze naar de klant gestuurd.

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door jeanet »

Het gaat mij erom dat ik gewoon steeds een ander verhaal te horen krijg.Heeft men simpelweg bij arke een "drukfout "gemaakt is dat nog geen reden om drie verschillende verhalen neer te leggen als technisch van aard of nog niet geopend.tot een oud park ntb:terwijl het tegendeel waar is.."Niks van deze verhalen zijn waar.Het park is gewoon open ,nieuw enz.Deze informatie is steeds doorgespeeld naar Arke via Tui weer naar D reizen.Ze geven elkaar de schuld.Het maakt niet uit bij wie ik aanklop.Ik kom geen stap verder en toch blijkt nu ik ook contakt heb gehad met een consumentenbond in mijn recht sta.Maar men wist het ook te spelen bij D reizen dat zo,n procedure geld kost en dat daarom de meeste mensen het daarom zullen laten.Aangezien ik toch een doorlopende reisverzekering heb met rechtsbijstand denk ik toch dat ik verder met de zaak ga.Het gaat mij om het principe hierin.Je kunt toch mensen niet voorliegen en net doen of die niet wijzer zijn.Het komt daar toch wel uit.(Al heb ik de bewijzen al persoonlijk op papier staan).Op deze manier zou je dus steeds mooie dingen kunnen beloven in een folder en dan achteraf er een smoes omheen verzinnen waarom iets niet zou kunnen.

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door jeanet »

Ps achteraf blijkt dat bij Vrij uit ook bij een gewoon drie sterren hotel te Langenfeld kaarten inbegrepen zijn in bepaalde periode voor dit thermenpark.Bij navraag blijkt dus dat Vrij uit ook gewoon de kaarten levert zonder smoes, je ze daar wel gewoon wel krijgt. Bij een vergelijkbaar hotel.maar ja,Ik had dit hotel al geboekt.maar het verband en hoeveelheid sterren is dus niet het verband wat ik hoef te leggen.Dan had men bij boeking al geen kaarten moeten toezeggen.

schatje

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door schatje »

hallo, waarom meteen rechtsbijstand erbij halen? Ga nu eerst eens een brief sturen die je richt aan arke maar afgeeft bij d-reizen. D-reizen stuurt deze brieven door naar de klantenservice van arke. Als het vermeld staat in de gids dat je recht hebt op deze kaarten dan moet arke daar mee komen of anders een vergoeding hiervoor.

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door jeanet »

Hoi Schatje... heb alles al doorlopen....Alles op papier,bewijzen en klacht al via D reizen doorgestuurd naar Arke.Zoals ook al gezegd Heballes op papier staan.zelfs van technisch via Tui.(arke)En die doen er ook niks op uit.Dus dan moet je weleens wat.ze hopen juist dat je er niks bijhaalt.En denken dat ook blijkbaar.maar met ervaring wordt je wijzer :wink: .Arke beloofde ook aleens wat met huwelijksreis en dat kwam ook niet uit.Het gaat niet om of het om een kapitaal gaat of zo.Maar blijkbaar denken die reisbureau,s wel zo.Als het mij om de entreeprijs gaat ,Dan gaat het hun daar toch ook om?.Wat ze besparen door niet de kaarten te geven en er een leugentje aan vast te knopen.Ze bieden het aan om mij binnen te halen ,maar vergoeden op geen enkele manier toch kaarten.Ik vroeg om entree van gewoon zwembad;dat was nog niet mogelijk.Zo worden meer mensen denk ik dupe. :( Maar bovendien kan ik dan nu ook eens zien hoeveel waar ik heb voor mijn rechtsbijstandsverzekering. :wink:

bertus1

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door bertus1 »

Beste Jeanet,

Een ding is bijna zeker en dat is dat reisbureau's langzaam maar zeker net zo onbetrouwbaar worden als de z.g. BOVAG garage's.

In zijn algemeenheid wordt gezegd breng je auto altijd naar een BOVAG-garage, alsof dat een stukje kwaliteit zou inhouden. Hetzelfde geldt voor een de reisbureau's. Altijd bij een ANVR bureau boeken, alsof dat kwaliteit zou garanderen. De enige garantie die je hebt bij een ANVR reisbureau is, dat jouw klacht via de Geschillen Commissie Reizen op een eerlijke en fatsoenlijke wijze wordt behandeld. Maar, je moet wel uiterst alert zijn om de procedure die daarvoor geldt precies te volgen. Dat betekent: direct ter plekke klagen, zowel bij de manager van het hotel als bij de host ter plaatse en dat alles schriftelijk vast laten leggen en laten ondertekenen. Direct na thuiskomst klacht indienen en de termijn goed in de gaten houden. D.w.z. als er geen bevredigende oplossing komt de klacht indienen bij de Geschillen Commissie binnen 3 maanden na afloop van de geboekte reis, ook als je op dat moment nog geen antwoord hebt ontvangen van de touroperator.

De ANVR is slechts een belangenorganisatie van de reisbureau wereld en wil zelfs niets te maken hebben met reizigers.

Tot slot; ARKE is ARKE niet meer nadat het door TUI is opgeslokt!

Sterkte en toch een prettige vakantie.

Bertus 1

Gast

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi bertus,
Zeer zeker ga ik het ook bij de geschillencommissie voorleggen.
Ik zag ook je reactie op ander forum staan over de geschillencommissie.Dus wie weet pakt het voor ons ook goed uit. Als ik het erbij laat zitten kom ik in ieder geval geen stap verder.En de vakantie zal verder wel goed komen :) .Laten we hopen dat het hier bij blijft en wij daar geen onaangename verassingen :o treffen.groetjes

Gast

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door Gast »

jeanet vraagje: hoe zat die prijs van het hotelarrangemnet in elkaar?
Heb je een hotelovernachtingsprijs betaald en daarbij los de kaartjes?
Of was het een gratis service van dat hotel aldaar? En heb je de normale kamerprijs betaald voor t hotel?
Heeel achterlijk dat D-reizen je niet helpt maar idd dat is hun sterke kant ook niet, ze boeken daar bulk( grote groepen naar goedkope vakantiebestemmingen) en hun service is niet al te best, ze kunnen niet goewd klachten afhandelen. Maar t beste is de brief sturen en dan blijven bellen waar hun antwoord blijft, lukt dat niet dan aangetekende brief dat het te lang duurt en dat je ze nog 3 dagen geeft en als ze dan niet geantwoord hebben jij nog de tijd hebt deze zaak bij de geschillencommissie neer te leggn. (kijk in de anvr voorwaarden hoe snel je bij de geschillencommissie moet zijn met je klacht; tot wanneer je deze in kunt dienen). Meestal doet t reisburo dat voor je maar helaas zit dat er voor jou niet in. Schandalig hoor!!!!
Succes

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door berendjan »

Begrijp ik goed dat de vakantie waarvan die kaarten nog deel uitmaken nog in het vat zit? Dan kun je nu nog geen klacht indienen bij de geschillencommissie. Eerst op vakantie gaan, als je de kaarten vooraf niet krijgt terplekke een de reisljder naar de kaarten vragen, krijg je ze niet direct bij die reislijder een klacht indienen, thuis bij de reisorganisatie herhalen en als er geen bevredigende reactie komt dan pas kun je naar de geschillencommissie stappen. Stond overigens in de reisgids geen voorbehoud dat die kaarten pas vanaf een bepaalde aankomstdatum worden verstrekt omdat het complex dan pas klaar en geopend is??

Gast

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door Gast »

ga je nu nog slapen of hoe zit dat. Rijsleider. :wink:

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door jeanet »

Over een paar weekjes gaan we al,Dus houd jullie naderhand wel op de hoogte over de gang van zaken :wink: Nu maar afwachten.net zoiets of er wel genoeg sneeuw ligt?.Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben.Wat wel vreemd is dat het hotel op www.vakantiereiswijzer.nl tot twee keer geheel verdween van de site naar een vraagmelding over dit gene. :? we doen ons best en kijken of die TUI(grootste reisorganisatie schijnt of D reizen zich nog van andere kant laten zien?

leeuw

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door leeuw »

Mijn ervaring: tekst reisgids heilig bij de geschillencommissie.
Heeft HI bij case leeuw meer dan helft totale boekingsprijs gekost.
Aardige was dat , het duurt even die procedure, de tekst in de volgende gids nog steeds niet was aangepast.

Lastig is wel dat het achteraf moet, ID van rechtsbijsatnd vooraf is een prima ID. Zeker proberen.De arrogantie van de branche moet worden afgebroken.

Ja, ja.Bertus 1 legt de vinger op de zere plek..de reisbranche is op de verkeerde weg.

Wel denk ik dat een goede over jaren opgebouwde klantrelatie met een reisbureau helpt om goed advies en medewerking te krijgen.

Maar helaas bij sommige reisbureau's is de bemensing echter vooral een van samenstelling wisselend kippenhok, dat helpt niet om een goede relatie met de klant te realiseren.

Zo helpt de branche zichzelf tendele omzeep, blijven de goede over.

Helaas. Gisteren nog de ANWB ontmaskert met haar brochure Brazilie en info reisbureau ANWB.
ZE belden 3 uur later terug: de folder was onvolledig vwb de vluchtgegevens ( niet rechtstreeks maar 2x overstappen aldus Varig site ), de FOX site vermeldde ten onrechte dat het een 777 betrof, is MD-11 ( FOX ontkende deze gegevens op de site te zetten, maar met mij concludeerde James dat het er wel vermeld stond.)
Reisuren dik boven de 20 uur en na aankomst een gezellige wandeling door Salvador...........
De mijnheer ANWB begreep dat Leeuw van de reis afzag.......

Conclusie: ook de ANWB , die zich zo graag als consumenten behoeder opstelt, maakt foutjes die je pas achterhaald als je maar even checht via www.Of als toerist pas achteraf moet ondergaan..........

jansens

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door jansens »

Groot voordeel van internet.Je kunt van te voren alles uitpluizen.En dat is duidelijk aan te bevelen wil je inderdaad terplekke niet voor onaangename verassingen komen te staan.

bertus1

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door bertus1 »

Beste mensen,

Natuurlijk, je kunt een goede relatie opbouwen met een reisbureau teneinde een goed en objectief advies te krijgen. Dachten wij ook en hebben vervolgens vele jaren geboekt bij BROERE REIZEN. Maar, de touroperators blijven ook niet stil zitten en gaan ketens van Reisbureaus opkopen. Arke is inmiddels TUI en BROERE Thomas Cook geworden.

Omdat de naam TUI inmiddels al teveel bevlekt is hoopt men het imago weer wat bij te schaven door de naam ARKE weer te gaan gebruiken. Maar, ARKE wordt niet meer geleid door de vroegere Directeur Ferry Fransen. Dat was een man met hart voor de zaak (zowel voor de klant als het bedrijf).

De ANVR doet niets, evenmin als de Consumenten Bond. DE CB komt elke maand met een ballonnetje op de proppen om in de media te komen (plastic touwtjes met schadelijke weekmaker erin, geurtjes in huis die kanerverwekkend zijn etc.) Ballonnetjes, welke enkele dagen na de ontstane emotie weer worden doorgeprikt!

Kortom, blijf kritisch, gebruik je gezonde verstand en als iets niet deugt, gelijk erachter aan en houdt vooral de voorgeschreven procedure en het tijdschema nauwlettend in de gaten.

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door jeanet »

Heb gekregen wat ik wilde,compensatie.Maar om de werkelijke reden is men weer met een ander verhaal gekomen.Een nog in aanbouwzijnd park.Maar goed.heb het er niet bij laten zitten.

Gast

Re: Wordt ik besodemieterd door Arke??

Ongelezen bericht door Gast »

Je gaat het park dus zelf aanbesteden. Succes ermee.

Gesloten